Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 122 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 5, 6, 7, 8, 9  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: úte 06.10.2015 21:39 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 21.6.2014
Příspěvky: 708
Bydliště: ČR
Obrázky: 0
Tak ti pekne dekuju :lol:
Jsi mi s tim tusonem zasadil brouka do hlavy, pac 5-6 bych za centralu byl ochotny dat a pretrpet i ten obcasny smrad :-) 10 a vice uz je hodne za takovy diskomfort, to bych sel radeji do Lifepo.
Zase centralu nemusim doma nabijet, balancovat,atd. Uz ted ale vim, ze jeji vuni v aute stromecek neprerazi... bude to tam smrdet jak ve stare stodesitce, kdyz natankujes plnou. Jeste, ze ma zena miluje vuni benzinu, jen musim zjistit, jestli i s olejem :lol:

_________________
DX8, DX6i || T-rex 600ESP, 500ESP FL, 450PRO, 450S || Algol, MaxiSwift


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 
PříspěvekNapsal: úte 06.10.2015 21:50 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.4.2010
Příspěvky: 10498
Bydliště: Nový Bydžov ČR
Obrázky: 14
To je pověra, že benzín smrdí. :) Já vozím benzíňáky a Vervu v osobáku a ještě si nikdo nestěžoval. Nesmíš ho ale rozlejt. :wink:
Jirka


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: úte 06.10.2015 22:01 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 28.4.2011
Příspěvky: 6500
Bydliště: ČR
Obrázky: 0
petrfm píše:
Jeste, ze ma zena miluje vuni benzinu, jen musim zjistit, jestli i s olejem :lol:


je to čtyřtakt, olej netřeba.. :wink:

_________________
Člověk je tak složitá bytost, že o tom lidstvo nemá ponětí.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 06.10.2015 22:58 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 19.6.2012
Příspěvky: 128
Bydliště: Brno
Obrázky: 3
Používám stále ty dva kufry 7x40Ah, odebírám a pak dobíjím často 100% i více kapacity. Jenom ten stálý odběr 1C je celkem nereálný, podchlazené články (5°C) dají sotva 0.25C, 1C pak po úvodním zahřátí do 50%, posledních cca 30% kapacity lze odebírat max. 0.5C.
Články 12V 40Ah jsou tak vhodné pro trvalý odběr cca 300W (např. iCharger 206).

_________________
LA700-12S, LA630-12S, LA700-6S, Agile5.5-6S Spirit, T-Rex550V2-6S Spirit, HC3-SX, T14SG


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: úte 06.10.2015 23:42 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 21.6.2014
Příspěvky: 708
Bydliště: ČR
Obrázky: 0
JosefSvejk píše:
je to čtyřtakt, olej netřeba.. :wink:

To mně vůbec nenapadlo 8O vidíš, no jo... Proto ty dvoutakty tak hulí, smrdí a žerou a tohle je relativně kultivované. Takže další krám, kterému musím semtam měnit olej :lol:

Ale jsem slušně nahlodaný, měřil jsem to a vešla by se do kufru krásně. K tomu 2x 600W zdroj v sérii a elektrárna jak víno. Přesunuju se do vlákna centrály :lol:

No, tak jsem zpět... Koukám, že ta centrálka ma AVR regulaci :-( to asi bude docela slušný rozdíl oproti těm invertorům ,ne? Někde jsem četl, že tomu ve spojení se spínaným zdrojem a nabíječkou šíleně lítají otáčky, je to tak? Pokud ano, vrátili bychom se zpátky na začátek :(
Steně mně láká ten kipor 1000, ale na tom videu šíleně řve :-)

_________________
DX8, DX6i || T-rex 600ESP, 500ESP FL, 450PRO, 450S || Algol, MaxiSwift


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: stř 07.10.2015 3:26 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 28.2.2005
Příspěvky: 20822
Bydliště: Rakovník, CZ
Obrázky: 0
framif píše:
Používám stále ty dva kufry 7x40Ah, odebírám a pak dobíjím často 100% i více kapacity. Jenom ten stálý odběr 1C je celkem nereálný, podchlazené články (5°C) dají sotva 0.25C, 1C pak po úvodním zahřátí do 50%, posledních cca 30% kapacity lze odebírat max. 0.5C.
Články 12V 40Ah jsou tak vhodné pro trvalý odběr cca 300W (např. iCharger 206).

Hm, dobré informace z reality, ale zase o to víc zatemňující = tudy cesta nevede... :?
Cimrman - Cesta na severní pól: "Krát 2 to mělo bejt..." :mrgreen:

_________________
jyrry.webnode.cz


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 07.10.2015 3:34 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 28.2.2005
Příspěvky: 20822
Bydliště: Rakovník, CZ
Obrázky: 0
petrfm píše:
... Koukám, že ta centrálka ma AVR regulaci :-( to asi bude docela slušný rozdíl oproti těm invertorům ,ne? Někde jsem četl, že tomu ve spojení se spínaným zdrojem a nabíječkou šíleně lítají otáčky, je to tak? Pokud ano, vrátili bychom se zpátky na začátek ...

Cimrman - Dlouhý, široký a krátkozraký: "A teď jsem bledá jako smrt" .... "A jsme tam kde jsme byli; taková práce je na hovno, pánové..." :mrgreen:

Tu informaci o AVR a riziku kolísání jsem nezachytil, ach joooo...
Zas to zraje na 24kg poctivýho, tichýho, klidnýho a voňavýho olova... :?

_________________
jyrry.webnode.cz


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 07.10.2015 10:50 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 21.6.2014
Příspěvky: 708
Bydliště: ČR
Obrázky: 0
jyrry: a do pytle... jake olovo jsi to chtel? :)

framif : TOHLE JE ZASADNI INFO. Ne, vazne, ja se tajne ukajel, jak z toho budu tahat i 2C, kdyz se rozsoupnu a budu na tu baterku zly, ale ona mi to evidentne nedovoli... jak to z toho bude valit MINIMALNE 2x reaktor 300w. Vcera uz jsem mel ty baterky v kosiku. Diky bohu, ze jsem pockal, tohle mne totiz dost zklamalo. Odbery z jedne 12V 40Ah budou navic o poznani vetsi, nez z tvoji sady 7s.

No, takze u mne to zatim vypada na moji vychechlanou, ale stale funkcni gelovku pro male aku 2.2ah a nabijeni trexe budu delat z auta, dokud se nerozhoupu na kipora 1000. to je dnes asi skutecne jedina rozumna varianta, pokud chce clovek soucasne nabijet aspon 2 packy 6s 5ah trochu rychleji, nez hodinu.

_________________
DX8, DX6i || T-rex 600ESP, 500ESP FL, 450PRO, 450S || Algol, MaxiSwift


Naposledy upravil petrfm dne stř 07.10.2015 12:05, celkově upraveno 2

Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: stř 07.10.2015 11:27 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 1.5.2003
Příspěvky: 1696
Bydliště: Jaroměř, ČR
Obrázky: 0
framif píše:
Používám stále ty dva kufry 7x40Ah


Jsou to tyto články?


http://www.ev-power.eu/Winston-40Ah-200Ah/WB-LYP40AHA-LiFeYPO4-3-2V-40Ah.html


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 07.10.2015 11:54 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 21.6.2014
Příspěvky: 708
Bydliště: ČR
Obrázky: 0
novfra : mely by to byt tyhle http://en.winston-battery.com/index.php ... ory_id=176
Popravde, premyslim nad tim a nejak se mi to nezda. Nechci samozrejme zpochybnovat zkusenosti nekoho, kdo to v praxi tak dlouho pouziva, ale proc u toho uvadeji takove silene proudy, vc. tech zkratovych, kdyz tady kolega uvadi, ze se te baterce nic nechce?

V tabulkach pisou kratkodobe proudy az 10C. Nerozumim tedy tomu, jak muze baterka dat jen 0.25C? Co se deje? Ma velky vnitrni odpor? Klesne pak napeti? Zahriva se nadmerne? Nebo co brani tomu, odebirat z ni tech trvalych 1C?

1C by mi i stacilo, protoze pri tom napeti mi nabijecka stejne neda vice jak 200-250W a zbyvajicich cca 50W bych mohl pouzit pro nabijeni 3s2200mah proudem cca 4-5A. Zapojenim druhe baterky do serie by pak klesnul proud, takze by nemel byt problem nabijet 2 packy 6s soucasne.

Ale pokud je ta baterka tak lina a zdechla v prvotni fazi, nez se zahreje a 1C z ni dostanu jen pulku kapacity, je to spatne, protoze 20Ah je zalostne malo.

_________________
DX8, DX6i || T-rex 600ESP, 500ESP FL, 450PRO, 450S || Algol, MaxiSwift


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: stř 07.10.2015 13:22 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 19.6.2012
Příspěvky: 128
Bydliště: Brno
Obrázky: 3
Jsou to přesně tyto
http://eskutr.cz/cs/baterie/13-lifepo-a ... fepo4.html
kde je specifikováno, že optimální vybíjeci proud je <20A (0.5C). Při odběru 1C dochází od cca. 50%-60% odebrané kapacity k poklesu napětí jednotlivých článků pod 2.95V kde mám nastaven alarm. Jistě lze jít pří zátěži i pod toto napětí, ale já to většinou řeším snížením odběru na 0.5C, ke konci i méně. Tak jsem schopen dostat ven 100 až 105% kapacity, kdy žádný ze článků nepoklesne za celou dobu pod 2.95V.
Za sezónu použiji každý kurf tak 15x, takže nějakou starost s degradací článků díky 100% šetrnému vybíjení si nedělám. Jo, a těch 0.25C bylo po zimě, kde byl kufr uskladněn 2 měsíce při teplotě něco nad nulou.

_________________
LA700-12S, LA630-12S, LA700-6S, Agile5.5-6S Spirit, T-Rex550V2-6S Spirit, HC3-SX, T14SG


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: stř 07.10.2015 15:22 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 21.6.2014
Příspěvky: 708
Bydliště: ČR
Obrázky: 0
Aha, tak to mění situaci.
Takže pokud je bezpečné napětí až někde ke 2.5V, pak se dá jít s proudem hrubě nahoru, mám pravdu?

Navíc, když je venku 5st.C, nefunguju ani já, takže baterka si nemusí dělat starosti :lol:

_________________
DX8, DX6i || T-rex 600ESP, 500ESP FL, 450PRO, 450S || Algol, MaxiSwift


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: pát 14.07.2017 5:12 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 30.7.2009
Příspěvky: 1340
Bydliště: Sviadnov (Frýdek-Místek)
Dostal k podobnému problému ohledně dobíjení na letišti - trakční olovo už mi dosluhuje a příští sezónu budu muset řešit jinak. (A tak osciluji mezi centrálou, olovem a LiFe kufříkem, stejně jako většina přispěvatelů do vlákna)
Pár dotazů, na které jsem nenašel ve vláknu odpovědi:
- Počet článku v kufříku je 7 - a nějak mi chybí důvod, proč takové "nestandardní" číslo - je to kvůli možnosti nabíjet celou baterii najednou pomocí standardní nabíječky (kde je omezení většinou na 7s). Nebo je to pouze mechanická výhodnost dostupného kufříku? Nebo max. napětí 8s sady? (Viz níže)
- Přemýšlím o sériovém zapojení 8 článku do dvou 12V celků dobíjených (a balancovaných) samostatně (Mám nabíječku s 2 kanály) - vidíte v tom nějaké problémy (kromě mírně složitějšího nabíjení)?
Jako jediný problém vidím pouze omezení nabíjení max. na 3,5V na článek, abych celkově nepřekonal 28V, které má moje C60 jako maximum na vstupu. Je možné dlouhodobě provozovat nabíjení na 3,5V? O jak velké množství energie se obírám a jak moc tím bateriím škodím ?

_________________
-


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: pát 14.07.2017 8:48 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 16.11.2009
Příspěvky: 543
Bydliště: Blízko D1 exit 66
Rozdil mezi 3,6V a 3,5V je 00 nic. Naopak lifepo prospiva, kdyz se nenabiji uplne. Sam doma provozuju uloziste cca 20kWh a nabijim na max. 3,45V a nevybijim pod 3.2V bez nebo s minimalni zatezi. Ono se to nezda, ale pri male zatezi muze baterka stale mit napeti nad 3V, ale muze byt vybita na 100%. Pro dlouhe spokojene uzivani se doporucuje z nich netahat vic jak 80% kapacity.
Doporucuju do takoveho kufriku doplnit hlidani napeti kazdeho clanku. Treba ten modelarsky pipak a pokud z toho hudes nabijet, tak ho pripojit. Noto to muze dobu fungovat bez problemu,ale pak najednou jeden clanek ujede a je na problem zadelano. Lifepo jako kazda lithium technologie nema rada prebijeni a hluboke vybijeni. Hodne je to degraduje. Mluvim z vlastni zkusenosti.

_________________
Lítám letadla a malé koptéry, občas přes FPV. Zatím jen bubliny.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 15.07.2017 11:47 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 30.7.2009
Příspěvky: 1340
Bydliště: Sviadnov (Frýdek-Místek)
Díky za upřesnění, to mi odstranilo jedno riziko s mojí nabíječkou.
S kontrolou počítám, chtěl bych ale nějaký odpojovač - představa je, že po vybití pod určitou mez začne nejen pískat, ale baterii i totálně odpojí, nějaké nápady jsem na netu už našel.

_________________
-


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 122 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 5, 6, 7, 8, 9  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 20 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz