varok
|
Napsal: úte 10.01.2017 13:07 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 4.7.2012 Příspěvky: 2704 Bydliště: Havířov Obrázky: 0
|
Díval jsem se na RCalbum a tam jich pár je, tak se zkuste kdyžtak zeptat majitelů tam.
|
|
Nahoru |
|
|
mikel22
|
Napsal: úte 10.01.2017 18:49 |
|
Celkem nový uživatel
|
|
Registrován: 28.4.2015 Příspěvky: 81
|
A to je ten s profilem clark-y na křídle? Vzpomínáme. M.
Naposledy upravil mikel22 dne čtv 12.01.2017 22:08, celkově upraveno 1
|
|
Nahoru |
|
|
Celeron
|
Napsal: stř 11.01.2017 0:13 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 23.4.2010 Příspěvky: 10507 Bydliště: Nový Bydžov ČR Obrázky: 14
|
U nás ho měl Olda Z. Vím že s ním měl značnej problém, trup z ABS mu několikrát prasknul za křídlama. Dodatečně zjistil, že tam mají být vlepený oválný výztuhy bočnic taky z ABS. Jenže ty a kabinku mu někdo na celnici z balíku ukradl. I to byla realita poloviny 70-tých let pokud někdo měl kliku na příbuzenstvo v cizině... Jirka
|
|
Nahoru |
|
|
rodzr
|
Napsal: stř 11.01.2017 10:09 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 12.3.2009 Příspěvky: 439
|
Ano, originál měl profil s rovnou spodní stranou a trupy z ABS nebyla šťastná volba. Ale na svou dobu to byla bomba - to byl graupner ještě PAN GRAUPNER. No a protože šikovní češi se zlatýma ručičkama byli šikovní už tehdá, mohl jsem s trupem z laminátu a okopčeným plánem na A4 od pana Chalupníčka - pilota a modeláře, ( představte si, že tehdy nebyly běžně dostupné kopírky ) začít stavět Cirruse i já. Zálet se dvěmi šedými "graupnery" a amatérskou soupravou v září 1974. Ale už tehdy jsem tam měl profil E378 a připraveno na křidélka - ale ještě tři roky jsem musel čekat, než jsem si mohl nechat dodělat modul na další dva kanály a vyrobit nové křížáky do vysílačky... Ale Cirrus - tehdy skoro obr - lítal nádherně i bez křidýlek. No a proto je čas na remake. Je to malý, skladný, dobře létající a " vypadající " éro Díky všem za pomoc. Jen co začnu stavět, dám sem pár obrázků...
Přílohy: |
Cirrus 1.JPG [ 87.14 KiB | Zobrazeno 5979 krát ]
|
Cirrus 2.JPG [ 92.2 KiB | Zobrazeno 5979 krát ]
|
|
|
|
Nahoru |
|
|
Kiwira
|
Napsal: stř 11.01.2017 11:35 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 21.1.2012 Příspěvky: 465 Bydliště: Havířov Obrázky: 28
|
Cirruse jsem měl také - ale ne originál , laminátový trup, a křídla ( vylepšená s profilem E 387 ) létal hezky ( pokud si pamatuji ) , v současné době také létám s Cirrusem 75 od Graupnera : http://www.avemodel.estranky.cz/fotoalb ... cirrus-75/Mirek
_________________ Hrom do vrtule !!
Naposledy upravil Kiwira dne stř 11.01.2017 11:36, celkově upraveno 1
|
|
Nahoru |
|
|
tomashr
|
Napsal: stř 11.01.2017 11:35 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 22.6.2008 Příspěvky: 6038 Bydliště: Praha ČR
|
On taky Graupner později udělal verzi Cirrus 75 s laminátovým trupem... To ABS byla tehdy docela móda a laborovalo s tím více firem (asi nejvíc Carrera, dnes už dělající jen autodráhy), ale posléze to ustoupilo do pozadí, sice byla po vychytání much pevnost výtečná, ale hmotnostně nic extra. Naopak se postupně výrobci naučili dělat laminátové trupy včetně povrchové úpravy (stříkání formy, gelcoat atd), což to posunulo někam jinam a tak ABS ztratilo smysl.
Naopak to křídlo s Clark-Y bylo docela promyšlené, popisoval osobně Fred Militky s vysvětlením, že sice ví, že to trochu zhoršuje výkony, ale zásadní je, že takhle to na rovné desce každý postaví rovné, zatímco vypouklé profily dopadaly daleko hůře - prostě zkušenost se zákazníky a snaha jim vyjít vstříc...
Mimochodem pokud by někdo měl v přijatelném stavu zapadlou tu českou kopii trupu z laminátu, tak bych měl docela zájem, tento klasický model od Graupnera by si remake zasloužil.
|
|
Nahoru |
|
|
radekV77
|
Napsal: stř 11.01.2017 12:00 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 15.11.2008 Příspěvky: 391 Bydliště: Kladno
|
ty staré stavebnice měly kouzlo. Mě by se zase líbilo toto
Přílohy: |
s-l1600.jpg [ 51.19 KiB | Zobrazeno 5913 krát ]
|
|
_________________ http://radekv77.rajce.idnes.cz/ http://lmk-kladno.rajce.idnes.cz/
|
|
Nahoru |
|
|
rodzr
|
Napsal: stř 11.01.2017 12:27 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 12.3.2009 Příspěvky: 439
|
...ano Cirrus 75 převálcoval Cirruse jak ve velkých, tak v modelech. I já jsem tehdy " modifikoval " klasiku na 75ku, ale už to nebylo to pohodové lítání. VOP nahoře byla choulostivější a hlavně těžší a to se projevilo na letových vlastnostech. Ale velký Cirrus 75 byl docela úspěšný. ASK 14 - originál měl kolega v klubu a jak jinak v té době na spalovák. Nádhera. U mě je v pořadí, mám jakýs takýs - dost mizerný trup ( proto to na něm vázne ), připraven plán i matroš...Bude ale na elektro. Snad se dožiju Ale o tom v jiném vlákně a jindy. PS zrovna maluji VOP a SOP Cirrusu, o víkendu by mohla být kostra hotová.... Díky všem za pomoc s rozměry
|
|
Nahoru |
|
|
doubravka
|
Napsal: stř 11.01.2017 12:38 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 9.1.2012 Příspěvky: 1406 Bydliště: Rakovník Obrázky: 9
|
radekV77 píše: ty staré stavebnice měly kouzlo. Mě by se zase líbilo toto to mi pripomina astira od modely.. taky se na nej chystam,mam nenacatou stavebnici.
_________________ lítat neumim,ale o to víc mě to baví. :-)
|
|
Nahoru |
|
|
Celeron
|
Napsal: stř 11.01.2017 15:58 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 23.4.2010 Příspěvky: 10507 Bydliště: Nový Bydžov ČR Obrázky: 14
|
Jak vlastně dlouho vydrží stavebnice v krabici? Já jsem před časem dostal (zdědil po cizím) nenačatou krabici Akrobat od Modely. Bohužel dýha lepená na polysterén rozpraskaná, místy odlepená. U balzový klasiky mě napadá přeschnutí balzy a zkřehnutí. Setkal jsem se s 25 let starým laminovaným trupem z epoxy nevím kolik. Byl vevnitř jakoby lepivý. Ne, nebyl to polyester u něj to byla známá bolest, opravdu epoxyd. Jaký máte zkušenosti Vy? Jirka
|
|
Nahoru |
|
|
kocour
|
Napsal: stř 11.01.2017 18:52 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 24.1.2009 Příspěvky: 2651 Bydliště: Praha 4 -Krč, ČR
|
Někdy v r. 1972 mi přišla do rukou světlotisková a tedy špatná kopie originálního výkresu. Obkreslil jsem to perem Rotring na pauzák. Trup byl vyroben laminováním na pozitivním kopytu. To jsem udělal ze zbytků balzy. Na kopyto jsme navlékli jakousi folii s vysokou průtažností (nalezeno na stavbě, kde tím byly proloženy profilové plechy dovezené z Anglie). Ta sloužila jako separátor. Laminovalo se přes to. Kopyto bylo 2 dílné, laminát se přehnul přes středovou rovinu a zajistil špendlíky. Po vytvrzení se okraj oříznul pilkou na železo. Obě půlky byly slepeny přilaminováním proužků sklotextilu. Potom se to muselo pracně obrousit, taky to šlo hoblovat hoblíkem Narex. Kabina se lisovala z plexi 2 mm na dřevěném kopytu, po nahřátí v troubě. Plexi se přitlačovalo na kopyto přes hadr, s pomocí co největšího počtu rukou. Ta technologie byla příšerná, přesto jsme tak pár trupů vyrobili. Fotky se mi bohužel nezachovaly. V r. 1977 jsem sehnal originál stavebnici, lítalo mi to několik let. Model mám uložený, bude potřebovat nový potah a asi instalaci křidélek. Důvod odložení Cirruse byla jeho tupost na směrovku. Ani zvětšení kormidla na 2 násobek moc nepomohlo. V té době jsme vyrobili negativní formu na podobný tvar trupu, s poněkud větším křídlem i s křidélky.
_________________ Lítám blbě, ale rád http://www.kocour111.rajce.idnes.cz
|
|
Nahoru |
|
|
tratonah
|
Napsal: stř 11.01.2017 20:12 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 4.12.2016 Příspěvky: 312 Obrázky: 0
|
Cirrus modrá kabina , stavebnice ze západu . Echtovní zboží Ke mě se dostal někdy v 82 ,přesně jak píše kocour,tupý na směrovku a celkem elastické spojky křídel.Jinak ale krasavec.Pak jsem se shlídl ve Štíru to by nezmar,potom Tau další bezušák a při soustředění na AK Raná jsem na kopci zmerčil borce pro mne s tenkrát božím érem Demon . Vyškemral jsem plán a později se ke mě dostal ještě laminátový trup takže jsem měl Démony 2
|
|
Nahoru |
|
|
rodzr
|
Napsal: čtv 12.01.2017 10:03 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 12.3.2009 Příspěvky: 439
|
...rád vidím, že pamětníků je tady stále dost a něco Cirrusů by se znovu mohlo objevit... K neduhům - spojky, drát z originálu byly na razantnější lítání skutečně měkkčí, ale při létání na pohodu, je třeba si uvědomit, že to byla skoro maketa, naprosto vyhovující Větší vzepětí - naprosto v kontextu doby a poplatné řízení směrovkou a výškovkou No a moje tehdejší verze - spojku jsem měl z planžety na celou výšku mezi nosníky E 378 a měl jsem vzepětí cca 4 stupně, ale s křidélky. Přesto ( ve srovnání s dneškem ) to bylo trochu tupější, ale na svah naprosto dostačující. Současná verze - vzepětí do 3 stupňů, kvůli váze uhlíková spojka, serva v křídle Nevím z čeho kabinu. Mám ji z laminátu, moc by se mi líbila jako na originálu. Uvidíme Díra na vlečný háček, směrovka namalovaná, rám slepen, fotky budou následovat...
|
|
Nahoru |
|
|
xpetr
|
Napsal: čtv 12.01.2017 15:53 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 12.11.2008 Příspěvky: 346 Bydliště: Kralupy
|
rodzr píše: Nevím z čeho kabinu. Mám ji z laminátu, moc by se mi líbila jako na originálu. Uvidíme
Neboj, už chytá tvar... modrou? když teda dle originálu....
_________________ Jantar 3,5m,Biglift 2,8m 80ccm,ASW28 4m,Staudacher O.S.-20ccm, Solius MPX
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 44 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|