|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 11 ] |
|
Autor |
Zpráva |
MaraBara
|
Napsal: pon 17.08.2020 18:33 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 2.11.2015 Příspěvky: 10 Bydliště: Nový Bor
|
Ahoj Kluci, Potřeboval bych trochu pomoci s nastavením. Mám T rex 600 Nitro. Srašně se mi to přechlastává takže jsou problémy se startem. Nedrží upevnění žhavícího drátu na svíčce a nikde ta fajfka nejde koupit. Co tam máte? Při spuštění motoru, když už se to podaří, nedrží otáčky a kape z výfuku. Pořád jsou malé otáčky. Nevíte kde najít nějaké info či video? Moc všem děkuji.
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
Maxipes
|
Napsal: pon 17.08.2020 23:02 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 15.7.2007 Příspěvky: 1130 Bydliště: Praha 6, ČR Obrázky: 12
|
Ahoj, mám taky Trexe 600N s OS50 a motor funguje bez problémů. Začni tím, že nastavíš přechodovou jehlu do výchozí pozice (excentrický šroubek je rovnoběžně s osou aretačního šroubem - ten šesti hran). Pak nastav hlavní jehlu jednu a čtvrt otáčky od zavřené polohy. Na tohle nastavení to musí tak nějak chodit, pokud ne, je tam něco blbě (ucpaný filtr, ucpaná tlakovací hadička z výfuku, ucpaný výfuk, blbé palivo). Že trochu kape z výfuku je normální, ale pokud z toho vyloženě teče budeš to mít hrozně bohaté, tomu by i odpovídaly ty malé otáčky. Co tam máš za palivo? Taky by to uchlastání mohlo být špatným tankováním - máš zaškrcenou hadičku do karburátoru při tankování? Když se uchlastá při startu, stačí naklonit na stranu výfuku a se zavřeným palivem protočit startérem - vyndavat svíčku je moc práce
Na žhavící svíčce mám obyčejnýho krokodýla s vypilovaným předním zubem, takže to krásně zapadne do drážky ve svíčce. Bylo to dočasné řešení, ale funguje už pěkných pár let, takže u něj zůstalo.
Tipuju, že máš vrtulník krátce, neboj, když chytneš grif tak je to jednoduchý motor na provoz. Stačí jenom lít palivo a jednou za pár let vyměnit hlavní ložisko (s keramickými kuličkami vydrží dost)
_________________ T-Rex 600N Spirit, Tx Aurora.
|
|
Nahoru |
|
|
Renda
|
Napsal: úte 18.08.2020 6:54 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
|
Registrován: 16.2.2011 Příspěvky: 138 Bydliště: opava
|
Zdar, Ještě zkontroluj jestli máš správně sestavený karburátor .. teď jsme to řešili na letišti .. Heli z druhé ruky .. Seřizování přechodové "jehly" musí při plně dotaženém tom šestihranu chodit přiměřeně volně .. když jde těžko je potřeba rozebrat a jehlu .. ten seřizovací člen .. zasunout do těla karburátoru tak aby zapadl zářezem do kolíčku šoupátka .. jinak to neseřídíš protože se otvor v jehle nepotkává korektně s otvorem v přepážce za hlavní jehlou .. pokud chodí jak má .. rozeber preventivně kvůli případným nečistotám .. a sestav znovu .. zapamatuj si při rozebírání přesně jak je sestaven ten šroubek s šestihranem .. musíš sestavit správně tak aby byl při plném ale citlivém dotažení .. seřizovací díl otočný .. základní nastavení a všechno ostatní bylo už tu řečeno
Jinak motor chodí spolehlivě
K té svíčce .. jak je tu už napsáno .. bodka na svíčku není potřeba .. krokodýlek funguje spolehlivě roky bez problémů
R
_________________ RP
Trex600 benzín-Airwolf, 450 Airwolf, 450 Hughes, Trex 600 Hughes vel.700 nitro, T-Rex600-benzín
|
|
Nahoru |
|
|
MaraBara
|
Napsal: úte 18.08.2020 11:43 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 2.11.2015 Příspěvky: 10 Bydliště: Nový Bor
|
Kluci, já lítám elektriku. T rex 500l Dominator. Chtěl jsem něco většího a něco jiného. Létalo to a po zimě jsem se to snažil vyčistit a začaly komplikace. Minulý rok jsem s tím létal bez problémů. Pak jsem to přechlastal a rovnou jsem to vyčistil, ale jen motor. Karburátor zůstal nedotčený. Všechny šrouby jsou zalepené již z výroby. Jediné z čím si hraji je jehla. Dle návodu jsem ji zatáhl a otevřel na 1,5 otáčky protisměru hodinových ručiček. Nastartuji, ale ten výkon není jako byl dříve. Palivo je BEKRA 20% Nitro od Modelsport.cz Trochu se bojím do toho Karburátoru sahat abych to celé úplně nepodělal. Pokud by někdo byl okolí České lípy měl bych větší odvahu Díky
Přílohy: |
20200818_115017.jpg [ 43.7 KiB | Zobrazeno 2749 krát ]
|
|
|
|
Nahoru |
|
|
Renda
|
Napsal: úte 18.08.2020 13:59 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
|
Registrován: 16.2.2011 Příspěvky: 138 Bydliště: opava
|
Jooo kde je Česká Lípa )) a Opava Podle fotky máš přechodovou jehlu na bohato .. základní nastavení je zářez šroubku v ose .. tak jak psal kolega .. nastav základ a velmi pravděpodobně po nastartování budeš přechodovou jehlu utahovat .. ale po opravdu po malých kousíčkách. Tak jak to máš teď je to bohaté .. proto neletí. Najdi si někoho v okolí co lítál dříve spalováky .. určitě poradí. Je nás už málo ale .. a to je důležité pro budoucnost .. !!! JEŠTĚ JSME NEVYHNULI !!! R
_________________ RP
Trex600 benzín-Airwolf, 450 Airwolf, 450 Hughes, Trex 600 Hughes vel.700 nitro, T-Rex600-benzín
|
|
Nahoru |
|
|
Renda
|
Napsal: úte 18.08.2020 14:12 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
|
Registrován: 16.2.2011 Příspěvky: 138 Bydliště: opava
|
Teď čtu pozorněji .. a mám pocit že úplně nerozumíš co děláš .. Hlavní jehla / seřizuješ bohatost maximálních otáček / .. ten černý šroub na fotce .. nastav 1,5 a zatím nech být .. přechodová .. seřizuješ přechod z volnoběhu do středních a vyšších otáček .. ten šroubek na mosazné destičce vpravo .. / vlevo je šestihran / nastav tak aby drážka byla v ose směrem k šestihranu .. Princip této jehly je stejný jako hlavní .. utahuješ = chudší směs a naopak.. a slouží k seřizování akcelerace z volnoběhu do pracovních otáček .. pozor ale má celkově krátký chod takže utahuj opravdu pomalu .. a hlídej teplotu motoru .. ideál 80 - 90 stupňů
Až ti půjde do otáček tou hlavní pak došteluješ pokud by se ve vysokých otáčkách dusil.. velmi pravděpodobně bude chtít pár zoubků utáhnout to poznáš. Vždycky dávej pozor .. motor musí být spíš bohatší.
R
_________________ RP
Trex600 benzín-Airwolf, 450 Airwolf, 450 Hughes, Trex 600 Hughes vel.700 nitro, T-Rex600-benzín
|
|
Nahoru |
|
|
Maxipes
|
Napsal: úte 18.08.2020 22:38 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 15.7.2007 Příspěvky: 1130 Bydliště: Praha 6, ČR Obrázky: 12
|
Renda to píše přesně. Nastav přechodovou podle zelené čáry na obrázku. Teď to máš podle červené.
Já jsem s tou přechodovou jehlou ladil docela dlouho a nejlíp mi to chodí na prostředek. Pokud je ta přechodová mimo neutrál tak má hlavní jehla jiné nastavení, takže po přeladění té přechodové musíš doladit i hlavní. Odhadem k tomu jak máš nastavenou přechodovou by mohla pasovat hlavní tak na jednu otáčku. Hlavní jehlou bych začal spíš na chudší směs, přijde mi to jednodušší způsob a pak obohacovat, aby se motor udržel na přijatelné teplotě. Přijatelnou teplotu mám jako 120°C maximum za letu když je vedro, jinak 110°C. Pokud nemáš teploměr stačí ihned po přistání nasliněným prstem sáhnout na hlavu motoru a nesmí to zasyčet.
Českou Lípu mám taky trochu z ruky. Pokud to dříve lítalo tak do karburátoru nehrabej, bude to těma jehlama. Bekru 20 jsem taky lítal a musel jsem to mít nastaveno celkem chudé, motor s bekrou skoro nekouřil, ale teplota kupodivu byla v pohodě. Letos jsem koupil optifuel a čoudí daleko víc a musel jsem asi o 5 zubů obohatit.
Přílohy: |
Bez názvu.png [ 341.87 KiB | Zobrazeno 2632 krát ]
|
|
_________________ T-Rex 600N Spirit, Tx Aurora.
|
|
Nahoru |
|
|
MaraBara
|
Napsal: čtv 20.08.2020 19:18 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 2.11.2015 Příspěvky: 10 Bydliště: Nový Bor
|
Ahoj Kluci, díky za všechny rady moc si toho vážím, ani nemáte tušení jek moc. Dle instrukcí jsem nastavit všechny šrouby do původního nastavení. Drážka šroubu v jedné ose podle rad ten šroub na bohatost směsi ( vedle šestihranu) a jehlu jsem otočil o jednu a čtvrt otáčky ( nejdříve jsem ji zavřel a pak proti směru hodinových ručiček otevřel). Nastartoval jsem napoprvé a to byla jíííííízda. Plyn šel plynule s otáčkama nahoru. Teda to byla forsáž. Moc to nekouří a ani neteče z výfuku jako před tím jen jedna věc. Moc se hřeje na teploměru mě ukazuje 110 stupňů a pak jsem toho raději nechal. Znamená to že tu směs budu muset obohatit ( pootočit tím šroubem na bohatost směsi proti směru hodinových ručiček)a nebo to můžu doštelovat tou jehlou tim že ji více otevřu. Díky
|
|
Nahoru |
|
|
MaraBara
|
Napsal: čtv 20.08.2020 19:20 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 2.11.2015 Příspěvky: 10 Bydliště: Nový Bor
|
Jo ještě jsem chtěl zmínit: palivo je BEKRA 20 a pán který ho prodával s prodejem paliva končí má doma poslední dva 5 litráky.
|
|
Nahoru |
|
|
Renda
|
Napsal: pát 21.08.2020 9:10 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
|
Registrován: 16.2.2011 Příspěvky: 138 Bydliště: opava
|
Lehce hlavní jehlu povol .. tím obohatíš směs a snížíš teplotu a zlepší se i mazání.
Musíš si uvědomit že metalový motor je hlavně chlazený palivem .. tj. Čím víc paliva tím nižší teplota .. Pak když budeš měnit palivo .. čemuž se dnes asi nevyhneš .. platí .. čím víc nitra tím musí být bohatší směs .. Příklad : teď na 20% letí .. dáš deset musíš ochudit .. nitro=kyslík=potřeba bohatší směs=studenější motor
Na rekreační létání zkoušíme 8% nitra a po seřízení teploty do 100 stupňů a lítání pohodové. Těch tvých 110 ujde je to ale max víc nechoď
R
_________________ RP
Trex600 benzín-Airwolf, 450 Airwolf, 450 Hughes, Trex 600 Hughes vel.700 nitro, T-Rex600-benzín
|
|
Nahoru |
|
|
Renda
|
Napsal: pát 21.08.2020 9:14 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
|
Registrován: 16.2.2011 Příspěvky: 138 Bydliště: opava
|
Hlavní jehlu máš teď 1 a čtvrt .. základ je jeden a půl otáčky od zavřeného .. povol ji a teplota půjde dolů
R
_________________ RP
Trex600 benzín-Airwolf, 450 Airwolf, 450 Hughes, Trex 600 Hughes vel.700 nitro, T-Rex600-benzín
|
|
Nahoru |
|
|
|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 11 ] |
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 49 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|