já provozuji tyhle maličkosti vždy na jednočlánku takže to nízké napájení je u mě vždy. Motorky mají fosforbronzové dvojité kartáčky co na komutátor(né kolektor) dosedají ve dvou bodech pro každý pól , to vím a je to uplně stejný motor jako funguje v mikro kvadrokoptérách napřímo s vrtulí rozdíl je jen v konstrukci , u kvadrokoptérek jsou pravé a levé podle směru přítlaku těch kartáčků na komutátor.
S výdrží opravdu problém většinou není, mnou použitý pohon z HS55 i po 2,5letém denním 10hodinovém provozu v muzeu kde model střídavě stál a jel v poměru 1:1, jako pohon modelu běhá stále, jen za tu dobu odešly už 2 li-pol akumulátory 350mAh.....tam to ale nehonilo lodní šroub, jen kolo a to přes veškeré převodu z původního serva.Takže vlastně ten motor dostával asi 10x více zabrat než s lodním šroubem napřímo.
Příloha:
PICT6326.JPG
[ 106.94 KiB | Zobrazeno 2277 krát ]
To že motory mají velké otáčky lze elegantně řešit volbou stoupání šroubu či převodem jak jsem ukazoval na odzkoušeném.
a v neposlední řadě , tyhle motorky se dají koupit za pakatel včetně zbytku celého serva....cea takového mikroserva je kolem 80,-kč na netu takže pokud motor vydrží provoz o kterém jsem psal výše počítám , že pokud ho bude potřeba nahradit nebude to neřešitelný problém.
P.S.
zkus rozebrat ten placatej motorek z fotky od kolegy, uvidíš komutátor o 3 plíšcích na plastovém držáku , a na něj doléhající fosforbronzové kartáčky ze zhruba 2x silnějšího materiálu než jsou konstrukčně uplně stejné kartáčky v těch mikromotorech. rozdíl bude v kotvě motorků, ty mikro jsou zvonečkové abez železných lamel narozdíl od těch v placatých motorech kde je železa víc než mědi.