Registrován: 1.5.2003 Příspěvky: 1696 Bydliště: Jaroměř, ČR Obrázky: 0
guchar píše:
To "nofra" " ... jakou teplotu bude mít ta baterka po 10 minutách ... " Než jsem začal vymýšlet (="KOLO") tak jsem se zkusil porozhlédnout - TADY JE K VIDĚNÍ GRAF LG HG2 18650 Battery Discharge Temperature - Voltage - Time - batteries18650.com (pokud mu jde věřit) tak: discharge(CC) 10 A, 600 s, 45.22 °C, 3.271 V // 960 s (16 min), , 50.5 °C, 2.818 V
Jojo, že já se do té debaty vůbec pouštěl. Teď abych Tě ještě učil, co je 6C (čti 18A) a co je 3,3C (čti 10A) Proč mi dáváš odkaz a graf vybíjení 10A (přeloženo 3,3C), když si před chvílí argumentoval se šesti (6) C? Tedy s 18A? To jako když zvýším odběr téměř dvakrát, že teplota zůstane stejná? Kolo nevymýšlej, to už je, ale nějak chybí graf vybíjení baterky 6C (na vybíječce je potřeba zadat 18A) a měřit teplotu po dobu 10 minut a pak ještě chvilku, třeba dalších deset minut. A otázka je stále stejná. Bude to pod, nebo nad 80°C? Vypni na chvilku internet a měř.
Registrován: 1.5.2003 Příspěvky: 1696 Bydliště: Jaroměř, ČR Obrázky: 0
kolin píše:
Životnost čekám větší než LiPo. Dávájí to do všech seriózních elektrických vozidel, tak na tom snad něco bude.
18650 od slušného výrobce určitě není baterka k zahození. Ale je potřeba ji nepřetěžovat a chovat se k ní "slušně". Vykrádám si svůj vlastní příspěvek z jiného fóra z loňského podzimu. Tehdy byla řeč o elektromobilu TESLA.
Akumulátor Tesla 85kWh se skládá ze 7 104 článků Li Ion 18650 o kapacitě 3400mAh zapojených jako 6S74P do 16 sekcí, které jsou spojené sériově. Takže máme napětí při plném nabití 403,2V, jmenovité potom bude 355,2V. Jmenovitá kapacita 251,6Ah. Maximální proud odebíraný z akumulátorů při maximálním výkonu je 1000A, tedy 13,5A na jeden akumulátor.I tak Tesla při maximálním výkonu (konkrétně jízda na okruhu) po pár minutách omezuje výkon z důvodu přehřátí akumulátorů. V Brně na okruhu nastalo omezení výkonu po zhruba 5 minutách a ustálilo se na cca 160kW. To už se bavíme o odběru (přepočteno na jeden akumulátor) asi 5,5A. Takže po 5 minutách jsme na 40% výkonu.
Toto je cena za životnost akumulátoru.
Naposledy upravil novfra dne pon 17.04.2017 19:41, celkově upraveno 1
Chci Vám představit baterii z článků LG 18650HG2, primárně pro FPV a lehké koptery zameřené na dlouhou výdrž ve vzduchu. Myšlenkou je otestovat možnost nahradit běžné Li-Pol. Na to mě přivedla elektrická cigareta, kde dva roky točím pět baterek Samsung a dvě SONY a pořád fungují.
Současná generace běžně dostupných Li-Ion (1.Q 2017) slibuje překvapivé výsledky. Viz tabulka. Jejich cena je dokonce nižší než LiPo. Životnost čekám větší než LiPo. Dávájí to do všech seriózních elektrických vozidel, tak na tom snad něco bude.
Baterii jsem svařil pomocí bodové svářečky vlastní výroby. Pásky jsou z čistého niklu šířky 10mm. Balancovací kabel vyveden. Kabel jsem použil 1,5mm^2
První prototyp má za sebou jeden let v Easystaru. Doba letu byla 56minut a absolvovaná vzdálenost 40km při průmerně 5.5A Další testy plánuju ma malém FPV kopteru velikosti 250. Pokud by měl někdo zájem tyto baterky také testovat, pár jich tu mám nesvařených. Po dohodě bych svařil pack. Pokud už někdo máte něco podobného, dejte vědět.
To co jsi objevil:-) Jsem objevil už před nějakou dobou... A tady máš video s reálným výsledkem 2kg kopterky..
Registrován: 30.4.2008 Příspěvky: 12765 Bydliště: praha 5
novfra píše:
To už se bavíme o odběru (přepočteno na jeden akumulátor) asi 5,5A. Takže po 5 minutách jsme na 40% výkonu. [/i]
Toto je cena za životnost akumulátoru.
jezdím lion i lipol články na elektrokoloběžce, maximální odběr 17A V táhlých kopcích ty lionky jednoznačně vyhnívají i při trvalém odběru na článek pouhých 4A--sada složená 4P--po chvilce mi začne pozvolna padat napětí a sada se vzpamatuje--zvedne se opět napětí zase až po odlehčení.
Lipolky si napětí drží v pohodě a to jezdím lipolky , které už jsem vyřadil z pohonu pro era, bo už měli své dobré časy dávno za sebou --přifouklé, výrazně snížená kapacita .
Abych u těch lionek využil jejich kapacitu, musím přiřadit dodatečně jeden článek jako rezervu--zvýšit napětí sady, jinak mi automatika pohonu vypíná při vyšších odběrech už cca při vysosání 50-60 procent---to už nezvládají ani ty 4A na článek .
jezdit se na to dá, ale jediné plus, pokud pominu opravdu nízkou cenu, za kterou je já mám vidím pouze v bezpečnějším provozu, jinak je to pro vyšší odběry bída .
Registrován: 1.5.2003 Příspěvky: 1696 Bydliště: Jaroměř, ČR Obrázky: 0
pepin píše:
.....vyšších odběrech už cca při vysosání 50-60 procent---to už nezvládají ani ty 4A na článek .
jezdit se na to dá, ale jediné plus, pokud pominu opravdu nízkou cenu, za kterou je já mám vidím pouze v bezpečnějším provozu, jinak je to pro vyšší odběry bída .
A to si představ, že tohle si někteří nacpou do vrtaček místo NiCd. Moje 12V bateriovka z NiCd sosá 5A naprázdno, při zhruba polovičním zatížení (odhadnuto podle zvuku) něco přes 30A a rozběh do zátěže, nebo při zaseknutí nástroje 72A.
Veskrze pozitivní. Jen a to upozorňuji...baterka z LiIon musí být sestavená dle pohonu, a průběhu proudu za letu konkretniho modelu. A na druhou stranu pohon musí být dimenzovaný tak aby model letěl dobře jak na plné napětí baterie,tak i ke konci vybíjení,kdy u Lion je výrazně větší pokles konečného napětí než u Lipol. Prostě nacpat LiIon tam kde dřív byla Lipol,není úplně správná cesta. A další poznatek je,že LiIon se vyplatí až od 3P (spíš 4P).
Registrován: 18.8.2005 Příspěvky: 4945 Bydliště: Šternberk, ČR Obrázky: 0
graup15 píše:
A další poznatek je,že LiIon se vyplatí až od 3P (spíš 4P).
To je zajímavé konstatování. Mi přijde, že s více P roste hmotnost a když k tomu ještě navíc vezmu, že LiIon mají i nižší pracovní napětí, tak tady poměr výkon/hmotnost mluví v jejich neprospěch. Na druhou stranu je životnost o třídu výš a když není hmotnost sady problém, tak s tou pozitivitou není problém souhlasit.
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 návštevníků
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru