|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 8 ] |
|
Autor |
Zpráva |
sky59
|
Napsal: pon 16.01.2017 8:48 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 21.9.2015 Příspěvky: 991
|
Zdravim,
cez vikend sme zacali skladat lietadlo, zvladli sme cely chvost....
Nabuduce budeme pokracovat s motorom a mal by som otazky a za odpovede budem vdacny:
mame motor evolution NX.52 , pozeral som sa ze je tam dorazova skrutka ktora ma zarucit ze sa nasavanie nikdy nezavrie ale ostane strbina aspon 1mm, toto pootvorenie sa naozaj nastavuje tou skrutkou alebo sa treba spoliehat na servo a jeho krajne polohy nastavene vo vysielaci? co je istejsie? (asi skrutka.... ale servo asi nastavit aby sa nebili) pretoze motor je udajne zabehnuty z vyroby ale strbina sa da kompletne uzavriet (nasavanie), pri plnom zatvoreni to zhasne alebo nie?
nadrzka je plastova, podoba sa na valec, v strede na jednom konci je vyvedene je zrejme nasavanie - ma tu preklapaciu hadicku so zavazim, dalej nerozumiem: je tam este jeden vyvod hore (vsetko na jednej strane co popisujem) tam ide pretlak z vyfuku? naspodu nadrzky smerom dopredu je vycnelok asi 4cm3, co moze byt asi 5% celkoveho objemu nadrzky, otazka je, ten privod z vyfuku je naozaj hore alebo ma byt hore ten vycnelok 4cm3?
ak vsetko pripojim, ako budem plnit potom tu nadrz? alebo ta nadrz sa ma vyberat? pre plnenie a aj po odstaveni lietadla? neviem co by povedali hadicky pri opakovanom stahovani z nadrzky? uz mame kupene cerpadlo na palivo na klucku....
tiahla na chvostove plochy nejdu uplne lahko, prechadzaju cez drevo trosku dosikma, mam to namastit silikonovym olejom alebo niecim inym?
diky za rady
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
Michal Matějka
|
Napsal: pon 16.01.2017 11:02 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 10.1.2011 Příspěvky: 585 Bydliště: Žebrák
|
sky59 píše: Zdravim,
pretoze motor je udajne zabehnuty z vyroby ale strbina sa da kompletne uzavriet (nasavanie), pri plnom zatvoreni to zhasne alebo nie?
diky za rady motor z výroby určitě zaběhnutý nebude, měl jsi asi na mysli nastavený
|
|
Nahoru |
|
|
DAF
|
Napsal: pon 16.01.2017 11:31 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 9.1.2007 Příspěvky: 9109 Bydliště: Praha 8, ČR Obrázky: 9
|
Motory Evolution se dle sdělení výrobce, potažmo prodejce zabíhat nemusí a prý jsou nastaveny už z výroby, takže odpadá štelování. Osobně bych štěrbinu držel servem, ne šroubem, je pak možné nastavit tzv. enginecut - chcípák. Běžné nádrže mívají tři trubky - k motoru, tlakování od tlumiče a plnění. Pokud jsou skutečně jen dvě, jedná půjde k motoru a druhá bude na tlakování. Plnění je možné přes hadičku je karbecu s tím, že trubička tlakování musí jít nahoru, aby odcházel vzduch. Možnost odchodu vzduchu při plnění musíš mít vždycky zajištěnou. Pokud jde o táhla, musí jít vždy volně. Žádné mazání, čímkoli ne! Vsákne ti to do dřeva, ze kterého to už nedostaneš a nebude ti na tom např držet potah. Raději bych předělal otvory, kterými vychází táhla z trupu, aby to šlo volně. Všechny zbytečné odpory zatěžují serva, tím je větší odběr z baterky. Ale tohle bys měl řešit ještě před říznutím do bočnice.
_________________ Hitec Aurora 9X
|
|
Nahoru |
|
|
sky59
|
Napsal: pon 16.01.2017 13:26 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 21.9.2015 Příspěvky: 991
|
hm, asi zvacsim tie otvory na tiahla... prevrtam 3mm vrtakom a bude po ftakach....
ta nadrz ma tri otvory ale jeden je zaslepeny, asi ho prevrtam a pouzijem na plnenie? po lietani, ako vyberiem zvysok co zostane v nadrzi?
ten otvor na tlak z vyfuku ma byt hore alebo dole? (ked lietadlo stoji na kolesach)
dik
|
|
Nahoru |
|
|
Lark
|
Napsal: pon 16.01.2017 14:08 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 13.11.2008 Příspěvky: 9866 Bydliště: Benátecká Vrutice, ČR
|
Ten šroubek na karburátoru jen zajišťuje spirálový chod šoupátka a jen omezuje maximální krok pohybu a zajišťuje aby šoupátko nevypadlo. Na šoupátku je buď spirálová drážka, nebo jen šikmý zářez, a pak se tím šroubkem nastavuje omezení polohy šoupátka pro plné otevření. Mělo by to být z výroby nastavené správně, takže nedoporučuju na tom nic měnit. Ta poloha přivření otvoru pro volnoběh se nastavuje zásadně servem při seřizování volnoběhu. Vypadá to, že je to tvůj první spalovák, takže bych ti doporučil domluvit se s někým, kdo má se spalováky zkušenosti a pomoh by ti alespoň s prvním uvedením do chodu a seřízením. Pokud jde o nádrž, tak je výhodnější použít všechny tři vývody z nádrže. Ten třetí otvor nemusíš vrtat, ale většinou ho stačí propíchnout trubičkou. Ten přívod ke karburátoru musí být uvnitř nádrže pohyblivý s "bimbátkem" (provrtané závažíčko na konci hadičky uvnitř nádrže) a jeho délka se dělá tak aby v žádné poloze nedosáhlo k zadní stěně nádrže. Tlakovací přívod od tlumiče musí uvnitř nádrže ústit pod horní stěnou a třetí (plnicí) naopak musí dosahovat ke dnu nádrže, u hranaté nejlíp do některého rohu, aby se dalo palivo co nejvíc vysát. Tu plnicí hadičku si vyvedeš ven z trupu a buď jí budeš zacpávat nějakám špuntíkem, nebo i šroubkem, nebo si koupíš jednocestný plnicí ventil, který namontuješ do stěny trupu. Taky bych ti doporučil napřed si o spalovákách a jejich provozu něco nastudovat a začít můžeš třeba tady.Edit: Tu nádrž máš nejspíš něco podobného jako tahle, takže jí namontuj v poloze jako na obrázku v odkazu, tzn. tou kapsou dolů a dopředu.
|
|
Nahoru |
|
|
sky59
|
Napsal: pon 16.01.2017 16:51 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 21.9.2015 Příspěvky: 991
|
Grazie 2000! je to presne tak, a uz ked je tu niekto kto do toho vidi, nechcem umriet sprosty, naco je na nadrzi ten vycnelok dopredu?
|
|
Nahoru |
|
|
2952
|
Napsal: pon 16.01.2017 23:35 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 11.9.2011 Příspěvky: 1732 Bydliště: ČR ,Slapy nad Vltavou
|
Poradím Ti : Doplň si bydliště, ...je tu hodně fajn lidí a třeba Tě někdo pozve na návštěvu a věř, že 10 minut povídání je lepší než 200 otázek začátečníka na diskuzi zde Bylo by to dobré i v okamžiku, kdy začneš létat. Tam se objeví další spousta otázek. Pro mě vždy bylo nejhorší, když jsem spadl a nevěděl PROČ!???...
Ať se Ti dílo podaří...Honza
|
|
Nahoru |
|
|
DAF
|
Napsal: úte 17.01.2017 9:48 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 9.1.2007 Příspěvky: 9109 Bydliště: Praha 8, ČR Obrázky: 9
|
Zkus, kromě bydliště do profilu, také doplnit odkaz na tu svou stavebnici. Motory Evolution jsou známé od Astry, ale osobně mi název modelu absolutně nic neříká. Třeba ho ale někdo má a případně ti poradí i s dalšími detaily stavby a letu.
_________________ Hitec Aurora 9X
|
|
Nahoru |
|
|
|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 8 ] |
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 22 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|