Autor |
Zpráva |
clouseau
|
Napsal: čtv 12.11.2015 10:12 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 1.3.2004 Příspěvky: 814 Bydliště: Turnov Obrázky: 0
|
RadimHnilica píše: https://www.youtube.com/watch?v=DS-F9iHg_bM
toto video znáš podle mě to tady letí správně takže oběma souvraty se přibližuje ke zdi pak je to dle mě Mko kdyby se tím prvním přiblížil ke zdi a druhým se od zdi oddaloval dle mě by to byl zrcadlový souvrat a ne Mko takže to alespoň takto i s Alešem trénujeme. to je podle mě stejná chyba jako má Mára na tom videu. Mára tím prvním souvratem letí proti původnímu směru letu a Glawak v druhém souvratu tím, že letí proti zdi letí proti původnímu směru letu. Když si to promítneš do roviny tak je to tak....
_________________ Vladislav Plichta www.clouseau.eu místopředseda KLeM ČR
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
clouseau
|
Napsal: čtv 12.11.2015 10:15 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 1.3.2004 Příspěvky: 814 Bydliště: Turnov Obrázky: 0
|
Ještě k M-ku z hlediska pilotáže každému sedí něco jiného, ale i tak je to složitý a náročný obrat, takže by to mohlo být jedno.
Pokud se ale zaměříme na to, že model má dělat souvraty směrem v původní linii - směru letu je to tak jak jsem uvedl.
_________________ Vladislav Plichta www.clouseau.eu místopředseda KLeM ČR
|
|
Nahoru |
|
|
valajda
|
Napsal: čtv 12.11.2015 10:19 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 27.6.2005 Příspěvky: 671 Bydliště: Praha/Broumov
|
To Mko by se dalo definovat tak,že by model neměl křížit svoji vlastní dráhu. Jen mám pořád pocit, že je v souvratu snaha letět nahoru i dolů po stejné dráze, takže směr souvratu nehraje roli.
|
|
Nahoru |
|
|
valajda
|
Napsal: čtv 12.11.2015 10:22 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 27.6.2005 Příspěvky: 671 Bydliště: Praha/Broumov
|
A jak píše Radim,pak se provedení rovná zrcadlovým souvratům. Je to pak jen úhel pohledu na věc, jestli autor chtěl umístit Mko jako krajový obrat.Nebo si to někdo nazve zrcadlový souvrat o 90° otočený
|
|
Nahoru |
|
|
clouseau
|
Napsal: čtv 12.11.2015 11:05 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 1.3.2004 Příspěvky: 814 Bydliště: Turnov Obrázky: 0
|
valajda píše: To Mko by se dalo definovat tak,že by model neměl křížit svoji vlastní dráhu. Jen mám pořád pocit, že je v souvratu snaha letět nahoru i dolů po stejné dráze, takže směr souvratu nehraje roli. Tak se to ca taky vysvětlit
_________________ Vladislav Plichta www.clouseau.eu místopředseda KLeM ČR
|
|
Nahoru |
|
|
RadimHnilica
|
Napsal: čtv 12.11.2015 13:37 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 16.1.2005 Příspěvky: 2142 Bydliště: Hodonín Obrázky: 53
Blog: Zobrazit blog (2)
|
Se v tom možná zbytečně rýpu ale jsem blbej a učím se to tak si nechám poradit a tak jsem si nakreslil co uvidím když si stoupnu ke stěně haly a sleduji jakou stopu mi letadlo kreslí
na obrázku nahoře je to co letí glavak a jak to nyní létám i já
na obrázku dole je trajektorie co uvidím dle tvého popisu přitažením kolmo nahoru levý čtvrtvýkrut souvrat - levá směrovka - to je na videu špatně kolmo dolů přitlačením půl přemetu kolmo nahoru souvrat - levá směrovka kolmo dolů levý čtvrtvýkrut přitlačením do vodorovného letu na zádech
neboli vše doleva
Přílohy: |
WP_20151112_13_32_15_Pro[1].jpg [ 77.99 KiB | Zobrazeno 2444 krát ]
|
|
_________________ Radim
|
|
Nahoru |
|
|
valajda
|
Napsal: čtv 12.11.2015 13:55 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 27.6.2005 Příspěvky: 671 Bydliště: Praha/Broumov
|
Ok,ale tam bodovač nesedí. Ten muj obrázek výš nevypadá taky jako tvoje M.A když si představíš nejjednodušší provedení bez vykrutů bude to vypadat jako U a ne M.
|
|
Nahoru |
|
|
valajda
|
Napsal: čtv 12.11.2015 14:07 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 27.6.2005 Příspěvky: 671 Bydliště: Praha/Broumov
|
Vidím zásadní problém v tom,že já beru souvrat jako otočku s minimálním poloměrem-idealně otočení jen kolem těžiště Ty i podle obrázku počítáš s posunem ve směru souvratové zatáčky.
|
|
Nahoru |
|
|
TomasC
|
Napsal: čtv 12.11.2015 14:21 |
|
Administrátor serveru
|
|
|
Registrován: 24.4.2003 Příspěvky: 10763 Bydliště: Praha Hloubětín ČR Obrázky: 266
Blog: Zobrazit blog (3)
|
Vycházím z popisu obratu v sestavě F3A 2011, kde bylo M-ko. Figure M, ¾-pt. roll up, ¼ roll down, ½ outside loop with integrated ½ roll, ¼ roll up, ¾ roll down:From upright, pull to a vertical upline and perform a ¾-pt. roll, followed by a stall turn. On the vertical downline, perform a ¼ roll. Push through a half outside loop with a fully integrated half roll. On the vertical upline, perform a ¼ roll up, followed by a stall turn. On the vertical downline, perform a ¾ roll, and pull to exit upright. Je tam jen informace o tom, že se má udělat souvrat. Z arestiho v F3P-AP, které asi není ještě oficiální je jen jasné, že se dělá 1/4 cestou nahoru v prvním souvratu, 1/2přemet je na zádech, 1/4 cestou dolů v druhém souvratu. Osobně bych doporučoval při tomto zůstat. Samozřejmě, že až v lednu vyjdou oficiální pravidla na http://www.fai.org tak TO BUDE PRAVDA. Před 2 roky jsme měli podobné trápení s úvodní smyčkou.
|
|
Nahoru |
|
|
TomasC
|
Napsal: čtv 12.11.2015 14:47 |
|
Administrátor serveru
|
|
|
Registrován: 24.4.2003 Příspěvky: 10763 Bydliště: Praha Hloubětín ČR Obrázky: 266
Blog: Zobrazit blog (3)
|
Ještě jsem proklikal CIAM 2015 Plenary Meeting - Agenda.pdf, kde je rozhodnuto o nové sestavě AP. Je v ní odkaz na Minutes Annex 7j - F3P Annex 5M Description of Manoeuvres.pdf.
Nebudu Vás trápit tím, aby jste to hledali a stahovali, ale v Minutes Annex 7j - F3P Annex 5M Description of Manoeuvres.pdf je popis obratu:
AP-17.02 Figure M with ¼ roll, ¼ roll From upright, pull through a ¼ loop into a vertical upline, perform a ¼ rolls, perform a stall turn into vertical downline, push through a ½ loop into a vertical upline, perform a stall turn into a vertical downline, pefom a ¼ roll, push through ¼ loop, exit inverted.
Za mě tedy na směru souvratů nezáleží.
Přihazuji pdfko aby bylo možné studovat i ostatní obraty.
|
|
Nahoru |
|
|
RadimHnilica
|
Napsal: čtv 12.11.2015 14:59 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 16.1.2005 Příspěvky: 2142 Bydliště: Hodonín Obrázky: 53
Blog: Zobrazit blog (2)
|
Díky Tome za objasnění. ušetří to zbytečné diskuze na rozpravě
_________________ Radim
|
|
Nahoru |
|
|
TomasC
|
Napsal: čtv 12.11.2015 17:13 |
|
Administrátor serveru
|
|
|
Registrován: 24.4.2003 Příspěvky: 10763 Bydliště: Praha Hloubětín ČR Obrázky: 266
Blog: Zobrazit blog (3)
|
Volal mi Vláďa (clouseau), že jsem pár lidí vyděsil... Tedy vysvětlení.
FAI pracuje asi takto: 1) Podají se nějaké návrhy na změny pravidel (obvykle do 15.11.X). k tomu je spousta podkladů, které se nazývají Minutes Annex. 2) Všichni si je prostudují 3) Na zasedání FAI (obvykle duben roku X+1) se detailně diskutuje, škrtá v Annexech, vymýšlí úpravy a HLASUJE. Z toho existuje zápis který je PRAVDA, podklady jsou jen podklady. Zápis se nazývá CIAM 2015 Plenary Meeting - Minutes. 4) Na základě zápisu vznikají pravidla podle kterých se létá v roce X+2.
(Je to drsná byrokracie, ale překvapivě to funguje pro celý svět).
Tedy pro upřesnění: Odhlasovány jsou obraty z prvního příspěvku tohoto vlákna. Tam jsem je opsal z CIAM 2015 Plenary Meeting - Minutes.
Teď jsem si pro podporu "jak letět M-ko" vytáhl podklady Minutes Annex, na kterých až tak nezáleží, je to jen podklad pro hlasování.
Je to pochopitelné?? Neváhejte se zeptat, ať se to vysvětlí jasně.
|
|
Nahoru |
|
|
clouseau
|
Napsal: čtv 12.11.2015 17:43 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 1.3.2004 Příspěvky: 814 Bydliště: Turnov Obrázky: 0
|
Díky Tome, protože je spousta nejasností jak co letět a jak neletět a doposud to není schváleno a všichni co letí F3P AP trénovali to co je v příloze - tedy franc.variantu která se nejspíš prosadí a má různé interpretace, tak ani není v popisu který sem dal (odkaz) Valajda, poletíme v Hodoníně a v Nové Pace podle přiložené dokumentace (opětovně). M-ko nemá jasně definováno v popisu kam ty souvraty jsou, stejně tak není definováno jestli jsou 4 čtvrtvýkruty do půlkruhu ven nebo dovnitř, tak jako trenér halových akrobatů říkám, že je to jedno jak se to poletí, s tím, že musí model letět podle nákresu i popisu. Bude-li první souvrat v M-ku ven nebo dovnitř haly a druhý ven nebo dovnitř haly - je to jedno. podstatné je že tam budou souvraty, čtvrtvýkruty a půlpřemet na zádech tam kde mají být.
_________________ Vladislav Plichta www.clouseau.eu místopředseda KLeM ČR
|
|
Nahoru |
|
|
HonzaS
|
Napsal: čtv 12.11.2015 19:42 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 29.1.2004 Příspěvky: 5848 Bydliště: Týn nad Vltavou Obrázky: 5
Blog: Zobrazit blog (1)
|
valajda píše: To Mko by se dalo definovat tak,že by model neměl křížit svoji vlastní dráhu. Jen mám pořád pocit, že je v souvratu snaha letět nahoru i dolů po stejné dráze, takže směr souvratu nehraje roli. Dalo. Ale pokud to tak není definováno v pravidlech... tak na to víš co A jak se ukázalo, tak to tak definováno není. Díky za vyjasnění Tome (i ostatní).
_________________ Vertigo 2m, Extra 330SC, Supertrino F3P (54g)+Lantsov 15", RCFactory Extra 330LT, JETI DS16
|
|
Nahoru |
|
|
valajda
|
Napsal: pát 11.12.2015 22:56 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 27.6.2005 Příspěvky: 671 Bydliště: Praha/Broumov
|
Mám dotaz k F3P-AA.Konečně jsem se dostal k tréninku a narazil jsem na posledním obratu-Přemet ze zad s integrovaným půlvýkrutem. Na jak velkém úseku se provádí/by se měl provádět půlvýkrut? Na celé horní polovině?
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 15 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|