Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 169 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: úte 10.01.2017 23:05 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.4.2010
Příspěvky: 10494
Bydliště: Nový Bydžov ČR
Obrázky: 14
Já ale mluvím o vytůnovanejch motorech z Brna. Se sériovým MVVS se žádný pylonový kategorie lítat nedaly. Že by někdo lítal pylony s 2,5 Rosíkem jsem nikdá neslyšel. Nejspíš že v malý kategorii nesměla být dlouhá laděná roura ale jen Magič a s ním Rosáci kvůli již z fabriky vysokýmu časování výfuku nechodili. No a možností jak si objednat něco jinýho tenkrát moc nebylo...
Pylony jsem s bráchou lítal 6 roků tak o tom něco málo vím. Ballerina, Shark, Miss R.J., a nakonec Red Baron, ty mám ještě dva doma :wink: V malý kategorii Rival. Nojo, ale to už je strašně dávno, vybod jsem se na to 1987, lezlo to moc do peněz, co let, to svíčka, co závod, to motor, někdy dva nebo aspoň pajšl. Na Ibrahimovu šestapůlu jsem už neměl. Letadla ale celkem držely pokud ses náhodou s někým nezbouch.
Jirka


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 
PříspěvekNapsal: stř 11.01.2017 9:07 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 9.2.2010
Příspěvky: 6838
Bydliště: Žilina, SK
Obrázky: 15
Máš recht, :P Rossi.15 byly především doménou F1C a F2A. Já to ale uvedl spíš jako příklad toho, že srovnávat motory Picco s MVVS je skoro to samé jako Rossi s MVVS v kategorii dvaapůlek. Ať se v Brně snažili sebevíc, motory MVVS nebyly lepší než Picca, Rossi, Webry a pod. I když některé byli povedenější. Kupříkladu MVVS6,5GRRT. Z dvaapůlek zpočátku nadějně vypadaly taky ty GRRT. Nakonec co jsem se jednou setkal s Malinovými (ale jen jako divák), tak ve svém modelu měli právě tu MVVS 2,5 GR nebo GRR (to už přesně nedovedu rozeznat, na pohled se moc nelišily, snad jen tím, že GR měly odlitek nepískovaný. A lítali bez výfuku (tenkrát se to smělo, tedy neměli ani ten magic muffler). No a oni tenkrát dávali ostatním závodníkům 2 kola, jasně to všechno vyhráli, dokonce i v společné kategorii F3D, kde porazili všechny šestapůlky (a to už někteří měli první kusy z ověřovací série 6,5GRRT s laďáky či prvními magic mufflery).

Jinak, bylo to v polovině 80. let, tedy ještě v dobách, kdy jsem naplno modelařil a pokukoval po náročnějších kategoriích a tehdejší RC-P (nebo Club 20) mě docela zaujala. Ale k tomu abych začal létat pylony nakonec nedošlo, šel jsem na vojnu, pak rodina, byt, děti, barák - nakonec z toho byla víc než 20-letá pauza. Takže opravdu nebudu polemizovat o povedenosti třiapůlky s někým, kdo ty pylony sám létal. :oops: Nicméně i přes tu pauzu jsem se pořád udržoval ve střehu, občas lítal s upoutanci a taky byl v neustálém kontaktu s kamarády, co jezdili čluny FSR. Tam motory PICCO jednoznačně dominovaly, jen málokdo si je však mohl dovolit. Tak se dokonce pustili směrem vlastního vývoje, ale dosáhnout jejich parametry se jim přes veškerou snahu nepovedlo. Jenže ten kamarád je už po smrti a z jeho konstrukcí se takřka nic nedochovalo. :(

_________________
Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: pon 16.01.2017 21:06 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 9.1.2017
Příspěvky: 6
Bydliště: Liberec
Díky za odpovědi i když jsem to mohl lépe rozvést. Kupříkladu si představuji pod ekonomickým provozem dlouhodobou výdrž a levné palivo, což se na mě nezlobte, nitro rozhodně není. Já koupil před asi měsícem 5l paliva s ricinem za pouhých 450kč ze Slovenska. Motor mohu sehnat starší za pár korun a létat za stokoruny a né za tisíce. Chápu, že dneska si lidé věcí neváží a chovají se k nim stylem, zítra to vyhodím a koupím jiný motor ale mě se nechce otročit v práci, abych pak pracně vydělané peníze utopil v modelech, které se ve finále potkají s tvrdým povrchem. I když samozřejmě chápu, že každý očekáváme něco jiného a jinak to bude vidět človíček milující akrobacii a tím pádem i výkon. Mě stačí rekreační létání jen tak pro radost a proto mi postačí i starší typ motoru do 6,5 třeba za 500kč. Naposledy jsem ale měl detoňák. Kolik voltů potřebuji na žhavení zmíněného motoru Modela 2 Junior? Koncovku mám, jen si nejsem jist se zdrojem, abych nespálil jedinou svíčku, kterou k motoru vlastním. Prohledal jsem místní vlákna ale nemohu se dobrat k něčemu bližšímu, když člověk vlastní jen koncovku a žádný zdroj. Pátral jsem i v mladém konstruktéru a tam jsem našel jen schéma zapojení benzinového motorku Mars, kde je použita indukční cívka a kondensátor. Celé to funguje na 3,5v. Předem moc děkuji za rady a přeji všem pěkný večer:o)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 16.01.2017 21:57 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.4.2010
Příspěvky: 10494
Bydliště: Nový Bydžov ČR
Obrázky: 14
Pokud máš žhavítko s cca 0,5m kabelem tak chlapi u nás používají jednočlánek olovo http://www.rcm.cz/produkt/Pb-clanek-2-V45-Ah-i39239 Stojí to pár kaček, žhaví cca hodinu, vydrží tak 5 let, většina modelářských nabíječek 1 článek Pb nabít umí.
Jirka


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: pon 16.01.2017 22:06 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 7.7.2008
Příspěvky: 109
Bydliště: Ústí n.L.
Obrázky: 9
Pro žhavící svíčku se doporučuje zdroj napětí 1,2-1,5V 3-5A, můžeš použít takové žhavítko
s 1 článkem NiCd/NiMH Obrázek nebo pro 12V baterii Obrázek

nebo nějaký Power panel apod.

_________________
*** FX-32, FX-30 2,4GHz, MC-19 2,4GHz a FlySky GT3B 2,4GHz na auta ***


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: pon 16.01.2017 22:29 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 9.1.2017
Příspěvky: 6
Bydliště: Liberec
Moc díky, tak ho snad zítra konečně prubnu, ten PB článek vypadá dobře, do budoucna si jej objednám. Já si myslel tak 1,2V ve formě monočlánku. Přecejen to je vidět u koncovek s baterií na rc auta ale raději se zeptám zkušenějších.
Přemýšlel jsem i o letu, že bych kdyžtak spadnul do měkého, když je u nás metr sněhu ale kdo by to éro pak v té závěji hledal že :lol:


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 17.01.2017 0:33 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.2.2015
Příspěvky: 1421
Bydliště: Šternberk, ČR
Jaké napětí se používá pro žhavení svíček u MVVS motorů? Nějaky žhavítko si sluču, po elekrikářské stránce sem celkem schopnej a obeznámen, pojmy napětí a proud jsou mě jasny. Jaké napětí nebo proud by měl být na svíčce aby optimálně žhavila a nepřepálila se? S úbytky napětí na vodičích a trvdostí zdroje si poradím. De mě o to abych svíčku zbytečně nespálil? Když na ni přivedu tvrdé napětí 1.2V jak bylo zmíněno výše bude optimálně pracovat?

_________________
NazaM F550-Rozebraná, RCT800-Padená rozbitá
Vektor XXL, EasyGlider,Taranis
HB-D8T Brushless


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 17.01.2017 0:50 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.4.2010
Příspěvky: 10494
Bydliště: Nový Bydžov ČR
Obrázky: 14
Balu píše:
Moc díky, tak ho snad zítra konečně prubnu, ten PB článek vypadá dobře, do budoucna si jej objednám. Já si myslel tak 1,2V ve formě monočlánku. Přecejen to je vidět u koncovek s baterií na rc auta ale raději se zeptám zkušenějších.
Přemýšlel jsem i o letu, že bych kdyžtak spadnul do měkého, když je u nás metr sněhu ale kdo by to éro pak v té závěji hledal že :lol:


To napětí baterky záleží na dýlce vedení. Pokud budeš mít koncovku přímo s akumulátorem, tak stačí i článek Nixx 1,2V. Ale protože jsi psal že máš jen koncovku, předpokládám, že je to typ s kabelem a potom má dost zásadní vliv dýlka a průřez kabelu. Půlmetrovej kabel na koncovce sežere cca těch 0,8V rozdílu pokud to připojíš na PB aku. Prostě nasaď svíčku do koncovky a dotkni se pólů baterky. Svíčka by měla červeně žhnout. Jasně bíle je moc, temně rudá je málo. Čím delší kabel a vybitější baterka, tím míň svíčka svítí.
Jirka


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: úte 17.01.2017 8:18 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 9.1.2007
Příspěvky: 9109
Bydliště: Praha 8, ČR
Obrázky: 9
Wormsnake píše:
Jaké napětí se používá pro žhavení svíček u MVVS motorů?

Napětí pro žhavení je odvislé od typu svíčky, ne od motoru. Ideální je proto mít nějakou regulaci, některé svíčky se spokojí s 1,2V, jiné chtějí třeba 2,0V. Když to zde prohledáš, určitě nějaké rady a odkazy najdeš. Osobně používám powerpanel, v podstatě jsem spokojen, ale má své mouchy. Při zapnutí startéru napětí na svíčce klesá (logicky). Lepší je proto mít napájení žhavení oddělené.
Už jsi mluvil s Peterem?

_________________
Hitec Aurora 9X


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: úte 17.01.2017 14:39 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 9.2.2010
Příspěvky: 6838
Bydliště: Žilina, SK
Obrázky: 15
Balu, kašli na powerpanely! Ty levné umožňují snadné přepálení svíčky. :cry: Správný žhavící regulátor musí dělat regulaci napětí, ne proudu! :!: :!: :!:
Nejlepší jsou ta malá žhavítka na jeden NiCd článek, nebo si postavit něco jednoduchého s delším kabelem a dovnitř dát buď 2 NiCd s diodou, nebo jeden olověný článek (nebo i víc paralelně). Kdysi jsem si dlouhá leta vystačil se dvěma NiCd akumulátory NKN10, které jsem zapojoval buď paralelně (když byly čerstvě nabité) nebo i do série (když jejich napětí už trochu pokleslo). Před 6 lety jsem si zbastlil toto: viewtopic.php?f=40&t=70446&start=15#p1189094. Je to velmi jednoduché, přepínatelné (články jdou buď paralelně nebo do série s předřadnou diodou, nebo bez) a v životě jsem s tím nespálil svíčku. :) Jinak, doporučuji si přečíst to vlákno celé. V podstatě celé je na téma žhavení a najdeš tam odkazy i na podobná další vlákna. Hodně se tady toho už probíralo. :wink:

_________________
Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: úte 17.01.2017 22:55 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.4.2010
Příspěvky: 10494
Bydliště: Nový Bydžov ČR
Obrázky: 14
Ještě tady nepadlo, proč ty powerpanely s regulací proudu pálí svíčky. Pokud je svíčka suchá, tak to funguje ale je nutný si barvu vlákna na vyšroubovaný svíčce zkusit a pak zásadně nekroutit knoflíkem nastavení proudu.
Běda ale, pokud je svíčka zalitá palivem nebo olejem, což je při startování dost běžný jev u motorů hlavou dolů a někdy i do boku. Po chvíli žhavení se část paliva ve svíčce odpaří a část vlákna se ocitne na vzduchu. Vlákno, co je na vzduchu se konstantním proudem rozpálí na úkor v palivu či oleji ochlazované části vlákna a rupne. Takže musí být stabilizace na napětí, tam si svíčka veme "co potřebuje". Já mám v startboxu už asi 35 let vlastnoručně ubastlenej pulzní zdroj pro žhavení z 12V baterky pro startér s MAA723. Blbovzdorná, zkratuodolná destička.
Jirka


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: stř 18.01.2017 4:01 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.2.2015
Příspěvky: 1421
Bydliště: Šternberk, ČR
Ja bych si vsadil na to že problémy spůsobené žhavením proudem jsou stryktně dány tím že žhavané vlákno má nelineární a hlavně zápornou voltampérovou chrarakteristiku.
Kde I nejde lineárně s U.

A proto bych spíš viděl problém v částečně zatopeném vlákně u žhavení napětím, kdy bude podstatně nižší úbytek U na zatopé části a suchá část se přepálí.


Chtělo by to znát U I charateristiku vlákna jestli je spíš lineaní nebo expotencialní.

Pro linearní by bylo lepší žhavit I pro expoteciální by bylo možná lepší žhavit U.


Osobně si myslím žhavení proudem bude lepší protože odhaduju U I chrarakteristika bude pro rozumné teploty vlakna ještě spíš linearní.

Chce to tedy proudový zdroj ale v lineáním provedení a ne řízený PWM modulací, nedej bože PWM řícenou MCU.


Zkoušel sem žhavit svíčku nabíječkou v módu foam cut a dost svíčka blikala pohasínala a rozsvěcovala se. Nabíječka asi prostě špatně reagovala na nelinearní charakteristiku žhaveného vlákna.


Tohle jsou jen mé teoretické úvahy, v reálu sem ještě žhavíka nestartoval.

_________________
NazaM F550-Rozebraná, RCT800-Padená rozbitá
Vektor XXL, EasyGlider,Taranis
HB-D8T Brushless


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 18.01.2017 8:59 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 9.1.2007
Příspěvky: 9109
Bydliště: Praha 8, ČR
Obrázky: 9
Až nebudu mít nic lepšího na práci, zkusím také vyrobit nějaký stabilizovaný žhavič. Jen nevím, zda na samostatný zdroj, nebo by to bylo možné napájet ze stejné baterky jako startér. Zatím mám panel, i když o jeho nectnostech vím, moc jsem toho ještě nespálil (také se povedlo). Jinak modely s válcem dolů při startování obracím kolečkama nahoru. U následujících startů už to nebývá většinou potřeba.

_________________
Hitec Aurora 9X


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: stř 18.01.2017 9:29 
Mazák
Mazák

Registrován: 2.3.2012
Příspěvky: 2715
Bydliště: Ústí nad Labem
Wormsnake píše:
Chtělo by to znát U I charateristiku vlákna jestli je spíš lineaní nebo expotencialní.
To není až taková záhada. Platina má velmi dobře zmapovanou charakteristiku, protože se z ní vyrábějí měřicí odpory (Pt100 a víc), léta jsem dělal na jejich vývoji a výrobě. Ta charakteristika je poměrně slušně lineární (ne dokonale, ale to není významné) s koeficientem α = 0,0385 [1/°C]. Vlákno svíčky sice není z čisté platiny, ale ze slitiny s iridiem, ale teplotní součinitel se moc neliší, hlavně je jakž-takž lineární a kladný.
Já jsem za padesát let praxe žhavil ze všeho možného, co ve které době bylo možné, jak přímo z nějakých článků, případně s nějakým pasivním omezením, tak nepřímo, s nejrůznějšími stabilizátory, proudovými i napěťovými, lineárními i pulzními. Používat úspěšně se dá skoro cokoli, pokud si uživatel uvědomuje, jaké děje probíhají. Ale tak to vždy není.
Shrnul bych to velmi zjednodušeně asi takhle:
- pro svíčku samotnou je vhodnější stabilizace napětí; tento stabilizátor by ale na svíčku měl být připojen pokud možno nakrátko, protože při stabilizování řádově 1,5V a odběru několika ampér jsou dost významné odpory vedení (byť ten je poměrně stálý) a ještě víc ty přechodové, ty jsou navíc nestálé
- takovým napěťovým zdrojem jsou celkem slušně ta žhavítka s jedním NiCd článkem, ovšem s tou nevýhodou, že jejich napětí během vybíjení dost klesá, rozhodně nesplňují představu stabilizovaného zdroje
- podle mého názoru asi nejlépe takový zdroj představuje žhavítko pro 12V baterii (jehož fotku uvedl denny_ul). Je to pulzní stabilizátor napětí, jeho stabilizační schopnost je dostatečná na to, aby napětí na svíčce bylo stálé i při použití startéru (pokles napětí baterie) a je připojený nakrátko ke svíčce, bez dalších zbytečných odporů

Používal jsem i několik různých zdrojů proudu a kupodivu jsem NEZAZNAMENAL žádné pálení svíček, považuji to spíš za teorii nebo výsledek nevhodné manipulace (i když i fyzikální důvody k tomu jsou, není to ale ono částečné zaplavení vlákna), protože některé nevýhody ta metoda skutečně má:
- proud pro svíčku je nutné nejprve nastavit a to se musí udělat na vyšroubované svíčce na barvu vlákna
- pokud provozujete více motorů s různými svíčkami, je nutné nastavovat proud pro každou svíčku jinak. To jsem řešil ampérmetrem (byl součástí zdroje) a zapsáním správného proudu na model poblíž motoru (nastavovat opakovaně pak stačí na proud podle ampérmetru, není nutné svíčku vyndávat). Je to ale nepraktické a omyl není vyloučen (naopak, mně se stalo)

Výhody:
- naprostá zkratuvzdornost (tou disponuje i většina stabilizátorů napětí, nikoli ale samotné články)
- spolehlivé udržení nastaveného proudu při vybíjení baterie i při použití startéru (ten ale nepoužívám...)
- necitlivost na přidané odpory (kabel může být různě dlouhý, je to jedno)
- nejvíce jsem proudový zdroj ocenil při žhavení dvouválce; obě svíčky (jenom musí být STEJNÉ) se žhaví jedním proudem, sériově

V současné době za nejpovedenější žhavítko považuji to zmíněné z fotky. Jeho výhodou je pulzní měnič se slušnou účinností (ze 12V zdroje odebírá při žhavení typicky cca 400mA, záleží na parametrech svíčky). Při slušně seřízeném motoru by se dalo žhavit i ze zdroje vysílače - to ale nedělám, protože stejně mám 12V Pb aku pro palivové čerpadlo.

Jinak ty zdroje žhavení v powerpanelech mě moc neoslňují. Nevím, jestli jsou takové všechny, ale viděl jsem tam pouhý PWM regulátor - to není stabilizace ani proudu, ani napětí, jenom surové spínání v regulovatelné střídě, případně s nějakými drobnými vylepšeními.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 18.01.2017 9:53 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 9.2.2010
Příspěvky: 6838
Bydliště: Žilina, SK
Obrázky: 15
Sakra, chalapi, řešíte tu něco, co už tady bylo stokrát probíráno. :lol:
Celeron píše:
...Po chvíli žhavení se část paliva ve svíčce odpaří a část vlákna se ocitne na vzduchu. Vlákno, co je na vzduchu se konstantním proudem rozpálí na úkor v palivu či oleji ochlazované části vlákna a rupne. Takže musí být stabilizace na napětí, tam si svíčka veme "co potřebuje"...

Máš pravdu v tom, že je potřebný stabilizátor napětí a to nejstarší publikované zapojení s MAA723 je v tomto ohledu skutečně dobré, mnohem lepší než dnes běžně prodávané levné čínské panely s regulací proudu.
Jenže ten mechanizmus přepálení vlákna, popisuješ úplně špatně. Tak to není. :o
Ať už je jedna část vlána mokrá a jiná zas suchá, tomu ničím nezabráníš, protože ty části vlána jsou zapojeny de facto do série a tudíž nimi teče stejný proud. :) Jenže není úplně jedno jakou regulací je tento proud docílen. Jde totiž o to, jak se mění odpor vlákna při zahřátí. Teplá část vlákna bude mít odpor větší, studená menší. Jelikož jsou v sérii, tak celkový odpor svíčky vzroste a při napájení konstantním napětím proud klesne. Ani teplá část vlákna se tak nepřepálí. Naopak při nevhodném regulátoru proudu se ten bude stále snažit dostat do svíčky stejný proud, takže při nárůstu teploty vlákna a zvýšení jeho odporu se napětí zvýší. Tím pádem budou i rozžhavené části dostávat pořád stejný proud, ale jelikož tepelný dán vztahem P=I^2, tak je vidět, že ten výkon značně poroste, při necitlivém nastavení až nad únosnou mez. Naproti tomu při konstantním napětí platí vztah P=U^2/R, tudíž s rostoucí teplotou a odporem vlákna výkon naopak klesá a to je pro zdraví vlákna jen dobře.
Naopak, když je svíčka zalitá palivem, vlákno je studené, jeho odpor je malý a při napájení konstantním napětím díky tomu, že odpor je v jmenovateli, proud automaticky vzroste a taky tepelný výkon. To zaručí rychlé odpaření paliva a rychlé rozehřátí svíčky. Ta samá situace při konstantním proudu však díky poklesu odporu, který už ale není ve jmenovateli, dojde úměrně tomu k poklesu tepelného výkonu. Mokré vlákno se tak bude jen pomalu zahřívat. Pokud bude modelář trpělivý, nebude točit knoflíkem proudu aby to urychlil, tak se nestane nic, jen to vysušení bude trvat strašně dlouho. Mnozí nevydrží a přidají proud aby to vysoušení urychlili. To se opravdu stane, jenže pokud neodhadnou správně okamžik, kdy je nutno proud snížit, tak po nárůstu teploty a tudíž i odporu vlákna tepelný výkon enormně stoupne a vlákno se přepálí.
Samozřejmě není úplně jedno jestli se vlákno vysouší celé naráz, nebo postupně. Jistě že ta suchá místa se přehřívají víc, ale při konstantním napětí je to i tak bezpečné, zatím co při konstantním proudu právě ta místa nejvíc trpí. U starých svíček, kde je vlákno už ztenčeno dlouhým provozem, na mnoha místech se na jeho průřezu podepisuje kavitace, koroze a odpařování povrchové vrstvy, takže jeho drát nemá stejnou tloušťku. Pochopitelně takové vlákno se může přerušit i při správném napájení. V tom tenkém místě je větší odpor a tudíž vyšší teplota, navíc se rychleji zahřívá, tudíž ve stavu, kdy ještě zbytek vlákna je studený a má malý odpor, tak se celý úbytek napětí koncentruje na to ztenčené místo, které se pak propálí stejným mechanismem jako se přepalují klasické žárovky.

_________________
Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 169 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 34 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz