Autor |
Zpráva |
DAF
|
Napsal: pon 09.01.2017 22:00 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 9.1.2007 Příspěvky: 9109 Bydliště: Praha 8, ČR Obrázky: 9
|
Ta dvojka Junior má výkon jako trochu lepší jeden a půlka. Většina dvaapůlek má znatelně větší výkon. Za sebe se domnívám, že z toho budeš mít éro na vyhlídkové lety. Pokud jde o chod, tak dlouho jsem ho odstavený neměl. Ale pokud byl dobře zaběhnut, asi bych se plného provozu nebál. Jediné, čím si nejsem jist, je použití Konkoru, já bych použil WD 40. Někdo jiný může mít jiný názor. Protože motor má kluzné ložisko, používal bych raději palivo s ricínem. Nemáš v profilu místo svého pohybu. Palivo s ricínem jsem třeba našel u Hnízdila v RC Servisu, je to na Praze 6. Jinak v sekci spalovací motory najdeš něco o palivu, myslím, že to bylo ve vlákně o záběhu ASP 52. Metyl jsem přes google našel, stejně jako ricín. Metyl je po 10 litrech, cena cca 1000,- a ricín rozlévaný po litrech za asi 180,- za litr.
_________________ Hitec Aurora 9X
Naposledy upravil DAF dne úte 10.01.2017 17:46, celkově upraveno 1
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
Balu
|
Napsal: pon 09.01.2017 22:33 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 9.1.2017 Příspěvky: 6 Bydliště: Liberec
|
Pokud to má výkon jako lepší 1,5, tak to pro mě není dobrá zpráva, jelikož nevím, kde ten motor poté použiji, mám totiž rád větší letadélka. Nyní je osazen na hornoplošníku s rozpětím cca 130. Dalším postaveným kusem bude dvouplošník Aero A34J Kos a tam je myslím minimum 6,5. když tady tak čtu příspěvky, není ekonomičtější nějaký repas staršího motoru na obyčejné palivo s ricínem? Trochu jsem se pídil a zjistil jsem, že je ricín nenahraditelný, jelikož jeho mazací schopnosti stoupají při vyšších teplotách, což se u dnešních olejů, které míchají do směsí, říct nedá i když chápu výhody s čištěním trupu. Dokonce mě napadlo, jestli to není záměr, aby si modelář kupoval stále nové a nové motory i když na nitro asi nevydrží nic věčně nebo se pletu? Když jsem viděl ceny paliva, nedivím se raketovému vzrůstu obliby elektro. Mě se ale nelíbí ten zvuk, je to divný a navíc manipulace moc jednoduchá. Mám raději složitější věcičky
|
|
Nahoru |
|
|
JardaRůžička
|
Napsal: úte 10.01.2017 7:30 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 2.3.2012 Příspěvky: 2716 Bydliště: Ústí nad Labem
|
Balu píše: není ekonomičtější nějaký repas staršího motoru na obyčejné palivo s ricínem? Můžeš upřesnit co tím myslíš?
|
|
Nahoru |
|
|
DAF
|
Napsal: úte 10.01.2017 10:28 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 9.1.2007 Příspěvky: 9109 Bydliště: Praha 8, ČR Obrázky: 9
|
Samozřejmě to je úmysl. Ovšem otázkou je jaký úmysl. Určitě firmy nemají zájem likvidovat si trhy. Ale jak jsi už postřehl, ceny jsou dost vysoké, navíc je zde nová směrnice EU ohledně manipulace s nitrometanem ( hlavně, aby si to terorista nemohl koupit volně v drogerii ). Paliva se podle Wasserftáka dovážela z Koree, což je za platnosti současných norem téměř nemožné a Evropští výrobci to většinou, právě z důvodu rozmachu elektrifikace, balí. Pokud jde o repasi motoru, je otázkou právě ekonomika. Motor z dílů bude podstatně dražší, než koupený celý. Něco jiného je, když ho máš doma vyběhaný a jen ho reinkarnuješ. Ale něco koupit a dávat znovu dohromady, asi bych do toho nešel. Jinak Modela 2 Junior G mi pohání větráka o hmotnosti asi 1,4 kg a rozpětí 2 m, bez problémů. Klasický motorák, ne akrobat, by mohl mít tak kolem 1,0 kg(Trempík, Citabria od Fary apod.). Akro by muselo být hodně lehčí. Dvojka Brno má papírově víc než dvojnásobný výkon. ASPéčko na tom bude o něco málo hůř, než brňák. Mám doma dvaapůlku číňana starší verzi a novou (s modrou hlavou). Ta nová, sice jsem jim jen vyzkoušel na prkně, se jeví o něco silnější, než starý motor. S brňákem jsem to zatím neporovnával.
_________________ Hitec Aurora 9X
|
|
Nahoru |
|
|
denny_ul
|
Napsal: úte 10.01.2017 14:29 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
|
Registrován: 7.7.2008 Příspěvky: 109 Bydliště: Ústí n.L. Obrázky: 9
|
Tady je srovnání několika motorů, kde je vidět že Junior žhavík má o trošku větší výkon než MVVS 1,5D, ale menší než třeba ASP 1,5 (AP 09) a O.S.max 10LA
Motor Objem Výkon/otáčky ----------------------------------------- MVVS 1,5 D - 1,47ccm - 0,17/17,000 Junior 2 DFS - 2,0ccm - 0,28/16,400 Junior 2 GFS - 2,0ccm - 0,22/15,500 MVVS 2,5 GFR - 2,47ccm - 0,51/26,000 MVVS 3,5 GFS - 3,48ccm - 0,62/21,000 ----------------------------------------- AP 09 - 1,48ccm - 0,25/15,000 ASP 12A - 1.94ccm - 0.45/16,500 ASP 15A - 2.45ccm - 0.50/19,500 ASP 21A - 3.34ccm - 0.55/19,500 ASP 25A - 4.04ccm - 0.65/18,500 ASP 28A - 4.57ccm - 0.74/18,500 ASP 32A - 5.22ccm - 0.86/17,500 ASP 36A - 5.90ccm - 0.94/17,500 ASP 40A - 6.46ccm - 1.14/16,500 ASP 46A - 7.49ccm - 1.30/17,000 ----------------------------------------- O.S.max 10LA - 1,76ccm - 0,27/17,000 O.S.max 15LA - 2,49ccm - 0,41/17,000 O.S.max 25LA - 4,07ccm - 0,60/15,000
_________________ *** FX-32, FX-30 2,4GHz, MC-19 2,4GHz a FlySky GT3B 2,4GHz na auta ***
|
|
Nahoru |
|
|
VTjr
|
Napsal: úte 10.01.2017 14:32 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 9.2.2010 Příspěvky: 6838 Bydliště: Žilina, SK Obrázky: 15
|
Už nemám silu dalšímu opakovat obligátní rady, tak aspoň stručně. Balu píše: Pokud to má výkon jako lepší 1,5, tak to pro mě není dobrá zpráva, jelikož nevím, kde ten motor poté použiji, mám totiž rád větší letadélka. ... Když je to tak, tak si kup levné 2T ASP_čko třídu .40cui (tedy od 6,5 do 8,5cm3) a tu Modelu Junior 2,0 vyčisti a ulož do vitríny. Balu píše: není ekonomičtější nějaký repas staršího motoru na obyčejné palivo s ricínem?... Není. Dnešní ceny spotřebních motorů třídy .40cui jsou velmi příznivé. Určitě kup nový, nebo pokud starší, tak jedině ze spolehlivého zdroje. Balu píše: Trochu jsem se pídil a zjistil jsem, že je ricín nenahraditelný, ... Je i není. Podle mne 18-20% čistého ricínu do paliva je u dobře zaběhnutého motoru s ABC výbrusem a bronzovými pouzdry ojničních ok zbytečně moc. Pokud se motor žene jen do středních otáček (dejme tomu do 14 tisíc/min) tak se celkové množství oleje dá postupně snížit na 15%, dokonce i 12%. Navíc ricínu v něm stačí 1/2 nebo i jen 1/3-1/4. Většina kvalitních prodávaných paliv je založena na směsi syntetického a ricínového oleje + aditiva (proti karbonu a korozi). Balu píše: jestli to není záměr, aby si modelář kupoval stále nové a nové motory i když na nitro asi nevydrží nic věčně nebo se pletu? Nemyslím si to. Krom toho nitrometan motoru neškodí tolik, jak se obecně soudí. V nejhorším případě (když je nevymytý nenakonzervovaný motor dlouho odložen) zkorodují ložiska, ale jejich výměna stojí babku. Po 30-40 hodinách provozu motoru je stejně dobré je měnit i preventivně. Balu píše: Když jsem viděl ceny paliva, nedivím se raketovému vzrůstu obliby elektro. Mě se ale nelíbí ten zvuk, je to divný a navíc manipulace moc jednoduchá. Mám raději složitější věcičky Jak se to vezme. Kdo lítá hodně (dejme tomu 200hodin ročně), ten ti cenu paliva už pocítí. Pro velké kubatury se vyplatí přejít na benzín, ale je pak nutno počítat, že pořizovací náklady budou vyšší než u žhavíků. Ale přece i dobrý elektromotor + regl + baterky (několik sad) dnes vyjde násobně víc, než spalovací jednotka. Navíc při častém létání baterky vydrží jen sezonu-dvě. Pokud se toto započítá, tak výhoda elektropohonu z čistě ekonomického hlediska není zas tak výrazná. Nehledě k tomu, že o baterky je třeba se pořád starat. Jsou ale jiné výhody a i nevýhody. Ale to vše závisí to od výkonu jednotky. Konkrétně v rozsahu výkonů srovnatelných s kubaturami od 1 do 6.5cm3 je už elektrika natolik levná, že tyto malé motory opravdu ztrácejí na významu. Kdysi to byla doména pro začínající, dnes úplný začátečník začne elektrovětroněm a když se mu zalíbí spalováky, tak už by měl umět natolik pilotovat, že je pro něj lepší jít rovnou do třídy .40cui.
_________________ Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)
|
|
Nahoru |
|
|
VTjr
|
Napsal: úte 10.01.2017 14:45 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 9.2.2010 Příspěvky: 6838 Bydliště: Žilina, SK Obrázky: 15
|
denny_ul píše: Tady je srovnání několika motorů, kde je vidět že Junior žhavík má o trošku větší výkon než MVVS 1,5D, ale menší než třeba ASP 1,5 (AP 09) a O.S.max 10LA
Údajům od ASP nejsem ochoten moc věřit. Konkrétně v Tvé tabulce u ASP.09 udávají vyšší výkon při mnohem menších otáčkách než u MVVS 1,5D - to je ale totální fysikální nesmysl. Navíc srovnávat motory lze jen při stejných otáčkách nebo se stejnou vrtuli. ASP však často neudávají jednotky (asi záměrně), tedy nerozlišují mezi HP a kW. (taky asi záměrně), Klidně dají číselný údaj odpovídající koňským silám (HP) a k tomu nenápadně buď nenapíšou nic, nebo úplně drze "kW". A fakticky dnes není síla, která by je usvědčila z takovéto klamavé reklamy. Tyhle věci jsou markantní zejména u typů, které jsou přímo kolmými pajcy starších motorů OS. Když porovnám co udávala firma OS a co udává ke svým okopčeninám ASP, tak by ty jejich okopčeniny musely být o 20 až 30% výkonnější než OS originály. Tomu samozřejmě nevěřím. Jejich výkonové parametry budou v lepším případě stejné a životnost horší. Ale zase za tu cenu, co bychom chtěli, že. Zkus hodnoty v Tvé tabulce u všech ASP vydělit koeficientem 1,34 a dostaneš pak asi zcela reálné hodnoty, které se ale nebudou nějak výrazně vymykat v porovnání k výkonům ostatních značek.
_________________ Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)
|
|
Nahoru |
|
|
JardaRůžička
|
Napsal: úte 10.01.2017 15:41 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 2.3.2012 Příspěvky: 2716 Bydliště: Ústí nad Labem
|
VTjr : Vlado, byl jsem jenom pohodlnější než Ty (ostatně - ještě nejsem v důchodu), ale napsal bych do puntíku totéž.
|
|
Nahoru |
|
|
denny_ul
|
Napsal: úte 10.01.2017 16:05 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
|
Registrován: 7.7.2008 Příspěvky: 109 Bydliště: Ústí n.L. Obrázky: 9
|
Neříkám, že ty údaje o těch motorech jsou pravdivé, já jsem to jen opsal z manuálů od několika motorů co mám, bylo to jen tak pro info, co o svých motorech píšou různí výrobci Třeba MVVS Příloha:
mvvs.pdf [793.02 KiB]
42 krát
_________________ *** FX-32, FX-30 2,4GHz, MC-19 2,4GHz a FlySky GT3B 2,4GHz na auta ***
Naposledy upravil denny_ul dne úte 10.01.2017 16:31, celkově upraveno 1
|
|
Nahoru |
|
|
DAF
|
Napsal: úte 10.01.2017 16:29 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 9.1.2007 Příspěvky: 9109 Bydliště: Praha 8, ČR Obrázky: 9
|
Tobě nikdo nic nevyčítá, prostě my tady měříme výkon na koníky, čínané na poníky. Prostě vývoj jde dopředu. V době, kdy jsem s motory začínal, byla zhruba polovina Déčkových, byť končily objemově nejvýš na třiapůli (většinou dvaapůlky). Karburátory byly jednoduché, buď obyčejný difuzor (bez možnosti nějaké regulace), nebo jednojehlové (viz originály na brňáky, nebo Tono). Dnes sehnat Déčkový motor (nový) je unikum a stejně tak už se pomalu nevyrábí motory bez RC karbecu. Protože vývoj materiálů a techniky obecně šel kupředu mílovými kroky, máme dnes elektromotory, které předčí svými výkony spalováky. Každý si vzpomene na "plechovky", které sotva model utáhly. Dnes jsou v motorech neodymové magnety (a já nevím jaké ještě), regulátory převzaly funkci komutátoru a máme tzv. stříďáky, "baterky" už poberou při podstatně nižší hmotnosti také více energie. Motory jsou oproti čmouďákům jednodušší na obsluhu, nehledě na absenci znečištění modelu po létání. Má to sice své nevýhody (potřeba vícero packů pro větší možnost polétat si, nutnost mít zdroj a nabíječku na place), ale u každého je něco. Za sebe, dokud půjde létat se čmouďáky, budu je používat, a to z mnoha důvodů. Keců dost, jdu lepit !
_________________ Hitec Aurora 9X
Naposledy upravil DAF dne úte 10.01.2017 17:49, celkově upraveno 1
|
|
Nahoru |
|
|
Celeron
|
Napsal: úte 10.01.2017 16:51 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 22.4.2010 Příspěvky: 10498 Bydliště: Nový Bydžov ČR Obrázky: 14
|
JardaRůžička píše: VTjr : Vlado, byl jsem jenom pohodlnější než Ty (ostatně - ještě nejsem v důchodu), ale napsal bych do puntíku totéž. No nehaněl bych tolik ASP, vždyť je to vlastně OSák. Několika letadlech (Atlas, Fenix, Simplex) jsem vyhodil MVVS 3,5 a osadil rozměrově stejný ASP 32 a rozdíl v rychlosti a tahu nebetyčnej. Dodnes jsem přesvědčenej, že MVVS 3,5 nebyla proti MVVS 6,5 příliš povedenej motor. Třeba Picco stejnýho obsahu ulítlo v kategorii RC-P20 lidem s MVVS 3,5 na 10 kolech skoro 2 kola. A Maliňáci lítali s MVVS 2,5 stejně nebo i rychlejc než ostatní s MVVS 3,5. Jirka
|
|
Nahoru |
|
|
denny_ul
|
Napsal: úte 10.01.2017 16:54 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
|
Registrován: 7.7.2008 Příspěvky: 109 Bydliště: Ústí n.L. Obrázky: 9
|
DAF píše: Prostě vývoj jde dopředu. Jo vývoj nezastavíš, dnes už jsou opravdu ty elektromotory i baterky někde jinde než dřív, taky jsem vyzkoušel několik elektromodelů, ale mě u toho něco chybí a to ten pěkný rámus i smrádek a částečně i to čištění modelu od oleje (a to je můj vlastní názor, který nikomu nevnucuju), takže elektry pro mě osobně nejsou nic moc, když trochu odbočím k jiným modelům a to k lodím, tak elektra může být i mnohonásobně dražší než "čouďák". Dnes aby se elektra co nejvíc podobala spalováku, tak si lodičkáři vymýšlejí, že tam přidají generátor zvuku motoru, vyvíječ kouře apod., takže pak se to pěkně prodraží.
_________________ *** FX-32, FX-30 2,4GHz, MC-19 2,4GHz a FlySky GT3B 2,4GHz na auta ***
|
|
Nahoru |
|
|
DAF
|
Napsal: úte 10.01.2017 17:58 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 9.1.2007 Příspěvky: 9109 Bydliště: Praha 8, ČR Obrázky: 9
|
Celerone, ale ta 32 má o polovinu větší objem, než třiapůle brno, takže i tím musí mít větší výkon. MVVS 3,5 jsem nikdy neměl, takže nemůžu srovnávat. Ale pokud bys chtěl srovnávat, měl bys porovnávat stejné kubatury. To je jako srovnávat hundrtku s dnešní šestnáctkou Fábkou. A že jsou ASPéčka více či méně povedené kopie OS Maxů, to je všeobecně známo. Nehledě na to, že stejné motory dělají pod vícero značkami - ASP, SC, P.H., Magnum a možná by se ještě nějaká našla. I ND jsou ve většině případů kompatibilní (aspoň mezi číňanama, s OS nevím).
_________________ Hitec Aurora 9X
|
|
Nahoru |
|
|
VTjr
|
Napsal: úte 10.01.2017 18:52 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 9.2.2010 Příspěvky: 6838 Bydliště: Žilina, SK Obrázky: 15
|
Občas i s OS. Onehdy jsem koupil rozbitý kryt ventilu na OS FS-120 SP, ASP-éčkový byl levny, byl u prodejce na skladě a pasoval.
_________________ Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)
|
|
Nahoru |
|
|
VTjr
|
Napsal: úte 10.01.2017 19:06 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 9.2.2010 Příspěvky: 6838 Bydliště: Žilina, SK Obrázky: 15
|
Celeron píše: No nehaněl bych tolik ASP, vždyť je to vlastně OSák. Já je nehaním, to vůbec ne! Jen nevěřím tomu, aby čínské kopie měly výkon v kW číselně stejný jako originály v HP. Celeron píše: Několika letadlech (Atlas, Fenix, Simplex) jsem vyhodil MVVS 3,5 a osadil rozměrově stejný ASP 32 a rozdíl v rychlosti a tahu nebetyčnej... Proč ne, když je to třipůla nebo čtyřka provrtaná na 5,2cm3. Je to krásný kompaktní motor. Stejně jako byla MVVS 4,6 - s tou bys ji měl srovnávat a nevím která by byla silnější. Celeron píše: Dodnes jsem přesvědčenej, že MVVS 3,5 nebyla proti MVVS 6,5 příliš povedenej motor... Nechápu na základě čeho? Třiapůla byla nejmenší v daném odlitku. Samozřejmě větší čtyřka a čtýřišestka byly při stejné hmotnosti a rozměrech výkonnější. Stejně tak to platilo v řadě 6,5-7,5-8,0 nebo 10-12,7-15. Jenže ty 3,5ky, 6,5ky a desítky se musely vyrábět kvůli pravidlům konkrétních kategorií. Jejich provrtaní silnější sourozenci jsou určeny pro rekrační a maketové létání, kde objemová omezení nejsou. Celeron píše: Třeba Picco stejnýho obsahu ulítlo v kategorii RC-P20 lidem s MVVS 3,5 na 10 kolech skoro 2 kola. A Maliňáci lítali s MVVS 2,5 stejně nebo i rychlejc než ostatní s MVVS 3,5.... Nezlob se, ale srovnávat spotřební motory se špičkovými závodními je mimo mísu. Malinovi také nelétali na sériových dvaapůlkach, zatím co Ti s třiapůlkama, co jim 2 kola ulétli možná ano, nebo si je upravovali sami a nemuselo se to vždy podařit. A zapomněl jsi, že v dvaapůlkach byly také motory Rossi. Navíc vím co stálo Picco nebo Rossi a co stály MVVS. Daly se ale objednat vytunované kusy z Brna pro dlouhé roury, ale za x-násobné peníze.
_________________ Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 31 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|