Autor |
Zpráva |
VTjr
|
Napsal: čtv 29.12.2016 21:50 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 9.2.2010 Příspěvky: 6889 Bydliště: Žilina, SK Obrázky: 15
|
Tady na Slovensku E85 prostě není. Nikde, to už jsem si vygooglil. Nicméně by mě stejně zajímalo do jakých motorů se to smí používat? Je tu vážná obava jestli to neuzpůsobené automobilové motory nějak nepoškodí a jestli tedy ta úspora vůbec stojí za to. Nejde jen o to jak se s tím vypořádá řídicí jednotka (tedy zapalování, lambda sonda atd), ale i o to, jestli lihové palivo nemůže poškodit některé části palivového systému. Například různé membrány v čerpadle a karburátoru, resp. vstřikovače. A taky palivové filtry a hadičky. Tento problém přece známe z modelů, že to co je pro benzín není dobré pro metyl a naopak. A taky je problém najít něco, co by se hodilo pro oboje, nebo pro detoňáky (tam je palivo de facto směsí alkanových složek a alkoholových). Víme přece, že silikonová guma nemá ráda alkany (bobtná a ztrácí pevnost), naopak vinylchlorid působením alkoholů tvrdne na kámen.
_________________ Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
kasssy
|
Napsal: čtv 29.12.2016 22:56 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 15.9.2006 Příspěvky: 1128 Bydliště: Žďár nad Sázavou Obrázky: 2
|
Ahoj. Dost se stim laboruje, hlavne u starsich aut na kterych dvakrat nezalezi. Nekdo tvrdi, ze mu vykon stoupl a spotreba klesla..... No nevim. Skodi to palivovymu cerpadlu, motor by mel mit tvrzeny ventilovy sedla. Mam Forda Flexifuel, coz je auto uzpusobeny na spalovani E-85. Ma jiny cerpadlo, jinou hlavu,ridici jednotka pozna v jakym pomeru je benzin s lihem a tim upravuje davku paliva. Taky ma motor predehrev pri teplotach pod minus 15 aby to chytlo. Akorat nevim jestli predehriva palivo, nebo hlavu. Jinak pri pouziti E-85 me stoupa spotreba asi o dva litry na sto. Takze pokud neni rozdil v cene mezi lihem a benzinem dejme tomu 10kc. tak ani nema cenu to tankovat... Pokud pominu,ze by to melo byt "eko"...
Odesláno z mého GT-S5300 a podpis odstraním 2
_________________ Chybama se člověk učí..hmm asi jsem jeden z nejvzdělanějších lidí...
|
|
Nahoru |
|
|
DAF
|
Napsal: pát 30.12.2016 22:16 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 9.1.2007 Příspěvky: 9141 Bydliště: Praha 8, ČR Obrázky: 9
|
Trochu jsem kolem E85 gůglil a našel, že pro provoz vozidla na toto palivo je třeba konverzní sada. Podrobnosti jsem ale nezjišťoval. Sady byly na 4 a 6 válcové motory.
_________________ Hitec Aurora 9X
|
|
Nahoru |
|
|
VTjr
|
Napsal: ned 01.01.2017 13:34 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 9.2.2010 Příspěvky: 6889 Bydliště: Žilina, SK Obrázky: 15
|
Otázkou však je, zda po aplikaci konverzní sady bude moci motor pracovat i na původní benzínové palivo. Pokud ne, tak je to celé k ničemu. Jiná je situace např v Brazílii, kde takřka všechna auta jezdí na alkoholové palivo a všechny čerpačky ho mají. Ale tady, aby člověk budoval itinerář cesty podle toho kde jsou čepačky s E85 - to pro většinu postrádá smysl. Zvlášť když úspora nižší cenou je di značné míry eliminována vyšší spotřebou, tak tomu nedávám moc šanci. Nicméně někdy si v ČR zkusím natankovat E85 do bandasky a otestuji to v nejakém žhavíku. I když pro žhavík by asi byla lepší směs E95.
_________________ Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)
|
|
Nahoru |
|
|
DAF
|
Napsal: ned 01.01.2017 18:56 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 9.1.2007 Příspěvky: 9141 Bydliště: Praha 8, ČR Obrázky: 9
|
Tady http://www.flexcar.cz/prestavba-na-ethanol-e85 je něco k přestavbě, to pro ty, které by to více zajímalo. Zřejmě to nebude podobné, jako při přestavbě na plyn, že to jede na oboje. Ale jejich stránky jsem nestudoval do velké hloubky, třeba to pak jezdí na oboje, jako u plynu.
_________________ Hitec Aurora 9X
|
|
Nahoru |
|
|
Lark
|
Napsal: ned 01.01.2017 20:29 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 13.11.2008 Příspěvky: 9866 Bydliště: Benátecká Vrutice, ČR
|
Tak jsem ty stránky trochu prohlížel, včetně ceníku a té kalkulačky a žádné terno v tom nevidím. Nevím proč mají v kalkulačce nastavený nárůst spotřeby 13%, když v textu se píše o 18%. Jediné rozumné jednotky mi připadají poslední dvě. S ručním přepínáním druhu paliva za 4500Kč, nebo s čidlem paliva za 9000Kč + ještě 990Kč za montáž. Při dosazení aktuálních cen N95 a E85, spotřeby 7,5l/100km a nájezdu 20000km/rok vychází úspora 2790Kč/rok. Jestli to stojí za to riziko, že bude trpět motor je dost sporné. Naštěstí jezdím na naftu, za 5,6 až 5,9l/100km, takže investice do nafťáku už je dávno srovnaná.
|
|
Nahoru |
|
|
VTjr
|
Napsal: ned 01.01.2017 21:31 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 9.2.2010 Příspěvky: 6889 Bydliště: Žilina, SK Obrázky: 15
|
Taky mám diesel, i když druhé auto (manželčino) je na benzín. Jenže u ní nájezd 20000km/rok nehrozí, jezdí s ním takřka výhradně v rámci města a s bídou najezdí 8000km/rok. Průměrná spotřeba ale vychází vzhledem k tomu městu vyšší, kolem 8 litrů/100km. Když ale uvážím, že při nájezdu 20000km a spotřebě 7.5l utratíš za benzín cca 45 tisíc Kč, tak očekávaná "chimérická" úspora 2790 Kč představuje směšných 6.2% - no to se dá docílit i vhodným výběrem čerpacích stanic s nižší cenou. Taky nevím, jestli jsou v té kalkulačce zohledněny ty počáteční jednorázové náklady? Pokud ne, tak se budou splácet 2 až 4 roky - no mnozí po té době už mění auto. Nehledě k tomu, že pri obojakém provozu (a ten nutný asi bude, jelikož E85 ani v ČR nemají všude) vyjde úspora mnohem menší a sprácení fixních nákladů se protáhne na víc let. Podle mne je to celé blbost. Já když už bych chtěl být strašně "ekologický", tak investuji do hybrida. Hybridy jsou podle mne momentálně nejlepší volba. Dokonce lepší než čisté elektromobily. Málokdo si totiž uvědomuje, že přes palivo prodávané na čerpacích stanicích proteče zhruba 10x víc energie než přes všechny elektrické sítě dohromady. Proto elektromobily jsou kůl jen pokud je jich pár %, kdyby jejich podíl významně vzrostl, nebo dokonce dosáhl 100%, tak by bylo nutno vybudovat téměř 10-násobné kapacity jak výroby tak i distribuce elektrické energie. Je na Vás zvážit, co by to pro ekologii znamenalo. Tipuji, že bez nových atomek by se to neobešlo, protože i vrtule a sluneční pole všude kolem by situaci sotva zachránily, jak se nám snaží namluvit ekofanatici. A záběr půdy pro nová VVN vedení a náklady na jejich stavbu se pomalu vyrovnají stavbě nové dálniční sítě. Jistě, ČEZ to postaví rádo, ale zaplatíme jim to my všichni ve vyšší ceně elektriny (i ti co elektromobily nebudou jezdit), stejně jako dnes platíme za sluneční panely (často postavené v pochybných zkorumpovaných tendrech). Taky výroba akumulátorů není zrovna ekologická záležitost, stejně jako slunečních článků - jenže to ekofanatici nevidí, protože se to děje na druhém konci světa. Ale zprávy o neúnosné smogové situaci v Pekingu, Dilí a j., ty sledujeme denně. Ale hlavní je, že naše Evropa je čistá a ekologicky vzorná - Číňané a Indové, ti ať si umírají. Poslední dobou jsem už přestal sledovat TV pořad "Herbář", protože se mění v nekritickou propagaci elektromobility. V jedné relaci byly spomenuty všechny výhody. Taky některé nevýhody (výkon, dojezd, cena baterií) s tím, že to už vlastně neplatí a že jsou prý už překonané. Ale tu hlavní nevýhodu, spíš těžko řešitelný problém, to jaksi před diváky zástupce Tesly "taktně" zamlčel.
_________________ Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)
Naposledy upravil VTjr dne ned 01.01.2017 21:44, celkově upraveno 1
|
|
Nahoru |
|
|
VTjr
|
Napsal: ned 01.01.2017 21:35 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 9.2.2010 Příspěvky: 6889 Bydliště: Žilina, SK Obrázky: 15
|
Omlouvám se za rozsáhlý OT príspěvek. Doporčuji proto moderátorivi, aby zvážil, jestli konec tohoto vlákna není třeba oddělit a uložit na smetiště. Naše příspěvky kolem využití E85 v autech jsou už dost OT. I když jako náhradní palivo pro žhavíky stojí za to vyzkoušet.
_________________ Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)
|
|
Nahoru |
|
|
Wormsnake
|
Napsal: pon 02.01.2017 13:07 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 22.2.2015 Příspěvky: 1421 Bydliště: Šternberk, ČR
|
Změnil sem název vlákna aby se více blížil probíranému tématu - Hodné letadlo na metyl - metylová paliva a alternativy
Protože o hodném letadle se tu moc nemluví jen na začátku vlákna, zato o palivech se tu už řeklo dost.
_________________ NazaM F550-Rozebraná, RCT800-Padená rozbitá Vektor XXL, EasyGlider,Taranis HB-D8T Brushless
|
|
Nahoru |
|
|
denny_ul
|
Napsal: pon 02.01.2017 20:09 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
|
Registrován: 8.7.2008 Příspěvky: 110 Bydliště: Ústí n.L. Obrázky: 9
|
Když se vrátím k tématu - Hodné letadlo na metyl, tak já mám vyzkoušené (z toho co se dá dnes sehnat) jako hodné třeba tyto éra: aktuálně jsou i na modelbazaru: já měl kdysi Sonika s 3,5 MVVS a kamarád Canary s 6,5 ASP Také jsem měl letadla tak hodné, že byly dobré na učení a to: Vipan s 1,5 O.S.Max (dle plánku Modelář) Citabria s 1,5 MVVS (dle plánku Modelář) dvouplošík Safír s MK-17 (dle plánku Modelář) Centaur s 3,5 MVVS (dle plánku Modelář) Q.B.-20 s 3,5 MVVS (stavebnice OK model) apod.
_________________ *** FX-32, FX-30 2,4GHz, MC-19 2,4GHz a FlySky GT3B 2,4GHz na auta ***
|
|
Nahoru |
|
|
DAF
|
Napsal: pon 02.01.2017 20:36 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 9.1.2007 Příspěvky: 9141 Bydliště: Praha 8, ČR Obrázky: 9
|
Ještě k E85 jako teoreticky možnému palivu, tato otázka se zde v minulosti již řešila - google_search.php?cx=partner-pub-2581144759434193%3A7975555438&cof=FORID%3A10&ie=UTF-8&q=E85&sa=Hledat , tady jen výběr k této problematice. A co se modelu týče, u Wasserftáka na čmouďáka už dnes žádná sláva, všechno jde do eletriky. Kde jsou ty doby, kdy byla přehršel různých Traineru 60, Excelů 2000, Canarů a Soniců, dnes už tam prakticky nic podobného není. U Astry se ještě něco málo najde - http://www.astramodel.cz/cz/katalog/rc- ... -c505.html . A možná bys i něco přijatelného našel. Jinak si budeš muset něco vyrobit sám. Za sebe bych doporučil plánky z Model Hobby Magazínu, např. Maybug - http://www.modelmagazin.cz/obchod/planky/85-maybug/ , osobně jsem ubastlil a byl jsem s ním docela spokojený, tedy než jsem ho rozložil na součástky . Autorem je Pavel Bosák a má tam několik dalších konstrukcí - Tony, Observer (jakoby zmenšený Maybug). Tyhle další už sice neznám, ale dá se předpokládat, že budou také létavé. Křídlo mají z PS jádra, potažené balsou. Dělal jsem tohle z PS. i balsové konstrukční, pokud jsi z balsy něco dělal, tak to není až tak složité. P.S. Kolega zde nabízí starší věci z Modeláře, určitě budou dobré, ale... Ale Citabria není zrovna nejjednodušší. Výřezy na níd dělal kolega JIKR (myslím, že už je nedělá, musel by ses zeptat). Safír je taková poletucha, nevím. Centaur je pěkný, ale bylo by třeba tam některé konstrukční detaily zjednodušit (přídová nova vyžaduje buď velkou šikovnost, nebo dobře vybavenou dílnu, i když pak vypadá docela maketově). Fara dělal dobré konstrukce, ale někdy dost složité a s mnoha (někdy až zbytečnými) detaily. Maybug je proti tomu velmi jednoduchý, bez zbytečností. Tím nechci dělat reklamu, ale vychází to už z porovnání složitosti plánků.
_________________ Hitec Aurora 9X
|
|
Nahoru |
|
|
macil
|
Napsal: pon 02.01.2017 20:56 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 25.5.2003 Příspěvky: 2327 Bydliště: Košice, SK
|
Ja som kedysi mal postaveného Simplexa od Hořejšího, ako prvý, čisto motorový model. Jediná úprava, ktorú som na ňom spravil, bol širší trup, aby mi tam vošli tri štandardné servá vedľa seba. Poháňal som ho brnenskou štyrišestkou. Bol to pohodový a pokiaľ ide o letový prejav, dobre čitateľný model. Dnes ho reže, ako stavebnicu v rozsype, Modelservis.
|
|
Nahoru |
|
|
VTjr
|
Napsal: pon 02.01.2017 22:20 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 9.2.2010 Příspěvky: 6889 Bydliště: Žilina, SK Obrázky: 15
|
Sotva som dočítal DAFov príspevok, tak aj mne ten Simplex hneď napadol. Je to stavebne jednoduchý lietavý model, ktorý ale dokáže aj slušnú akrobaciu. Pôvodne je sice konštruovaný na MVVS 2,5G7 RC, ale pokiaľ viem, tak sám Hořejší s ním lietal s Tono 5.6RC. Myslím si, že by zniesol aj ASP.40. Ten širší trup by som tiež odporúčal. Myslím si, že plánik naň nebude až taký problém zohnať. Napríklad v RC Revue ho majú http://eshop.rcrevue.cz/index.php?page= ... t&Itemid=1, ale aj iné staršie modely. Zo stavebníc sa mi celkom páči SEA BEE - je to asi jedna z posledných, čo ešte vážne počíta s použitím spaľovacieho motora. Len neviem, či sa ešte robí. Trup je pevne zlepený, bočnice plné - nie je to taká krehotina z čínskej preglejky, ktorú vibrácie rozložia po 10 štartoch. Ale má skôr bližšie k F3A. I keď pre dostatočne pokročilého pilota je poslušný akrobat lepšou voľbou než nejaká mrcha maketa WWII.
_________________ Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)
|
|
Nahoru |
|
|
Wormsnake
|
Napsal: pon 02.01.2017 23:57 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 22.2.2015 Příspěvky: 1421 Bydliště: Šternberk, ČR
|
Dik panove za navrhy, dnes se me za tatovy podpory (nebo spis to bylo naopak ) podarilo nahodit detonak 2.5 a byl to docela srumec. Tak bych chtel zkusit neco slabsiho nez sem psal v uvodim prizpevku 7ccm takze neco hodnyho na zhavik 2.5 nebo 3.5 oba ma tata doma... Neco jako ten Sonic z modelbazaru. http://inzerce.modelbazar.cz/inzerat/Sonic/746786/Nejlepe neco uz hotoveho z druhe ruky co uz nekomu letalo.
_________________ NazaM F550-Rozebraná, RCT800-Padená rozbitá Vektor XXL, EasyGlider,Taranis HB-D8T Brushless
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Seznam.cz [Bot] a 44 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|