Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 61 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Palivo pro žhavicí motor
PříspěvekNapsal: stř 19.10.2022 9:16 
Celkem nový uživatel
Celkem nový uživatel

Registrován: 13.10.2022
Příspěvky: 86
fs17oldstaj píše:
Zřejmě špatně chápu že je možné místo nitra použít benzín?


tak toto je perfektna syntakticka jazykova hadanka ze si myslim ze aj jazykovedci by mali problem pochopit otazku :)

mozno by mohla byt odpoved taka, ze priamo to mozne nie je pretoze benzin sa asi detonacne nebude sam zapalovat pod tlakom ako nitro/diesel

ale kdesi som cital ze pri pouziti zapalovania a normalnej iskrivej sviecky namiesto zhaviacej sviecky by to mohlo ist?


Nahoru
 Profil  
 
 
 Předmět příspěvku: Re: Palivo pro žhavicí motor
PříspěvekNapsal: stř 19.10.2022 9:26 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 9.1.2007
Příspěvky: 9109
Bydliště: Praha 8, ČR
Obrázky: 9
fs17oldstaj píše:
Zřejmě špatně chápu že je možné místnitra použít benzín? To by byl ještě vhodnější než nafta, alespoň pro mě. Nebo to možné je? Předem díky.

To, co jsem ti napsal, je historie, řešila se tehdy otázka zajištění paliva, když nebylo volně ke koupi. Byly to náhražky. Dnes se nic z toho nepoužívá. Benzín má jiné spalné teplo, ale i další jeho vlastnosti jsou odlišné. Pokud bys dal do motoru žhavící svíčku, která se používá u benzinových motorů, asi by i tento motor na něj šel, ale jen chvíli, protože bys ho velmi brzo zadřel. Prostě na to není stavěný, basta! NEEXPERIMENTUJ!!! a používej osvědčené palivo. Ve snaze ušetřit pak ztratíš mnohem víc.

_________________
Hitec Aurora 9X


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Palivo pro žhavicí motor
PříspěvekNapsal: stř 19.10.2022 9:35 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 3.5.2003
Příspěvky: 11187
Bydliště: Břeclav, ČR
Pokud motor nechceš ničit, tak mu dávej co má mít.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Palivo pro žhavicí motor
PříspěvekNapsal: stř 19.10.2022 9:45 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 17.10.2022
Příspěvky: 31
Bydliště: Tachov, Plzeňský kraj
Jojo, budu používat nitro. To byla otázka spíše ze zvědavosti. Díky.

_________________
Freewing SU35, L39, TX16S, stavba F15


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Palivo pro žhavicí motor
PříspěvekNapsal: stř 19.10.2022 9:58 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 9.1.2007
Příspěvky: 9109
Bydliště: Praha 8, ČR
Obrázky: 9
Pro běžné rekreační létání bohatě postačuje palivo s 5 % nitra, toto množství zajistí pravidelný chod, a zlepší se přechody. Větší procento sice zvýši výkon motoru, ale zase na druhou stranu se to může projevit v jeho životnosti. Já jsem takto odepsal motor WASP (je to sice jednička, ale to je tady jedno). Používal jsem palivo s 5 %, ale neupravil jsem kompresi (vyndané podložky). Po nějaké době se vyběhalo kluzné ložisko kliky. Motor pak šel blbě startovat a když ž se to povedlo, nešel seřídit. Oprava - výměna karteru (a ojnice) a palivo 80/20 bez nitra, také chodí. Pozor, malé motory jsou stavěné na ricín, větší motory (třeba tvá 6,5 ccm) už mohou používat syntetiku.

_________________
Hitec Aurora 9X


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Palivo pro žhavicí motor
PříspěvekNapsal: stř 19.10.2022 17:05 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 9.2.2010
Příspěvky: 6838
Bydliště: Žilina, SK
Obrázky: 15
DAF píše:
... Benzín se používal (pokud se nemýlím) místo nitra. ...

Tak to se mýliš a velmi. :o Svým mylným tvrzenim jsi začátečníka málem svedl na zcestí! :roll:
Benzín s nitromethanem má společné snad jedině to, že obě latky jsou kapalné hořlaviny, jinak nic. :P
Mají naprosto rozdilnou výparnou křivku, taky skupenské výparné teplo, spotřebu kysliku pro jejich hoření o chemickem složeni ani nemluvím. :|
Benzin je směs alkánů, snáze se odpařuje, má vysokou výhřevnost, ale ke svému spalováni potřebuje cca 2x víc kysliku než methanol a asi 3x víc než nitromethan. :!: Tím se vysvětluje i to, proč benzinové motory maji cca 2-nasobne nižší spotřebu paliva než methanolové žhavíky. Benzin má sice taky vyšší vyhřevnost, takže z toho by se dalo zdánlivě usuzovat, že motory běžící na benzin budou vykonnější. Jenže opak je pravdou, protože tou velkou potřebou kysliku, tedy vzduchu, ke spalování se do motoru dostává mnohem méně paliva, takže objemový dil vzducho-benzinové směsi nakonec obsahuje méně energie než stejný díl směsi vzducho-methanolové. :wink: A pokud použijeme směs vzducho-methanolovo-nitromethanovou, tak podíl vzduchu klesne ještě víc a energetická hodnota směsi ještě víc vzroste. Tim se dá vysvětlit i to proč vysoký podíl nitromethanu v palivu zvyšuje vykon motoru, ale taky výrazně dál i spotřebu paliva. 8)

Z uvedeného je zřejmé, že jakykoli přidavek benzínu do žhavíkového paliva nejenže nitromethan nenahradí, ale naopak palivo svymi vlastnostmi od nitrovaného paliva vzdálí. :P

Jenže je pak na místě otazka, proč tedy se kdysi ten benzin do ethanolového paliva přidaval a někdy i do methanolového? :roll:

Důvodem je právě specifická plochá vypařovací křivka benzínu. :wink:
Na rozdíl od methanolu, ethanolu i nitromethanu, benzín není jedna čistá chemická látka, ale je to poměrně komplikovaná směs uhlovodíků (alkánů) s rozdílnymi délkami a konfiguracemi uhlikoveho řetězce. Takže obsahuje jak prchavější složky s kratším řetězcem (např. hexan, heptan, oktan), tak i s delším (nonan, dekan ...), přičemž při různých teplotách se tyto složky odpařuji v rúzném poměru, ale v širokém rozsahu teplot vždy něco. Díky tomu benzínové motory jsou mnohem méně choulostivé na změny teploty a vlhkosti vzduchu a dobře startují i při velmi nízkých teplotach, tedy mrazech, :) co se o methanolových motorech se žhavící svíčkou rozhodně říct nedá. :|
V dobách, kdy byl methanol těžko dostupný, jsme použivali místo něj ethanol, běžně prodávaný jako denaturovaný líh. Žhavicí motory na něj běhaly ale špatně. :(
Důvody byly 2.
Jednak hydroskopičnost ethanolu, která měla za následek vysoký obsah vody v tom lihu, někdy i přes 10%, ale standartně 4÷6%. Tu vodu jsme z něj odstraňovali vysušovadly (nejčastěji bezvodým CuSO4).
Druhým důvodem byla vyšší teplota varu (78°C proti 65°C u methanolu), tím pádem horší vypařovací schopnost a startovatelnost při nižších ale i normálnich teplotách.
Přídavek benzínu do cca 8% rešil jak tu startovatelnost a stabilitu chodu při nižšich teplotách, tak i vyznamně snižoval hydroskopičnost paliva, tedy lepši vlastnosti ve vlhku.
Na ruských modelářských fórech dodnes doporučují při létáni pod -10°C přidavat benzín i do methanolového paliva. Benzín však bohužel způsobuje degradaci silikonové pryže (čili nevratně poškozuje veškeré hadičky a těsnění v palivové soustavě a motoru :cry: ), proto to nedoporučuji. Lepši je počkat na oblevu a v silných mrazech radši nelítat. :wink: V Rusku však mnozí asi nemají zbytí, to by si v zimě nezalítali vůbec. :lol:

Omlouvam se, že jsem se tak rozepsal, ale musel jsem vyvrátit ten zažitý mytus. :mrgreen:

_________________
Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)


Naposledy upravil VTjr dne stř 19.10.2022 17:53, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Palivo pro žhavicí motor
PříspěvekNapsal: stř 19.10.2022 17:35 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 9.2.2010
Příspěvky: 6838
Bydliště: Žilina, SK
Obrázky: 15
DAF píše:
...Pozor, malé motory jsou stavěné na ricín, větší motory (třeba tvá 6,5 ccm) už mohou používat syntetiku.

Trochu ricínového oleje v palivu prospěje i těm větším motorům. :wink:
Při objemech cca do 2,5 cm3 jako mazivo použivat radši čistý ricín, u většich pak doporučuji směs se syntetikou 1:1 až 1:3. Tedy u dobře zaběhnuté ABC desítky MVVS se mi osvědčilo 3,5% ricínoveho a 10,5% syntetického oleje Molsyn nebo P2000. Ale i relativně velké motory, třeba pylonové 6,5-ky, pracující v režimu maximalniho vykonu, mají taky radši čistý ricín než syntetiku. Ricinový olej je svými mazacimi vlastnostmi dodnes nenahraditelný. :!:
Pokud ale kupuješ hotové palivo, tak si moc nevybereš. :roll:
Kolikrát ani nemáš šanci zjistit jeho složení. :o Jediné co výrobce na obalu deklaruje je % nitromethanu. :| A ani to nemusí být pravda, nedivil bych se kdyby u levnějšich značek na tom nitru škudlili. :?
Pokud tedy chce někdo na běžně prodávaném palivu provozovat motory 2,5cm3 a menší, tak bych doporučil do paliva pridat 3÷7% ricinoveho oleje. Čím menší je daný motor, tím ho tam přidat víc. A pro zaběh i 10%. :wink:

_________________
Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Palivo pro žhavicí motor
PříspěvekNapsal: stř 19.10.2022 18:27 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 9.2.2010
Příspěvky: 6838
Bydliště: Žilina, SK
Obrázky: 15
matko33 píše:
tak toto je perfektna syntakticka jazykova hadanka ze si myslim ze aj jazykovedci by mali problem pochopit otazku :)
mozno by mohla byt odpoved taka, ze priamo to mozne nie je pretoze benzin sa asi detonacne nebude sam zapalovat pod tlakom ako nitro/diesel
ale kdesi som cital ze pri pouziti zapalovania a normalnej iskrivej sviecky namiesto zhaviacej sviecky by to mohlo ist?

Prepáč, ale úroveň Tvojej odpovedi je po syntaktickej, jazykovej, ale hlavne po obsahovej úrovni ešte horšia než ta otázka. :lol:

Jednak, schopnosť detonačného samo zapálenia benzínovej zmesi je omnoho vyššia než metanol-nitrometanových palivových zmesí a je len o málo horšia než éteru. Takže buď si istý, že pri dostatočnom tlaku a správnom pomere benzín:vzduch sa zapaľlovať aj bez akejkoľvek sviečky bude. A čím bude mať ten benzín nižšie oktánové číslo, tým ochotnejšie. :wink:
Po druhé, metanol-nitrometanová palivová zmes sa nezapaľuje detonačně, ale vplyvom vysokej teploty a katalytického pôsobenia žeraveho Pt-Ir alebo Rh-Ir vlákna sviečky. Naopak, detonačné zapaľovanie je tak u žhavíkov, ako aj u motorov s iskrovým zapaľovaním krajne nežiadúce. :wink:
A po tretie, dokonca aj v tých samozápalných motoroch, ktoré ľudovo nazývame vcelku nesprávne detoňáky, sa v skutočnosti snažíme tvarom spaľovacieho priestoru a zložením paliva dosiahnuť to, aby zmes nedetonovala, ale primerane rýchlo a plynule horela. :P Nakoniec aj také prísady ako napr. amyl-nitrid síce zvyšujú rýchlosť a plynulosť horenia, ale vznik náhodných detonačných jadier naopak potláčajú. A aj vo veľkých dieselových motoroch je všetko navrhnuté tak, aby to nedetonovalo. Parameter paliva, teda nafty, zvaný "Cetánové číslo" tiež hovorí o tom ako rýchlo to palivo plynule horí a pritom nedetonuje. :mrgreen:

Detonačné horenie je totiž prirýchle, má vysokú brizanciu, a tým ničivú silu, takže významne znižuje životnosť každého motora. :roll:

_________________
Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Palivo pro žhavicí motor
PříspěvekNapsal: stř 19.10.2022 19:08 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 9.1.2007
Příspěvky: 9109
Bydliště: Praha 8, ČR
Obrázky: 9
Jestli jsem to blbě napsal, tak sorry jako. Benzín nebyl samozřejmě hlavní složkou, ale jen jako doplněk, viz tvé (VTjr) vysvětlení. Ano, tyhle experimenty se prováděly v dobách, kdy bylo běžné na pultech jen Déčkové palivo a žhavíky nebylo prakticky čím krmit (byť i to bylo po nějakou dobu na pultech, ale tehdy jsem létal s Vosou a Kolibříkem od Igry). Něco se dalo sehnat přes kluby a kroužky, ale divočáci měli smůlu. Hledali se známí kolem ploché dráhy a žadonil se od nich metyl. O odlišných vlastnostech benzínu jsem psal, prostě to nejde jen tak nahradit mezi sebou.

V dnešní době, hlavně pro rekreační létání, si myslím opravdu nemá smysl laborovat s náhradními palivy.

_________________
Hitec Aurora 9X


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Palivo pro žhavicí motor
PříspěvekNapsal: čtv 20.10.2022 16:59 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 9.2.2010
Příspěvky: 6838
Bydliště: Žilina, SK
Obrázky: 15
Rozumím, to jak jsi to napsal, určitě nebylo myšleno doslovně tak, jak to fs17oldstaj po svém pochopil. :)
Nicméně já jsem víckrát na různých místech zaznamenal tvrzení (nejen od Tebe), že benzín je prý nedokonalou náhradou nitra, takže to vnímám jako dost zakořeněný mýtus. Proto jsem si dal tu námahu tento blábol vyvrátit a vysvětlit jak to doopravdy je. Možná někdo najde v mém příspěvku i nějaké chyby, ale podstata je snad podána správně. :wink:

Jinak, stejně tak i v detonačních (tedy samozápalných ) modelářských motorech není nafta jedinou složkou paliva, jak si to asi myslel fs17oldstaj. Kromě nafty, no spíš petroleje (ten se v nich lepe spaluje, protože se lépe rozprašuje/splynuje v karburátoru), velmi podstatnou složkou je éter (diethylether), kterého musí být v palivu 30 ÷ 45%, maziva je podle velikosti motoru 20 ÷ 30%. Petrolej nebo nafta představuje těžkou složku paliva, která je hlavním zdrojem energie, éter má především funkci vznětovou, jeho výhřevnost a tedy energetický přínos není tak výrazný. Z hlediska výkonu a účinnosti motoru by bylo samozřejmě výhodné aby samozápalný (detonačný) motor pracoval pouze na směs petroleje/nafty a oleje, jenže toto by vyžadovalo výrazně vyšší kompresní poměry a tudíž enormní namáhání klikového ústrojí a mechaniky motoru jako celku. Běžné modelářské samozápalné motory pracují s kompresním poměrem do 16:1, zatím co velké diesely 22:1 i více. Právě dostatečný podíl éteru v palivu umožňuje tento poměr snížit tak, aby to ty drobné klikovky a ojnice vydržely. A jen pro porovnání o jaké tlaky se tu jedná, tak běžný benzínový motor s jiskrovým zapalováním pracující na 95okt benzínu má kompresní poměr do 9:1, žhavící motor na čistě methanolovém palivu do 11:1, s nitrometanem méně do 8:1. Je vidět, že diesely jsou namáhány mnohem vyššími tlaky, co ale na druhou stranu umožňuje dosahovat výrazně vyšší účinnost a tím i nižší spotřebu paliva.

A ještě moje zkušenost se samozápalnými motory a jejich palivem. Tzv. "detonační palivo" v současnosti v hotovém stavu v prodeji u nás není (tedy nevím o tom), takže ta minimální množina uživatelů detonačních motorů je odkázaná na vlastní míchání podle různých receptur. Já taky mám pár modelů s detoňáky a palivo pro ně si vyrábím sám už přes 30 let. Éter je složka, která se jednak obtížně shání a taky se obtížně dlouhodobě skladuje, čili sehnat velké množství nemá smysl. Koupit to lze, ale jen na živnosťák. Zbylé 2 složky, tedy ricínový olej a petrolej nebo nafta jsou k sehnání bez problémů. Osobně jsem zkoušel paliva jak na bázi petroleje tak i nafty. Podle chytré literatury by to mělo být jedno, ale není! Jednou jsem jaksi nemohl koupit petrolej (takový ten běžný lampový), tak jsem zajel na pumpu SHELL a koupil litřík té nejdražší, nejkvalitnější nafty. Výsledek = motr hůř startuje, když pak jede, tak spotřeba je citelně vyšší (to se pozná podle doby chodu u upoutance, kde se létá dokud není v nádrži sucho) a z výfuku leze doslova černý dým, motor strašně karbonuje. To si vysvětluji tím, že nafta se hůř splynuje než petrolej, takže značná část se do válce dostává ve formě větších kapiček, které se nedokonale spalují, přičemž se produkuje víc sazí a to všechno se vyvrhuje do výfuku, který se strašně špiní. Samozřejmě jakékoli nedokonalé spalování se projevuje ve zvyšování spotřeby. Můj předpoklad, že nafta má vyšší cetanové číslo (CČ) a bude proto v detoňáku lépe fungovat, se nepotvrdilo. Konkrétně ta nafta, co jsem použil ho měla až 60. Naopak petrolej nemá CČ ani 50 a nevadí to. Jeho lehčí zplyňování vyhrává. Krom toho éter je fakticky přísadou zvyšující CČ, takže když je ho tam 30 ÷ 40% tak asi vlastní CČ petroleje nebo nafty nehrá velkou roli.

_________________
Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Palivo pro žhavicí motor
PříspěvekNapsal: čtv 20.10.2022 17:53 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 9.1.2007
Příspěvky: 9109
Bydliště: Praha 8, ČR
Obrázky: 9
S motory jsem začal někdy kolem r. 1977/78, přesněji to už nedám. Hádej, jaký (druh) motoru to byl, jsa divočák. Ano, všechno detoňáky. Měl jsem sice dva žhavíky - Modela Junior 2.0 G a endérácký Permoth 1,8 Moskyt. Zkoušel jsem je nahodit na denaturák (bez úprav kompresního poměru) a nebude překvapením, když řeknu, že se mi to nepodařilo. Pak jsem četl v modeláři článek o úpravě (myslím) TONO 5,6 na etyl, ale neměl jsem jak tento motor, tak přístup ke strojům. Se žhavíky jsem proto začal až po návratu k modelařině, kdy už přestávalo být běžné detonacni palivo a detoňáky a naopak bylo vše dostupné pro žhavíky. Takže ano, ten mýtus o benzínu jsem přebral, není to vlastní zkušenost. Už to psát nebudu.

A ke kolegovi fs17oldstaj, dnes je palivo opravdu docela vychytané a pro běžné rekreační potřeby není třeba experimentovat. Fakt těch pár případně ušetřených korun za to nestojí a naopak se to může setsakra prodražit.

_________________
Hitec Aurora 9X


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Palivo pro žhavicí motor
PříspěvekNapsal: čtv 20.10.2022 19:23 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 9.2.2010
Příspěvky: 6838
Bydliště: Žilina, SK
Obrázky: 15
No, já začínal v letech '73-'74, taky s detoňáky (Jena-1, MK-16/17, Jena-2,5 a MVVS-2,5D7). První můj žhavík byl v roce '75 sovětský MD-2,5 Meteor, a ten mi na denaturák sice běhal, ale ne moc spolehlivě (asi moc vody v něm, ale to jsem to ještě nevěděl, že je to potřeba řešit). Pak jsem sehnal litřík metylu a běhal slušně než jsem po protržení zadního lanka ho zaryl do asfaltu. :|
Jinak, dle mých zkušeností jakýkoli malý žhavík docela ochotně zavrčí když ho držím v ruce, do výfuku stříknu trochu denaturáku a dám žhavítko. Jednou mi ale MVVS 3,5 takhle zavrčela dost rázně a příliš dlouze, nemohl jsem ji pustit, tak mi výfuk přivodil slušnou popáleninu dlaně. :lol:

Ono dnes začátečníci začínají šestapůlkama, často i většími motory, tedy tam, kam jsme my v mladých letech finančně nedosáhli a jen tiše záviděli movitějším kolegům. :roll: Já jsem se dopracoval k třiapůlce až jak k promočnímu daru od mámy a to mi bylo už 24 let. Ale je to pro ně jen dobře 8) , protože s většími motory jsou menší problémy. Taková šestapůlka je proti nějaké dvaapůlce, neřku jedničce-jedenapůlce, uživatelsky mnohem poslušnější. :mrgreen:

_________________
Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Palivo pro žhavicí motor
PříspěvekNapsal: čtv 20.10.2022 19:40 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 9.2.2010
Příspěvky: 6838
Bydliště: Žilina, SK
Obrázky: 15
Jen bych ještě dodal, že to běžně prodávané palivo počítá svým složením spíše s většími motory od 6,5cm3 výše. A pro ty menší žhavíky ( třeba dvaapůlky a jedenapůlky) je vhodné do toho paliva přidat trochu ricínového oleje, jak už jsem napsal výše.
Ovšem toho jeho Thunder Tigera GP.40 se to opravdu netýká. :wink: Možná ve fázi záběhu (první hodina provozu) bych tam dočasně přidal 5%, ale pak už nic. 8)

_________________
Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Palivo pro žhavicí motor
PříspěvekNapsal: pát 21.10.2022 15:55 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 17.10.2022
Příspěvky: 31
Bydliště: Tachov, Plzeňský kraj
Dobrý den, pánové,

Žhavíka už mám tady, nainstalovaného v letadle, chci se zeptat, nemám takový ten speciální startovací nástroj, který rozžhaví svíčku, je možné nějakým konkrétním zpusobem svíčku rozžhavit bez něj? Hodně by mi to pomohlo, motorek bych mohl již dneska rozběhnout, a o víkendu udělat 1. let...

_________________
Freewing SU35, L39, TX16S, stavba F15


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Palivo pro žhavicí motor
PříspěvekNapsal: pát 21.10.2022 18:05 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 9.1.2007
Příspěvky: 9109
Bydliště: Praha 8, ČR
Obrázky: 9
Samozřejmě, že specializovaný startovací nástroj, kterým bys nažhavil svíčku, existuje. Tady https://www.pelikandaniel.com/?sec=cats&category=20 máš ta nejjednodušší žhavítka. Doporučil bych ti neexperimentovat s nějakými baterkami, svíčky jsou dost choulostivé na napětí i velký proud. Stačí o fous víc a spálí se. A stejně, i když to nastartuješ, je potřeba motor nejprve zaběhnout a pak ještě seřídit. Doporučil bych ti to tu prohledat a přečíst si něco o záběhu a seřízení. Ono seřídit maximální otáčky není až tak složité, horší je nastavit volnoběh a přechody. Tady by, a opět jsme u toho, pomohla ruka zkušeného kolegy. Chápu tvé nadšení a nedočkavost, ale všechno chce své.

_________________
Hitec Aurora 9X


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 61 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz