Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 47 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Řezání polystyrénu...
PříspěvekNapsal: úte 25.03.2014 22:22 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 6.6.2011
Příspěvky: 340
Obrázky: 1
jyrry píše:
nekde uber ;-)

Skôr mi to príde, že zlepoval len tu plachtu dohromady :D

Ked som lepil potahy na kridel na trojmetrovku hlbka koren-21cm, ucho-12cm tak sa na to minulo 150ml epoxi+ co zozral valcek a to si myslim, ze som setril

_________________
Elektronické súčiastky fungujú za pomoci dymu. Ak dym unikne, prestanú fungovať.


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 
 Předmět příspěvku: Re: Řezání polystyrénu...
PříspěvekNapsal: úte 25.03.2014 23:51 
Platící zákazník RCManie
Platící zákazník RCManie
Uživatelský avatar

Registrován: 17.12.2008
Příspěvky: 3340
Bydliště: Bohumileč 15
Obrázky: 0
stanco1 píše:
Skôr mi to príde, že zlepoval len tu plachtu dohromady :D

Ked som lepil potahy na kridel na trojmetrovku hlbka koren-21cm, ucho-12cm tak sa na to minulo 150ml epoxi+ co zozral valcek a to si myslim, ze som setril



...problem je, ze nenapisal do toho prispevku , co vsetko s tou plachtou a z lepidlom urobil pred aplokaciou. Ale nie je problem to dohladat v historii na MH, alebo mozno i tu. :wink:

veka1


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Řezání polystyrénu...
PříspěvekNapsal: stř 26.03.2014 7:46 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 6.6.2011
Příspěvky: 340
Obrázky: 1
Tož našiel som toto:

v ziadnom pripade nie CHS1200 - treba pouzit laminovaci epoxid - napr. LR100 od Havla, L285, Letoxit.
Balzove plachty nalakovat 1x a potom rozotriet minimalne mnozstvo epoxidu, rozotriet stierkou az do sucha... toho epoxidu tam skutocne ostane tolko kolko treba. Na jednu plachtu (lichobeznik s dzlkou 750mm, dlhsia strana 270, kratsia 195mm) ja som pouzil 3,5 gramu epoxidu - co je 0,2g na dm^2. Samozrejme rozrobit treba trochu viac a potom to stiahnut.


No chcel by som vidiet ako to drzi v reáli, moc tomu neverím

_________________
Elektronické súčiastky fungujú za pomoci dymu. Ak dym unikne, prestanú fungovať.


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Řezání polystyrénu...
PříspěvekNapsal: stř 26.03.2014 8:42 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 13.9.2005
Příspěvky: 953
Bydliště: Košice
stanco1 píše:
Tož našiel som toto:

No chcel by som vidiet ako to drzi v reáli, moc tomu neverím


staci toto ?
https://www.youtube.com/watch?v=pwajPMc1hHk
https://www.youtube.com/watch?v=IAqUCvTGgj8

minuly rok som s tym dal zial len 85 startov, ale som pred dokoncenim dalsieho modelu a je robeny rovnakou metodou.
Okrem toho takto su robene modely majstrov a vicemajstrov sveta a europy :-)

este stale pochybujes ?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Řezání polystyrénu...
PříspěvekNapsal: stř 26.03.2014 11:20 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 6.6.2011
Příspěvky: 340
Obrázky: 1
8O som z toho vedle jak ta jedle.
Normálne si neviem predstavit ako sa vobec dá rozotriet take male mnozstvo na tak velku plochu

Inak Veka vsade pisu, ze treba natierat lepidlom len polystyren a ty si mastís balzu, ako to?

_________________
Elektronické súčiastky fungujú za pomoci dymu. Ak dym unikne, prestanú fungovať.


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Řezání polystyrénu...
PříspěvekNapsal: stř 26.03.2014 11:25 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 13.9.2005
Příspěvky: 953
Bydliště: Košice
stanco1 píše:
8O som z toho vedle jak ta jedle.
Normálne si neviem predstavit ako sa vobec dá rozotriet take male mnozstvo na tak velku plochu

Inak Veka vsade pisu, ze treba natierat lepidlom len polystyren a ty si mastís balzu, ako to?


neviem kde si to cital (ak sa urcite bavime o epoxide) ,ale neviem si to dost dobre predstavit akoby si spachtlou zoskrabaval rozotrety epoxid z guliciek... asi vela guliciek by ti neostalo :)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Řezání polystyrénu...
PříspěvekNapsal: stř 26.03.2014 11:43 
Platící zákazník RCManie
Platící zákazník RCManie
Uživatelský avatar

Registrován: 17.12.2008
Příspěvky: 3340
Bydliště: Bohumileč 15
Obrázky: 0
stanco1 píše:
Inak Veka vsade pisu, ze treba natierat lepidlom len polystyren a ty si mastís balzu, ako to?


...hehe, dobry vtip , pred obedom :) A kde si to cital? Polystyren urcite nie,ale stava sa, ze niekedy ani tu balzu nenatieram. :wink:

veka1


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Řezání polystyrénu...
PříspěvekNapsal: stř 26.03.2014 16:00 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 6.6.2011
Příspěvky: 340
Obrázky: 1
veka1 píše:

...hehe, dobry vtip , pred obedom :) A kde si to cital? Polystyren urcite nie,ale stava sa, ze niekedy ani tu balzu nenatieram. :wink:

veka1

Zrejme osprostievam, vyzerá to tak, že maš pravdu, lebo to nikde nemožem nájsť, asi to písal niekto iný :? sorry :oops: Išlo o to, že som čítal, že sa valčekom namaže polystyrenové jadro ktoré ´´necucá´´ a naň sa potom pricapia nalakované plachty ktoré sa síce ešte napijú ale nie toĺko ako keby sa valčekovali aj ony..

_________________
Elektronické súčiastky fungujú za pomoci dymu. Ak dym unikne, prestanú fungovať.


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Řezání polystyrénu...
PříspěvekNapsal: stř 26.03.2014 16:07 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 13.9.2005
Příspěvky: 953
Bydliště: Košice
stanco1 píše:
Zrejme osprostievam, vyzerá to tak, že maš pravdu, lebo to nikde nemožem nájsť, asi to písal niekto iný :? sorry :oops: Išlo o to, že som čítal, že sa valčekom namaže polystyrenové jadro ktoré ´´necucá´´ a naň sa potom pricapia nalakované plachty ktoré sa síce ešte napijú ale nie toĺko ako keby sa valčekovali aj ony..


no to by som rad videl toho umelca co to pisal :D

inak aby drevo necucalo epoxid tak staci plachty vylakovat :-)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Řezání polystyrénu...
PříspěvekNapsal: pát 11.04.2014 21:54 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 25.11.2008
Příspěvky: 1069
Bydliště: Dobruška
Pánové, najde se někdo ochotný a schopný řezat polystyrenové jádro na křídlo o délce 1200-1300mm? Nechi se do toho pouštět, nemám kde takové věci dělat a na jedno křídlo stavět řezačku je asi i zbytečné.
Šlo by o obdélnokový tvar o délce, jak jsem psal a několik lichoběžníkových, menších.
Za nabídky a pomoc děkuji.

_________________
Snažím se stavět letadla tak, aby i po havárii jsem se nemusel stydět za to, jak vypadají vevnitř.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Řezání polystyrénu...
PříspěvekNapsal: sob 12.04.2014 15:13 
Mazák
Mazák

Registrován: 5.1.2012
Příspěvky: 1066
Bydliště: Rakovnik
Technicky 1150mm dokážu.
Ale polyš přes 1m délky ani nevím, kde bych sháněl.

_________________
Jardah


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Řezání polystyrénu...
PříspěvekNapsal: sob 12.04.2014 18:12 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 25.11.2008
Příspěvky: 1069
Bydliště: Dobruška
Jasně, to by se muselo udělat ze dvou kusů.

_________________
Snažím se stavět letadla tak, aby i po havárii jsem se nemusel stydět za to, jak vypadají vevnitř.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Řezání polystyrénu...
PříspěvekNapsal: pát 08.05.2020 10:27 
Celkem nový uživatel
Celkem nový uživatel

Registrován: 3.1.2014
Příspěvky: 60
ahoj rad bych se zeptal na jakou teplotu rezete polystyren?
a nezajima me udaj mam 1000mm kantaloveho dratu s odporem 1.6 a poustim do toho tolik a tolik amper...
spis by me zajimalo jak se chova material.
zatim experimentuju s dratem 0.6mm a teplotu mam bud takovou ze se material dratu ani nedotkne a odparuje se kolem s rezem sirky 2mm nebo snizuju a zacinaji se na povrchu tvorit vlakna sirka rezu mensi ale drat se prohyba
proto chci vedet jakou cestou se vydat.
ona ta vysoka teplota neni dobra kdyz mam malou rychlost na mensim zebru a vic se toho opaluje - vznika nepresnost
no a pri prohnutem dratu vznika nepresnost na ohybech
mam proste vic nasponovat drat? nebo snizit rychlost rezu?
rezu na cnc rychlosti 2mm/s
diky Pavel


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Řezání polystyrénu...
PříspěvekNapsal: pát 08.05.2020 13:19 
Moderátor serveru
Moderátor serveru

Registrován: 28.2.2005
Příspěvky: 19316
Bydliště: Rakovník, CZ
Obrázky: 0
MontyCZ píše:
... nebo snizuju a zacinaji se na povrchu tvorit vlakna sirka rezu mensi ale drat se prohyba...

Dělal jsem 3 roky v jisté modelářské výrobě. Pily tam byly realizované velkým "lukem" ze sklotextitu, průřez dobře 5x30mm a uprostřed ještě zdvojené. Konce po napnutí drátu 0,8mm (celkem silový úkon) byly jištěné volnými řetízky, aby to při prasknutí někomu nerozbilo hubu. A řezalo se hlavně EPP, samozřejmě bezkontaktně, vlákna jsou nežádoucí a dokáží i poškodit vznikající povrch.
Takže za mě asi tak :-)

_________________
jyrry.cbcnet.cz


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Řezání polystyrénu...
PříspěvekNapsal: pát 08.05.2020 14:58 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 17.8.2011
Příspěvky: 680
Bydliště: Ružindol,SK
Obrázky: 9
Z odporového drôtu som prešiel na oceľové lanko, napnuté tak že to je tesne o troska viac a praskne. Drôt sa ti bude vždy trosku prehybat. Teplotu nastavujem skusmo, nič nevypaluje, jemné chĺpky bude vždy robit.

_________________
Futaba FC-16, Frsky Taranis +


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 47 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 14 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz