Autor |
Zpráva |
sumik
|
Napsal: ned 09.02.2014 23:54 |
|
Zkušený debatér
|
|
Registrován: 19.8.2009 Příspěvky: 221 Bydliště: Praha Liboc Obrázky: 0
Blog: Zobrazit blog (4)
|
Zdravím všechny kolegy. Ačkoliv uvedený vysílač mám přes dva roky a téměř 70-ti stránkový manuál v češtině jsem pročítal s různými přestávkami několikrát po sobě, tak nyní řeším problém JAK NASTAVIT OVLÁDÁNÍ KLAPEK POMOCÍ KNIPLU MOTORU ?Vyzkoušel jsem kde co, ale zatím to není přesně ono. Pro upřesnění mám ve vysílači nastaveno toto:1) PARAMETRY - GLID (2A+2F) .... tzn. ,že mám na každém křídle 2 samostatná serva - klapky + křidélko (kanály 1,7 kř., 5 a 6 klapky). 2) Motor (už ze zvyku) si vypínám proti nechtěnému rozběhu vypínačem "G" . Už mi to několikrát pomohlo . 3) Letové předvolby ( zatím ) nepoužívám. 4) Ve větroni mám 8 kanálový přijímač Futaba. 5) Páky serv klapek jsem v původní jejich středové poloze před nasazením na hřídel serva pootočil asi o 20° dopředu, aby při ovládání byly klapky natočeny až na 90°. 6) Ještě k tomu všemu bych chtěl nastavit křidélka v okamžiku ovládání klapek, aby také brzdila nepatrně nahoru - butterfly. Je mi jasné, že budu muset také sáhnout na nastavení VOP a nastavit zpoždění, to vím kde v menu T10CP je. Takže shrnuto, jak tedy při výše uvedených podmínkách mám nastavit vše tak, aby když chci přistát a plynule brzdit klapkami ? - přepnu nějaký navolený přepínač >>> vypne se tím kanál 3 - motor, - motor nebude již funkční a - ovládáním kniplu pro motor směrem odsebe se začnou vyklápět klapkyVše se asi bude řešit pomocí PROG. MIX 1-8, ale zatím se mi nepodařilo to nastavit tak aby se motor netočil a klapky šly plynule místo reg. motoru. Děkuji předem všem za rady a podněty.
Naposledy upravil sumik dne pon 10.02.2014 10:45, celkově upraveno 1
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
2952
|
Napsal: pon 10.02.2014 9:34 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 11.9.2011 Příspěvky: 1732 Bydliště: ČR ,Slapy nad Vltavou
|
Já mám T12FG a tam lze nastavit přímo butterfly - motýl... čím ho budeš aktivovat-plynem... A jede to, jak chceš Ty...Určitě to jde nastavit i u Tvého rádia...
|
|
Nahoru |
|
|
JirkaA
|
Napsal: pon 10.02.2014 11:09 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 17.8.2008 Příspěvky: 6902 Bydliště: Moravský kras ČR
|
T10 jsem mel a nastavit to slo, jen uz si nevzpomenu na detaily. Ale bylo to pres letove rezimy. V jednom na pace plyn, ve druhem butterfly, i rozdilna diferenciace kridelek aby byly zhruba stejne ucinne i pri plnych brzdach.
_________________ OK2WY
|
|
Nahoru |
|
|
LittleFalco
|
Napsal: pon 10.02.2014 12:14 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 29.9.2012 Příspěvky: 1096 Bydliště: Šumná Šumava Obrázky: 2
|
Ano, musi to jit pres letove rezimy. V prnim rezimu (Start) je pace plynu prirazen plyn ve druhem (Let) k ni nemusi byt prirazen adny prvek, ve tretim (Pristani) ovada vychylku klapek, nebo butterfly... Vsechno najdes v manualu, je to tam dobre rozepsane. Pokud jsi ochoten zitra, nebo pozitri vecer prijet do Klecan, muzu ti tyhle rezimy pomoct napipat.
_________________ Zpátky doma, v kopcích :-)
|
|
Nahoru |
|
|
2952
|
Napsal: pon 10.02.2014 13:04 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 11.9.2011 Příspěvky: 1732 Bydliště: ČR ,Slapy nad Vltavou
|
Normálně v letových režimech mám jeden režim normální let...jako u elektrovětroně... Druhý režim způsobí to, že plyn už nefunguje jako plyn..dopředu je BF zavřený - plyn dozadu - BF se postupně otvírá...
|
|
Nahoru |
|
|
petrajksner
|
Napsal: pon 10.02.2014 14:37 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 9.6.2012 Příspěvky: 654 Bydliště: Ústí nad Labem
|
Nevím jestli to máš v češtině, ale já tam měl kolonku MOTÝLEK a MOTÝLEK + VOP, přiřadíš spínač a vše funguje, měl jsem jí dva roky a fungovalo mi to.
|
|
Nahoru |
|
|
zdendaK
|
Napsal: pon 10.02.2014 16:54 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 3.3.2009 Příspěvky: 447 Bydliště: PŘÍBRAM
|
jak píše Falco. Přes letové režimy. Nastavoval jsem takhle káčko (hod, let , přistání ).
_________________ T-REX 700N/ Goblin 700Spirit ,PROTOS, EXTRA 330L 3W157 futaba FG12 2,4Ghz
|
|
Nahoru |
|
|
sumik
|
Napsal: pon 10.02.2014 17:30 |
|
Zkušený debatér
|
|
Registrován: 19.8.2009 Příspěvky: 221 Bydliště: Praha Liboc Obrázky: 0
Blog: Zobrazit blog (4)
|
Díky zatím vám všem, večer po práci se na to vše podívám a vše vyzkouším. Dost pravděpodobné bude to, jak čtu vaše odpovědi, že jsem se nikdy nechtěl pouštět do nastavování letových režimů. Pořád jsem si říkal, že to musím zvládnout na jeden režim a za druhé malá obava z toho jestli poznám pozici přepínače ( dolů - střed - nahoru ) když přitom celou dobu sleduji model. Takže sednu za to a vyzkouším.
Pokud tedy většina z vás používáte letové režimy a v nich je to co právě chci - řídit klapky plynem, tak k čemu ( v případě Fut. 10CP ) v praxi využíváte : 1) mixy je jich celkem 8 = 4 pro kanály + 4 pro křivky ? 2) k čemu využíváte logická serva Ls1 - Ls3 ?
Děkuji.
|
|
Nahoru |
|
|
2952
|
Napsal: úte 11.02.2014 1:12 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 11.9.2011 Příspěvky: 1732 Bydliště: ČR ,Slapy nad Vltavou
|
Používání let. režimů je pohodlné. Proč se mu bránit? Mixování jsem zatím nepoužil, logická serva také ne... Je , myslím, víc věcí, které nepoužiješ a dokonce u hodně věcí ani nepochopíš, k čemu to může být dobré... Pro větroň je BF docela dobře připraven..rozhodně lépe, než je popsáno v manuálu... Já tedy mám režim "motorový let" a druhý "BF" Navíc mám jeden přepínač nastaven jako "bezpečnostní vypínač motoru"...Aeronaut je docela ostrá vrtule )) Odstartuji v režimu motorový let, normální elektra...točím termiku a když sklesám do psí výšky - motor je dávno vypnut plynem-přepnu režim BF...Pohyb klapek mám směrem dolů zpomalený!...aby to nebyla taková prda na serva...Klapky jdu na 80 st., křidélka asi 12 nahoru, výškovka se myslím potlačí...(plyn je stažen) Pokud by byl motor zapnutý a zapneš BF, vypne se . V režimu BF plynem jen ovládáš brzdění...u mne dopředu přivírá až zavře motýla...dozadu brzdí/otevírá motýly...mám to jako brzdové klapky u skutečného větroně... Pozor na náhlé zavřní BF nad zemí...vyzkoušej ve větší výšce...aby se ti to neprosedlo a nepláclo o zem...Mě se tak zatím nestalo...asi se uplatní i přízemní efekt a podrží to déle ve vzduchu, než by se čekalo...Sedá se tak krásně a neskutečně pomalu... , Bacha po přistání!...Kamarád mě učil na poslední chvíli BF zavřít-aby se chránily vztlakové klapky před poškozením vyšší trávou...A pozor na manipulaci s přepínačem let. režimů-aby sis nedal přepínač do letového režimu a neposekal si prsty !...myslet u toho... Já se snažím hlavně od té doby, co jsem málem usekl hlavu manželce vrtulníkem v obýváku ))
|
|
Nahoru |
|
|
sumik
|
Napsal: pát 14.02.2014 21:44 |
|
Zkušený debatér
|
|
Registrován: 19.8.2009 Příspěvky: 221 Bydliště: Praha Liboc Obrázky: 0
Blog: Zobrazit blog (4)
|
Tak kolegové , dostal jsem se k tomu až dnes, přes týden nebylo moc času . Přestože jsem si vše zde pročetl, dnes jsem vše krátce vyzkoušel ale nic . Stále se mi nedaří nastavit to, co od vysílače chci.
1) Vzlétnu ... letím ... chystám se přistát a motor už se netočí, plyn k sobě 2) NĚCO na vysílači přepnu (nejlépe jedním, přepínačem ) a PÁKOU PLYNU SMĚREM DOPŘEDU začnu PLYNULE VYSOUVAT KLAPKY a klesat. 3) Nad zemí začnu plyn. páku přitahovat k sobě, klapky se zavírají a sednu. Tak to je moje představa. Jenže ať dělám co dělám, tak klapky jdou buď +100 nebo -100, motor jde ovládat plynule dál, nebo ho musím mnou zvoleným vypínačem "G" vypnout. Ale stále jdou klapky +/- ale nikdy plynule. I když v let režimech je zvolen STICK,tak pořád nic. Pokud dám ( zvolený) přepínač "C" NAHORU, tak serva klapek, křidélek a VOP se hnou,ale motor jde stále plynule používat Přikládám dnešní fotografie VE DVOU SADÁCH po 4 fotografiích ( systém tohoto webu dovolueje max 4 foto ). Nejprve pohled na LETOVÉ REŽIMY. Zde jsou pouze volby Sw VrA-E nebo A-H a potom STICK.
Přílohy: |
LET_PREDVOLBY.jpg [ 74.02 KiB | Zobrazeno 3459 krát ]
|
LET_PREDVOLBY-MENU-STICK.jpg [ 79.7 KiB | Zobrazeno 3459 krát ]
|
LET_PREDVOLBY-MENU-SW_A-H-.jpg [ 81.7 KiB | Zobrazeno 3459 krát ]
|
LET_PREDVOLBY-MENU-SW_VrA-VrE.jpg [ 87.05 KiB | Zobrazeno 3459 krát ]
|
|
|
|
Nahoru |
|
|
sumik
|
Napsal: pát 14.02.2014 21:55 |
|
Zkušený debatér
|
|
Registrován: 19.8.2009 Příspěvky: 221 Bydliště: Praha Liboc Obrázky: 0
Blog: Zobrazit blog (4)
|
|
Nahoru |
|
|
LV
|
Napsal: pát 14.02.2014 22:38 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 5.1.2007 Příspěvky: 9185 Bydliště: Trenčianska Turná Obrázky: 0
|
A čo tak vliezť do "Spoiler mix" a tam si to nastaviť U T10 si navolíš aj dráhu odkial - pokial ti majú chodiť klapky, a ak používaš aj motor, tak na páke plynu môžeš mať aj ten, poprípade v inom režime tam byť nemusí... Tú dráhu si nastavíš v menu "Butterfly". Ale najskôr si naszav v Spoiler mix "spínač", kanály (u mňa 3a8), poprípade mix výškovky...
_________________ Nie som zlý.... iba rýpem www.elektromodely.sk
|
|
Nahoru |
|
|
petrajksner
|
Napsal: pát 14.02.2014 23:03 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 9.6.2012 Příspěvky: 654 Bydliště: Ústí nad Labem
|
A zkoušel si to? Navol spínač kterým budeš spouštět motýlka, zadej výchylky v %, zapni spínačem motýlka, jdi na položku servomonitor a zahejbej kniplem na motor, na dráze zadaných serv, by si s nimy měl pohybovat, tato funkce by měla být na kniplu (jestli si dobře vzpomínám) přednastavena. Určitě to jde v tomto mixu, kombinovat další mixy je zbytečný.
|
|
Nahoru |
|
|
LV
|
Napsal: pát 14.02.2014 23:13 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 5.1.2007 Příspěvky: 9185 Bydliště: Trenčianska Turná Obrázky: 0
|
petrajksner píše: A zkoušel si to? Navol spínač kterým budeš spouštět motýlka, zadej výchylky v %, zapni spínačem motýlka, jdi na položku servomonitor a zahejbej kniplem na motor, na dráze zadaných serv, by si s nimy měl pohybovat, tato funkce by měla být na kniplu (jestli si dobře vzpomínám) přednastavena. Určitě to jde v tomto mixu, kombinovat další mixy je zbytečný. Aha... ja som to pochopil ako brzdy. Klapky sa nastavujú priamo v Butterfly
_________________ Nie som zlý.... iba rýpem www.elektromodely.sk
|
|
Nahoru |
|
|
petrajksner
|
Napsal: pát 14.02.2014 23:14 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 9.6.2012 Příspěvky: 654 Bydliště: Ústí nad Labem
|
V kolonce motýlek VOP nastavuješ, dá se říct, nelineární mix od kdy do kdy má výškovka fungovat na kniplu plynu a od jaké do jaké výchylky se má pohybovat, položka DELAY je zpoždění mixu výškovky, například: výškovka má v mixu malou výchylku a její dráha přejede rychleji nežli u klapek, položkou DELAY navolíš rychlost náběhu do této výchylky.
|
|
Nahoru |
|
|
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|