Pravidla fóra


Toto je nové fórum, pokud víte o nějakém vláknu, které by se mělo přesunout do EDF, tak napište SZ na TomasC.
Díky



Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 45 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: pon 23.01.2017 11:11 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 4.2.2015
Příspěvky: 155
Bydliště: Praha 15
Zdravím,
mám tu edfko 64mm s motorem 2627 4100kv dělaný na 3S Lipo, odběr max +- 30A. Potřeboval bych větší tah, no to nejjednodušší je dát tam 4Sko. Samozřejmě to bude chtít lepší regl, ale motor se mi měnit nechce a tak se vás ptám, opravdu tak riskuji? Letadlo je z PNPčka a bylo mi řečeno, že do se do toho dává vše "nadoraz" a motor to nemusí dát. No i tak bych to postupně zkoušel, měřil teploty a myslím si, že by to mohlo jít. První krok bude jistojistě změření teploty motoru po několikaminutovém maximálním zápřahu na 3S při pokojové teplotě, potom se uvidí. Díky za odpovědi
Jinak aktuální otáčky cca: 47 000
A s 4S: 62 500

_________________
Sbach, Solo Sport (žhav. 7,5ccm), F-35 (dmych. 64mm), TORO 900 (+FPV), Duet


Nahoru
 Profil  
 
 
PříspěvekNapsal: pon 23.01.2017 12:06 
Platící zákazník RCManie
Platící zákazník RCManie

Registrován: 22.7.2012
Příspěvky: 4515
Bydliště: Zvole u Prahy
Obrázky: 0
neuvádíš co je to za motor, co je to za dmychadlo (jak je v tom motor dobře chlazený).
tvůj test " po několikaminutovém maximálním zápřahu na 3S při pokojové teplotě"
nepřežije většina běžných dmychadel .Ale pokud ano, nic ti to neřekne pro použití 4s .

Pokud je to obyč. motor, v první chvíli odmagnetizuješ magnety , pokud ho rychleji nespálíš .
Nárust 47 - 62 tis otáček může jít téměř o dvojnásobný odběr proudu .
Navíc pokud je edf plastové, odstředivou silou se protáhnou lopatky a začnou drhnout o plášť , čímž edf okamžitě rozvážíš
a v podstatě zničíš.


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: pon 23.01.2017 12:14 
Mazák
Mazák

Registrován: 30.8.2011
Příspěvky: 5331
Bydliště: Plzeň, CZ
Obrázky: 0
Pokud neznas zname parametry toho motoru a regulatoru tak vzdy riskujes. Pro eliminaci rizika si muzes najit podobny motor (kv, rozmer, hmotnost) a podivat se jake ma parametry. Pak pripojit merak proudu a zkusit co to bude delat.

Muj odhad je ze jako prvni usmahnes regulator. Jeste jsem nevidel PNP kde by reglery byly nejak zasadne predimenzovane.

To zda prezije regler/motor a jak dlouho taky zalezi na tom jak litas. Pokud to budes drzet na 30% plynu a plnej tam seknes 2x za let tak to mozna prezijes. Pokud povalis furt na plnej tak je sance na zahoreni dost vysoka.


btw : fascinuje me ze toto je uz druhy dotaz v posledni dobe ktery ma pocit ze udaje na motorech jsou jen pro srandu kralikum. Nebo ze cinan na ten motor schvalne da hodnoty o X procent mensi jen tak pro jistotu.

_________________
coptery@FrSky X9E, 3.4m Go-3,EPP Spartan,SkySurfX8,SE.5,MPX Extra 300s@Jeti DC-16


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: pon 23.01.2017 12:55 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 8.5.2006
Příspěvky: 9047
Bydliště: Bratislava dnv SK
Princíp je že motor znesie elektricky nejaké ampére, to by prechodn 3s na 4s nevadil AK ľahšia vrtuľa dovolí o tú tretinu vyššie otáčky. Lebo s rovnakou vrtuľou bude odber prúdu rásť s nejakou možno až treťou mocninou a upečie sa to určite..
Som teda zvedavý kde by sa dal nájsť do daného dmychadla vhodný iný ľahší kus "vrtule" - možno ale to možné je, to neviem, žeby menej lopatiek? Alebo výmena celého dmychadla. Treba si povedať že zrejme aj bude kvalitné bude výrazne drahšie než nejaký čínsky motor... (a otázka je, či by nestačilo lepšie to dmychadlo aj s rovnakým motoroma na 3s, na výrazne lepší výsledok.)
No budiž - Ale tie nejaké výrazne vyššie otáčky ešte musí zniesť rotor motora a to dmychadlo, aby ho neroztrhalo, prípadne aj ložiská.
A nakoniec, možno v neposlednej rade, v motore rastú aj straty v železe, kvoli vyššej frekvencii(otáčkam), to je vec u inrunneru možno chladiteľná ale nemusí to tiež byť ideálne - záleží asi aj na materiáli.

Takže podľa mňa, ak by som oželel nižšiu životnosť a bol si istý že kúsky roztrhanej vrtuľky mi nevystrelia oko, možno by som posilnený teóriami aj chvíľu "kutil" kým by som to celé nezničil...


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 23.01.2017 14:41 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 4.2.2015
Příspěvky: 155
Bydliště: Praha 15
No zprvu - na 3S mi to dokáže běžet +- 5 minut v kuse bez jakéhokoliv výrazného zahřátí. Šlo mi pouze o to změřit teplotu.
Za druhé - již v prvním příspěvku píši, že regl by musel být 100% nový.
Ad 3 - proč se o něco podobného vůbec chci pokusit - s tou stíhačkou musím letět POŘÁD na plnej a i tak je to takové na pádové rychlosti (resp. ne přímo pádové, ale na rychlosti kdy se to díky neofukovaným plochám nedá ovládat), rychlost to má stejnou ne-li menší než moje Toro! (3S, 8x6).
Mimochodem nemam pocit, ze udaje na motorech jsou zde jen na okrasu - pouze si myslim, ze by to mohlo zvladnout vice. Co kdybych omezil trim na vysílači na dejme tomu 80/90%? Vše by dostávalo menší záběr.
Jako podstatnou poznámku beru tu odstředivou sílu působící na lopatky -velmi důležitý fakt! Avšak byl jsem informován, že dmychadla by měla něco vydržet.
Info o motoru - stačí si zadat 2627 4100kv do googlu. Btw tu máte přímo tu stíhačku: http://www.rcking.eu/cs/jety/62040-f-35 ... g-pnp.html
Je tu uvedeno, že to je 4600kv, ale štìtek na motoru říká něco jiného.
Btw. Mně fascinuje, že čím dál více odpovědí obsahuje místo rady a přátelské reakce poukazy na to, jak vás (my začátečníci, kteří ANO o tomto moc nevědí a ANO proto se zde ptáme na pro někoho zdánl8vě hloupé věci) fascinujeme a jsme úplní lemplové a blablablabla... Víte, tohle člověka dokáže od modelařiny celkem odradit. Neříkám, že takto odpovídá většina, naopak zde je velmi přátelský kolektiv a za to jsem velice rád, ale čas od času se zde takováto zpráva objeví a abych pravdu řekl, i z pohledu třet osoby mi to není příjemné. Díky

_________________
Sbach, Solo Sport (žhav. 7,5ccm), F-35 (dmych. 64mm), TORO 900 (+FPV), Duet


Naposledy upravil Potkan dne pon 23.01.2017 14:53, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 23.01.2017 14:50 
Platící zákazník RCManie
Platící zákazník RCManie

Registrován: 22.7.2012
Příspěvky: 4515
Bydliště: Zvole u Prahy
Obrázky: 0
Hmm to je oběžka - zapomeň na otáčky - to nedá těch 60 000 a za ty peníze tam nebudou ani tepelně odolný magnety, ani drát .
Ale je to jedno, protože to neukočíruje regl .


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: pon 23.01.2017 14:56 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 4.2.2015
Příspěvky: 155
Bydliště: Praha 15
Ok a nějaký nápad pro zvýšení tahu bez toho, aniž bych musel měnit celý vnitřek?

_________________
Sbach, Solo Sport (žhav. 7,5ccm), F-35 (dmych. 64mm), TORO 900 (+FPV), Duet


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 23.01.2017 15:01 
Mazák
Mazák

Registrován: 30.8.2011
Příspěvky: 5331
Bydliště: Plzeň, CZ
Obrázky: 0
Ja jsem v Goshawku s 64mm dmychadlem pri prechodu na 4S vymenil esc i dmychadlo s motorem. Nejaky polohlinkovy Mad Thrust z HK (stator z alu, vrtule cf nylon).

Letadlo leti ted mnohem lepe, o tom zadna, ale jako dusledek je narust hmotnosti a tudiz musim letadlo strilet katapultem. Z ruky se to ted neda hodit ani nahodou.

Za me to neni dobrej napad a nejake hratky s 80-90% nepomuzou.

Ohledne reakce na zacatecniky - no, pokud se bude nekdo na elektro foru ptat zda kdyz je na motoru napsano 220V tak tam muze pustit 380V protoze si mysli ze by to melo vydrzet tak asi taky nedostane odpovedi ve stylu "jasne, zkus to". Kdyz jsem zacinal a zeptal jsem se na nejakou blbost, tak v pripade ze me 2 lidi rekli ze je to blbost tak me to vetsinou doslo :-D A nebo jsem si rekl ze to stejne zkusim a holt jsem si nabil drzku sam :-D

Takze ti tady par lidi rika ze to neni dobrej napad. Ty jsi presvedceny ze je to skvely napad tak do toho jdi. Treba to bude slapat a pak nas muzes utrit jaky jsme srabove

_________________
coptery@FrSky X9E, 3.4m Go-3,EPP Spartan,SkySurfX8,SE.5,MPX Extra 300s@Jeti DC-16


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: pon 23.01.2017 15:04 
Mazák
Mazák

Registrován: 30.8.2011
Příspěvky: 5331
Bydliště: Plzeň, CZ
Obrázky: 0
Potkan píše:
Ok a nějaký nápad pro zvýšení tahu bez toho, aniž bych musel měnit celý vnitřek?


Tudy by mozna cesta vest mohla. EDF vetraky jsou dost nachylne na velikost vstupu vzduchu, na cistotu pruchodu vzduch skrz model a na tvar vytokove trysky.

A tydle cinani vetsinou nemaj tydle veci moc optimalni. Na internetu se da najit jak to spocitat atd... nemam to v hlave. V kazdem pripade muze pomoct napr. vlozeni trubky z vivaku do vytokove roury aby vzduch nekde nezadrhaval a neviril. Rozhodne ti to neda tolik kolik vymena vnitrku ale mozna to bude stacit.

_________________
coptery@FrSky X9E, 3.4m Go-3,EPP Spartan,SkySurfX8,SE.5,MPX Extra 300s@Jeti DC-16


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: pon 23.01.2017 15:29 
Platící zákazník RCManie
Platící zákazník RCManie

Registrován: 22.7.2012
Příspěvky: 4515
Bydliště: Zvole u Prahy
Obrázky: 0
Nápady by byly, ale chrlit něco, když nejsme u toho je problém.
1. dává to dmychadlo jakej statickej tah ?
2. jak to vypadá uvnitř modelu - přechody sání - jak píše ampér
3. Co máš za baterky - dají dostatečné napětí při plném zatížení ? měly by dát 3,7 V/článek při plném zatížení (3,55 minimálně)
4. Dá se letadlo někde vylehčit ?
5. Co těžiště - není zbytečně ve předu ?


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: pon 23.01.2017 15:38 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 8.5.2006
Příspěvky: 9047
Bydliště: Bratislava dnv SK
Potkan píše:
No zprvu - na 3S mi to dokáže běžet +- 5 minut v kuse bez jakéhokoliv výrazného zahřátí. Šlo mi pouze o to změřit teplotu
.....
Info o motoru - stačí si zadat 2627 4100kv do googlu. Btw tu máte přímo tu stíhačku: http://www.rcking.eu/cs/jety/62040-f-35 ... g-pnp.html
Je tu uvedeno, že to je 4600kv, ale štìtek na motoru říká něco jiného...

Tak ma napadá, či NÁHODOU nie je celý problém skrytý len v týchto dvoch informáciách.
Ak je to stavané na KV 4600, a je tam (z nejakej "objektívnej príčiny, napríklad že správny nemali skladom..) iný, pomalší motor, je to možno veľký rozdiel.
Treba si uvedomiť že zmena napätia je pre motory s vrtuľami zásadná vec a mení príkon úplne neprimerane - napríklad sa stávalo že osvedčený dobrý pohon po príchode supertvrdých lipol bateriek (t.j. naozaj 40-50C a nie 20-25C) vyhorel. Len na rovnaké napätie, len kvalitnejšie, nebolo treba ani meniť za viacčlánok..
Ale to že to Tebe neťahá, môže byť problém v tom rozdieli 4100 vs 4600, alebo aj v mäkšej baterke.. Ak píšeš že to ani poriadne nehreje a beží 5 minút, je to podozrivé.
- najprv zmeraj, koľko drží baterka za behu na plný plyn. Ak máš meráčik na servisný konektor, stačí nechať zapojený a skúsiť plný plyn. Ak drží cca 10 až 11V, hľadal by som 4600KV motor, alebo naozaj skúsil či na 4s zhorí alebo nie..

!!! treba si uvedomiť že 4s je výrazne viac než 3s a môžeš prísť naozaj aj k úrazu letiacim kusom lopatky.
Navyše, rovnaký motor vinutý na KV 4100 má viac závitov, teda musí mať dlhší a tenší drát vinutia, a neznesie rovnaký prúd ako 4600KV. Ani plechy statoru nemusia zniesť magnetické sýtenie viac závitov, pri takom prúde ako si ľudia možno niekde píšu že im to žerie, ak oni majú správny KV4600 motor (saturované železo spôsobí prudké zvýšenie prúdu a veci zhoria nečakane rýchlo, ale to je len teoretická možnosť..)...


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 23.01.2017 15:48 
Mazák
Mazák

Registrován: 30.8.2011
Příspěvky: 5331
Bydliště: Plzeň, CZ
Obrázky: 0
mimochodem - podle mne by jedna z prvnich veci ktere by si mel elektroletec poridit mel byt nejaky power metter. Napr. https://hobbyking.com/en_us/turnigy-180 ... lyzer.html je za par slupek a cloveku da spoustu informaci - o motoru, pri ladeni vrtuli, pri kontrole zda nejsou aku po zime v kyblu atd.....

_________________
coptery@FrSky X9E, 3.4m Go-3,EPP Spartan,SkySurfX8,SE.5,MPX Extra 300s@Jeti DC-16


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: pon 23.01.2017 16:12 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 25.1.2016
Příspěvky: 14
Jedna skoro zbytečná otázka: Je regl zkalibrovaný proti vysílači? Pokud ne, tak motor možná vůbec neběží naplno a proto je sice studenej, ale zato netáhne.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 23.01.2017 17:04 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 4.2.2015
Příspěvky: 155
Bydliště: Praha 15
Na ostatní odpovědi zareaguji za chvilku - ale
Mrakoplaš píše:
Jedna skoro zbytečná otázka: Je regl zkalibrovaný proti vysílači? Pokud ne, tak motor možná vůbec neběží naplno a proto je sice studenej, ale zato netáhne.

To vůbec není zbytečná otázka! Popravdě, nechtěl jsem to zde vytahovat, protože vím, že bych byl za toto odsouzen, ale nenapadlo mě, že by to mohlo až tak souviset, občas se mi stane, že se mi nechce spárovat regl s přijímačem. BEC pohoda funguje, ale regl nezapípá a nereaguje. Pak si s tím většinou minutu hraju a naskočí (nemyslím hraju fyzicky, jako blbej kontakt někde, ale různě zapínám a vypínám, vypojuji, zapojuji). Vážně mě nenapadlo (za to hanba mi), že by to mohlo mít i takovýto dopad. Ale Áčka si to brát musí, to je poznat na baterce.
Mimochodem, na stránkách píšou (k baterce) 1300 - 1800mAh 25C, no to by asi moc nešlo :-D Mám tam 1800 30/60C
Regulátor to je RICCS 30A 2-4S 3A BEC - Ten stejný, jako je uveden zde
E/ Jdu napáchat trochu hluku, natočím praktický test

_________________
Sbach, Solo Sport (žhav. 7,5ccm), F-35 (dmych. 64mm), TORO 900 (+FPV), Duet


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 23.01.2017 18:22 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 4.2.2015
Příspěvky: 155
Bydliště: Praha 15
OK, tak jsem na to asi kápnul... teda ne, vlastně teď mám ještě více otázek, než předtím :x
Na videu je krásně vidět, co mi to udělalo s úplně novou baterkou! za sebou má asi 3 cykly... A ZASE ten druhý/třetí článek!!! Mám velké podezření, že za to může nabíječka... Abych to objasnil, stejná věc se mi stala s Genskou, s tím rozdílem, že ta se ani trošku nenafoukla, ale jeden článek šel při zátěži až na hodnoty pod 2 V... (A mimochodem, zjistil jsem, že první článek mi nabíjí asi o 0,05V více, než ty ostatní... pokaždé... holt to byl nějaký shit, jediná baterka, co mou "péči" přežívá, je Peckův 3S 1,8Ah 25C, odběr z něj mám +- 10A trvale... i ty starý modrý Turnigy mi to všechny odrovnalo a tam bych na nějaké skladovací napětí při použití přes léto 2x týdně asi kašlal tak i tak, a Cčkama by to taky měly dávat) už v asi 50 vteřině mi pokles otáček byl více než podezřelý, ale přes mobil jsem nezaznamenával ty oné osudné hodnoty na pípáku...Vlastně, jakmile jsem je zahlédl už jsem na to prděl...totálně (jo já vím, měl jsem to okamžitě zarazit, vypnout...), nová baterka a aby to nezvládla...už jenom čekám na novou pořádnou nabíječku, koupím nové sady baterek (stejně je mám v plánu měnit a díky bohu, že na ně dostanu příspěvek), znovu prostuduji všechny kroky správné péče, budu se k nim chovat jako ke svátostem a modlit se. Jinak baterku jsem takto zkoušel po prvním nabití, všechny články byly v rozmezí 3.8 - 3.7 na plnej... Tzn. na druhý cyklus (už v letu) to muselo dělat problémy a tím i snížit otáčky dmychadla. Baterka měla ihned po testu nějakých 37/8°C, ale DOST jsem se lekl, když jsem vytáhl tu kuličku. Nyní jí mám nonstop na pípáku vedle sebe, chladne a splaskává - a vůbec, až na vytahaný obal je skoro jako předtím o.O. A to je 30/60C! Při odběru nevětším 30A! (btw. regl i motor se skoro vůbec nezahřály). Takže, teď s pokorou přijímám titul LiPo killer, myšlenku 4S pouštím. Koupím do toho nějakou 2/2,2Ah, hodím jí víc dozadu a ještě než na ní šáhnu, nechám se maximálně poučit a starou nabíječku asi vyhodím z okna... a vůbec, poslední dobou se mi dějí hodně divné věci, viz třeba mi bezdůvodně umřelo nové servo ve spalováku za letu, nebo ty potíže s FPV... ani už nevím, jestli je vůbec možné, abych si všechno zavinil sám, nebo jestli mám tolik smůly... btw. servo jsem reklamoval, přišlo nové, kolonka příčina nevyplněna. Achjo :(
E/ Než jsem to stihl dopsat, baterka má na 1. článku: 3,79, na 2. 3,70 a na 3. 3,71... Krásně to ta nabíječka rozbalancovává... a jsem si téměř jist, že to dělá na všech baterkách. Jo a bez balančáku mi to ani nepustí nabíjet, zjednodušeně při každém nabíjení i balancuje. Ještě si vzpomínám, že naposledy, co jsem toto akku nabíjel, už měla problémy s "balancováním" a dost to té nabíječce trvalo. A koho že tu celou dobu obviňuji? Skyrc e4 LiPo/LiFe 2-4S, 1/2/3A. Původně jsem si myslel, že je to skvělá mini nabíječka na začátky, no jestli tenhle bordel opravdu způsobila ona, nemohu to vlastně za pětistovku ani brát jako podraz...
No, nazývejte mě jak chcete, už to bude oprávněně. Prostě jsem to celé nějak ....
Jo a tady to video--- https://youtu.be/6Koi1w4DCzM

_________________
Sbach, Solo Sport (žhav. 7,5ccm), F-35 (dmych. 64mm), TORO 900 (+FPV), Duet


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 45 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 15 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz