Autor |
Zpráva |
LibcaR1100S
|
Napsal: čtv 16.02.2017 22:02 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 21.6.2010 Příspěvky: 462 Bydliště: Vysočina
|
Ahoj kolegové, nevíte někdo, kde by se dala sehnat dvojčinná pístnice pro pneu zatahovací podvozek, případně, resp nejlépe, jestli u nás někdo tyhle věci nevyrábí? Mám za sebou sezonu s elektrickým podvozkem Electron a už to nechci ani vidět, tak jsem se rozhodl, že si udělám kopii Robartu, což je celkem v pohodě realizovatelné, jen ty pístnice jsou nad moje možnosti a schopnosti. Jde mi cca o rozměry: venkovní průměr 20mm, délka válce 60mm a chod pístu alespoň 35mm.
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
Celeron
|
Napsal: pát 17.02.2017 0:11 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 23.4.2010 Příspěvky: 10507 Bydliště: Nový Bydžov ČR Obrázky: 14
|
LibcaR1100S píše: Ahoj kolegové, nevíte někdo, kde by se dala sehnat dvojčinná pístnice pro pneu zatahovací podvozek, případně, resp nejlépe, jestli u nás někdo tyhle věci nevyrábí? Mám za sebou sezonu s elektrickým podvozkem Electron a už to nechci ani vidět, tak jsem se rozhodl, že si udělám kopii Robartu, což je celkem v pohodě realizovatelné, jen ty pístnice jsou nad moje možnosti a schopnosti. Jde mi cca o rozměry: venkovní průměr 20mm, délka válce 60mm a chod pístu alespoň 35mm. Já jsem kupoval na různý pístnice matroš (AL roura, vevnitř buď elox nebo křemík) nebo i kompletní pístnice u fy Stránský a Petržík. http://www.stranskyapetrzik.cz/pneu/pneumaticke-valce/dvojcinne-valce-menu/dvojcinne-valce-iso-6432-8-16/ Gumičky do válců (písty a těsnění pro pístní tyče) uměj vyrobit taky a nebo jako zakázkový manžety ve fy, co se zabývají hydraulikou, třeba Hypoz Hradec Králové. Jedinej problém byl, že rozvody pro pneumatiku Petržíci uměji až od 4 mm, takže rychlospojky a rozdělovače od nich jsou strašně velký, těžký a tím v modelech nepoužitelný. Jestli seženeš za rozumnej peníz miniaturní dvoučinnej rozdělovák pro servo, dej mi prosím vědět. Díky Jirka
|
|
Nahoru |
|
|
LibcaR1100S
|
Napsal: pát 17.02.2017 0:43 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 21.6.2010 Příspěvky: 462 Bydliště: Vysočina
|
Já jsem kupoval na různý pístnice matroš (AL roura, vevnitř buď elox nebo křemík) nebo i kompletní pístnice u fy Stránský a Petržík. http://www.stranskyapetrzik.cz/pneu/pneumaticke-valce/dvojcinne-valce-menu/dvojcinne-valce-iso-6432-8-16/ Gumičky do válců (písty a těsnění pro pístní tyče) uměj vyrobit taky a nebo jako zakázkový manžety ve fy, co se zabývají hydraulikou, třeba Hypoz Hradec Králové. Jedinej problém byl, že rozvody pro pneumatiku Petržíci uměji až od 4 mm, takže rychlospojky a rozdělovače od nich jsou strašně velký, těžký a tím v modelech nepoužitelný. Jestli seženeš za rozumnej peníz miniaturní dvoučinnej rozdělovák pro servo, dej mi prosím vědět. Díky Jirka[/quote] Děkuji za odkaz, tady by se dalo něco vymyslet, vzal bych dva kousky na pokusy, rozvody a rozdělovače bych řešil Festem. Ale pokud jde o ty rozdělovače za rozumný peníze, to bude asi taky trošku problém, mám dva origo Robart a jeden CZM, ten je ale na jednočinnej podvozek do P-47 od p. Černocha, ty podvozky taky někdo asi dříve vyráběl a byly moc pěkně udělaný. No a pak mám ještě jeden od Eurokitu, ale to je dobrý tak do odpaďáku, na podvozek určitě ne. Pokud na něco narazím, dám ti určitě vědět. Děkuji, Libor
|
|
Nahoru |
|
|
jyrry
|
Napsal: pát 17.02.2017 7:59 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 28.2.2005 Příspěvky: 20841 Bydliště: Rakovník, CZ Obrázky: 0
|
LibcaR1100S píše: ... P-47 od p. Černocha, ty podvozky taky někdo asi dříve vyráběl a byly moc pěkně udělaný. ... No on je ten někdo dělá dál ale jen pro známý, žralo mu to čas na vlastní činnost a pak jen koukal na cizí éra s jeho podvozky
_________________ jyrry.webnode.cz
|
|
Nahoru |
|
|
epox
|
Napsal: pát 17.02.2017 9:33 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
|
Registrován: 23.10.2013 Příspěvky: 180 Bydliště: Zlín Obrázky: 5
|
Jen asi bych nevyráběl dvojčinný, ale jednočinný. Aby se sám vysunul v případě, že dojde-ujde vzduch. Připadá mě to bezpečnější.
|
|
Nahoru |
|
|
Amper
|
Napsal: pát 17.02.2017 12:14 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 30.8.2011 Příspěvky: 5331 Bydliště: Plzeň, CZ Obrázky: 0
|
_________________ coptery@FrSky X9E, 3.4m Go-3,EPP Spartan,SkySurfX8,SE.5,MPX Extra 300s@Jeti DC-16
|
|
Nahoru |
|
|
Amper
|
Napsal: pát 17.02.2017 12:21 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 30.8.2011 Příspěvky: 5331 Bydliště: Plzeň, CZ Obrázky: 0
|
|
Nahoru |
|
|
Patas_
|
Napsal: pát 17.02.2017 12:40 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 18.8.2005 Příspěvky: 337
|
LibcaR1100S píše: Ahoj kolegové, nevíte někdo, kde by se dala sehnat dvojčinná pístnice pro pneu zatahovací podvozek, případně, resp nejlépe, jestli u nás někdo tyhle věci nevyrábí? Mám za sebou sezonu s elektrickým podvozkem Electron a už to nechci ani vidět, tak jsem se rozhodl, že si udělám kopii Robartu, což je celkem v pohodě realizovatelné, jen ty pístnice jsou nad moje možnosti a schopnosti. Jde mi cca o rozměry: venkovní průměr 20mm, délka válce 60mm a chod pístu alespoň 35mm. hmm tak to tedy koukám, já mám teď na jetu sadu electron retracts a zatím teda super, k vzduchu už bych se nikdy nevrátil. Co tě zklamalo?
|
|
Nahoru |
|
|
Celeron
|
Napsal: pát 17.02.2017 14:15 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 23.4.2010 Příspěvky: 10507 Bydliště: Nový Bydžov ČR Obrázky: 14
|
Amper píše: treba tady - http://www.ebay.com/itm/CDJ2B-Bore-10-1 ... pXDQJ613wwakorat to vypada ze bude problem s delkou 50 a vysuvem 30. Vsechno co ma vysuv 30 je delsi Ty válce a pokličky k nim se dají zkrátit, ale může být problém s jemným závitníkem a očkem na předělávku závitů na válci. Soustruh to jistí. Jirka
|
|
Nahoru |
|
|
LibcaR1100S
|
Napsal: pát 17.02.2017 17:53 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 21.6.2010 Příspěvky: 462 Bydliště: Vysočina
|
[akorat to vypada ze bude problem s delkou 50 a vysuvem 30. Vsechno co ma vysuv 30 je delsi[/quote] Děkuji za odkazy, prostuduji to, ono by se tam na délku vešlo i více jak 50mm, to ten průměr okolo 200mm je větší limit
|
|
Nahoru |
|
|
LibcaR1100S
|
Napsal: pát 17.02.2017 18:03 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 21.6.2010 Příspěvky: 462 Bydliště: Vysočina
|
hmm tak to tedy koukám, já mám teď na jetu sadu electron retracts a zatím teda super, k vzduchu už bych se nikdy nevrátil. Co tě zklamalo?[/quote]
No jen jsem teda nenapsal, že mám konkrétně ER-40, ještě ne to EVO, ale i tak. Je v tom převodovka jak v hodinkách, jakékoliv smítko ji dokáže zastavit, dále se poměrně často zasekával motor v jedné z noh, takže zase komplet rozborka, promazat a vypadalo to, že to bude v pohodě, pak se zase po startu přestaly nohy úplně zatahovat, nejdřív jedna, potom se přidala i druhá a vůbec netuším proč, resp. údajně by v řídící jednotce měl být nějaký odpor, který odpojuje motorek poté, co se v dorazech dostane do zkratu a ten, pokud se změní něco, tak to odpojuje dřív. Podotýkám, že podvozek chodí naprosto volně a na zemi se vždycky zatáhne. A aby toho nebylo málo, tak jsem poslední let přistál mírně (ale opravdu mírně) tvrději a trošku se ohnula závitová tyčka (ač nechápu, jak je to vůbec principiálně možné) a opět opravuji. Takže já zase nechci elektriku ani vidět. Přeju ti, ať máš více štěstí a podvozek ti nadále funguje bez problémů.
|
|
Nahoru |
|
|
Shorty
|
Napsal: pát 17.02.2017 18:50 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 25.3.2014 Příspěvky: 1575 Bydliště: Letovice,ČR
|
epox píše: Jen asi bych nevyráběl dvojčinný, ale jednočinný. Aby se sám vysunul v případě, že dojde-ujde vzduch. Připadá mě to bezpečnější. Nejsem odborník, ale jednočinný se mi nelíbí. Důvod je tady od 3,00 min.: https://www.youtube.com/watch?v=yW7uw-nZA1o&t=481s Možná se pletu, ale myslím, že na vině tohoto jevu je právě jednočinnej podvozek. Ona odstředivá síla a zemská přitažlivost dělá svý.
_________________ Co napíšu je jen můj názor, který nikomu nevnucuju.
|
|
Nahoru |
|
|
LibcaR1100S
|
Napsal: pát 17.02.2017 19:16 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 21.6.2010 Příspěvky: 462 Bydliště: Vysočina
|
Nejsem odborník, ale jednočinný se mi nelíbí. Důvod je tady od 3,00 min.: https://www.youtube.com/watch?v=yW7uw-nZA1o&t=481s Možná se pletu, ale myslím, že na vině tohoto jevu je právě jednočinnej podvozek. Ona odstředivá síla a zemská přitažlivost dělá svý.[/quote] Přesně, tohle je jeden z důvodů, proč nechci jednočinný, i když jich mám více. Hodně lidí nadává na vzduchový podvozek, ale ono to je i o kvalitě, porovnávat třeba Robart a nejlevnější Eurokit, je jako rovnat Trabanta s Mercedesem Pro mě bylo zase zklamání elektrika, ač je pořizovací cena někde na 10k, tak se vrátím zase ke vzduchu, jen v kvalitním provedení a raději svépomocí
|
|
Nahoru |
|
|
mill
|
Napsal: sob 18.02.2017 13:31 |
|
Celkem nový uživatel
|
|
Registrován: 30.1.2014 Příspěvky: 66
|
Mám dotaz. V čem Tě zklamala elektrika, konkrétně Electron ret.? Zatím jsem na něj neslyšel jedinou špatnou referenci a to je kolem mne už pár lidí provozuje. Mluvím ale o originálu, nikoliv jejich čínské kopii, nebo čínských podvozcích obecně.
|
|
Nahoru |
|
|
LibcaR1100S
|
Napsal: sob 18.02.2017 18:24 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 21.6.2010 Příspěvky: 462 Bydliště: Vysočina
|
mill píše: Mám dotaz. V čem Tě zklamala elektrika, konkrétně Electron ret.? Zatím jsem na něj neslyšel jedinou špatnou referenci a to je kolem mne už pár lidí provozuje. Mluvím ale o originálu, nikoliv jejich čínské kopii, nebo čínských podvozcích obecně. V čem mě to konkrétně zklamalo popisuji a dva příspěvky výše. Nechci tyhle podvozky hanit, ale je to prostě můj názor a zkušenost. Jinak mám určitě originál a "podvozky" z hobbykingu neřeším vůbec, to už asi budeme úplně jinde Já mám ještě starší verzi ER-40, teď už je Evo, tak možná bude lepší. Každopádně mě ještě naštvalo, že mechaniky jsou rozměrově jiné a ani elektronika spolu údajně nefunguje, takže moje představa, že bych koupil jen jednu mechaniku a bez úprav ji vyměnil vzala rychle za své..
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 38 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|