Autor |
Zpráva |
Paul
|
Napsal: ned 25.12.2016 7:46 |
|
Celkem nový uživatel
|
|
|
Registrován: 25.4.2006 Příspěvky: 86 Bydliště: Prostějov - Vincencov Obrázky: 1
|
Zdravím, létám s modelem Smith Miniplane od SIGu, vyrobil jsem si k němu kryt motoru, ale teď řeším jak odčerpávát zbylé palivo. Teď to obnáší demontovat kužel a vrtuli, povolit 4 šrouby a sundat kryt a hadičkou z karburátoru odčerpat a vše vrátit jak bylo. Jak tuto činnost provádíte? Napadlo mě dat na tu hadičku "rozdvojku" ale mám strach z případného přisávani. A nebo zjednodušit uchycení krytu.
Přílohy: |
image.jpeg [ 172.77 KiB | Zobrazeno 3173 krát ]
|
|
_________________ Cesna 182,Belanca & Ultimate X3 od VA Models,Somethin Extra a Smith MiniPlane od SIGu+Futaba T10
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
Petr S...
|
Napsal: ned 25.12.2016 8:49 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
Registrován: 8.2.2013 Příspěvky: 173
|
Ahoj, předpokládám, že tam máš methylák. Běžně se to dělá tak, že do nádrže vedou tři hadičky. Jedna je přívod paliva do motoru, druhá je tlakování od výfuku a třetí je plnící (z níž by se nechalo i odčerpávat), která většinou kouká někde kousek z trupu a po natankování se ucpe (šroubem nebo něčím podobným) dneska už se i na toto prodávají elegantní plnící zátky, ventili kde je ta hadička hezky schovaná. Udělej to přes tu hadičku s níž plníš nádrž a pokud jí máš zároveň jako přívod vzduhu, obrať letadlo na záda
|
|
Nahoru |
|
|
Paul
|
Napsal: ned 25.12.2016 10:17 |
|
Celkem nový uživatel
|
|
|
Registrován: 25.4.2006 Příspěvky: 86 Bydliště: Prostějov - Vincencov Obrázky: 1
|
Je to žhavík s nitrem, to jsem zapomněl napsat. Do nádrže mi vedou tři hadičky - jak jsi psal, ale ta tankovací a tlakovací nedosahuje k žádné stěně. Asi pořídim novou - stejnou nádržku a upravim ji aby to šlo dovnitř i ven tou tankovací. Letadlo jsem kupoval již letané a do nádržku se mi nejde dostat. Jen mě zajímalo jak se to řeší, proč vymýšlet vymyšlené. Zkoušel jsem zde něco hledat, ale nic jsem nenašel.
_________________ Cesna 182,Belanca & Ultimate X3 od VA Models,Somethin Extra a Smith MiniPlane od SIGu+Futaba T10
|
|
Nahoru |
|
|
DAF
|
Napsal: ned 25.12.2016 12:00 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 9.1.2007 Příspěvky: 9141 Bydliště: Praha 8, ČR Obrázky: 9
|
Nevím, co tam máš za typ nádrže, ale ty, co se běžně prodávají, mají trubičky, kde dvě z nich jsou ohnuté a sahají ke stěně nádrže (tlakování a plnění), přívod k motoru je rovně s bimbátkem. Pokud to máš takto, neměl by být problém model otočit na záda a přes tankovací hadičku to vysát. Nebo si vyveď ven hadičku k motoru, tu rozděl (spojení přiměřeně silnou trubičkou, a pak to vycucni tudy.
_________________ Hitec Aurora 9X
|
|
Nahoru |
|
|
misamltr
|
Napsal: ned 25.12.2016 13:23 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 15.3.2014 Příspěvky: 1248 Bydliště: Třebíč Obrázky: 0
|
Ahoj, ja mam do nadrze dve hadicky. Jedna ovzdusneni druha je do karbecu a tankovaci. Za nadrzi mam T-kus. Palivo vysajes tak, jak mas vyresene bimbatko. Není nic jednodusiho.
Michal
|
|
Nahoru |
|
|
Dalibor.Jilek
|
Napsal: ned 25.12.2016 15:17 |
|
Nováček serveru
|
|
|
Registrován: 2.2.2009 Příspěvky: 48 Bydliště: Těrlicko
|
Zdravím. Já po létání odpojím hadičku od karburátoru a do ní vsunu tankovací koncovku. Potom už jen točím opačně čerpadlem, až se palivo odčerpá.
|
|
Nahoru |
|
|
Paul
|
Napsal: ned 25.12.2016 19:21 |
|
Celkem nový uživatel
|
|
|
Registrován: 25.4.2006 Příspěvky: 86 Bydliště: Prostějov - Vincencov Obrázky: 1
|
DAF píše: Nevím, co tam máš za typ nádrže, ale ty, co se běžně prodávají, mají trubičky, kde dvě z nich jsou ohnuté a sahají ke stěně nádrže (tlakování a plnění), přívod k motoru je rovně s bimbátkem. Pokud to máš takto, neměl by být problém model otočit na záda a přes tankovací hadičku to vysát. Nebo si vyveď ven hadičku k motoru, tu rozděl (spojení přiměřeně silnou trubičkou, a pak to vycucni tudy. Je to pravě ta nádržka se třemi vývody jak píšeš, jen si původní majitel ty trubičky zakrátil a mě teď nejde ta nádržka otevřít, musím sehnat, novou tu samu a pak už to půjde. Dalibor.Jilek píše: Zdravím. Já po létání odpojím hadičku od karburátoru a do ní vsunu tankovací koncovku. Potom už jen točím opačně čerpadlem, až se palivo odčerpá. Abych sundal hadičky z karbecu musím sundat kužel, vrtuli, kryt atd. misamltr píše: Ahoj, ja mam do nadrze dve hadicky. Jedna ovzdusneni druha je do karbecu a tankovaci. Za nadrzi mam T-kus. Palivo vysajes tak, jak mas vyresene bimbatko. Není nic jednodusiho. Michal Toto řešení mě napadlo jako první, jen jsem si nebyl jistý, ale když to bude těsnit, tak nemůže byt problém?!
_________________ Cesna 182,Belanca & Ultimate X3 od VA Models,Somethin Extra a Smith MiniPlane od SIGu+Futaba T10
|
|
Nahoru |
|
|
DAF
|
Napsal: ned 25.12.2016 19:31 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 9.1.2007 Příspěvky: 9141 Bydliště: Praha 8, ČR Obrázky: 9
|
Pokud je původní majitel zkrátil tak, že jsou těsně za špunt, tak postav letadlo na vrtulí a vycucni přes plnící hadičku. Jinak nemusíš kupovat celou nádrž, stačí koupit mosaznou trubičku 3/2 mm a stačí správně ohnout a zaměnit, bude to levnější.
_________________ Hitec Aurora 9X
|
|
Nahoru |
|
|
Celeron
|
Napsal: ned 25.12.2016 20:23 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 23.4.2010 Příspěvky: 10507 Bydliště: Nový Bydžov ČR Obrázky: 14
|
To je nádrž kde všechny hadičky procházejí gumovým špuntem, co má uprostřed M3 šroub? Pokud jo, ten šroub se povolí, gumovej špunt zmenší průměr a jde z hrdla vytáhnout včetně trubiček. Pokud jsou trubičky ohnuté proti sobě, stačí s jednou pootočit aby ohyby byly na stejnou stranu a pak jde špunt vyklonit a vytáhnout. Pokud jsou plnící a tlakovací trubička moc krátký ale jsou v nádrži zahnutý (plnící dolů, tlakovací nahoru) tak je můžeš nastavit pár cm silikonovou palivovou hadičkou aby se dotýkaly dna a vrchu nádrže. Pak zase špunt s trubkama vložit do hrdla, porovnat trubky a zatáhnout středový šroub. Jak tu byla rada použít T kus na hadici karburátoru, je to možné ale na tankování či vyprazdňování musíš cestu mezi T a jehlou zaskřípnout peanem či kolíčkem, jinak při tankování poteče palivo do karbecu a motor uchlastáš a nebo při vyprazdňování nebudeš sát palivo z nádrže ale vzduch z karburátoru. Taky se dá zavírat jehla ale proč se v ní hrabat, když je seřízená od mimule. Jirka
|
|
Nahoru |
|
|
Paul
|
Napsal: ned 25.12.2016 20:57 |
|
Celkem nový uživatel
|
|
|
Registrován: 25.4.2006 Příspěvky: 86 Bydliště: Prostějov - Vincencov Obrázky: 1
|
Jo je to přesně ta nádrž jak už bylo zmíněno, ale nejde mi vyndat ten gumový špunt co jsou v něm ty trubičky a ani trubičky mi nejde pootočit- když je vezmu kombinačkama tak je zmačknu a jsem v p....., takže až po svátcích pojedu do Brna, hned vezmu novou nádržku.
_________________ Cesna 182,Belanca & Ultimate X3 od VA Models,Somethin Extra a Smith MiniPlane od SIGu+Futaba T10
|
|
Nahoru |
|
|
Celeron
|
Napsal: pon 26.12.2016 12:31 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 23.4.2010 Příspěvky: 10507 Bydliště: Nový Bydžov ČR Obrázky: 14
|
Musí jít vyndat. Špunt se stahuje středovým šroubem mezi dvěma železnejma diskama ve kterých jsou díry pro trubky. Pokud šroub dostatečně povolíš, tak to povolit jde. Jedině že by do tý nádrže někdo nalil nějaký svinstvo alá benzín a špunt se naleptal a vše se navzájem slepilo. Jirka
|
|
Nahoru |
|
|
misamltr
|
Napsal: pon 26.12.2016 12:44 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 15.3.2014 Příspěvky: 1248 Bydliště: Třebíč Obrázky: 0
|
Toto řešení mě napadlo jako první, jen jsem si nebyl jistý, ale když to bude těsnit, tak nemůže byt problém?![/quote]
Když budeš mít tankovací hadičku dobře utěsněnou, tak není problém. Pokud ti šroubek vypadne, potom už nebude sát benzín, ale vzduch.
Michal
|
|
Nahoru |
|
|
Tomix
|
Napsal: pon 26.12.2016 18:46 |
|
Zkušený debatér
|
|
Registrován: 24.4.2016 Příspěvky: 310 Bydliště: Nove Zamky Obrázky: 0
|
Priznam sa ze sa velmi do zhavikov nerozumiem,ale viem ako funguju podla toho co pises som pochopil ze plnis nadrzku cez tlakovaciu hadicku a to nie je dobry sposob.Hned ako sa do nadrze dostane troska paliva zacne ho vytlacat cez bimbatko do karburatora.Cize zbytocne minas palivo ktore vytecie navyse tam aj prechlasces motor ktory potom zle startuje.A asi najvecsi problem je v tom ze ked pretocis vrtulu dostane sa do spalovacej komory privela paliva ktore piest nedokaze stlacit cim trpi a nici sa ovela viac ako pri beznom pouzivani. Menit nadrzku je zbytocne staci prerezat hadicku ku karburatorudat na nu Tcko a plnit cez to.Bud na koniec das neaky plniaci ventil alebo iba vyvedies hadicku spod kritu motora a po naplneni ju utesnit skrutkou ci neakou zatkou cez tu potom vies aj odcerpat prebytocne palivo z nadrzky.
_________________ Bellanca Decathlon V2-B,Fieseler Fi 156 "Storch
|
|
Nahoru |
|
|
misamltr
|
Napsal: pon 26.12.2016 20:45 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 15.3.2014 Příspěvky: 1248 Bydliště: Třebíč Obrázky: 0
|
Pokud máš normálně průchozí ovzdušnění, tak by se palivo tlakem do motoru natlačit nemělo. Já létám jen benzín, tak tam je to v pohodě.
Michal
|
|
Nahoru |
|
|
Paul
|
Napsal: pon 26.12.2016 21:59 |
|
Celkem nový uživatel
|
|
|
Registrován: 25.4.2006 Příspěvky: 86 Bydliště: Prostějov - Vincencov Obrázky: 1
|
Omlouvám se všem, zapoměl jsem ještě napsat, že tankování je vyvedeno ven z trupu. Takže nádržka ma 3 vývody: do karburatoru, tlakovaní z výfuku a to tankování, které má uvnitř nádržky zakrácenou tribičku, tak nejde použít varianta na zadá a vyprázdnit. To se ovšem změní jak seženu novou nádržku. To Téčko na přívodu nepoužiji, nemám jak naškrtit hadičku ke karbuřátoru když budu odčerpávát.
_________________ Cesna 182,Belanca & Ultimate X3 od VA Models,Somethin Extra a Smith MiniPlane od SIGu+Futaba T10
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 22 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|