Autor |
Zpráva |
Swed
|
Napsal: úte 24.12.2013 22:50 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 1.12.2013 Příspěvky: 36 Bydliště: Strakonice
|
Může někdo srozumitelně vysvětlit jaký je rozdíl v ovládání a leteckých vlastnostech padlového a bezpadlového jednorotorového vrtulníku.
_________________ ACE-40, Alpha 1500, MJX 648, Hitec Optic 6
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
ddano007
|
Napsal: úte 24.12.2013 23:25 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 18.3.2010 Příspěvky: 2881 Bydliště: Zavar, SK
|
A preco davas svoju otazku sem a nie medzi heliny? Laicky povedane ( skusenejsi ma opravia): Padlova helina udrzuje stabilitu ( vpravo-vlavo, dopredu-dozadu) pomocou padla, stabilitu ocasu zabezpecuje gyro. Bezpadlova helina udrzuje stabilitu ( vpravo-vlavo, dopredu-dozadu aj ocas) FBL jednotkou ( co je trojose gyro). Letove vlastnosti neviem posudit, mam len bezpadlovky. Na temu: co lieta lepsie, padlovka, alebo bezpadlovka tu bolo uz dost prestreliek
_________________ X9D & T16Pro & TX16S & nejaké lietadlá, heli a koptéry www.rcmodelytt.sk
|
|
Nahoru |
|
|
Václav Procházka
|
Napsal: úte 24.12.2013 23:30 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 30.9.2013 Příspěvky: 704 Obrázky: 2
|
Swed píše: Může někdo srozumitelně vysvětlit jaký je rozdíl v ovládání a leteckých vlastnostech padlového a bezpadlového jednorotorového vrtulníku. Bezpádlový vrtulník se chová oproti pádlovému, tak trochu jako autonomní - odpustí v řízení více chyb. Pro mě je pádlový vrtulník při řízení více čitelný (nezaludný). Tím, že mi elektronika nekecá do řízení. Např. s pádlovým vrtulníkem je pro mě let autorotace jasně čitelný. S bezpádlem jsem několikrát havaroval, neodhadnul jsem zásahy FBL systému, který mi autorotaci v řízení ovlivnil. Nicméně, téměř všechny nové vrtulníky se prodávají již ve verzi FBL, takže je to v 90% dané
|
|
Nahoru |
|
|
eddiex
|
Napsal: stř 25.12.2013 0:28 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 24.6.2013 Příspěvky: 950 Bydliště: MidWest of Ireland
|
Jestli muzu, zeptam se která varianta se vic priblizuje vrtulnikum z realu. Zajima me, jestli model [FB, nebo FBL] dokaze to co realny vrtulnik. Například prakticky na miste se naklonit dopředu, dozadu, i doboku. mel jsem před casem maly vrtulníček a ten to nedokazal. [byla to jen takova hracka] |Dokaze to nejaky model?
_________________ Taranis B; F450 s APM 2.5; Bixler 2
|
|
Nahoru |
|
|
IgorGSM
|
Napsal: stř 25.12.2013 0:44 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 6.2.2011 Příspěvky: 1040 Bydliště: Šurany Obrázky: 7
|
Dokaze uplne vsetko ale samozrejme to pilot musi vediet upackovat.
_________________ T-Rex600E@Spirit T-Rex600N@Spirit T-Rex450@Spirit RaptorG4E720@Spirit Chase360@Spirit
|
|
Nahoru |
|
|
Screwball671
|
Napsal: stř 25.12.2013 0:48 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 22.11.2010 Příspěvky: 1313 Bydliště: Praha Barrandov
|
eddiex píše: Jestli muzu, zeptam se která varianta se vic priblizuje vrtulnikum z realu. Zajima me, jestli model [FB, nebo FBL] dokaze to co realny vrtulnik. Například prakticky na miste se naklonit dopředu, dozadu, i doboku. mel jsem před casem maly vrtulníček a ten to nedokazal. [byla to jen takova hracka] |Dokaze to nejaky model? Všeobecně modely vrtulníků dokáží zaletět věci co normální vrtulník nemůže. V akrobacii je nepoměrně lepší, maketově létat ale modely také umí, záleží na nastavení, otáčkách atd... Hračky jsou jen hračky, funkční model s nimi nelze spojovat.
_________________ Trex 700E, Trex 600 nitro, Protos 500, Trex 500, Trex 450 Sport, Yak 55M, RS352, Piper Cub, Variant
|
|
Nahoru |
|
|
eddiex
|
Napsal: stř 25.12.2013 1:01 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 24.6.2013 Příspěvky: 950 Bydliště: MidWest of Ireland
|
Jo diky. Je mi to jasne. Jen prave jsem se chtěl zeptat na ty padla. Jak to je bliz k realite? A které teda dokazi letat maketove? {ten vyraz se mi libi- to je presne to co se mi libi, když letadlo nebo heli leti "maketove"} Ma na to vliv zda je to padlovka, ci bezpadlo?. Priznam se, ze dosud jsem si myslel, ze padlovky jsou pro zacatecniky, protože padla jsou vlastne takove siditko oproti realu, a bezpadlovky ze se vic blizi realu a je obtiznejsi s nimi litat. Za odmenu pak zkusenemu pilotovi umozni to, co padlovka ne. Takze jsem byl trochu mimo asi...
_________________ Taranis B; F450 s APM 2.5; Bixler 2
|
|
Nahoru |
|
|
Screwball671
|
Napsal: stř 25.12.2013 1:22 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 22.11.2010 Příspěvky: 1313 Bydliště: Praha Barrandov
|
Tohle co se ptáš není lehké jen tak určit, v pádlové mechanice je stabilizace pomocí mechaniky využívající určitých fyzikálních vlastností, bezpádlová mechanika je řízená stabilizace elektronicky pomocí tříosého gyra. Oba systémy jdou nastavit na maketové létání. Pro další pochopení to chce mít už něco nalétáno, FBL systém se mi jeví jako více strojový, přesnější na řízení a eleminující povětrnostní vlivy, FB systém je zase přirozenější, nezáludnější, více ale náchylný na vítr ale vše jde nastavit a doladit pokud víš co a jak.
_________________ Trex 700E, Trex 600 nitro, Protos 500, Trex 500, Trex 450 Sport, Yak 55M, RS352, Piper Cub, Variant
|
|
Nahoru |
|
|
Troll
|
Napsal: stř 25.12.2013 9:12 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 4.5.2008 Příspěvky: 2997 Bydliště: Prostějov
Blog: Zobrazit blog (1)
|
Nerad se míchám do vaší debaty, ale zaujala mne ta záludnost FBL systémů. Lítám to už nějaký čas ( pádlové i bezpádlové) a u žádného z mých FBL vrtulníků jsem nezaznamenal jedinou záludnost. Mohu se zeptat o co konkrétně a hlavně u jakého systému se jedná? Mně se naopak zdá, že FBL vrtulníky jsou o dost hodnější a jednodušší na řízení než pádlovky. Samozřejmým předpokladem takových vlastností je ale použití solidního FBL systému, ne nějaké neodladěné sračky.
|
|
Nahoru |
|
|
Screwball671
|
Napsal: stř 25.12.2013 10:22 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 22.11.2010 Příspěvky: 1313 Bydliště: Praha Barrandov
|
Mě se Helicommand v některých obratech choval prostě jinak než pádlo, jde např. o poněkud hranatý velký přemety na rychlosti, při rychlém průketu může dělat heli delfína, zakusování v utaženejch zatáčkách, nebo kamarádovi v Tic tocu zakmitává vertikálně ocas a nemůže to dodnes vyladit, ale naprostá většina toho jde dobře odstranit pomocí různých paranetrů v programu, předpokladem je ale určitě dobré bezpádlo. To vše je ale o létání akrobacie, začátečník to nepozná.
_________________ Trex 700E, Trex 600 nitro, Protos 500, Trex 500, Trex 450 Sport, Yak 55M, RS352, Piper Cub, Variant
|
|
Nahoru |
|
|
Paris Ivan
|
Napsal: stř 25.12.2013 10:44 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 21.1.2011 Příspěvky: 524 Bydliště: Ostrava-Poruba ČR
|
Je to prostě technický vývoj. V začátcích vrtulníkového snažení neměly modely vrtulníků ani gyro a ani kolektiv. Pilot to prostě musel uřídit. Nejen to, musel si také svůj stroj napřed vyrobit. Něco pro současnou generaci hračko-modelářů už nepochopitelného. Systém bezpádlo zajišťuje další zlepšení stabilizace modelu a tím pádem umožňuje stále více lidem se touto odborností zabývat. Tyto postřehy jsou z mé vlastní zkušenosti. Přeji hezké svátky. Ivan
Naposledy upravil Paris Ivan dne stř 25.12.2013 13:26, celkově upraveno 1
|
|
Nahoru |
|
|
Václav Procházka
|
Napsal: stř 25.12.2013 12:42 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 30.9.2013 Příspěvky: 704 Obrázky: 2
|
Já jsem kvůli FBL a V-Baru 2x vrtulník rozbil v autorotaci. S FB se mi to na stejném vrtulníku Raptor 90SE nikdy nestalo a to těch autorotací jsem nalétal pár stovek. Prostě ty algoritmy stabilizace (v piruletách) stále stabilizují a tím konkrétně v autorotaci ubírají výkon. Pádla v této letové fázi fungují jako částečný setrvačník. Konzultoval jsem to s piloty (Péťou Novotným) ,kteří přešli z FB na FBL a tuto vlastnost potvrdili. Prostě s FBL musí člověk létat autorotace opatrněji. Jinými slovy s FBL se systém rychleji vydojí
|
|
Nahoru |
|
|
paveld
|
Napsal: stř 25.12.2013 14:02 |
|
Helimaniacs Brno
|
|
|
Registrován: 12.12.2010 Příspěvky: 4475 Bydliště: Brno Obrázky: 10
|
Screwball671 píše: Mě se Helicommand v některých obratech choval prostě jinak než pádlo, jde např. o poněkud hranatý velký přemety na rychlosti, při rychlém průketu může dělat heli delfína, zakusování v utaženejch zatáčkách, nebo kamarádovi v Tic tocu zakmitává vertikálně ocas a nemůže to dodnes vyladit, ale naprostá většina toho jde dobře odstranit pomocí různých paranetrů v programu, předpokladem je ale určitě dobré bezpádlo. To vše je ale o létání akrobacie, začátečník to nepozná. Bozzda by asi odvětil, že je to v nastavení. A asi máte oba pravdu - mám Helikomand v E-325 a současně s vývojem mého létání vždy ladím i HC3-SX.
|
|
Nahoru |
|
|
Screwball671
|
Napsal: stř 25.12.2013 14:44 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 22.11.2010 Příspěvky: 1313 Bydliště: Praha Barrandov
|
Koho chleba jíš, toho píseň zpívej... Já taky čas od času s něčím laboruji v HC3 X, ale z mého pohledu je FBL systém lepší, hlavně se mi létá přesněji. Ale že by bylo úplně vše bez chybičky, to se říct nedá.
_________________ Trex 700E, Trex 600 nitro, Protos 500, Trex 500, Trex 450 Sport, Yak 55M, RS352, Piper Cub, Variant
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 28 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|