Autor |
Zpráva |
SlezY83
|
Napsal: úte 30.12.2014 9:09 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 16.8.2013 Příspěvky: 321 Bydliště: Hlinsko v Č.
|
Myslim, ze jsem na vicku taky nemel zadne tesneni. Ta spodni uhlikova deska je jeste s T-Rexe. V tom jsem ten motor (os max 50) koupil a pak dal do Raptora (misto tt50). T-Rexe jsem kupoval kvuli prestavbe. Ty tam tu spodni desku nemas? Ja ji na svem Titanu mam (ale je cerna, uhlikova. Ta na fotce z rexe neni uhlik). Pravda, BEC zatim neres a litej, co tam mas. Tesneni na vyfuk si vyrabim z Oilit od Graupner. Koupis v modelarine a udelas z toho kupu tesneni . Ja mam uz narezane dopredu (podle jednoho kovoveho vzoru), kdyby bylo potreba. Roman
_________________ T-Rex 470LP; Logo 600SX; T-Rex 700 Gasser + Hanson 300
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
Špejla
|
Napsal: úte 30.12.2014 23:06 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 8.9.2014 Příspěvky: 21 Obrázky: 0
|
Nemám tam tu spodní desku, Ta je (carbon base plateRaptor TitaniumRaptor Titanium no. PV0326) je dokoupitelný díl, byl vždy jen u SE-čka. Prý má zabránít rozloupnutí rámu při pádu Až se udělá pěkně přijedu si zalítat do Hlinska, mám to 30km Všichni nadávají na ten origo výfuk, půjde na PRO 50 T dát REDLINE HI-FLOW 3D? Má to smysl? Kolega mi ho tu nabízí.
_________________ Air Trainer 140 , Raptor 50 Titanium, Futaba T8FG
|
|
Nahoru |
|
|
SlezY83
|
Napsal: úte 30.12.2014 23:34 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 16.8.2013 Příspěvky: 321 Bydliště: Hlinsko v Č.
|
Aha, já jsem myslel, že je ta spodní deska už od Titana. Ale nejsem si jistý... Jinak pokud si chceš počíst o Raptorovi (spíše tedy starších verzích), tak hoooodně informací najdeš tady: http://www.raptortechnique.com/index-raptor.html- jestli trochu vládneš angličtinou, tak máš pár dní co dělat. Co se týče toho výfuku. Nevím nevím. Nežli o to jak ho umístit, jde spíše o to, jak si s tím bude rozumět motor. Ty tam podle foto máš TT50, viď? Já když jsem měl TT50, tak se mi ho s MP5kou nepovedlo pořádně naladit. Myslím, ale někde jsem to i na internetu četl, že TT50 si s MP5 moc nerozuměla, ale ruku do ohně za to nedám. Ale musím se přiznat, že jsem se s tím zase moc neladil. 3 nádrže jsem si s tím hrál a pak jsem se na to vyprdnul. Když jsem tam pak dal OS MAX50 + MP5, tak to šlape jako hodinky. Co je týče umístění do heli - pokud by ten výfuk měl hodně dlouhou přední část, tak by jsi asi musel říznout kabinku. Viz moje foto MP5ky. Tedy ještě záleží, co máš za kabinu - ty (nej)novější je dělají v předu úzké a myslím, že se nic řezat nemusí. Klidně se někdy stav . S vrtulníkem tu chodím skoro sám. Občas akorát jeden kolega se Sniperem a Raptorem 60. Měj se, Roman
Přílohy: |
Poznámka: Raptor 50 - Kabinka a výfuk MP5
IMG_3240.JPG [ 89.59 KiB | Zobrazeno 2676 krát ]
|
|
_________________ T-Rex 470LP; Logo 600SX; T-Rex 700 Gasser + Hanson 300
|
|
Nahoru |
|
|
Špejla
|
Napsal: čtv 01.01.2015 20:00 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 8.9.2014 Příspěvky: 21 Obrázky: 0
|
Všimul jsem si, že přijímač Futaba F617Fs by měla jet 4.8 - 6V, taže mnou uvažovaný 4čl. NiCd asi není dobrá volba.
Taže Align B6T 2 In 1 + A123 6,6V 2500 mAh a regulátor na 5,1 V pro Futabu S9254, nejistější volba?
Škoda že B6T nejede na 3S lipoly, těch mám doma dost:)
_________________ Air Trainer 140 , Raptor 50 Titanium, Futaba T8FG
|
|
Nahoru |
|
|
SlezY83
|
Napsal: čtv 01.01.2015 20:10 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 16.8.2013 Příspěvky: 321 Bydliště: Hlinsko v Č.
|
Špejla píše: Taže Align B6T 2 In 1 + A123 6,6V 2500 mAh a regulátor na 5,1 V pro Futabu S9254, nejistější volba?
To si nemyslím, že bude dobře fungovat. B6T má signalizaci napětí baterie a bude ti pořád ukazovat vybitou baterii. A nevím, do jakého napětí ten B6T funguje, protože LiFe ti při veliké zátěži může klesnout i pod 5,8V a 5,8 je výstup toho BECu. Jestli chceš B6T, tak k tomu vem 2S LiPo 2000mAh a budeš mít pokoj a vše bude dobře fungovat. (hlavně to žhavění na tlačítko je super .). Samozřejmě ten "regulátor" pak k tomu BECu. Špejla píše: Škoda že B6T nejede na 3S lipoly, těch mám doma dost:) Taky jich mám doma dost, ale bohužel. Leda ji rozdělat a udělat z toho 2S . Ale já jsem se do toho nepouštěl, aby jsem nějako řezal do LiPolky. Ty 3 kila za 2S LiPo není žádná velká cena. Roman
_________________ T-Rex 470LP; Logo 600SX; T-Rex 700 Gasser + Hanson 300
|
|
Nahoru |
|
|
Radekkk
|
Napsal: pát 02.01.2015 10:14 |
|
Zkušený debatér
|
|
Registrován: 3.2.2014 Příspěvky: 288
|
Já jsem na Velocity 50 používal regulátor napětí Just-Heli JH20T na 2S Lipol a byl jsem s tím velmi spokojen. Ale teď již mám vše elektro a Velotku jsem prodal.Jestli budeš chtít,mrkni na modelbazar.Nabízím tam nějaký přebytky co již nepotřebuji.Je tam v inzerátu i s indikátorem napětí,vypínačem a 2S Lipol.Je to asi 20x použitý. Baterie je nenafouklá,ale leží mi to tak rok ve skříní.Taky je tam plánek se zapojením. Fungovalo to bezvadně.A žádnou diodu na 9254 nepotřebuješ. Bohužel žhavení Gryphon už k tomu nemám.
_________________ Mini Titan, Velocity 90, Azimut Atlantic Challenger, Mangusta 65 Open, Futaba T 14 MZ
|
|
Nahoru |
|
|
Špejla
|
Napsal: čtv 08.01.2015 21:36 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 8.9.2014 Příspěvky: 21 Obrázky: 0
|
Kdyby někdo chtěl spodní plato na Raptora, materiálu tu mám dost.
Sice není tak pěkná jako origoška, ale účel by měla splnit a stála mě 20 minut času (nakreslení, naprogramování a vyfrézování). Je to z 1,2mm textitu , uhlí nemám .
Přílohy: |
WP_20150108_004.jpg [ 58.58 KiB | Zobrazeno 2487 krát ]
|
WP_20150108_006.jpg [ 54.75 KiB | Zobrazeno 2487 krát ]
|
|
_________________ Air Trainer 140 , Raptor 50 Titanium, Futaba T8FG
|
|
Nahoru |
|
|
Špejla
|
Napsal: čtv 08.01.2015 21:52 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 8.9.2014 Příspěvky: 21 Obrázky: 0
|
Nezkoušel jste někdo na originál motor aktivní chlazení, je to sice prcek, ale na 5V ? http://www.gme.cz/ventilator-sunon-eb40 ... 9-p625-266
Přílohy: |
WP_20150108_009.jpg [ 46.99 KiB | Zobrazeno 2476 krát ]
|
|
_________________ Air Trainer 140 , Raptor 50 Titanium, Futaba T8FG
|
|
Nahoru |
|
|
Bossman
|
Napsal: čtv 27.08.2015 10:15 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 27.8.2015 Příspěvky: 9
|
Zdravím vás Rád bych se tu pozeptal na rady ohledně problému který mi trápí a nevím si s tím rady.Provozuji Raptora 50 Titan už nějaké čtyři roky z toho rok a půl v trupové zástavbě.Motor i výfuk používám celou dobu setový ze stavebnice,svíčky jen O.S.Max 8. a palivo s 15% nitra. Letos na začátku jara začal motor zlobit v tom směru,že znenadání ubere výkon což trvá 2-3 vteřiny a pak se vrátí k normálu.Zní to jako kdyby byl přetížený a dělá to jak za visu,tak za letu.S modelem není dělaná akrobacie,takže otáčky nějak rychle neměním.Vyměnil jsem hadičky,vyměnil jsem nádrž a dělá to stále.Teplota podle čidla u motoru mi ukazovala do 120 stupňů.Záleželo na okolní teplotě.O motor jsem se staral jen tak,že po létání jsem motor proběhl na palivo s ricínem a bez nitra,jinak nic. Nestalo se to už zde někomu? Neměl by jste někdo radu? Děkuji za případnou pomoc Tomáš
|
|
Nahoru |
|
|
SlezY83
|
Napsal: čtv 27.08.2015 10:23 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 16.8.2013 Příspěvky: 321 Bydliště: Hlinsko v Č.
|
Nemas docela vysokou teplotu?? Ja jsem tedy letal s motorem okolo 100C (to ukazovala telemetrie). Kdyz jsem mu daval trochu vice zabrat, tak vyhouplo treba ke 110, ale vice uz ne.
Samozrejme zalezi, kde mas umisteny senzor a jak je pripadne ofukovan. Pripadne se da na zemi overit teplota snimana senzorem porovnanim s ir teplomerem. Zkusil bych trochu obohatit H jehlu.
Pokud jsi treba menil palivo za vice nitrovane, je take potreba obohatit.
Roman
_________________ T-Rex 470LP; Logo 600SX; T-Rex 700 Gasser + Hanson 300
|
|
Nahoru |
|
|
Bossman
|
Napsal: čtv 27.08.2015 10:41 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 27.8.2015 Příspěvky: 9
|
Palivo používám stále stejné,to jsem neměnil.Teplotu měřím také přes telemetrii a čidlo mám napasované mezi hlavu motoru a bočnici rámu.Hýbat s jehlou jsem zkoušel,ale když víc obohatím,tak ten motor jde už špatně z otáček dolů.Nahoru jde dobře,ale dolů mu to trvá a otáčky skokově padají.Můžu samozřejmě něco dělat blbě,jsem samouk
|
|
Nahoru |
|
|
SlezY83
|
Napsal: čtv 27.08.2015 11:08 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 16.8.2013 Příspěvky: 321 Bydliště: Hlinsko v Č.
|
Nejsem si jistý, jestli to umístění senzoru na boku je OK a jestli je pak měření adekvátní. Podívej se třeba na toto foto - takto jsem měl umístěň teplotní senzor na malém benzíňáčku - je pod spalovacím prostorem a na závětrné straně a vmáčknut nezi žebra - co ukazovala telemetrie jsem naměřil i přes IR teploměr (plus mínus nějaký 2 až 3 stupínky, ale o to nejde). Příloha:
NewPositionOfTempSensor.jpg [ 152.06 KiB | Zobrazeno 2160 krát ]
Ještě bych zkusil změřit teplotu IR teploměrem hned po tom, co ti motor zahapruje (přistát a změřit). Nežli přistaneš a dojdeš k heli a změřiš teplotu, tak motor může třeba i o 5 - 10 C vychladnout (záleží na okolní teplotě). V tuto dobu by tedy teplota měla být asi okolo 95C max. Možná ale hledáme na špatném místě - takto se to špatně hádá - mě jenom docela zarazila ta teplota 120C (ve visu?) a ještě k tomu na boku motoru (možná to máš dobře, nevím...)
_________________ T-Rex 470LP; Logo 600SX; T-Rex 700 Gasser + Hanson 300
|
|
Nahoru |
|
|
Bossman
|
Napsal: čtv 27.08.2015 11:53 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 27.8.2015 Příspěvky: 9
|
Těch 120 stupnů bylo maximum v průběhu celého letu.Měřil jsem jen telemetrií a sledoval po letu kde na rádiu byly hodnoty minimální,maximální a průměr.Ona stará verze Raprora je na to chlazení špatná a ještě když je to zavřené v trupu AS355 Tak nějak jsem tu teplotu přisuzoval podmínkám provozu.Ale čidlo zkusím přendat
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 11 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|