Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 50 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: úte 20.12.2016 19:48 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 28.2.2005
Příspěvky: 20822
Bydliště: Rakovník, CZ
Obrázky: 0
LV píše:
Osobne si myslim, ze u vrtulovych motorakov s normalnym plosnym zatazenim ....

Co je "normální" plošné zatížení?

_________________
jyrry.webnode.cz


Nahoru
 Profil  
 
 
PříspěvekNapsal: úte 20.12.2016 22:14 
Mazák
Mazák

Registrován: 15.3.2014
Příspěvky: 1248
Bydliště: Třebíč
Obrázky: 0
Ahoj, za me jednoznacne otocit servo a dat na Y kabel. Do takoveho polystyrenaka nema cenu vkladat penize za reversovaci kablik. Hold, pokud to nezvladne vysilac, tak clovek musi improvizovat.


Michal


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: stř 21.12.2016 20:33 
Administrátor serveru
Administrátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 24.4.2003
Příspěvky: 10764
Bydliště: Praha Hloubětín ČR
Obrázky: 266
Blog: Zobrazit blog (3)
Za sebe souhlas s LV. U takhle malého letadla se více projeví odlehčení a vyčištění konstrukce křídla, kde nebudou klapky ani jejich serva a kabely.

Ano, na zemi to pak nevypadá tak pěkně, ale zase to bude lépe létat ve vzduchu.


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: stř 21.12.2016 22:04 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 1.8.2009
Příspěvky: 1205
Bydliště: západočesko
Obrázky: 38
TomasC píše:
Za sebe souhlas s LV. U takhle malého letadla se více projeví odlehčení a vyčištění konstrukce křídla, kde nebudou klapky ani jejich serva a kabely.
Ano, na zemi to pak nevypadá tak pěkně, ale zase to bude lépe létat ve vzduchu.
:) S tím ale nemůžu souhlasit. Ono to bude létat naprosto stejně. Klapky jsou taková malá přidaná hodnota. Tu Cessnu 400 má kolega na vodu. Celý let odlétá na malých klapkách. Létá to krásně klidně a s menším výkonem motoru než bez klapek. S velkými klapkami to na vodu pokládá. Úplně stejně to mám já s EPO Beaverem. Dneska jsem dal dva lety s Beaverem. Ve dvaceti metrech už jsem byl v mraku, tak jsem poletoval na klapkách nad zemí, něco jsem pojezdil po jednom kole a další ptákoviny. Krásných 2x deset minut relaxu v -5 st.C. :)

Ještě doplním. Kolega má to servo jednoduše otočené. Do nedávna Cessnu létal na DX6i.

_________________
Ground Penetration Tester


Naposledy upravil janva9 dne stř 21.12.2016 22:13, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: stř 21.12.2016 22:10 
Administrátor serveru
Administrátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 24.4.2003
Příspěvky: 10764
Bydliště: Praha Hloubětín ČR
Obrázky: 266
Blog: Zobrazit blog (3)
V pohodě. Každý má jiné zkušenosti a i požadavky. :wink:


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: stř 21.12.2016 22:28 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 8.5.2006
Příspěvky: 9047
Bydliště: Bratislava dnv SK
Podľa mňa ide o dve veci, súvisiace ale nie rovnaké.
- jedna by bola zvýšenie vztlaku zakrivenejším profilom, na tú myslia asi všetci keď sa hovorí o vztlakových klapkách, ale dá sa polemizovať že čo taký profil má pri Re nejakých ledva 10000 za poláry..
- druhá je vytvorenie rozdielu medzi strednou a vonkajšími časťami krídla. Na toto verím ja, ale používam to na modeloch bez klapiek (t.j. zdvihnem obe krídelká o 5mm a natiahnem trochu model). Efekt je tam jasný, model je stabilnejší (negativy "jak prase") a spomalí (odpor na strednej časti kde už sa prúdnice aj trhajú a stráca vztlak...).
Takže kým sa nezmeria minimálna rýchlosť, či naozaj klesla, a ja si myslím že buď nie, alebo ak ano tak len kvoli "nedokonalému" návrhu či prevedeniu (model padá po krídle skorej s krídelkami v nule než pri ich prizvihnutí), je to podľa mňa len na efekt a dá sa to nahradiť tými krídelkami...
Je to osobný názor a som zvedavý čo mi na to poviete, ale verím tomu...


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 21.12.2016 23:11 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 25.3.2014
Příspěvky: 1573
Bydliště: Letovice,ČR
coro píše:
Je to osobný názor a som zvedavý čo mi na to poviete, ale verím tomu...


Telemetrii nemám, ale už jsem to tady psal. Použito na Cessně 480- 1200 mm, 177 - 1400 mm a na Delfínu. Vždy bez klapek delší klouzavost bez motoru. S klapkama by to při stejným náletu spadlo z výšky. Držím to na motoru při viditelně nižší rychlosti. Určitě není přínos jako na o dost větším nebo skutečným.
U toho Delfína jsem poprvý přistával bez nich a byl jsem hóódně dlouhej. Tak jsem tam podruhý dal klapky a rychle ztratil rychlost. Byl jsem s ním tak stejně asi 3/4 m nad zemí a prostě žuchnul dolů, protože jsem to nečekal. Když je použiju a držím na motoru přistanu s menší rychlostí, ale nepoužívám abych něco nenasál.

To zvednutí křidýlek už jsem zvažoval, ale nedostal jsem se k tomu.

_________________
Co napíšu je jen můj názor, který nikomu nevnucuju.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 22.12.2016 0:20 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 8.5.2006
Příspěvky: 9047
Bydliště: Bratislava dnv SK
Shorty píše:
.. Vždy bez klapek delší klouzavost bez motoru. S klapkama by to při stejným náletu spadlo z výšky. Držím to na motoru při viditelně nižší rychlosti. Určitě není přínos jako na o dost větším nebo skutečným..

Ak to chápem dobre, neodporuješ môjmu názoru, skorej mi to pripadá ako jeho potvrdenie.. ?


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 22.12.2016 7:32 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 5.1.2007
Příspěvky: 9185
Bydliště: Trenčianska Turná
Obrázky: 0
jyrry píše:
Co je "normální" plošné zatížení?

Také, aby pre daný typ modelu, veľkosť a použitý profil nevyšla veľká pádová rýchlosť. pre cvičný model okolo 140cm by pádovka nemala byť vyššia ako 35-40km/h čo odpovedá plošnému zaťaženiu okolo 60g/dm2 nemýlím li se.

_________________
Nie som zlý.... iba rýpem
www.elektromodely.sk


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: čtv 22.12.2016 8:20 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 25.3.2014
Příspěvky: 1573
Bydliště: Letovice,ČR
coro píše:
Ak to chápem dobre, neodporuješ môjmu názoru, skorej mi to pripadá ako jeho potvrdenie.. ?


To bych neřekl. Ty tvrdíš, že přínos klapek není. Já ano. Tím spadnutím nemyslím po křídle, ale prostě ztratí rychlost a sedne na zem. Tím, že nalítáváš ve stejný výšce jako bez klapek se jakoby propadne. To zvýšení křidýlek by určitě zvýšilo stabilitu. S tím souhlasím.
Shodnem se v tom, že to jde i bez klapek. Nejsou nutností( u malých). Ale vypadá to o 100% líp.

_________________
Co napíšu je jen můj názor, který nikomu nevnucuju.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 22.12.2016 9:15 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 8.5.2006
Příspěvky: 9047
Bydliště: Bratislava dnv SK
Shorty píše:
To bych neřekl. Ty tvrdíš, že přínos klapek není. Já ano. Tím spadnutím nemyslím po křídle, ale prostě ztratí rychlost a sedne na zem. Tím, že nalítáváš ve stejný výšce jako bez klapek se jakoby propadne. To zvýšení křidýlek by určitě zvýšilo stabilitu. S tím souhlasím.
Shodnem se v tom, že to jde i bez klapek. Nejsou nutností( u malých). Ale vypadá to o 100% líp.

Netvrdím že není prínos, to nie. Len si myslím že to je v inom princípe - že sa prejaví zmenou vlastností,
ale vôbec nie zmenou polár profilu po jeho zakrivení, akože zvýšením dosiahnuteľného vztlaku a znížením minimálky.

Ako iný príklad kde to je vidno skúsim 1500mm kompozit miniEllipse.
S krídelkami v nule, preletí z výšky priblíženia na pristátie, z normálnej rýchlosti a bez motora, t.j. na "cestovnej rýchlosti" klzu, naše 120m dlhé letisko tam a späť aj 3-krát. Buď sa postupne blíži k zemi až do "moje nervy", alebo spomaľuje, čím sa stáva pomalý let v malej výške a hlavne otočky, nebezpečnými.. Ak nie je bezvetrie tak to nazvem nemožným kvoli stabilite a hroziacemu pádu. Proste sadnúť na správne miesto je problém.
S krídelkami nejaké 1-2 milimetre nahor, ale zďaleka nie nastaveními na brzdenie ( butterfly ale bez klapiek ktoré nemá), ju môžem pred letiskom zdvihnutím spomalíť a sadnúť si cca k nohe ako s bublináčom.
Klapky nemá, motor nezapínam.

Prečo na tom tak trvám - lebo ten model mi pri takom pristávaní letí (podľa mňa) len na vztlaku vonkajších tretín krídla, sterdná časť má utrhnuté obtekanie a brzdí - ale aj tak letí čiže má dostatočný vztlak.
Pri o tretinu menšej ploche krídla.. Zvýšenie maximálneho vztlaku profilu klapkami, a zníženie minimálnej rýchlosti je teda zjavne nepotrebné - aj keby možno fungovalo,
Určite by sa udržal vztlak pri menšej rýchlosti ak by sa využilo celé krídlo a nie len 2/3 z neho, a aj to je príjemnejšie obetovať..

Čo má teda byť podstata použitia klapiek? Brzdenie a zlepšenie stability, alebo zvýšenie vztlaku?
Mne to vychádza na to brzdenie, a možno ešte viac zlepšenie stability, a preto patrím k tým čo píšu že na tak malom modeli klapky asi nefungujú - ale jedným dychom musím napísať, že fungujú a perfektne, len asi vôbec nie ako vztlakové klapky
Existujú aj brzdiace štíty čiže správnejšie napísané rušiče vztlaku.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 22.12.2016 9:28 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 25.3.2014
Příspěvky: 1573
Bydliště: Letovice,ČR
Už jsem pochopil, co jsi chtěl říct :oops: .Tak jak jsi to popsal musím říct, že máš asi pravdu. Jak to půjde, tak odzkouším i ty křidýlka. Na Spita určitě. :D

_________________
Co napíšu je jen můj názor, který nikomu nevnucuju.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 24.12.2016 13:46 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 26.3.2009
Příspěvky: 476
Bydliště: Praha
Obrázky: 2
Když jsem před několika lety řídil Optikem FunCub, měl jsem na jednom "klapkovém" servu tohle
http://www.rc-zoom.cz/reverser-servosignalu-turnigy/

Cca 100 korun mě nezruinovalo a uvnitř éra to nebylo skoro vidět. Ovládání klapek jsem měl na bočním poťáku, takže jsem klapky vysouval tak pomalu, jak jsem chtěl. Problémy mi to nedělalo v žádné fázi letu.
Ono to chce před vysunutím vztlakových klapek trochu snížit rychlost letu, tzn. snížit tah motoru a mírně přitáhnout. Pokud se éro hodně vzpíná, znamená to, že rychlost letu při otvírání klapek byla moc velká.

A samozřejmě se musí udržovat rychlost letu nad pádovkou, ne otevřít klapky a dívat se, jak to zabrzdí a spadne. Pokud éro díky vyššímu odporu zakřiveného profilu hodně zpomalí, je potřeba udržet rychlost nad pádovkou buď potlačením, nebo zvýšením tahu motoru, nebo obojím. Díky většímu odporu si můžeme dovolit strmější úhel sestupu při přiblížení na přístání bez nárůstu rychlosti letu. A tím pádem lze přistávat na malém prostoru s vyššími okolními překážkami.


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: sob 25.02.2017 19:17 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 28.12.2015
Příspěvky: 371
Bydliště: Liberec
Zdar, chtěl jsem nastavit větší výchylku klapek, přenastavil jsem teda páky na servech (mám je na Y kabelu), ale nějak mi nedošlo, že to stejně budu muset vytrimovat.. Vím, že je to určitě primitivní záležitost, ale už u toho sedím tak dlouho, že už nic nevymyslím.. Jde mi o to (jestli se to takhle dělá), jak přesvědčit vysílač, že klapky na dejme tomu 40 jsou vlastně v nule, aby mělo servo větší dráhu na zápornou výchylku. Jinak vždycky skončím na stejné výchylce. Zkoušel jsem to různě, ale už mi z toho jde hlava kolem..

_________________
FunGlider, Funtastic, Amigo III, SALy/Jumper T16
Syn: Alpha 1500-RIP, Focus 400/Taranis X7


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 25.02.2017 19:58 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 25.3.2014
Příspěvky: 1573
Bydliště: Letovice,ČR
Nevím, jestli jsem tě dobře pochopil.
Máš dejme tomu páku v nule a klapky taky. Jestli chceš posunout páku mimo 0 tak, aby chodilo servo na jednu stranu víc a zároveň jsi měl klapku v 0, musíš prodloužit ( zkrátit ) táhlo. Trim ti nepomůže.
Prostě při posunu páky od klapky táhlo úměrně prodloužíš. Obě klapky doladíš na stejno táhlama a případnou přesnější 0 potom trimem.

_________________
Co napíšu je jen můj názor, který nikomu nevnucuju.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 50 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 22 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz