Autor |
Zpráva |
valajda
|
Napsal: čtv 13.11.2014 12:08 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 28.6.2005 Příspěvky: 671 Bydliště: Praha/Broumov
|
baui píše: Tady usetris gram, tady dva, najednou je to deset a ze 100g letadla to dela 10% letove hmotnosti a to uz je na rychlosti a letovem projevu hodne znat. Pravda, pravda. U toho motoru to asi tak rychle nepůjde - včerejší řádění na statoru odebralo jen 0,5 g. Měděné dráty holt něco váží.
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
dudaj
|
Napsal: čtv 13.11.2014 14:33 |
|
Platící zákazník RCManie
|
|
Registrován: 22.7.2012 Příspěvky: 4518 Bydliště: Zvole u Prahy Obrázky: 0
|
baui píše: Tady usetris gram, tady dva, najednou je to deset a ze 100g letadla to dela 10% letove hmotnosti a to uz je na rychlosti a letovem projevu hodne znat. Promiň , ale s tímhle přesně nesouhlasím. Pokud postavil lehký trup, šel na doraz s baterkama, dal nejlehčí serva a táhla, odstranil konektory , tak proč ničit motor a ušetřit max 1,5 g. Ty ostatní věci totiž neničí při těch váhových úsporách. Maximálně vyndá něco z krabiček.
|
|
Nahoru |
|
|
valajda
|
Napsal: čtv 13.11.2014 14:47 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 28.6.2005 Příspěvky: 671 Bydliště: Praha/Broumov
|
dudaj píše: ...Ty ostatní věci totiž neničí při těch váhových úsporách. Maximálně vyndá něco z krabiček. Moc nechápu pojem ničit. Odstranění elektroniky z obalu, odletování konektorů na přijímači, nahrazení ramena serva navrtáním a vlepením uhlíkové tyčky a další úpravy by se daly taky považovat za ničení, nebo ne? Výměna hřídele a unašeče není nevratný zásah do motoru. Do rotoru asi zasahovat nebudu a úprava statoru ukáže, jestli citelně oslabila uložení. Každá úprava má jistou míru rizika poškození dílu / elektroniky, ale nevím, proč by 1,5g na motoru mělo být míň zbytečné než 1,5 g na kabelech serv.
|
|
Nahoru |
|
|
baui
|
Napsal: čtv 13.11.2014 14:55 |
|
Helimaniacs Brno
|
|
|
Registrován: 10.11.2010 Příspěvky: 4631 Bydliště: Brno, CZ
Blog: Zobrazit blog (4)
|
Jsem stejneho nazoru. To same plati pro odstranovani anten z prijimace nebo pajeni natvrdo na regulator, nevidim v tom rozdil. Sam jsem byl do ted liny se do podobnych uprav poustet - prece jen to na ciste treninkovych letadlech nema valny vyznam, spis se hodi ta pevnost. Na druhou stranu dobre vim, ze kdyz se do uprav a laborovani s baterii pustim, muzu cekat o dobrych 15g hubenejsi ero. Dalsi gramy na frezovani atd. A hele, najednou je ze 125g bestie 105g polo-special.
_________________ Tom
|
|
Nahoru |
|
|
TomasC
|
Napsal: čtv 13.11.2014 15:22 |
|
Administrátor serveru
|
|
|
Registrován: 25.4.2003 Příspěvky: 10799 Bydliště: Praha Hloubětín ČR Obrázky: 266
Blog: Zobrazit blog (3)
|
dudaj píše: Pokud postavil lehký trup, šel na doraz s baterkama, dal nejlehčí serva a táhla, odstranil konektory , tak proč ničit motor a ušetřit max 1,5 g. Ty ostatní věci totiž neničí při těch váhových úsporách. Maximálně vyndá něco z krabiček. Již dlouho razím zásadu, že postavit lehký halový model je spíše o stavu "kam až se nechám myšlenkově dotlačit". Když chci lehký model, tak myšlenka proč ničit motor a ušetřit max 1,5 g vůbec nepatří k pracovnímu stolu. To bych pak taky mohl začít přemýšlet "Když jsem se vykašlal na těch 1,5g na motoru, to se může tedy vykašlat i na těch 5g na baterkách, atd... a výsledkem je těžké letadlo. Jistě v rychlosti letu je hmotnost pod odmocninou, ale to je jen suchá teorie. S lehkým letadlem se prostě létá lépe. Za mě super jak odlehčit motor. A místo hřídele uhlík, zalepený, tím se vymezí vůle. Rozborka vrtačkou. jen pro info: zde mám odfrézovaný model. Datum příspěvku: 3.4.2006 !!!! pilot s číslem 18. http://www.rcgroups.com/forums/showpost ... stcount=19
|
|
Nahoru |
|
|
dudaj
|
Napsal: čtv 13.11.2014 16:05 |
|
Platící zákazník RCManie
|
|
Registrován: 22.7.2012 Příspěvky: 4518 Bydliště: Zvole u Prahy Obrázky: 0
|
igorb píše: pokial nebude uhlikovy frame, teflonove loziska, hlinikove vinutie, prsten magnetov sucastou uhlikovej vrtule ... je to len amaterske placanie Naprosto souhlas. Udělat éro z nějakýho extruďáku, dát plastovou vrtuli a vrtat vrtačkou do motoru abych ho "vylepšil" Jsou věci které už asi nepochopím.A ani chápat nechci
|
|
Nahoru |
|
|
igorb
|
Napsal: čtv 13.11.2014 16:12 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 22.3.2007 Příspěvky: 4785 Bydliště: SK Bratislava
|
to mas tak, spickove ero sa v ochode kupit neda, to musi niekto vymakat, otestovat, odladit a az potom sa to da kupit hotove, az to niekot dotiahne s roznymi kompromismi do predajnej formy, ale to ten niekto uz maka na niecom inom, takze pokial pocitas s tym ze si vec chces kupit hotovu a bez pizlania stale budes na konci pelotonu :- )))
|
|
Nahoru |
|
|
valajda
|
Napsal: pát 14.11.2014 10:01 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 28.6.2005 Příspěvky: 671 Bydliště: Praha/Broumov
|
TomasC píše: Za mě super jak odlehčit motor. A místo hřídele uhlík, zalepený, tím se vymezí vůle. Rozborka vrtačkou. Zalepený i v ložiskách? Tam má právě 3mm koupený uhlík vůli, kterou lepidlem nevystředím... dudaj píše: ...Udělat éro z nějakýho extruďáku, dát plastovou vrtuli a vrtat vrtačkou do motoru abych ho "vylepšil" Jsou věci které už asi nepochopím.A ani chápat nechci Model je Clik EVO - http://www.rcalbum.cz/model/7066-clik-evo.htmlVlastnoručně odfrézovaný, s tenčími uhlíky - takže jsem se snažil i tady. Postavit to z krabice, jsem třeba na 120g a ne na 105. Ano, není to high end uhlíkomylarový model, ale už i to éro je trochu vylepšené. A plastovou vrtuli tam už dlouho nemám. Neřešil jsem ale kabely (kromě délky), krabičky a jiné drobnosti. Na to přišla řada až teď.
|
|
Nahoru |
|
|
dudaj
|
Napsal: pát 14.11.2014 10:35 |
|
Platící zákazník RCManie
|
|
Registrován: 22.7.2012 Příspěvky: 4518 Bydliště: Zvole u Prahy Obrázky: 0
|
Dobře. promiň, udělals řadu vylepšení i na modelu. Stále to nemění nic na mém názoru s motorem. Ten uhlík je křehký, vlákna po délce řeší namáhání v tahu a ohybu a ne v kroucení (hlavní požadavek hřídele) U blade 130 jsem ho měnil na hřídeli za ocelovou hřídelku velice rychle. Když dáš titanovou hřídel , nemám nic proti. ofrézování motorku bych taky nedělal. Je to můj názor a nehodlám někoho stále přesvědčovat. Jsou to moje zkušenosti a znalosti. Buď je použiješ nebo ne. To už je tvoje věc.
|
|
Nahoru |
|
|
valajda
|
Napsal: pát 14.11.2014 10:44 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 28.6.2005 Příspěvky: 671 Bydliště: Praha/Broumov
|
dudaj píše: Ten uhlík je křehký, vlákna po délce řeší namáhání v tahu a ohybu a ne v kroucení (hlavní požadavek hřídele) U blade 130 jsem ho měnil na hřídeli za ocelovou hřídelku velice rychle. Když dáš titanovou hřídel , nemám nic proti. ofrézování motorku bych taky nedělal. Je to můj názor a nehodlám někoho stále přesvědčovat. Jsou to moje zkušenosti a znalosti. Buď je použiješ nebo ne. To už je tvoje věc. Já to beru, a vím, že uhlíková tyčka není nejodolnější v krutu. Kdyby existovaly uhlíkový trubky/ tyče navinuté pod 45° v daném průměru, bylo by to lepší. Ale i AXI 2203 má uhlíkovou hřídel a vypadá taky jako z jednosměrných vláken. U těch vrtulníků jsou možná jiný kroutící momenty - to byl hřídel motorový nebo rotorový?
|
|
Nahoru |
|
|
baui
|
Napsal: pát 14.11.2014 10:52 |
|
Helimaniacs Brno
|
|
|
Registrován: 10.11.2010 Příspěvky: 4631 Bydliště: Brno, CZ
Blog: Zobrazit blog (4)
|
Ono srovnavat zatez hridele na vrtulniku a u haloveho presnoletu je jak srovnavat Fabii 1,2 TSI s Camarem Vsechny mikro Blade vrtulniky se delaji s uhlikovymi hlavnimi hridelemi. Na mCPX to fungovalo v pohode az na par stezovatelu, kterym se nelibilo, ze to nevydrzi ranu o zem. Na 130X je to poddimenzovane z vyroby, ale litat se s tim da uuuplne v pohode a leti to na tu velikost krasne (rozhodne nemluvim o tahlych klidnych osmickach). Podstatny rozdil je v tom, ze tady se bavime o namahani +/-10cm dlouhe tycky na vrtulniku na ktere visi trojnasobek unasene hmoty (proti treba 9" PT), ktera prochazi konstantnimi a dost razantnimi zmenami krouticiho momentu. Proti tomu stoji nejakych 5mm hridele na haloletu, na kterych je lehoucka vrtule zatezovana srandovnimi kroutaky. Zrovna tohle srovnani je dost nepouzitelne.
_________________ Tom
|
|
Nahoru |
|
|
dudaj
|
Napsal: pát 14.11.2014 13:58 |
|
Platící zákazník RCManie
|
|
Registrován: 22.7.2012 Příspěvky: 4518 Bydliště: Zvole u Prahy Obrázky: 0
|
valajda píše: Já to beru, a vím, že uhlíková tyčka není nejodolnější v krutu. Kdyby existovaly uhlíkový trubky/ tyče navinuté pod 45° v daném průměru, bylo by to lepší. Ale i AXI 2203 má uhlíkovou hřídel a vypadá taky jako z jednosměrných vláken. U těch vrtulníků jsou možná jiný kroutící momenty - to byl hřídel motorový nebo rotorový?
O rotor. Ale spíš jde o havárie.Únavu materiálu, teploty, různá roztažnost materiálů. Musíš upravit průměr na větší, v ložiskách to pak zalepit a nezalepit ložiska. Zkomplikuje se tím případná výměna za poškozenou hřídel. Mě to přijde s ohledem úspory necelého gramu nepraktické. A zvětšit průměr lepidlem a následně osoustružit tak, aby hřídel po osazení neházela taky není úplně jednoduché. To už mi přijde jednodušší si tu hřídel vyrobit dle té původní do formy a uhlík tam nacpat dle svých požadavků. Udělat vzadu odskok, aby se nemusela vlepovat. Vytvrdit ji za tepla, aby se navýšila teplotní odolnost.
|
|
Nahoru |
|
|
TomasC
|
Napsal: pát 14.11.2014 15:44 |
|
Administrátor serveru
|
|
|
Registrován: 25.4.2003 Příspěvky: 10799 Bydliště: Praha Hloubětín ČR Obrázky: 266
Blog: Zobrazit blog (3)
|
Pokud se bavíme o hřídelce pro malou oběžku, kde je vrtule ideálně pevně spojena s rotorem. Pak si myslím, že namáhání hřídele na krut tam vlastně není. (asi nějaký odpor ložisek, ale to bude OK)
Obecně je uhlíková hřídel docela v pohodě.
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 49 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|