Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 113 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: pát 28.10.2016 8:14 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 20.7.2006
Příspěvky: 120
Bydliště: Rakovnicko
Detail u pantu křidélka
Příloha:
20161027_184104.jpg
20161027_184104.jpg
[ 67.18 KiB | Zobrazeno 4637 krát ]


Profily u křidélky, po potažení horním potahem se proříznou. Panty už budou na přesných místech
Příloha:
20161027_184049.jpg
20161027_184049.jpg
[ 41.98 KiB | Zobrazeno 4637 krát ]


Položebra u spojovací trubky
Příloha:
20161027_190743.jpg
20161027_190743.jpg
[ 42.38 KiB | Zobrazeno 4637 krát ]


Dno podvozkové šachty
Příloha:
20161026_190205.jpg
20161026_190205.jpg
[ 69.17 KiB | Zobrazeno 4637 krát ]



Nahoru
 Profil  
 
 
PříspěvekNapsal: sob 29.10.2016 19:58 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 20.7.2006
Příspěvky: 120
Bydliště: Rakovnicko
Přidával jsem dva příspěvky za sebou a podle zobrazení fotek většina asi zachytila jen jeden. Na konci šesté stránky je popis konstrukce křídla, tak jen pro info.

vlada7 píše:
Tak jsem začal stavbu křídla. Úvodem bych chtěl říct, že obecně návrh a stavba eliptického křídla není jednoduchá a kdo to zkusil, ví své.
Určit správné profily, překroucení, pevnost při zachování optimální váhy a jejímu rozložení a dodržení přesnosti stavby je zásadní. Řekl bych, že na spitfiru je křídlo pro jeho letové vlastnosti nejdůležitější, aby se choval nezáludně na menších i vyšších rychlostech. Návrhu jsem věnoval hodně času a poodkryji tady pár informací ze stavby křídla.
Křídlo bylo prokresleno do detailů včetně prostupů na serva, panty...prostě tak, aby to byla skládačka a nemusel jsem nic upravovat a brousit. Budu sem teď postupně vkládat fotky ze sestavování. Jinak žebra jsou umístěna dle předlohy pro budoucí náznak maketovosti (v místě žeber se probrousí potah a naznačí se tak zvlnění plechů, pak se olaminuje). Jsou vyrobena z 2mm lehké balzy a odlehčena. Kořenová žebra jsou z topolové překližky tl.3mm. V místech uložení nosné spojovací trubky jsou kousky žeber z letecké 3mm překližky. To je propojeno na hlavní nosník. Hlavní nosník je z tololové př.3mm dělený na výšku kvůli stavbě a doplněn čtveřicí nosníků 5x10mm zalepených na výšku. Zvolené profily jsou NACA 2415 u kořene a na koncích NACA2412. Křídlo je překrouceno o 3°. Hlavní nosníky jsou umístěny na stavební šabloně, na které se postaví celá konstra, potáhne se horní strana a pak se může křídlo sejmout. Snad je to trochu vidět na fotkách. Zatím je hmotnost všech dílů poloviny křídla (žebra, nosníky, výstuhy, lože serv) 460g. Hmotnost trupu osazeného motorem, pár servy a s podvozky váží zatím 8,1kg. Váha tedy vychází zatím dobře, i její rozložení, protože jsem zatím těžký na předek. To se změní s nasazením křídel.Až bude letadlo hotové, tak se pokusím zveřejnit nějaké postupy ohledně kreslení, protože to zajímá hodně lidí a někomu to může pomoci.
Stavební šablona
Příloha:
20161026_190021.jpg

Umístění spodního zadního nosníku
Příloha:
20161027_185422.jpg

Negativ křídel po nasazení žeber
Příloha:
20161027_183931.jpg

Příloha:
20161027_184040.jpg


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 31.10.2016 20:36 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 20.7.2006
Příspěvky: 120
Bydliště: Rakovnicko
Už mám palivo:)
Příloha:
20161030_184551.jpg
20161030_184551.jpg
[ 66.03 KiB | Zobrazeno 4386 krát ]


Slepeno, bez smrkových nosníků
Příloha:
20161031_185635.jpg
20161031_185635.jpg
[ 51.06 KiB | Zobrazeno 4386 krát ]


Váha jedné poloviny bez nosníků, zatím super. Smrkové nosníky váší cca 110g.
Příloha:
20161031_185618.jpg
20161031_185618.jpg
[ 73.26 KiB | Zobrazeno 4386 krát ]


A první zkouška...:)
Příloha:
20161031_184628.jpg
20161031_184628.jpg
[ 72.07 KiB | Zobrazeno 4386 krát ]



Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 21.11.2016 9:49 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 20.7.2006
Příspěvky: 120
Bydliště: Rakovnicko
Níže je uvedený odkaz na facebook, kde je většina fotek ze stavby. Postupně tam posílám další fotky. Konstrukce křídel je pohromadě, teď
se je chystám potáhnout balzou. Od Havla dorazili tkaniny a epoxidy, takže následuje laminování. Na trupu
ještě předělávám vnitřní část kvůli změně výfuku na laděný od 3W. Roura je v trupu, kde upravuji prostor pro dobré nasávání vzduchu
a odvětrání trupu.

https://www.facebook.com/media/set/?set ... 6f4ae0c565


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 29.11.2016 14:39 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 20.7.2006
Příspěvky: 120
Bydliště: Rakovnicko
Nasazeny obě poloviny koster křídel. Teď následuje potažení ve stavebních šablonách.
Příloha:
243.jpg
243.jpg
[ 73.43 KiB | Zobrazeno 3992 krát ]


Příloha:
247.jpg
247.jpg
[ 64.65 KiB | Zobrazeno 3992 krát ]



Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 19.12.2016 9:52 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 20.7.2006
Příspěvky: 120
Bydliště: Rakovnicko
Potáhnul jsem křídla z horní strany, teď dodělám klapky, odříznu křidélka a v šablonách (kvůli negativu) potáhnu spodek..
Příloha:
266.jpg
266.jpg
[ 43.9 KiB | Zobrazeno 3763 krát ]


Příloha:
268.jpg
268.jpg
[ 37.96 KiB | Zobrazeno 3763 krát ]


Příloha:
275.jpg
275.jpg
[ 77.49 KiB | Zobrazeno 3763 krát ]




Stavba dále pokračuje, více fotek je zde:
https://www.facebook.com/media/set/?set ... 6f4ae0c565


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 19.12.2016 12:12 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 9.1.2012
Příspěvky: 1406
Bydliště: Rakovník
Obrázky: 9
jen si ty kridelka odrizni az potahnes spodek..:-) at to pak nemas prekrouceny.

_________________
lítat neumim,ale o to víc mě to baví. :-)


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: pon 09.01.2017 11:30 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 20.7.2006
Příspěvky: 120
Bydliště: Rakovnicko
Tak dodělávám křídla. Křídla jsou potahována balzou tl.2mm v šablonách kvůli negativu a přesnosti stavby. Přes 300fotek ze stavby je níže v odkazu. Hmotnost komplet jedné poloviny křídla je 1150g. Chybí jen osadit serva, laminace, barva.. Předpokládaná hmotnost jedné poloviny je kolem 1,5kg. Trup s centroplánem, podvozky a komplet pohonem má cca 8,5kg. Rozložení váhy je zatím super (jsem těžký na předek). Na křídlech už vím konstrukční úpravy a použití jiných materiálů, kde se dá dále ušetřit. To udělám až na dalším. Celkově jsem tedy zatím na necelých 11kg... Ale jsem si jistý, že dodělávkami hmotnost výrazně vyskočí.

Příloha:
301.jpg
301.jpg
[ 45.24 KiB | Zobrazeno 3359 krát ]


Příloha:
303.jpg
303.jpg
[ 62.85 KiB | Zobrazeno 3359 krát ]


Příloha:
305.jpg
305.jpg
[ 59.38 KiB | Zobrazeno 3359 krát ]




Více fotek zde:
https://www.facebook.com/media/set/?set ... 6f4ae0c565


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 09.01.2017 14:06 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel

Registrován: 13.12.2012
Příspěvky: 102
Myslím, že jsi co se týče váhy velký optimista... :)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 09.01.2017 19:50 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 20.7.2006
Příspěvky: 120
Bydliště: Rakovnicko
modreflek píše:
Myslím, že jsi co se týče váhy velký optimista... :)


Uvidíme, postavit letadlo v takové velikosti a hmotnosti kolem 16ti kg a méně se dá. Při správném rozložení komponentů určitě. Ve stejné velikosti létají spitfiry od váhy 14,5 - 22kg. Nechci hlavně přidávat zbytečně olovo, jako jsem to měl u dvoumetrovky. Je to prototyp a už teď vím hodně míst, kde se dá váha ušetřit. Špatné přistání, zas..gravitace, to všechno se může stát a model poškodit. Ale od toho modely nestavíme, naše era jsou na lítání :). Proto jsou určité uzly konstrukce volil tak, aby se například ohnula hřídel podvozku, aby podvozek nevytrhl kus křídla apod. Každý navrhuje své modely po svém a některé jsou přehnaně předimenzované a zbytečně těžké. Takové modely jsou tu také zveřejněny. Motor je dostatečně výkonný na to, aby měl model i vyšší hmotnost, protože zase naopak nízká váha je také na škodu. Let musí mít svoji dynamiku, protože je to stíhačka. Příkladem mi je třeba Honza Doubrava, který má své modely nejenom váhově, ale i konstrukčně hodně zajímavé. Kluci dali dohromady Spitfira ve velikosti 2,3m a hmotnosti kolem 10kg a lítá super. Velkou výhodou u tak velkého modelu je, že už je v přední části více místa pro baterie, zapalování. Vše se může dát skoro za vrtulový kužel nad motor a pod krytem je ještě prostor...Prostě uvidíme :)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 09.01.2017 21:04 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel

Registrován: 13.12.2012
Příspěvky: 102
Neboj, nerýpu... :)
To mám z vlastní zkušenosti. Olaminovat+tmel přidá tak 2g na dm čtvereční.
Potom nějaké plátování, nýty,krytky, barva...
Skáče to nahoru hodně rychle.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 09.01.2017 21:36 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 20.7.2006
Příspěvky: 120
Bydliště: Rakovnicko
To je v pohodě:). Jsem si toho vědom, protože toho na letadle ještě hodně chybí. Teď třeba před olaminováním
řeším to, že povrch je moc "dokonalý" a to se mi nelíbí. Žebra a přepážky mám umístěny podle předlohy, tak zvažuji
nějaké probroušení potahu, aby byl povrch zvlněný. A pak po přelaminování naznačit panely, aby se povrch podoval
skutečnému. Ten měl povrch omačkaný, otlučený...Jinak nějaké části už jsem laminoval, přes to dal strhávací tkaninu, která
nasála přebytečný epoxid a povrch po stržení vypadá výborně. Před tím lak kvůli snížení nasákavosti. Pak by se dal použít potahový papír, lak nebo stříkací plnič..
Zajímal by mě nějaký názor ohledně povrchovek, použitých technik apod.. Případně nějaká fotka..?


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 10.01.2017 6:51 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel

Registrován: 13.12.2012
Příspěvky: 102
Šel bych určitě do plniče. Když už je to olaminované, tak papír ani lak ne.
Používám Milesi LBA 26. Je lehké , dobře se brousí a dá se i válečkovat.
Nevýhoda je , že je čiré. Blbě se hledají chyby. Pro naznačení plátování je víc metod.
Mě se osvědčily tyhle:
Plechy spojené na tupo ryju nabroušenou ocelovou strunou. Pěkně z čela ,ostrá hrana, krásně to bere špónu.
Plechy spojené překrytím řeším polyesterovým tmelem dotaženým k nalepené fólii a na druhé straně vybroušeným do ztracena.
Nýty a krytky používám vyřezané z řekl. fólie.
Barvu potom báze do autolaků a celé přestříkat dvousložk. lakem pro sjednocení povrchu.
Tož to je ve zkratce postup, který se mě osvědčil.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 10.01.2017 7:01 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 9.1.2012
Příspěvky: 1406
Bydliště: Rakovník
Obrázky: 9
ja pujdu zase do laminatu a pres to papir. tentokrat narezany jako platy plechu. uvidime jak to dopadne..

_________________
lítat neumim,ale o to víc mě to baví. :-)


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: úte 07.02.2017 10:39 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 20.7.2006
Příspěvky: 120
Bydliště: Rakovnicko
Tak už mám skoro hotová kopyta na přední kryty okolo motoru a vybavení...Teď ještě detaily a udělat formy.
Příloha:
Poznámka: Horní kryt
310.jpg
310.jpg
[ 23.99 KiB | Zobrazeno 2896 krát ]


Příloha:
Poznámka: Spodní kryt
311.jpg
311.jpg
[ 40.19 KiB | Zobrazeno 2896 krát ]


Příloha:
Poznámka: Pod barvou
312.jpg
312.jpg
[ 57.13 KiB | Zobrazeno 2896 krát ]



Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 113 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 21 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz