|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 14 ] |
|
motor
|
Napsal: úte 29.09.2015 20:22 |
|
Celkem nový uživatel
|
|
|
Registrován: 14.10.2009 Příspěvky: 81 Bydliště: Chalupy (u Merklína)
|
úžasný nález, gratuluji !!! Na Tvém místě bych asi nad haldou šrotu jako pamětník uronil slzu.
|
|
Nahoru |
|
|
DAF
|
Napsal: úte 29.09.2015 21:07 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 9.1.2007 Příspěvky: 9109 Bydliště: Praha 8, ČR Obrázky: 9
|
Na slzy bych se klidně vykašlal, řekni kde ten tvůj kovošrot je. Třeba by se tam našlo i něco dalšího . Dost podobným způsobem jsem kdysi získal také několik motorů. Sice ne tak starých, ale všechny také ve velmi slušné kondici, běhají. Jen prostě někomu překážely na půdě a nenapadlo ho nic lepšího, že je vyhodit. Bohužel takové štěstí už mít nebudu. Původní majitel je vyhodil na kontejner s odpadem a jiný soused - obchodník s kovy (ale žádný francúz z Alžíru!) mi je přinesl, protože věděl, že do toho dělám. Ten soused už bohužel obchoduje s barevnými kovy o levell výš. Takže gratuluju ti k nálezu a na rovinu ze srdce závidím.
_________________ Hitec Aurora 9X
|
|
Nahoru |
|
|
JardaRůžička
|
Napsal: stř 30.09.2015 7:18 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 2.3.2012 Příspěvky: 2715 Bydliště: Ústí nad Labem
|
Tak to je opravdu poklad. Píst vypadá dokonale a futro snadno vyměníš.
|
|
Nahoru |
|
|
VTjr
|
Napsal: stř 30.09.2015 12:44 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 9.2.2010 Příspěvky: 6838 Bydliště: Žilina, SK Obrázky: 15
|
Proč by ho měnil - vyčistit a do vitríny Tedy fakt skvělý nález. Taky Gratuluji Tedy vidět to v kovošrotu - to se musel starý pan Bušek v hrobě obracet.
_________________ Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)
|
|
Nahoru |
|
|
JardaRůžička
|
Napsal: stř 30.09.2015 13:03 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 2.3.2012 Příspěvky: 2715 Bydliště: Ústí nad Labem
|
VTjr píše: Tedy vidět to v kovošrotu - to se musel starý pan Bušek v hrobě obracet. To určitě. Vždyť on pro jejich výrobu riskoval život. Vyráběl je (i) za války, kdy použití barevných kovů pro jiné účely než válečné bylo trestné. (O původu materiálu na vložky válců raději ani nemluvě...)
|
|
Nahoru |
|
|
Václav Procházka
|
Napsal: stř 30.09.2015 13:39 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 30.9.2013 Příspěvky: 704 Obrázky: 2
|
|
Nahoru |
|
|
DAF
|
Napsal: stř 30.09.2015 16:11 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 9.1.2007 Příspěvky: 9109 Bydliště: Praha 8, ČR Obrázky: 9
|
JardaRůžička píše: To určitě. Vždyť on pro jejich výrobu riskoval život. Vyráběl je (i) za války, kdy použití barevných kovů pro jiné účely než válečné bylo trestné. (O původu materiálu na vložky válců raději ani nemluvě...) Někde jsem četl (Kalina Modelářské motory? nevím), že slitinu Al na bloky tavil doma v upravených kamnech a na trubky na válce chodil na nějaké letecké vrakoviště a řezal CrMo trubky z vraků letadel. No a výroba za války, podle legend, které kolují krajem, to byla kapitola sama pro sebe. O provozu motorů by se prý také dalo vyprávět. Sehnat slušné palivo se rovnalo zázraku. Byly to směsi všeho možného. Kdyby se původní majitel podíval na net, např. Aukro, zcela jistě by on nyní zamáčknul slzu v oku, kdyby viděl, za jaké sumy se takové věci, hlavně originály ve slušném stavu, prodávají. Jeho smolík , tvoje výhra.
_________________ Hitec Aurora 9X
|
|
Nahoru |
|
|
martin250
|
Napsal: stř 30.09.2015 18:48 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
Registrován: 20.12.2013 Příspěvky: 115
|
Dík kluci, jsem rád, že se vám líbí... Něco jsem si přečetl o motoru na netu, vložka je opravdu zalitá do válce z trubek havarovaných vojenských letadel (to je teda příběh, kdo ví, co ten kousek kovu prožil.....), všechny díly motoru jsou poctivě odlity do písku, na deflektoru pístu jsou vidět tahy pilníku... Tam je příběh jak ve staré knížce, škoda, že nám to ten motor nemůže povyprávět. No, zatím ho nebudu nijak opravovat ani startovat, zřejmě půjde na čestné místo na poličku, vedle BE 4, o kterém jsem zde psal někdy koncem zimy. Ještě chci poprosit- nerozepsal by se někdo o té malé zapalovací svíčce? Tahle malá věc je mi neznámá. Dá se to nějak odzkoušet, jestli je funkční, a nebo- vyrábí se to ještě? Jaké napětí do toho má jít? Martin
Přílohy: |
IMG_4599.JPG [ 78.61 KiB | Zobrazeno 4343 krát ]
|
IMG_4611.JPG [ 75.56 KiB | Zobrazeno 4343 krát ]
|
IMG_4613.JPG [ 83.62 KiB | Zobrazeno 4343 krát ]
|
IMG_4635.JPG [ 88.74 KiB | Zobrazeno 4343 krát ]
|
|
|
|
Nahoru |
|
|
JardaRůžička
|
Napsal: čtv 01.10.2015 8:32 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 2.3.2012 Příspěvky: 2715 Bydliště: Ústí nad Labem
|
Ta svíčka byla zřejmě rovněž vyrobena "na koleně". Asi to nebude funkčně (hlavně na životnost izolátoru) žádný zázrak a pro létání by se jistě dala nahradit jinou, zato je skoro zázrak a výtvor zlatých českých ručiček (včetně hlavy), že ji někdo za tehdejších okolností dokázal stvořit. Nejspíš je rozebratelná, takže by měla jít "přečíst" a stvořit znovu.
|
|
Nahoru |
|
|
MPml
|
Napsal: stř 29.01.2020 6:38 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 16.1.2013 Příspěvky: 1166
|
martin250 píše: Dík kluci, jsem rád, že se vám líbí... Něco jsem si přečetl o motoru na netu, vložka je opravdu zalitá do válce z trubek havarovaných vojenských letadel (to je teda příběh, kdo ví, co ten kousek kovu prožil.....), všechny díly motoru jsou poctivě odlity do písku, na deflektoru pístu jsou vidět tahy pilníku... Tam je příběh jak ve staré knížce, škoda, že nám to ten motor nemůže povyprávět. No, zatím ho nebudu nijak opravovat ani startovat, zřejmě půjde na čestné místo na poličku, vedle BE 4, o kterém jsem zde psal někdy koncem zimy. Ještě chci poprosit- nerozepsal by se někdo o té malé zapalovací svíčce? Tahle malá věc je mi neznámá. Dá se to nějak odzkoušet, jestli je funkční, a nebo- vyrábí se to ještě? Jaké napětí do toho má jít? Martin Ta svíčka na 99.9% bude nepoužitelná - originál se používala Rychly a nebo ty samý svíčky, co byly v motorech od Kordy. A s tím futrem kliky taky opatrně - je narádlovaný a taky zalitý. U Gusty standardní technologie - co šlo zalejt, zalil . Z důležitějších věcí ještě pozor na nálitky pro šrouby u předního víka, jsou poměrně subtilní, materiál odpovídající době vzniku a tak zejména pokud někdo udělá těsnění za papíru pouze jako mezikruží, tak je to jistota ulomení. Pokud má ten motor kompresi, tak je to spíš takové neobvyklé - jednak výbrusy u letné byly obvykle odpovídající použité technologií (násada od smetáku), ale hlavně ty CrMo trubky při tom zalití se deformovaly a měnily strukturu - prostě každá technologie má svoje plusy i mínusy. Letných mi prošlo rukama xx kusů, a asi pořád mám i na přední víko, hlavu a držák kontaktů někde ještě modely (xx jsem jich kdysi pro náhradu rozlámaných, odlil).
|
|
Nahoru |
|
|
TomasC
|
Napsal: stř 29.01.2020 14:23 |
|
Administrátor serveru
|
|
|
Registrován: 24.4.2003 Příspěvky: 10762 Bydliště: Praha Hloubětín ČR Obrázky: 266
Blog: Zobrazit blog (3)
|
DAF píše: na trubky na válce chodil na nějaké letecké vrakoviště a řezal CrMo trubky z vraků letadel. na to si taky vzpomínám.... Byl tam cca citát "byl to dobrý materiál, pilka se rychle opotřebovala".. A samozřejmě gratuluji k nálezu.
|
|
Nahoru |
|
|
VTjr
|
Napsal: stř 29.01.2020 15:03 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 9.2.2010 Příspěvky: 6838 Bydliště: Žilina, SK Obrázky: 15
|
MPml píše: Z důležitějších věcí ještě pozor na nálitky pro šrouby u předního víka, jsou poměrně subtilní, materiál odpovídající době vzniku a tak zejména pokud někdo udělá těsnění za papíru pouze jako mezikruží, tak je to jistota ulomení... Tos mi připomněl, že i u posledních sérii motorů MVVS2,5, kde bylo plastové zadní víko karteru, dávali to těsnění jen ve tvaru O kroužku, patky se ohýbaly. No a mně se kvůli tomu i ty plastové ulímaly a dokonce to mělo za následek, že se celé víko rozpraskalo. Motor začal blbnout a ja stále netušil proč. Ale zaznamenal jsem úniky spáleného oleje do prostoru motorového lože, motor jsem vyndal a hned pochopil co je ve věci. Nu vytočil jsem nové víko z duralu, ale i tam hned tvarové těsnění i s patkama. Od té doby pohoda. Měl někdo z Vás podobný problém?
_________________ Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)
|
|
Nahoru |
|
|
|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 14 ] |
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 34 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|