No kdyz uz tu resime ten EMI smog tak to mate hlinikouvou paskou odstinene i regulatory a napajeci jednotsku?
Jo vsim si ze u novich 15A reglu k F550 jsou napajeci kabely stinene...
Každé smysluplné stínění (pozor, ale ať si nevyrobíš zemní smyčky)je jen dobrá věc. Já se s tím na mém QAV vyvztekal, ale mám obraz i GPS lock perfektní.
Když už jsme ve vlákně Nazy. Pro korektní Fail safe je potřeba mít GPS a načtené satelity při Home Locku. To je jasné. FS se nastaví na kanálu U jako za a) vynucený mix čehokoli do kanálu ovládající U. za b) FS přijímače musí při ztráte signálu a přechodu do FS toto korespondovat s tím,že kanál motoru zůstane na 50%.
Ale co mi není jasné (do teď jsem FS a RTH neměl nastavené a zajímá mi to). když za letu vynutím FS...coptera by měla nabrat kurz domů ve výšce 20m. Otázka..Když během autonomního letu opět vynucený FS zruším,přejde Naza okamžitě zpátky do posledního nastaveného modu? Tzn např GPS?
Registrován: 23.4.2013 Příspěvky: 4186 Bydliště: Pod Slavkovským lesem... Obrázky:75 Blog:Zobrazit blog (10)
graup15 píše:
Ale co mi není jasné (do teď jsem FS a RTH neměl nastavené a zajímá mi to). když za letu vynutím FS...coptera by měla nabrat kurz domů ve výšce 20m. Otázka..Když během autonomního letu opět vynucený FS zruším,přejde Naza okamžitě zpátky do posledního nastaveného modu? Tzn např GPS?
Jak píše @Duffs, představ si, že Ti to přejde do RTH (např. na základě FS kvůli ztrátě ovládání), NAZA zahájí RTH se vším všudy (pokud ná správně uloženou Home pozici), a začne se automaticky (nejbližší cestou !) vracet na Home pozici. Tzn. kdyby byly v cestě nějaké stromy, či jiná překážka, je šmytec (to jsi viděl na tom videu s rozhlednou). Máš tedy možnost, kdykoliv jde opět převzít velení nad letadlem, s tím letět kam chceš, FS (resp. RTH) končí zcela v okamžiku převzetí řízení, a žádné automatické funkce již nenásledují, koptéra je plně pod RC řízením.
Takže jestli tomu dobře rozumím...v okamžiku kdy se hodnota na kanálu U změní z FS na kamkoli (GPS, GPS-Atti,manual) okamžitě RTH končí. Koptera zastaví (nebo driftem poletí pomalu dál, se stejným nastavení výkonu motorů...tzn udržuje výšku.) a okamžitě můžu zase řídit? Přiznám se,že vzhledem k ceně QAV 500 se mi nechce to zkoušet pokud nebudu mít naprostou jistotu co Naza dělá,či nedělá.
Registrován: 23.4.2013 Příspěvky: 4186 Bydliště: Pod Slavkovským lesem... Obrázky:75 Blog:Zobrazit blog (10)
Samo se to ukončí jen dokončením RTH, tj. automatickým přistáním, pokud to chceš přerušit a převzít řízení, tak pro obnovení spojení přepnout mezi GPS ATTi a ATTi a zpět. Podrobně na http://wiki.dji.com/en/index.php/Naza-M ... d_Failsafe
Přílohy:
Naza-m-failsafe.png [ 36.27 KiB | Zobrazeno 27948 krát ]
Vzhledem k tomu, že koptéry jsou po většinu času otočené spodní stranou dolů a výše než vysílač, doporučuju anténu vytáhnout směrem dolů pod model, a to tak, aby při jakémkoliv natočení anténa nemířila přímo na pilota, tzn. nejspíš namířit přesně kolmo dolů. Pokud bys měl přijímač s dvěma anténama, pak se zpravidla ty antény upevňují tak, aby svíraly pravý úhel, a natočení není až tak kritické.
Registrován: 6.3.2007 Příspěvky: 5413 Bydliště: Praha Obrázky:5 Blog:Zobrazit blog (3)
S tím sem ted také bojoval. Bohužel jsem musel antény dát nahoru. Dolu je to daleko, navíc když je tam velký gimbal z uhlíku, tak antény by v určitém natočení zcela odstínil. Antény jsem dal na sloupky kolmo vzhůru. Takže když budu daleko, tak by neměl být problém. Když si poletím nad hlavou, tak spoléhám na výkon vysílače a to že to na těch pár metrů neztratí komunikaci. Musel bych být třeba 100m nad hlavou, to by byl problém. Antény jsem rozmístil naproti sobě, na krajích koptéry. Takže když koptéra poletí odemě, což je na odstínění nejkritičtější, tak by to mělo být v pohodě. Antény jsou vytažené 10cm nad koptérou. No uvidím co udělá praxe, ještě je tam datalink, tak je to jištěné 2x A když ani to ne, tak Failsafe. Navíc když se koptéra srovná, tak na sebe antény musí vidět. Koptéra vypadá jak anténa na Cukráku
_________________ Nikdy nikomu nevěř, pak budeš věřit všem stejně....
... pokud to chceš přerušit a převzít řízení, tak pro obnovení spojení přepnout mezi GPS ATTi a ATTi a zpět.
... a hlavne mit paku plynu nad 50%
Kdyz sem to pred 3 lety zkousel poprve a F550ka se poslusne vratila az ke me a chtel sem jeste letet dal, tak sem to taky prerusil. Jenze sem mel plyn stazenej protoze sem se kochal se sevrenou prdeli jak leti zpet a ona z tech 20 metru sla jak brambora rovnou k zemi nastesti tenkrat bylo nad kolena snehu, takze se ji vubec nic nestalo. Jen byl snih uplne vsude a s litanim byl konec a aby to nebylo vsechno, tak sem ji honem po prijezdu sel susit horkovzduskou az trochu povolila krabicka NAZY a musel sem ji trochu "rovnat" do puvodniho tvaru ...
Jeste takovej jeden poznatek kzastinovani cernou paskou. Verze V2 ma sice cernou krabicku, ale je to uplne prusvitny pokud se skrz ni podivas. Neni to tedy barva krabicky cim DJI vyresilo citlivost na svetlo. Uvnitr je totiz prepazka nebo komurka prave okolo barometru a ta v bile krabicce neni. Proto se V2 uz bok prelepovat nemusi. A stejne sem i do V2 dal pres barometr cepicku z cernyho molitanu jako se to delalo na APM 2.6 ...
Mám na V2 přefleshnutou červenou M lite (v béžové krabičce). Má s tím zastíněním páskou někdo nějaké pozitivní zkušenosti? Zrovna v téhle konstrukci mám kontrolér hodně natěsno, takže nablind se mi půlku kvadry rozebírat nechce
...skutecne ten problem je jednoznacne mnohokrat prokazanej na forech i na trubce je spousta videi co to dela - hopsa to vyskove i o nekolik metru. A APM na to dokonce upozornuje i v manualu s montazi, ze se musi barometr zastinit ...
Tim, ze sem rozibiral obe verze, tak sem na to prisel, ze V2 ma v krabicce extra "komurku" pro barometr a to "bile" verze nemaji. Lite verzi sem ovsem v ruce nemel, tak to treba do ni udelali, ale dost bych se tomu divil. Spis, jak ostatne dokazuje moznost upgrade na V2, jen orezali soft a vytiskli jinou polepku. Ale to sou ted fakt spekulace.
Kazdopadne pokud to tam mas nejak na tesno a neni bok vylozene vystavem primemu slunci, tak bys problem mit fakt nemusel ...
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 17 návštevníků
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru