Autor |
Zpráva |
Helitom
|
Napsal: pon 26.09.2016 22:01 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 5.5.2009 Příspěvky: 221 Bydliště: Liberec
|
Nemáte někdo prosím 14 zubový šípový pastorek modul 0,7 na Logo, ten co se používal dříve a měl díru 5 mm? Děkuji případně moc.
_________________ JR Graupner DSX9 Trex 500-hc3sx, Logo 600-hc3sx (Trex 450, Minititan, T-rex 600N - prodáno)
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
Hum4nfrog
|
Napsal: čtv 29.09.2016 9:47 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 13.3.2010 Příspěvky: 282 Bydliště: Plzeň
|
A vrtulka je kompletní.
Přílohy: |
DSC_3415.jpg [ 30.94 KiB | Zobrazeno 3877 krát ]
|
|
_________________ REX 250, 500; KASAMA Srimok; LOGO 690, 700; JR Forza 700, Gaui X3, X7; VBar Control
|
|
Nahoru |
|
|
Hum4nfrog
|
Napsal: čtv 29.09.2016 10:20 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 13.3.2010 Příspěvky: 282 Bydliště: Plzeň
|
Teď zpět k rámu. Vzhledem k tomu, že je rám plastový je motorové lože koncipováno jako samonosný hliníkový pomocný rám, který zachytává síly z ozubení a plošně je roznáší do plastových bočnic. Celý rám motoru je posuvný a dá se tak pohodlně nastavit zubová vůle po povolení z venku přístupných šroubů. Motor Scorpion HK-4525-520KV je Mikadem doporučený a je shodný s motorem doporučeným pro Logo 700 XXtreme. Rozdíl je ale v tom, že XXtreme využívá hřídel o průměru 8mm, kdežto nové Logo 700 potřebuje hřídel 6mm. Hřídel se ale u Scorpion motorů mění velice snadno a tak pokud má někdo motor z XXtreme není nic ztraceno. Pastorky jsou zatím dostupné dva a to s počtem zubů 13 a 14. Červík pastorku je u nového Loga 700 dobře přístupný, což se u klasických kelímků říci nedá
Přílohy: |
Poznámka: Motorové lože je tvořeno základní deskou motoru, domečkem třetího ložiska, rozpěrnými sloupky a velkoplošnými podložkami roznášejícími silý do plastových bočnic.
DSC_3416.jpg [ 25.96 KiB | Zobrazeno 3872 krát ]
|
Poznámka: Smontovaný rám motoru.
DSC_3423.jpg [ 22.86 KiB | Zobrazeno 3872 krát ]
|
Poznámka: Motor Scorpion HK-4525-520KV a 13 zubý pastorek.
DSC_3419.jpg [ 33.62 KiB | Zobrazeno 3872 krát ]
|
Poznámka: Motor s rámem připravený na montáž.
DSC_3425.jpg [ 26.29 KiB | Zobrazeno 3872 krát ]
|
|
_________________ REX 250, 500; KASAMA Srimok; LOGO 690, 700; JR Forza 700, Gaui X3, X7; VBar Control
|
|
Nahoru |
|
|
Hum4nfrog
|
Napsal: pát 30.09.2016 10:34 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 13.3.2010 Příspěvky: 282 Bydliště: Plzeň
|
Když je motor na místě, je vhodná doba k montáži zbytku elektroniky a učesání kabelů. Výhoda rámu nového Loga je, že je vněm dostatek místa na protažení kabelů, i na svinutí případných přebytečných délek kabelů aniž by utrpěla estetická stránka. Je pravda, že firemní piloti preferují vedení kabelů vnějškem, což zjednodušuje případné opravy, ale nový rám přímo vybízí k tomu aby se kabely shovaly.
Regulátor jsem zvolil YGE zejména proto, že váží polovinu toho co Kosmik a mám rád governor řízený VBarem, už jen proto, že mám na rádiu přesně vidět otáčky a nemusím se nastavovat s procenty...
Přílohy: |
Poznámka: Regulátor YGE 160 s governorem řízeným VBarem. Svazek kabelů prochází kolem motoru do rámu. Na silových kabelech je napájeno proudové a kapacitní čidlo, které je shované pod regulátorem.
DSC_3438.jpg [ 70.68 KiB | Zobrazeno 3797 krát ]
|
Poznámka: Před místem pro bezpádlovou jednotku je v rámu poměrně velký prostor naproti výškovkovému servu, kde se dají pohodlně svinout a shovat kabely.
DSC_3443.jpg [ 64.68 KiB | Zobrazeno 3797 krát ]
|
Poznámka: Pohled z leva. Vzadu visí konektory přijímačové baterie. Sice nemám moc rád práci navíc s nabíjením přijímačovek, ale přeci jen se jedná o nejspolehlivější způsob napájení bez jakéhokoliv rušení.
DSC_3426.jpg [ 44.57 KiB | Zobrazeno 3797 krát ]
|
Poznámka: Pohled zprava. Kabely od výškovkového a vrtulkového serva se dají snadno shovat v rámu
DSC_3429.jpg [ 42.9 KiB | Zobrazeno 3797 krát ]
|
|
_________________ REX 250, 500; KASAMA Srimok; LOGO 690, 700; JR Forza 700, Gaui X3, X7; VBar Control
|
|
Nahoru |
|
|
krtek2k
|
Napsal: pát 30.09.2016 18:50 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 5.6.2008 Příspěvky: 4042 Bydliště: Děčín Obrázky: 0
|
Pěkně učesaný máš logíčko Taky přispěju pár fotkama ze stavby: http://krtek2k.rajce.idnes.cz/logo_700_2016/Musím říct, že tohle logo se staví úplně samo. Opravdu jsem si během stavby vzpomínal na zákysy ze 700XX. Tady se prostě vysypal pytlík na stůl a během pěti minut byl zdělanej, ani jsem nestihl fotit No a jak lítá? Prostě přesně tak, jak má logo lítat. Čistě, přesně, zlehka, předvídatelně, na pohodu. Já nejsem žádnej brutální sekáč zleva doprava na dva a půl. Já si na devatenáctset maluju na oblohu Dokonce!! : Vejde se ve fabii zavřít do kufru Takže baterku - dvě dávám skoro každej den. Je super. Ještě se musím ukecat, a hodit ho na váhu. Ale nemám tam nic zbytečně navíc, ani centimetr servokabelu
_________________ Frsky X10S Carbon Heliny od Mikada, fpv race koptéry a trochu F3K
|
|
Nahoru |
|
|
Hum4nfrog
|
Napsal: sob 01.10.2016 8:05 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 13.3.2010 Příspěvky: 282 Bydliště: Plzeň
|
Servokabely jsem taky nakonec zkrátil. I když ne úplně přesně na míru, ale přišly mě opravdu zbytečně dlouhé a v rámu je skutečně hodně místa. To, že se to staví rychle je pravda. Typické Logo - člověk staví a najednou si všimne, že má vlastně hotovo. Mě drželo zpátky jen to focení
_________________ REX 250, 500; KASAMA Srimok; LOGO 690, 700; JR Forza 700, Gaui X3, X7; VBar Control
|
|
Nahoru |
|
|
Hum4nfrog
|
Napsal: sob 01.10.2016 8:27 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 13.3.2010 Příspěvky: 282 Bydliště: Plzeň
|
Tak a hurá na kardan. Tady si Mikado dovolilo další drobný zlepšovák. Ložiska se na trubku kardanu nazalepují, ale ložisko se usadí mezi dva proužky smršťovačky s lepidlem (Speciální smršťovačka s vnitřní plochou pokrytou tavným lepidlem. Používám tenhle typ smršťovačky na zakončení síťek na kabely a nemůžu si ji vynachválit). Jde to docela rychle, nehrozí nebezpečí, že se dostane lepidlo do ložiska a prakticky se eliminuje problém kdy ložisko není nalepeno úplně rovně a "šmajdá", což způsobuje vibrace. I kdyby ložisko nesedělo úplně dokonale, smršťovačka povolí a ložisko si při provozu brzy sedne. Ložiska jsou celkem čtyři, nerovnoměrně rozmístěná, aby se rušily vlastní frekvence trubky kardanu. Menší rozteč ložisek patří směrem k vrtulce.
Přílohy: |
Poznámka: Ložiska jsou v plastových domcích na jejichž obvodu jsou "O" kroužky.
DSC_3446.jpg [ 31 KiB | Zobrazeno 3772 krát ]
|
Poznámka: Koncovky kardanu jsou masivní a i když jsou pojitěny příčným šroubem s maticí, Mikádo přesto požaduje nalepení koncovek epoxidem.
DSC_3448.jpg [ 19.19 KiB | Zobrazeno 3772 krát ]
|
Poznámka: Složený kardan připravený na zasunutí do trubky. Při tomto úkonu doporučuji fouknout do trubky trochu mazacího spreje (třeba WD). Je to daleko lepší se pokoušet nazat kroužky nebo trubku vazelínou nebo olejem. Kardan krásně zajede do trubky.
DSC_3460.jpg [ 18.27 KiB | Zobrazeno 3772 krát ]
|
|
_________________ REX 250, 500; KASAMA Srimok; LOGO 690, 700; JR Forza 700, Gaui X3, X7; VBar Control
|
|
Nahoru |
|
|
Hum4nfrog
|
Napsal: pon 03.10.2016 9:14 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 13.3.2010 Příspěvky: 282 Bydliště: Plzeň
|
Dalším krokem je deska cykliky a její vodítko. Deska cykliky je kompatibilní s řadou XXtreme. Má lepší povrchovou úpravu, případně materiál. Nevím co z toho. Je prostě lesklejší než deska cykliky na XXtremu. Myslím, že pan Buxnowitz říkal, že je nová kulička, která by měla mít lépe držet bezvůlový chod aniž by šla příliš ztuha. Manuál doporučuje před montáží kuličku lehce namazat olejem, aby se rychleji zaběhla. Vodítko je na rozdíl od XXtremu již klasicky plastové a je do rámu přišroubované zavitovou tyčí spojující držáky kanopy. Ty jsou opět jen dva. Opravdu nejsem nadšený když si konstruktéři nedovedou poradit a musí použít držáky čtyři.
Přílohy: |
Poznámka: Robustní deska cykliky. Řádně dimenzované jsou i kulové čepy se závity M3 a M4.
DSC_3475.jpg [ 26.43 KiB | Zobrazeno 3645 krát ]
|
Poznámka: Zajímavé je, že táhla od serv cykliky nejsou stejně dlouhá. Výškovkové táhlo je delší, což dozajista ovlivňuje kinematiku pohybu desky cykliky. Protože by nebyl problém výškovkové servo otočit a udělat táhlo stejně dlouhé jako táhla křidélková, jedná se nepochybně o záměr.
DSC_3476.jpg [ 19.36 KiB | Zobrazeno 3645 krát ]
|
Poznámka: Vodítko desky cykliky s držáky kanopy.
DSC_3480.jpg [ 19.47 KiB | Zobrazeno 3645 krát ]
|
Poznámka: Namontovaná deska cykliky s vodítkem.
DSC_3485.jpg [ 61 KiB | Zobrazeno 3645 krát ]
|
|
_________________ REX 250, 500; KASAMA Srimok; LOGO 690, 700; JR Forza 700, Gaui X3, X7; VBar Control
|
|
Nahoru |
|
|
Hum4nfrog
|
Napsal: pon 03.10.2016 14:41 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 13.3.2010 Příspěvky: 282 Bydliště: Plzeň
|
Jediné co ještě chybí je rotorová hlava. V tomto případě je konstrukce bližší spíše kelímkům než XXtremu. XXtreme má hlavu a gripy velice masivní, což ve své době sice způsobovalo "WOW" efekt, ale přinášelo i dost dekagramů navíc. Hlava Loga 700 je v podstatě shodná s hlavou kelímků, jen nemá plastové gripy, ale kovové, v tomto případě podstatně přiměřeněji dimenzované. Příčná hřídel, gumy a podložky jsou prostě typicky osvědčený kelímek. Trochu zajímavá jsou ramena gripů, která jsou do gripu zasazena oválným perem a využívají hliníkové kuželové koncovky jako u plastových gripů.
Přílohy: |
Poznámka: Hlava, příčná hřídel, gumy a podložky. Kdyby byl kámen černý, byla by hlave k nerozeznání od kelímku.
DSC_3488.jpg [ 28.62 KiB | Zobrazeno 3591 krát ]
|
Poznámka: Smontovaná hlava. Gumy je samozřejmě záhodno namazat tukem.
DSC_3492.jpg [ 23.02 KiB | Zobrazeno 3591 krát ]
|
Poznámka: Grip má předmontovaná radiální ložiska. Ramena gripů jsou pojištěna oválnou drážkou a dvěma šrouby.
DSC_3494.jpg [ 24.11 KiB | Zobrazeno 3591 krát ]
|
Poznámka: Axiální ložiska jsou však dimenzovaná jako v XXtreme řadě.
DSC_3499.jpg [ 27.45 KiB | Zobrazeno 3591 krát ]
|
|
_________________ REX 250, 500; KASAMA Srimok; LOGO 690, 700; JR Forza 700, Gaui X3, X7; VBar Control
|
|
Nahoru |
|
|
Hum4nfrog
|
Napsal: úte 04.10.2016 14:12 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 13.3.2010 Příspěvky: 282 Bydliště: Plzeň
|
Axiální ložiska je vhodné samozřejmě namazat. Narazil jsem na zajímavou vazelínu, která o sobě tvrdí, že je právě pro axiální ložiska určena. Další věcí je diskuse jak klec ložisek otočit. Celá léta jsem otevřenou stranu klece dával směrem k hlavní hřídeli a ač jsem osobně nikdy problém s klecí neměl, podlehl jsem argumentům a klece otočil otevřením směrem ven.
Přílohy: |
Poznámka: Speciální tuk na axiální ložiska.
DSC_3509.jpg [ 27.46 KiB | Zobrazeno 3534 krát ]
|
Poznámka: Rotorová hlava komplet s držáky listů
DSC_3514.jpg [ 27.66 KiB | Zobrazeno 3534 krát ]
|
|
_________________ REX 250, 500; KASAMA Srimok; LOGO 690, 700; JR Forza 700, Gaui X3, X7; VBar Control
|
|
Nahoru |
|
|
Hum4nfrog
|
Napsal: pon 10.10.2016 15:49 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 13.3.2010 Příspěvky: 282 Bydliště: Plzeň
|
No a prakticky je hotovo. Namontovat hlavní a vrtulkové listy a vše lze finálně napípat. Vzhledem k tomu, že je v Logu VBar, je napípání otázkou několika kroků, protože položky jako poloha bezpádla, smysl točení, smysl kolektivu a podobně nění třeba vůbec nastavovat. Vše je v presetech již nastaveno. Jediné, co bylo třeba oproti návodu trochu upravit, bylo o jednu až dvě otočky zkrátit táhla serv cykliky, aby listy chodily symetricky +/- kolem nuly bez úprav nastavení VBaru.
Přílohy: |
Poznámka: Konzola rámu na špičce je docela krátká, takže když se z vrtulníku sundá kanopa a vytáhle zásuvka baterií, celý stroj je výrazně kratší a jak říká Honza Starosta, vejde se i do kufru Fabie.
DSC_3548.jpg [ 50.16 KiB | Zobrazeno 3314 krát ]
|
Poznámka: Pohled z leva...
DSC_3546.jpg [ 59.09 KiB | Zobrazeno 3314 krát ]
|
Poznámka: ... a zprava
DSC_3564.jpg [ 55.91 KiB | Zobrazeno 3314 krát ]
|
Poznámka: Takhle velké je to celé.
DSC_3554.jpg [ 39.04 KiB | Zobrazeno 3314 krát ]
|
|
_________________ REX 250, 500; KASAMA Srimok; LOGO 690, 700; JR Forza 700, Gaui X3, X7; VBar Control
|
|
Nahoru |
|
|
Hum4nfrog
|
Napsal: úte 11.10.2016 8:03 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 13.3.2010 Příspěvky: 282 Bydliště: Plzeň
|
Ještě pár detailů. Mikado do stavebnice přikládá držák antének přijímače, který pěkně sedne na ocasní trubku. Přijímačová baterie, případně buffer pack, kdyby byl použit BEC, se pěkně vejde do dutiny nad zadní podvozkové nohy.
Přílohy: |
Poznámka: Držák antének.
DSC_3552.jpg [ 48.61 KiB | Zobrazeno 3268 krát ]
|
Poznámka: Přijímačová baterie.
DSC_3535.jpg [ 63.67 KiB | Zobrazeno 3268 krát ]
|
|
_________________ REX 250, 500; KASAMA Srimok; LOGO 690, 700; JR Forza 700, Gaui X3, X7; VBar Control
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 15 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|