|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 15 ] |
|
Autor |
Zpráva |
milagros
|
Napsal: úte 10.01.2017 18:36 |
|
Zkušený debatér
|
|
Registrován: 9.3.2013 Příspěvky: 468 Bydliště: Blansko
|
Zdarec potrebuju poradit jakou baterku do letadla,motor bude na 4S s vykonem 655W a reglem 50A motor bude stale v provozu a bude zatezovan skoro na max,proste za to budu porat tahat.....jakou baterku aby vydrzelo letadlo ve vzduchu tak 10-15 min? dikec
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
BoBik_CZ
|
Napsal: úte 10.01.2017 19:21 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 15.2.2016 Příspěvky: 501 Bydliště: Frýdek-Místek
|
Jaký příkon má pohonná soustava? Schválně nepíšu motor, protože vrtule tohle hodně ovlivní.
Jinak pokud máš 50A regl, tak budu předpokládat trvalý odběr 40A, tj. 40000mA. Na minutu letu budeš potřebovat 40000/60 = 666mAh. Pokud s tím chceš létat 15 minut, pak 666 * 15 = 9990 tedy 10000mAh.
Možná to bude stačit, možná to nebude stačit, ale se zadanými vstupními informacemi to asi lépe nepůjde.
|
|
Nahoru |
|
|
JosefSvejk
|
Napsal: úte 10.01.2017 19:27 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 28.4.2011 Příspěvky: 6500 Bydliště: ČR Obrázky: 0
|
Tak zkus trošku počítat . Skoro naplno je 600W? Potom za hodinu je to 600 Wh, na 1/4 hodiny potřebuješ 600/4 = 150 Wh, to je u čtyřčlánku 15 V x 10 Ah = 150 Wh. U tak velké baterky v podstatě céčka řešit nemusíš, proud vychází jen 4C.
_________________ Člověk je tak složitá bytost, že o tom lidstvo nemá ponětí.
|
|
Nahoru |
|
|
jyrry
|
Napsal: úte 10.01.2017 22:11 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 28.2.2005 Příspěvky: 20822 Bydliště: Rakovník, CZ Obrázky: 0
|
Já mám tyhle počty ještě jednodušší... Pokud z baterky beru průměrně 10C, je doba letu max. 1/10 hod. Pokud beru n*C je doba max. 1/n. Velmi zjednodušeně (ale použitelně) C = t * I kde C je kapacita v Ah, t doba letu v hod. a I průměrný proud do pohonu. Létám třeba F7F (2,1m, 10,5kg), odběr průměrně (včetně pojíždění) do 50A, dobu letu (včetně pojíždění) chci řekněme 6 minut, tedy 0,1 hod. Potřebaná kapacita je 0,1 * 50 = 5Ah. A je to. Létám to s aku 5000mAh. Ten proud za letu trochu klesne protože dobíjím kolem 3600-4000mAh, pípák na vysílači mám nastavený na 5 minut.
_________________ jyrry.webnode.cz
|
|
Nahoru |
|
|
ellet
|
Napsal: stř 11.01.2017 10:23 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 12.2.2016 Příspěvky: 1978 Bydliště: Vysočina, ČR
|
jyrry píše: Já mám tyhle počty ještě jednodušší... Já taky Přepočítávám na Amin. Tvůj příklad: 50A, 6min = 300Amin. Z toho Ah = 300/60 = 5.
|
|
Nahoru |
|
|
jyrry
|
Napsal: stř 11.01.2017 11:35 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 28.2.2005 Příspěvky: 20822 Bydliště: Rakovník, CZ Obrázky: 0
|
U tech WWII elektro je tak trochu problem ze kdyz to je trochu nalozene tak to potrebuje taky trochu letet a kdyz si pak nekdo zamane letat s tim 20 minut jako s epepakem tak to moc dohromady nejde.
_________________ jyrry.webnode.cz
|
|
Nahoru |
|
|
guchar
|
Napsal: stř 11.01.2017 15:46 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 7.5.2015 Příspěvky: 7418 Bydliště: ČR Obrázky: 8
|
Elektrické množství v Ah (Amin) pro výpočet doby chodu (motoru / napájení zátěže) z kapacity baterie je klasika. - Na paměti je nutno mít fakt, že udávaná kapacita baterie (C) musí být při uvažovaném Iz=U/Rz, nebo blízkém. - Kapacita baterie (C) je veličina na velikosti dodávaného proudu závislá. S rostoucím proudem Iz kapacita klesá. _Pokud to věci neznalý jedinec nevezme do úvahy, tak spláče nad skutečností, oproti očekávání z výpočtu.
- Jeli třeba, užije se místo elektro-chemických účinků Ah, práce Wh, do úvahy bere proměnné U. Při I konstanta. _ Získanou práci je možno zjednodušeně vyjádřit přibližnou (numerickou) integrací (obdélníková metoda) PRÁCE od t1 do času tn (i=2, 3, ..., n) je sumou od i=2 po n výrazů PRÁCE(ti) = U(ti) krát I krát ((t(i)-(t(i-1)) Pro jednoduchost výpočtu se U (I je konstantní) odečítá v intervalech stejné velikosti delta (t) = t(i) - t(i-1). Takže sečítáme součiny (U(ti) krát KONSTANTA (I, delta (t))) - Když by proud nebyl konstantní, lze odečítáním vytvořit tabulku pro I(ti) a její hodnoty ve vzorci užít k násobení. - Totéž pokud by odečítání bylo v časových intervalech nestejné délky.
|
|
Nahoru |
|
|
milagros
|
Napsal: stř 11.01.2017 17:40 |
|
Zkušený debatér
|
|
Registrován: 9.3.2013 Příspěvky: 468 Bydliště: Blansko
|
dikec ale nazory se celkem ruzni....nekdo pise 5ah nekdo 10ah
v letadle je doporucena baterie 3S 4500mah ale ja sem zvolil silnejsi motor.....jako Waty jsou stejne akorat je na 4S misto 3S.....takze baterie by mohla bys stejna akorat misto 3S 4500 bude 4s 4500mah....co na to rikate jako odbornici?
|
|
Nahoru |
|
|
jyrry
|
Napsal: stř 11.01.2017 17:47 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 28.2.2005 Příspěvky: 20822 Bydliště: Rakovník, CZ Obrázky: 0
|
Myslím že netřeba to tak složitě prožívat, stejně až ve vzduchu se ukáže kolik že to vlastně potřebuje na přiměřený let... A vlastně ani nevíme co to má být za poletuchu...
_________________ jyrry.webnode.cz
|
|
Nahoru |
|
|
JosefSvejk
|
Napsal: stř 11.01.2017 17:49 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 28.4.2011 Příspěvky: 6500 Bydliště: ČR Obrázky: 0
|
milagros píše: dikec ale nazory se celkem ruzni....nekdo pise 5ah nekdo 10ah
Pokud se dobře dívám, tak výpočty toho tvého konkrétního zadání jsou tu dva a u obou vyšlo 10 Ah.
_________________ Člověk je tak složitá bytost, že o tom lidstvo nemá ponětí.
|
|
Nahoru |
|
|
jyrry
|
Napsal: stř 11.01.2017 17:51 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 28.2.2005 Příspěvky: 20822 Bydliště: Rakovník, CZ Obrázky: 0
|
milagros píše: ....jako Waty jsou stejne akorat je na 4S misto 3S.....takze baterie by mohla bys stejna akorat misto 3S 4500 bude 4s 4500mah... Dobrá cesta za výkonem při zachování až prodloužení doby letu za cenu jistého nárůstu hmotnosti. Nějakou přibližnou baterku kup a hoď to do vzduchu, teprve pak budeš chytřejší, si tak říkám... Aku je stejně spotřebák. Akorát můžeš slevit z té čtvrthodiny - to je jasný důvod proč mně to vyšlo na 5000mAh.
_________________ jyrry.webnode.cz
|
|
Nahoru |
|
|
jio
|
Napsal: stř 11.01.2017 20:36 |
|
Mecenáš serveru
|
|
Registrován: 18.8.2005 Příspěvky: 4945 Bydliště: Šternberk, ČR Obrázky: 0
|
milagros píše: dikec ale nazory se celkem ruzni....nekdo pise 5ah nekdo 10ah
Můžeš pro to použít taky jednoduchou kalkulačku (ve sloupci vpravo, druhá shora).
|
|
Nahoru |
|
|
dkm
|
Napsal: pon 17.04.2017 18:40 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 17.4.2017 Příspěvky: 13
|
kolik mi vydrží baterie lipo 25C 2200mah když mám regl s vlastnostmi: stálý proud 1s 110A, 30s 40A a 5min 22A? napr. 2000mah ni-cd baterka vydrží 10-15min jízdy
|
|
Nahoru |
|
|
BoBik_CZ
|
Napsal: pon 17.04.2017 18:50 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 15.2.2016 Příspěvky: 501 Bydliště: Frýdek-Místek
|
dkm píše: kolik mi vydrží baterie lipo 25C 2200mah když mám regl s vlastnostmi: stálý proud 1s 110A, 30s 40A a 5min 22A? napr. 2000mah ni-cd baterka vydrží 10-15min jízdy To je nesmyslný dotaz. Ty hodnoty proudu u regulátoru jsou maximální povolené. Tedy při jejich překročení výrobce neručí, že to regl přežije. Pro zjištění, jak dlouho vydrží baterka je důležité znát zejména odebíraný proud. Svůj vliv pak má také teplota okolí a stav baterie.
|
|
Nahoru |
|
|
|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 15 ] |
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|