Autor |
Zpráva |
kaplik
|
Napsal: pát 11.09.2015 5:38 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 27.6.2005 Příspěvky: 545 Bydliště: Praha-Kunratice
|
Zdravim, tak nejak postupne po "bublinach" bych rad presel na motorove modely se spalovacim pohonem. Hledam nejakeho cvicneho hornoplosnika. Co jsem se dival na CZ trhu (Phoenix model), vsechny trenery .40 co jsou k mani maji doporuceny pohon 6,5-8,5cc zhavik. Nevite o nejakem hornoplochu, kde by sla uz pouzit benzinova 10cc od Evolution: http://www.evolutionengines.com/Product ... D=EVOE10GXPredpokladam, ze nahradit tou benzinovou "desitkou" ten zhavik by byla uz asi "cihla" v eru cca 1,5m rozpeti s vahou cca do 2,5kg. Predem diky za reakce.
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
2952
|
Napsal: pát 11.09.2015 7:24 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 11.9.2011 Příspěvky: 1732 Bydliště: ČR ,Slapy nad Vltavou
|
A co třeba BIG Lift ?:-) měl, myslím 2400 mm.měl jsem ho. Byl hodný a házel jsem z něj dětem bonbóny
|
|
Nahoru |
|
|
hates
|
Napsal: pát 11.09.2015 7:32 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 4.10.2007 Příspěvky: 1222 Bydliště: Zápy - Brandýs nad Labem
|
Phoenix modely litaji docela obstojne. Mam tento http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=891927v nem je 2T 8,5 ASP. Ta desitka by do toho pasovala pekne. Nicmene nepocitej s tim ze to bude na nejakou akrobacku. Ja jsem se dostal na vahu cca 2,8kg s palivem a to mi pripada hodne. Odlehcovat to moc nejde. S Vahou pocitej vzdy u horni hranice. Pokud chces neco hodneho a bavi te stavet tak mi pripada lepsi koupit nejaky rozsyp, da se postavit mnohem lehci. Pro inspiraci treba muj Piper 1,8m od SIGu ma i s plnou nadrzi cca 2,2kg Tz cinske stavebnice jsou takove tezke ingoty a o nemluvim o tom, ze jeste pridas vahu na prolepeni nekterych spoju, ktere fakt lepidlo pomalu nevideli.
|
|
Nahoru |
|
|
JardaRůžička
|
Napsal: pát 11.09.2015 7:42 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 2.3.2012 Příspěvky: 2715 Bydliště: Ústí nad Labem
|
2952 píše: A co třeba BIG Lift Big Lift je velmi hodné éro, ale ta motorizace by na něj byla slabá.
|
|
Nahoru |
|
|
kaplik
|
Napsal: pát 11.09.2015 8:22 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 27.6.2005 Příspěvky: 545 Bydliště: Praha-Kunratice
|
hates píše: Phoenix modely litaji docela obstojne. Mam tento http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=891927v nem je 2T 8,5 ASP. Ta desitka by do toho pasovala pekne. Nicmene nepocitej s tim ze to bude na nejakou akrobacku. Ja jsem se dostal na vahu cca 2,8kg s palivem a to mi pripada hodne. Odlehcovat to moc nejde. S Vahou pocitej vzdy u horni hranice. Pokud chces neco hodneho a bavi te stavet tak mi pripada lepsi koupit nejaky rozsyp, da se postavit mnohem lehci. Pro inspiraci treba muj Piper 1,8m od SIGu ma i s plnou nadrzi cca 2,2kg Tz cinske stavebnice jsou takove tezke ingoty a o nemluvim o tom, ze jeste pridas vahu na prolepeni nekterych spoju, ktere fakt lepidlo pomalu nevideli. O to prave jde, jak jsou na tom kvalitativne ty modely od Phoenix model? Jsem ted momentalne ve stadiu, kdy me ceka koupe motoru. ASP 8,5cc mam taky ve vyberu (prijde mi asi lepsi investice nez do te "same" 7,5cc). Klasika 10cc Evolution mam ve vyberu diky tomu, ze je to nejmensi dostupny benzin motor, resit tu ekonomiku provozu, asi nema cenu
|
|
Nahoru |
|
|
VTjr
|
Napsal: pát 11.09.2015 13:02 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 9.2.2010 Příspěvky: 6838 Bydliště: Žilina, SK Obrázky: 15
|
kaplik píše: O to prave jde, jak jsou na tom kvalitativne ty modely od Phoenix model? Jsem ted momentalne ve stadiu, kdy me ceka koupe motoru. ASP 8,5cc mam taky ve vyberu (prijde mi asi lepsi investice nez do te "same" 7,5cc). Klasika 10cc Evolution mam ve vyberu diky tomu, ze je to nejmensi dostupny benzin motor, resit tu ekonomiku provozu, asi nema cenu Jenže je třeba si uvědomit, že jde taky o hmotnost motoru. Zatím co kupř. taková MVVS 7,5 cm3 (ta se ale už bohužel nevyrábí) váží s expanzním tlumičem 450g tak stejná ASP .46 (taky 7,5 cm3) 490g a ASP .52 (8,5 cm3) dokonce 510g (má trochu větší tlumič). Tyhle hodnoty nestřílím podle údajů výrobců, ale zrovna před pár dny jsem tyto konkrétní motory sám vážil, protože jsem uvažoval o náhradě sedmapůlky něčím větším. No a když vezmeme desítky (ty už mají o něco větší blok), tak hmotnostně nejlépe na tom byla stará ruská Raduga 10 cm3, která s tlumičem vážila jen 560g. Desítka MVVS byla téměř o 100g těžší. Kupodivu velmi dobře dopadla čtyřtaktní desítka ASP FS.61, která vážila s tlumičem jen 470g, čili jen o málo víc než dvoutaktní sedmapůlka MVVS (ale to bude asi tím, že ASP čtyřtaktní desítka je jen provrtaná osmapůlka se kterou má stejný blok). No a když se teď podívám na výrobcem uváděné technické údaje té Evolution desítky, tak tam vidím 436g motor + 93g tlumič = 627g. Jenže to ještě není všechno, protože to nejspíš nezahrnuje hmotnost zapalování a jeho samostatné baterky, které v lepším případě odhaduji na dalších 200-250g. Nehledě na to, že udávaný výkon 1,68HP je asi téměř teoretická hodnota, kterou nejspíš naměřili za velmi specifických podmínek při 16800 otáčkách/min na kterých určitě létat nikdy nebudeš. Tak pozor na to, aby těch 300-400g v čumáku navíc nevyžadovalo dalších cca 100g do ocasu na dovážení a to celkové téměř půl kilo navíc na celkové hmotnosti modelu už bude znát na letových vlastnostech. Bude to pak kvůli vyššímu plošnému zatížení znatelně rychlejší. A tenhle fakt vyšším výkonem motoru nezměníš. Je lepší, když výrobci stavebnice udávají nějakou velikost motoru, tak se toho radši držet aby ses dostal na kýžené vlastnosti modelu. A když větší motor, tak s rozumem. Jsou totiž i lehčí motory co mají klikový hřídel v kluzném pouzdru (např. OS MAX řada LA) a bývají tak o 80 až 100g lehčí než motory stejné kubatury s kuličkovými ložisky. Osobně jsem toho názoru, že vzhledem k prakticky fixní hmotnosti zapalování a jeho baterky začíná mít smysl používat benziňáky až od 15cm3 výše, lépe tak od 25cm3.
_________________ Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)
|
|
Nahoru |
|
|
hates
|
Napsal: pát 11.09.2015 13:17 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 4.10.2007 Příspěvky: 1222 Bydliště: Zápy - Brandýs nad Labem
|
Neres motor, ale prvni letadlo. Od toho kolik bude vazit osazene letadlo budes volit motor. Alespon ja to tak delam pokud nemusim zastavovat motor jiz pri stavbe, ale to v ARF stavebnici nebudes resit.
Treba ten YAK lita dobre, ale kvuli vaze rychle a to i na pristani. Ne nadarmo mi na letisti rikaji ze s tim litam jako se stihackou a ne s akrobatem.
|
|
Nahoru |
|
|
VTjr
|
Napsal: pát 11.09.2015 13:41 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 9.2.2010 Příspěvky: 6838 Bydliště: Žilina, SK Obrázky: 15
|
No dyť právě o to jde, aby byla vzletová a přistávací rychlost v rozumných mezích. I lehký model se slabším motorem se bude řídit lépe než ta přemotorovaná cihla. Ono když se i ta cihla přemotoruje, tak ona nakonec taky poletí (hezky jako raketa), ale jen pokud se sní podaří odstartovat. Často se to nepovede a když, tak se zas často nepovede přistání. Proto bych zejména začínajícímu radil, aby si pořídil letadlo s co nejmenším plošným zatížením. Dokonce i jakýkoli 3D akrobat (něco typu Diablo a pod.), který má nanejvýš 40g/dm2 se řídí mnohem lépe, než přetížený, původně hodný hornoploch.
_________________ Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)
|
|
Nahoru |
|
|
Lark
|
Napsal: pát 11.09.2015 13:47 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 13.11.2008 Příspěvky: 9866 Bydliště: Benátecká Vrutice, ČR
|
Mám stejný názor jako VTjr. Pokud uvažuješ přejít na větší benzíny, přesto bych jako první spalovák pořídil nějakého 1,5m trenéra a dal do něj ASP 7,5 nebo 8,5ccm na metyl. S tou 10 benziňákem to bude hrozně těžké a při přechodu z bublinek na spalovák o hodně rychlejší a tím pádem i těžší na učení (hlavně přistání). Dobré je u toho trenéra udržet váhu tak 2,5 max. 2,8kg. Až si to očucháš, tak to prodáš a pořídíš benziňák alespoň 30ccm a k němu odpovídající model kolem 2m. Tam už ta váha morotu a příslušenství nehraje tak velkou roli jako u malé kubatůry. Zápalko a baterka jsou váhově pořád stejné. Taky bych doporučil pro začátek radši model s tříkolým podvozkem, než dvoukolku. Je podstatně "hodnější" při startu i přistání.
|
|
Nahoru |
|
|
MarthiR
|
Napsal: pát 11.09.2015 14:21 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 20.4.2011 Příspěvky: 2574 Bydliště: Jižní morava (Drnholec,S.T.Břeclav) ČR Obrázky: 6
|
Nemůžu nic jiného než souhlasít z lark a VTjr. Mám katanu od CMP kde uvadeji 6,5ccm až 8,5ccm žhavíka, no nakonec kvuli váze tam mám 10mvvs ale váha je 3Kg ero je 1450m a na délku 1350 takže je to cihla, přístání a start je celkem boj ikdyž ta 10 stím civičí dobře, éro má tendenci na minimalce padat na křídlo
Hornoplošník se zase může nosit jako větron takže bych šel cestou toho diablotína
Každé letadlo je jiné a chce to svoje a člověk který je zvyklí na bubliny může mít velké problému to donést dolu.
Mám za sebou dost letadel díky kolegovy kterému sem zalitaval éra a mohu za sebe říct že se mi nejlíp líta z akrobatama (s rozumnou hmotností).
_________________ Minulost: T9X,Graupner MZ 24 Hoot, Futaba T10J Součastnost : Návrat k Graupner MZ 24 Hoot
|
|
Nahoru |
|
|
hates
|
Napsal: pát 11.09.2015 14:50 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 4.10.2007 Příspěvky: 1222 Bydliště: Zápy - Brandýs nad Labem
|
ty akrobaty schvaluji. Pripadaji mi hodnejsi nez treba piper. Pokud mas naletano s bublinama stredoplosnik neboj se toho spalovaciho akrobata, ale hledej takoveho, kterej ma fakt minimalni vahu a na rozpeti nejakych 1400 - 1500 det 2T 8,5ccm pokud das desitku bude to zivejsi, ale tezsi a na pristani se budes bat o podvozek, protoze budes na nej chodit dosti rychle. Ono pokud je to tezke, tak ta minimalka je fakt vysoka jinak ti to spadne po kridle.
|
|
Nahoru |
|
|
semi
|
Napsal: pát 11.09.2015 14:55 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 19.12.2009 Příspěvky: 1164 Obrázky: 1
Blog: Zobrazit blog (4)
|
Já bych dal před tím benzínem ještě 150 cm elektro akrobata a až potom benzín a rovnou už 50-55ccm.
_________________ KMX, Edge RCF, Veloxity, MC, DF DS-14
|
|
Nahoru |
|
|
MarthiR
|
Napsal: pát 11.09.2015 15:10 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 20.4.2011 Příspěvky: 2574 Bydliště: Jižní morava (Drnholec,S.T.Břeclav) ČR Obrázky: 6
|
Kdepak vol cestu akrobaty, mam doma paipera a je to potvora protože to ma malý trup a boční vytr stín dělá divy.
_________________ Minulost: T9X,Graupner MZ 24 Hoot, Futaba T10J Součastnost : Návrat k Graupner MZ 24 Hoot
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 28 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|