Autor |
Zpráva |
tks
|
Napsal: čtv 13.03.2014 19:14 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 7.6.2007 Příspěvky: 3525 Bydliště: Frenštát p.R.
|
Pravděpodobně již více lidí zaregistrovalo novinku firmy Hiesbök, a to konkrétně zajímavé éro Pirát. Protože o El Marabu se zde toho napsalo celkem dost, tak si myslím, že i tento model si zaslouží vlastní vlákno. Mne zaujala zajímavá koncepce modelu a když mí kluci viděli ten žraločí design, tak bylo hned rozhodnuto a dnes jsem si ho vyzvedl na poště. Pokusím se zde případně zveřejnit nějaké obrázky z průběhu stavby a zkušenosti z lítání. A věřím, že zde nebudu přispívat sám...
Přílohy: |
_vyr_292pirat-2014--2[1].jpg [ 82.29 KiB | Zobrazeno 11196 krát ]
|
|
_________________ ROZSYP.CZ - Web o modelech letadel v rozsypu Už sem nechodím, jsem na mailu, viz můj web.
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
tks
|
Napsal: pon 17.03.2014 12:12 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 7.6.2007 Příspěvky: 3525 Bydliště: Frenštát p.R.
|
Stavbu jsem již započal a občas i něco fotím. Nějaký podrobnější popis dám později. Osazení bude vycházet čistě z šuplíkových zásob: Motor: NTM3536-1400 Vrtule: uvidíme, ale něco okolo 8 až 9 palců LiPol: 3S 1800mAh Serva: Hextronik MG-14 Motor se zdá zbytečně velký a těžký, ale má to být Pirát s designem žraloka, tak ať to tomu i odpovídá. Na plánu je ostatně motor této velikosti i zakreslený. Já si ještě pohrávám s myšlenkou, jestli motor nedám dovnitř za přepážku. Ale to si budu rozmýšlet až potom, co to bude v kostře a dokážu trošku odhadnout vyvážení. Protože ona ta topolovka je docela těžká.
_________________ ROZSYP.CZ - Web o modelech letadel v rozsypu Už sem nechodím, jsem na mailu, viz můj web.
|
|
Nahoru |
|
|
Hiesbok
|
Napsal: úte 18.03.2014 8:37 |
|
Platící zákazník RCManie
|
|
|
Registrován: 6.9.2008 Příspěvky: 318
|
Doplňující data k modelu Pirát. Provedli jsme měření proudů motoru při létání s tímto regulátorem http://www.trivox.cz/?section=item&id=71145Model váží cca 850g včetně akumulátorů (3S Kypom 1800mAh) Motor AEOLIAN C35-30 KV1100, vrtule 9/5 Při pohodovém létání bylo odebíráno ze zdroje cca 9 A, při razantním letu (stoupání cca pod úhlem 60°kam vidím) max 16,6A Délka letu s tímto regulátorem 14 - 15 minut. S "hloupým" regulátorem bylo létání razantnější , délka letu byla cca 7-10 minut. Motor 35xx je důležitý hlavně kuli své robustnosti při přistání "na břicho".Jinak podle výpočtů a skutečného měření stačí k pohodovému létání cca 100 - 200 W Plošné zatížení modelu je cca 26 g /dm/2 Dvě torzní skříně v křídle dávají křídlu dostatečnou pevnost i soubojové létání. Překliža dává modelu také potřebnou pevnost. V každém případě si létání s Pirátem maximálné užíváme. Přeji hezký den rh
|
|
Nahoru |
|
|
tks
|
Napsal: pon 24.03.2014 8:06 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 7.6.2007 Příspěvky: 3525 Bydliště: Frenštát p.R.
|
Pár dalších obrázků. Křídlo je už slepené komplet, zbývá moje "oblíbené" broušení. Mám už poslepované i křidélka, VOP a SOP - vše je slepeno jako sendvič ze dvou vrstev topolovky. Takže na tom není žádná věda, Postačí nanést lepidlo, přesně sesadit a pořádně přes noc zatížit. A ještě před lepením jemně vybrousit naznačená místa pro pantíky.
Včera večer jsem zhruba dal dohromady i trup, abych mohl zkusit to vyvážení. Motor v původní poloze, tedy před přepážkou, bude asi nutnost. Takže se toho budu držet a udělám to podle výrobce. Ono mu to nakonec i docela sluší, vypadá takto drsněji. Zkusil jsem ten motor i protočit a samozřejmě jsem zjisti, že motor hučí a vibruje už i bez vrtule. Mé skóre s motory NTM je docela zoufalé - měl jsme jich pět a ani jeden nebyl z mého pohledu ok. Asi je to tím, že tu teď mám pár Hyperionů a zase jsem si připomněl, jak to má vypadat... Takže se na tom zaseknu a musel jsem objednat nový. Zkusil jsem červenomodrý T3632. S těmito mám skóre lepší, tak to snad bude ok. Jinak si opět potvrdím, že šetřit se fakt nevyplácí.
Přílohy: |
IMG_8205[1].JPG [ 65.3 KiB | Zobrazeno 10040 krát ]
|
IMG_8199[1].JPG [ 93.18 KiB | Zobrazeno 10040 krát ]
|
|
_________________ ROZSYP.CZ - Web o modelech letadel v rozsypu Už sem nechodím, jsem na mailu, viz můj web.
|
|
Nahoru |
|
|
JenicekCZ
|
Napsal: úte 17.06.2014 21:37 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 17.6.2014 Příspěvky: 1
|
Mohlo by to být zajímavý s 2,5 čmoudem... možná by to stálo za pokus.
|
|
Nahoru |
|
|
tks
|
Napsal: sob 27.09.2014 16:35 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 7.6.2007 Příspěvky: 3525 Bydliště: Frenštát p.R.
|
Uvědomil jsem si, že jsem zapomněl přidat závěr tohoto příběhu. Model je již dlouho hotový a má za sebou spoustu startů a stejný počet úspěšných přistání. Potah je klisickou nažehlovací fólií, tentokrát komplet z HobbyKingu. Serva jsem osadil 3x MG14 a motor tedy Turnigy 3632-1500. Abych trošku ulevil hřídeli motoru při přistávání na břicho, tak jsem osadil kužel na sklopnou vrtuli MPJet a k tomu původně listy Aeronaut 8x6. Nicméně to bylo dost slabé, proto jsem je následně vyměnil za 9x7. Regulátor je 60A a Lipol 3S Lipol. I zde jsem se původně držel u země a zkoušel jsem nějakou 1800mAh, ale jednak měla problém udržet solidní napětí a také s ní bylo těžiště trošku víc vzadu. Proto jsem pokusně osadil mnohem větší 3000mAh a ta tam již zůstala. V této konfiguraci mám letovou hmotnost 980g. Cože se sice zdá jako dost, ale tomuto modelu to nikterak nevadí, ta energie mu vyloženě sedí. Proud jsem prozatím neměřil, ale regulátor vypne zhruba po pěti minutách letu na plný plyn. A jinak s tím skoro ani nelítám. Protože Pirát je typ modelu, který si libuje v rychlých výkrutech (zvládne jich za vteřinu poměrně dost) a "pylonovém" stylu létání - tedy oblétávat pomyslené body vytyčené nad letištěm.
Takže závěr je jasný - jednoznačně doporučuji. Není to nic pro začátečníky v létání, ale už středně pokročilý si s Pirátem užije spoustu adrenalinu za prakticky libovolného počasí.
Přílohy: |
4-IMG_2744.JPG [ 348.55 KiB | Zobrazeno 8991 krát ]
|
2-IMG_2742.JPG [ 252.97 KiB | Zobrazeno 8991 krát ]
|
1-IMG_2739.JPG [ 357.26 KiB | Zobrazeno 8991 krát ]
|
3-IMG_2743.JPG [ 301.15 KiB | Zobrazeno 8991 krát ]
|
|
_________________ ROZSYP.CZ - Web o modelech letadel v rozsypu Už sem nechodím, jsem na mailu, viz můj web.
|
|
Nahoru |
|
|
Atnarfus
|
Napsal: pát 07.11.2014 21:22 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 31.10.2014 Příspěvky: 11
|
Mám radost z tohoto vlákna. Piráta si chci objednat na letošní zimu. Na stavbu složitějšího modelu teď nemám čas. Navíc už několik sezón toužím po něčem malém co se mi bez rozebírání modelu i auta vejde do kufru. Podle popisu letu to bude přesně to co očekávám. Malé éro na vyblbnutí večer po práci. Už se těším, až se do toho dám.
|
|
Nahoru |
|
|
Atnarfus
|
Napsal: ned 21.12.2014 20:28 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 31.10.2014 Příspěvky: 11
|
Dnes jsem se pustil do stavby Piráta. Za půl dne mám slepený a nahrubo obroušený trup. Všechno pasuje, radost to skládat. Na trupu udělám jenom jedno drobné vylepšení. I pod servo si namontuju deklík z překližky. Jednak mám rád když je možné se k servům kdykoli dostat a navíc je to místo které bude trpět při přistávání.
Věřím, že za vánoce to bude v kostře.
|
|
Nahoru |
|
|
rc pilot
|
Napsal: pát 02.01.2015 22:33 |
|
Celkem nový uživatel
|
|
|
Registrován: 22.2.2009 Příspěvky: 99 Bydliště: kousek od Brna
|
Zdravím. Kolegové nezkoušel jste někdo osadit Piráta 2,5 spalovákem? V šuplíku se mi totiž povaluje a těžce přemýšlím nad tímto poletovadlem.Docela mě zaujalo.Ale tady je řeč jen o elektru,tak bych rád nějaký postřehy aji se spalovákem.Ale dle mojeho soudu by ta 2,5 s tím měla docela svižně cvičit.A co za serva do toho 9 nebo spíš nějaký 16gramovky?
|
|
Nahoru |
|
|
Atnarfus
|
Napsal: pát 02.01.2015 23:04 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 31.10.2014 Příspěvky: 11
|
Pirát je historický model, do kterého se dva a půlky běžně dávaly. Dost dobře si to se spalovákem umím představit. Zrovna mám Piráta postaveného v kostře. Je to festovné éro. Na svou velikost má prostorný a pevný trup. Křídlo je neuvěřitelně tuhé. Povaluje se mi tu MVVS 2,5 a létalo by to s tím jako střela. Já ale chci Piráta používat jako model pro večerní polétání za barákem a to by mne sousedi s ječící MVVSkou asi sežrali Neboj se toho, objednej stavebnici a spalovák do to foukni. Bude s tím určitě větší zábava než na elektriku. 15-20 minut letu na plný plyn žádný elektropohon nezvládne. Běžná serva musí stačit. Klapky jsou malé a nečekám že by bylo potřeba nastavovat nějak velké výchylky.
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: AlešM a 31 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|