Autor |
Zpráva |
zdzd
|
Napsal: čtv 14.01.2016 9:06 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 3.5.2003 Příspěvky: 11187 Bydliště: Břeclav, ČR
|
quote="caarlos"]hmmm... je to nějaký standart nebo si to každý výrobce označuje jinak, (např. usa vs evropa)? Nechci rejpat, jenom že drtivá většina modů je popsána takto: http://www.rcgroups.com/forums/showatt. ... tid=714749--- edit: stejně jak píše o vteřinu dříve Holmes. Předpokládám, že YAW je směrovka...[/quote] YAW předpokládáš správně. A s tím označením ví bůh. Mám tu třeba manuál k FC-18 a tam je to takto: Příloha:
mode.jpg [ 33.27 KiB | Zobrazeno 2446 krát ]
[
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
OK2BUH
|
Napsal: čtv 14.01.2016 11:56 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 19.11.2013 Příspěvky: 3515 Bydliště: Olomouc, ČR
|
Ještě zvaž jestli někdy nebudeš chtít lítat doopravdy (sedět v tom). Tam je knipl vždy výškovka a křidélka (jedno kterou rukou). Prostě držet horizont jednou rukou.
|
|
Nahoru |
|
|
caarlos
|
Napsal: čtv 14.01.2016 12:40 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 30.12.2015 Příspěvky: 23 Bydliště: Ústecký kraj
|
OK2BUH: Tak to je např. Mod 2 který nechci.... No abych pravdu řek´, tak i o tom jsem přemejšlel, když jsem včera hledal vhodný mod. Sice velmi okrajově a nechtěl jsem to psát, aby někdo neřek, že řeším blbosti, ale příjemně mrazí představa, že bych za tím někdy seděl, to jo Dík za tip, netušil jsem, že takhle to je u skutečného řízení.
_________________ INTRUDER UFO
|
|
Nahoru |
|
|
OK2BUH
|
Napsal: čtv 14.01.2016 13:22 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 19.11.2013 Příspěvky: 3515 Bydliště: Olomouc, ČR
|
Já myslím, že modelářský mód 1 nebo 4 byl vymyšlen proto, že staré modely vůbec neměly křidélka. Tak logicky dali na křížový ovladač pitch a yaw. To ale ve skutečném létání nemá obdobu. Ono je jedno na co si zvykneš ale kdybys potom někdy chtěl do toho sednout tak bys měl mnohem větší problém než ten co je zvyklý na mód 2 nebo 3. Tomu stačí jen přehodit v hlavě yaw z ruky do pedálů.
|
|
Nahoru |
|
|
guchar
|
Napsal: čtv 14.01.2016 16:02 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 7.5.2015 Příspěvky: 7414 Bydliště: ČR Obrázky: 8
|
Docela se mi líbil tento obrázek z těchto stránek http://hombre333.webnode.cz/news/zaciname-1/Jak to používám (pokud to jde měnit pro 4ch a 3ch) u heli a quadro(multi)-drone jsem už psal. Podle tohoto schematu tedy 3ch M3 vlevo: 3-plyn, vpravo: 2-výškovka + 4-směrovka A u M3: 4ch vlevo: 3-plyn + 4-směrovka, vpravo: 2-výškovka=klopení + 1-křidélka=klonění U 3ch setů někdy o M3 "plyn vlevo" hovoří jako o "M2".
|
|
Nahoru |
|
|
chefotm
|
Napsal: čtv 14.01.2016 22:11 |
|
Nováček serveru
|
|
|
Registrován: 18.5.2014 Příspěvky: 17 Bydliště: Brezno
|
caarlos píše: Dík, začínám mít jasno ... Nieje zac. Picasim je v nastaveniach niekedy trochu zvlastny . Radsej zvyknem pred letom vyskusat v pause mode co ktory knipl ovlada. V podstate sa da menit co chces kde chces len s plynom Mod1 vs mod2 je to tazsie . Ale da sa aj to vyskusat, len si v rukach otocis ovladac hore hlavou a zapnes inverzne vychylky, aby si to neriadil zrkadlovo
_________________ Phoenix II, ZMR 250, Golden tiger C909
|
|
Nahoru |
|
|
tomashr
|
Napsal: pát 15.01.2016 18:35 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 21.6.2008 Příspěvky: 6022 Bydliště: Praha ČR
|
OK2BUH píše: Já myslím, že modelářský mód 1 nebo 4 byl vymyšlen proto, že staré modely vůbec neměly křidélka. Tak logicky dali na křížový ovladač pitch a yaw. To ale ve skutečném létání nemá obdobu. Ono je jedno na co si zvykneš ale kdybys potom někdy chtěl do toho sednout tak bys měl mnohem větší problém než ten co je zvyklý na mód 2 nebo 3. Tomu stačí jen přehodit v hlavě yaw z ruky do pedálů. Já bych řekl, že to srovnání se skutečným letadlem je lehce nesmysl. Tohle je naopak obvyklá argumentace američanů pro mode2, ale totálně to plave na vodě. Je neporovnatelné mít knypl mezi nohama, pedály a někde zcela mimo páku plynu anebo mít dva křížové ovladače ovládané prsty. Motorika pohybu vypadá úplně jinak, návyky tím nijak moc nesedí. Představa, že si jen nějak snadno přehodím v hlavě yaw na pedály mi přijde až lehce komická, opět to bude o tréningu a dokonalém zažití úplně jiné souhry hlavy s končetinami... K té historii - on mód 1 je do jisté míry odvozen od jednoduchých dvoukanálů, které především neměly křížové ovladače... Jinak ale logiku jeho používání po nástupu křížových ovladačů vidím spíš právě v té myšlence, že model a skutečné letadlo se ovládáním liší tak, že je lépe zamyslet se z gruntu a rozložení funkcí v mode 1 bude praktičtější. Popularitu v Evropě je stejně jako u pultovek nutno hledat u vývojářů starého pana Graupnera. Zatímco pultovky osobně žertem označuji spíš za "Graupnerovu pomstu", tak argumenty pro mode1 mi jistý smysl dávají. Že to je o návyku je bez diskuse a létat se dá s jakýmkoli módem na top úrovni, nicméně si pořád myslím, že pokud někdo začíná z nuly, tak možná volba mode 1 drobné výhody má.
|
|
Nahoru |
|
|
OK2BUH
|
Napsal: pát 15.01.2016 19:57 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 19.11.2013 Příspěvky: 3515 Bydliště: Olomouc, ČR
|
No nevím jestli jsi to zkoušel, ale pro mě jako pilota je knipl v kombinaci pitch-yaw docela nepředstavitelný. To je mnohem větší problém než samotné přehození rukou. Ale věřím, že bych si u modelu na to mohl zvyknout. Ale proč bych se trápil když si mohu zvolit mód který má knipl pith-roll. Ať si každý vybere co mu vyhovuje. Ale jedna věc je neoddiskutovatelná: Na držení horizontu je potřeba současně pith a roll. V módech 2 a 3 na to stačí jedna ruka v módech 1 a 4 jsou potřeba obě.
|
|
Nahoru |
|
|
JosefSvejk
|
Napsal: pát 15.01.2016 20:05 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 28.4.2011 Příspěvky: 6500 Bydliště: ČR Obrázky: 0
|
Takže pokud máš obě ruce, nemusíš tuto "logiku" řešit a můžeš si vybrat mód jaký chceš .
|
|
Nahoru |
|
|
tomashr
|
Napsal: pát 15.01.2016 20:09 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 21.6.2008 Příspěvky: 6022 Bydliště: Praha ČR
|
Jenže ty dvě ruce pro kontrolu horizontu jsou právě logika módu 1 - ono to bylo míněno tak, že když si rozhodíš nejčastěji používané prvky na dvě ruce, tak se to lépe rozdělí, například si nehrábneš jednou funkcí do druhé a tak. Zase rozdíl proti "opravdovému letadlu", tam si tak snadno při použití křidélek omylem do výškovky nehrábneš. Já netvrdím, že ta logika je ve všem správná, jen vysvětluji, jak to vzniklo....
Jen tak na okraj - ty létáš jen s coptery anebo i s letadly?
|
|
Nahoru |
|
|
zdzd
|
Napsal: pát 15.01.2016 21:24 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 3.5.2003 Příspěvky: 11187 Bydliště: Břeclav, ČR
|
OK2BUH píše: Ale jedna věc je neoddiskutovatelná: Na držení horizontu je potřeba současně pith a roll. V módech 2 a 3 na to stačí jedna ruka v módech 1 a 4 jsou potřeba obě. No a to je přesně ono. Právě proto, že si v modelu nevezeš prdel coby gyro, je lépe je mít rozdělené aby sis do toho nehrabal křížem aniž to cítíš na pohybu. Jenže ty už jsi "deformovaný" skutečným létáním a tak to vnímáš jinak. Proto upřednostňuješ jiný mod. Podobně ti, co jsou odkojení joystickem...
|
|
Nahoru |
|
|
OK2BUH
|
Napsal: pát 15.01.2016 21:46 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 19.11.2013 Příspěvky: 3515 Bydliště: Olomouc, ČR
|
Asi to tak bude. Ale zdá se mi výhodnější i u toho modelu mít jednu ruku volnou na jiné činnosti než držení rovnováhy v turbulencích. Ale nechci nikoho přesvědčovat. Je pravda, že v letadle ty pohyby dělám podvědomě protože to cítím "prdelí", to u modelu není. I když si to možná podvědomě vybavuji i u toho modelu, třeba když vidím video jak někdo točí zatáčku výkluzovou nebo skluzovou (klonění neodpovídá poloměru) tak mě to "šimrá" v břichu.
|
|
Nahoru |
|
|
caarlos
|
Napsal: ned 17.01.2016 8:25 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 30.12.2015 Příspěvky: 23 Bydliště: Ústecký kraj
|
Trochu jsem se odlmčel (musel jsem zklidnit povánoční euforii z prvního létání v mém životě). Díky za všechny Vaše příspěvky. Mezitím jsem koupil jednoduchou USB Tx a postahoval asi 6 simulátorů. I když jsem psal, že v modu mám jasno, stále jsem ve fázi zkoušení a hledání. Možná zase řeknete, že to moc prožívám, ale nakonec - je to můj novej koníček, záliba, hobby, tak proč bych neprožíval a neptal se i na nepodstatný detaily. Ale přesto dík za takový "postrčení", i to má svůj smysl OK2BUH píše: Ještě zvaž jestli někdy nebudeš chtít lítat doopravdy (sedět v tom). Tam je knipl vždy výškovka a křidélka (jedno kterou rukou). Toto je u všech skutečných letadel stejný (nebo alespoň u většiny)? U heliko taky? Prima den
_________________ INTRUDER UFO
|
|
Nahoru |
|
|
JosefSvejk
|
Napsal: ned 17.01.2016 9:24 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 28.4.2011 Příspěvky: 6500 Bydliště: ČR Obrázky: 0
|
Srovnání s řízením opravdového letadla se objevuje téměř v každé diskuzi o módech (a že jich tady už je). Mně to připadá pro začátečníka trochu "nebezpečné", protože ho to předem směruje a on si potom nemusí vybrat to, co mu nejlíp sedí. Navíc často, když potom potká jiného začátečníka, který se ho zeptá, proč létá zrovna tento mód, odpoví, že tak se přece létá ve skutečném letadle a je to tedy nejpřirozenější. caarlos píše: Toto je u všech skutečných letadel stejný (nebo alespoň u většiny)? U heliko taky? Ano, i u heli je to stejné. Ale nikdo se asi průpravou na modelu řídit skutečný vrtulník nenaučí.
|
|
Nahoru |
|
|
caarlos
|
Napsal: ned 17.01.2016 9:42 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 30.12.2015 Příspěvky: 23 Bydliště: Ústecký kraj
|
Myslím, že z mých dotazů vůbec neplyne snaha naučit se na modelech řídit skutečné letadlo. Ale zalíbilo se mě to, tak proč bych se nezeptal. A o tom je přece každé forum. Jak tazatel naloží s obdrženými informacemi, je už přeci na každém. Já jsem naopak velmi rád, že OK2BUH toto hledisko připoměl a že i ostatní se zde baví "ze široka" a uvažují i vjiných rovinách, než jen čistě modelářských. Vždť modelařina obecně, je snaha napodobit reál a spousta modelářů také dnes i lítá. Informacemi se určitě nebudu řídit bezhlavě, ale jistou podobnost s reálem bych v řízení chtěl mít (jiný zase třeba ne). Doporučení psát jen určité informace, aby je náhodou někdo nepoužil chybně, mě připadá poněkud zcestné... (sry) Ale díky i za tvou odpověď
_________________ INTRUDER UFO
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 11 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|