Pravidla fóra


Toto je nové fórum, pokud víte o nějakém vláknu, které by se mělo přesunout do EDF, tak napište SZ na TomasC.
Díky



Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 25 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Freewing SU-35
PříspěvekNapsal: ned 13.09.2015 20:37 
Mazák
Mazák

Registrován: 24.11.2013
Příspěvky: 627
Bydliště: Praha 10, ČR
Obrázky: 9
S letadlem jsem už absolvoval několik letů a velmi pomalu se s ním sžívám. Mám ale obrovský problém s přistáním a délkou přistávací plochy (75m a neupravené konce). Jedná se o můj první velký jet s podvozkem.
V podstatě při každém přistání přejedu celou dráhu a při každém druhém něco na podvozku poničím o konec dráhy. Takže častěji opravuji než létám.
Je nějaká asfaltová nebo velmi krátce sestříhaná travnatá dráha v Praze nebo na jihovýchod od Prahy, min. 100m dlouhá (raději jěště delší)?
Petr


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 
 Předmět příspěvku: Re: Freewing SU-35
PříspěvekNapsal: stř 09.12.2015 11:24 
Nováček serveru
Nováček serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 28.11.2010
Příspěvky: 32
Já jsem koupil komplet osazený model a zatím jen kontroluji zapojení.
Zatím se zdá , že všechny párové funkce jsou napojeny prostřednictvím Y-kabelů (tedy i regulátory a BECy).
To ale zároveň znamená , že paralelně zapojené BECy jdou jen na jeden konektor přijímače , který pravděpodobně bude dost zatížený.V modelu je tuším 11 serv.
Do jara je dost času a tak to možná skončí u nějaké jednodušší rozvodné desky.
Ještě k délce "přistávací dráhy" - trochu si nedovedu představit že na travnaté ploše tohle 2,5 kg éro pojede 75 - 100m po podvozku.To snad nedá ani turbínový stroj o váze třeba 15 kg.

Každopádně já se na to teprve chystám a rád si nechám poradit - naopak pokud někdo bude mít potřebu , můžu napsat co a jak je v plně osazené verzi 3D Sport.(2x regl 55A , motor 2839 - 2200kV, EDF 70mm - 2x , aku 3700mAh/6S/30C - s tímhle vybavením letová hmotnost 2600 g , tah 3000 g , doba letu na plný výkon 3 min.

Na stránkách motionrc.com jsou i vícelopatkové EDF.Na stránkách (a tedy i skladě) nejbližšího zastoupení Freewingu (freewing.eu) nic takového zatím nemaj.


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Freewing SU-35
PříspěvekNapsal: stř 09.12.2015 13:18 
Mazák
Mazák

Registrován: 24.11.2013
Příspěvky: 627
Bydliště: Praha 10, ČR
Obrázky: 9
Rozvodnou desku jsem zatím nevyráběl. 8A BECy (přímo na 85A ESC, nastavené tuším na 6V) mám propojené pomocí schottkyho diod vpájených do Y-kabelu.

Dráha, kterou jsem používal byla asfaltová. Trávy se bojím vzhledem k malým kolečkům a poměrně velké váze (u mě tuším 3,4kg) a vysoké přistavací rychlosti.
Vzhledem k neupraveným koncům dráhy musím být v cca 2m výšce na začátku dráhy. Minimálně 25m mi trvá než dosednu a zbylých 50m model na asfaltu projede opravdu velmi rychle a nemá tendenci brzdit.
Chce to trochu zapracovat na technice přistávání, lépe využít vztlakové klapky apod. Ale když při každém druhém přistání si poškodím podvozek o konec dráhy, tak to trénování moc rychle nejde. Aktuálně jsem model už zazimoval.

Mimochodem si ani nedokážu představit vzlet z trávy. Model má na podvozku nulový nebo dokonce mírně záporný úhel náběhu. A dokud se výškovce nepodaří zvednout přední podvozkovou nohu, je vzlet bez šance. Potom naopak model vystřelí poměrně velkým úhlem k nebi. Podle zahraničních fór se na trávě přední noha v pružení často podlomí/zkrátí a negativní vztlak ji takto zkrácenou podrží.

Jak si se prosím dostal na váhu 2600g?
Kužel (s magnety): 22g
Osazený trup (motory, regulátory, serva, přijímač,...): 2600g (+-100g)
Baterie 6S/5000mAh: 835g
Celkem: 3457g (+-100g)

Petr

PS: Pozor na páky kormidel, hlavně na výškovkách. Maji tendenci rychle chytit velkou vůli. Ten polistyren na kterém jsou našroubovány se prostě vymačká.


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Freewing SU-35
PříspěvekNapsal: čtv 10.12.2015 8:50 
Nováček serveru
Nováček serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 28.11.2010
Příspěvky: 32
Špatně jsem to pochopil , měl jsemza to že jde o travnatou přistávací dráhu - na asfaltu to jede samozřejmě jako po másle.(Možná by bylo OK dát do zadní "špice" vystřelovací padák - zvládlo by to to nejmenší servo).Jen kde vzít volný kanál - už takhle je to na 8-čku akorát.
Na videu Freewingu s tím celkem v pohodě startuje z dost neupravený travnatý plochy , přední kolečko sice vibruje až-až ale pokud to není reklamní trik , potom by to mělo jít. Uvidíme zjara.
Co se týká váhy k té jsem se dostal prostým zvážením celého modelu - váha celkem 2320 g bez baterky.
Baterka se dá sehnat o váze od cca 580g do 750g podle kapacity a "C".
I tak je to dost a na přistávání v trávě bude potřeba hodně jemná ruka.Osobně jsem na trenažéru (SU-35 ale turbínová verze) nastavil maximální možnou "křehkost" modelu a trénuju jak o život.Ta turbínová verze má ještě jednu výhodu - musí se předem zvažovat opořděná reakce na plyn a všechno dobře rozpočítat.Vřele doporučuju. Sim je Phoenix - model SU-35 a hodně nastavování v setupu modelu , ale stojí to za to.


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Freewing SU-35
PříspěvekNapsal: čtv 10.12.2015 16:37 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 25.3.2014
Příspěvky: 1573
Bydliště: Letovice,ČR
brta píše:
Co se týká váhy k té jsem se dostal prostým zvážením celého modelu - váha celkem 2320 g bez baterky.
Baterka se dá sehnat o váze od cca 580g do 750g podle kapacity a "C".



Moc mi do toho není, ale ať počítám, jak počítám, vychází mi váha 2900- 3080g. 8O

_________________
Co napíšu je jen můj názor, který nikomu nevnucuju.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Freewing SU-35
PříspěvekNapsal: čtv 10.12.2015 20:39 
Nováček serveru
Nováček serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 28.11.2010
Příspěvky: 32
Já když počítám vychází 2900g - 3070g.
Ale stále je to méně než 3457g kolegy.S baterkou 5000 mAh je to ale možný.
P.S. Ve stavebním návodu se uvádí s baterkou 6S - 3700 mAh doba letu na plný výkon max. 3 min. - to je dost málo a tak to opravdu chce baterku nad 4000 mAh.


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Freewing SU-35
PříspěvekNapsal: pát 11.12.2015 0:01 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 15.11.2010
Příspěvky: 707
Bydliště: České Budějovice
Pokud běhají obě dmychadla na jednu baterku, dej tu největší a nejtvrdší, co můžeš.
Počítám, že to půjde běžně na 40-45A kus, tj 80-90A na baterku...
Freewing éro sice osobně nemám, ale provozujeme F-18 Freewing s jednou devadesátkou 12 list na 6S 5000, bezpečná doba letu 4,5 minuty. Ve Phantomu mám to samé dmychadlo(5S pohon, 3,5 minuty). Bohužel jsem ani jedno nevážil.6S 5000mAh Dualsky Ultra 70 má 800g. 100 m dráhy je minimum a není to žádný komfort a s 18 kg jetem je 200m málo, věř mi :lol: Trávu by podvozek sám asi vydržel, ale vykloktá se v polyši.
V MiGu 29 mám dvě 70 mm Freewing 10 list, na 4S a max 4000mAh, nemůžu víc kvůli váze(3D akrobat), doba letu dle plynu, ale max. tři minuty. Aku vydrží 20-30 cyklů a změkne tak, že se nedá použít. Zkusil jsem kde co, nejvíc zatím vydržela Dualsky Ultra 70, 35 cyklů.
Pokud je problém s délkou dráhy, určitě bych přemýšlel nad kolama s elektronickýma brzdama.
Páky do polyše ještě lípnu Purexem a po tom přišroubuju


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Freewing SU-35
PříspěvekNapsal: čtv 17.12.2015 0:43 
Mazák
Mazák

Registrován: 24.11.2013
Příspěvky: 627
Bydliště: Praha 10, ČR
Obrázky: 9
brta píše:
Osobně jsem na trenažéru (SU-35 ale turbínová verze) nastavil maximální možnou "křehkost" modelu a trénuju jak o život.Ta turbínová verze má ještě jednu výhodu - musí se předem zvažovat opořděná reakce na plyn a všechno dobře rozpočítat.Vřele doporučuju. Sim je Phoenix - model SU-35 a hodně nastavování v setupu modelu , ale stojí to za to.

Trochu mi to nedalo a po dlouhé době jsem zase zapnul a zaktualizoval Phoenix. V aktuální verzi 5.5h není žádný Su-35. Maximálně tak amatérský Su-37 Teminator (autor Thierry Goulard), který má zaprve opačnou funkci podvozku a za druhé křidélka do asi 3/4 rozsahu fungují normálně, ale při plné výchylce fungují opačně. Tenhle model jsi měl na mysli?
Výškovka je u Su-37 v základním nastavení příliš tupá (resp. těžiště je moc vpředu), ve skutečnosti je model Su-35 (obzvlášť s thrust vectoringem) mnohem obratnější. Na přistání používám snížené výchylky.
Zkus např. přistát na letišti MLV Krumbach. To podle mě tak nějak odpovídá 75-100m. Žádná legrace.... :mrgreen:
Petr


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Freewing SU-35
PříspěvekNapsal: pon 21.12.2015 21:39 
Nováček serveru
Nováček serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 28.11.2010
Příspěvky: 32
Ano - používal jsem SU-37 a to hodně upravený model.Úprava s původní "češtinou" (psal jsem o tom v jiném vláknu) byla nejen problematická ale i zábavná.
Taky mi to nedalo a aktualizoval jsem Phoenixe.Co jsem komplikovaně tvořil jsem díky vývojářům mohl zahodit.Veškeré upravy na modelech jsou aktualizací zničeny.To co dělá parta autorů Phoenixe je na proplesknutí ..Mám tak trochu hrůzu z další aktualizace.
Su-37 už zase ladím.Nutno podotknout , že téměř žádný model se nedá používat bez menších nebo větších úprav.V některých případech (SU-37 také) jsou úpravy dost rozsáhlé a zdlouhavé.Oproti předchozím verzím je v náhledu modelu animované otáčení vrtule (bez možnosti ovlivnění).Opravdu pozoruhodné vylepšení.Jen mám pocit že by bylo lepší aby se animoval právě ovládaný (nastavovaný) prvek aby se dalo názorně poznat co se úpravou děje.Třeba tak jak to je s úpravou polohy těžiště - tam se těžiště skutečně posunuje.
Vyladit Phoenixe je někdy opravdu problém - v mém případě se například (někdy) změní letový projev i při změně zvukového profilu ...
A k poslední poznámce :
Přistát na letišti Krumbach není problém - z letové rychlosti cca 48 m/s ji snížím na cca 25- 30 m/s a problém není.Upozorňuji ale , že je nutné upravit model - s origo nastavením jsou především křidélka opravdu ostrá.


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Freewing SU-35
PříspěvekNapsal: pon 28.12.2015 1:10 
Mazák
Mazák

Registrován: 24.11.2013
Příspěvky: 627
Bydliště: Praha 10, ČR
Obrázky: 9
brta píše:
...
Su-37 už zase ladím.Nutno podotknout , že téměř žádný model se nedá používat bez menších nebo větších úprav.V některých případech (SU-37 také) jsou úpravy dost rozsáhlé a zdlouhavé.
...
Přistát na letišti Krumbach není problém - z letové rychlosti cca 48 m/s ji snížím na cca 25- 30 m/s a problém není.Upozorňuji ale , že je nutné upravit model - s origo nastavením jsou především křidélka opravdu ostrá.

Změny oproti výchozí verzi SU-37
Těžiště (posun hooodně dozadu a trochu nahoru):
x: 0,0m
y: 0,19m
z:-0,25m

Elevator airfoil:
náběh křídla u kořene: 2° (kompenzace změny těžiště)

Left/right turbine:
Spool time: 1s (rychlejší reakce na plyn)

Přistávám s mnohem nižšími rychlostmi. Při klesání na přistání mám rychlost okolo 20m/s (spíš míň, zvlášť při strmějším klesání). Při flaru (podrovnání?) se sníží asi na 10m/s.
Nos letadla se snažím držet celou dobu vodorovně nebo i lehce nahoru. Klesání reguluju plynem, který při podrovnání stahuju na nulu.

Ve vysílačce mám všude Expo cca 30%. Výchylku křidélek mám sníženou asi na polovinu kvůli dříve zmiňovaným problémům s opačnou funkcí při velkých výchylkách.


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 25 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 18 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz