Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 53 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: vizualna strata polohy modelu
PříspěvekNapsal: úte 28.03.2017 11:45 
Nováček serveru
Nováček serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 5.5.2009
Příspěvky: 22
pri lietani so zaciatocnickym modelom (sky surfer 1400mm) sa mi stava, ze ked je model dalej (100m) a pozdlzne kolmo na mna, tak stratim prehlad o tom, ako je model nakloneny pozdlzne, ci prave kridlo dole alebo opacne (teda kabinou ku mne alebo kabinou odomna). Vizualne to nie je mozne rychlo rozoznat. zvlast sa to stava ked zafuka vietor a je potrebne korigovat smer letu. ako to riesit?
Nelietat tak daleko?
Alebo si farebne oznacit spodok a vrch kridla?
alebo farebne vyznacit kabinu (teraz je priesvitna) aby bolo hned jasne, ako je nakloneny?
Alebo mat viac nalietane a pride to samo? (momentalne asi 2hod)


Nahoru
 Profil  
 
 
 Předmět příspěvku: Re: vizualna strata polohy modelu
PříspěvekNapsal: úte 28.03.2017 11:59 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 28.4.2011
Příspěvky: 6500
Bydliště: ČR
Obrázky: 0
Všechny body jsou možné, ale vypíchnul bych první a poslední.

_________________
Člověk je tak složitá bytost, že o tom lidstvo nemá ponětí.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: vizualna strata polohy modelu
PříspěvekNapsal: úte 28.03.2017 12:03 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 8.5.2006
Příspěvky: 9047
Bydliště: Bratislava dnv SK
Keď budeš mať viac nalietané, príde samo akurát to, že na veľkú vzdialenosť farby nevidno a polohu si treba pamätať :) :)
Ale možno príde jemnejšie zasahovanie do kniplov a lepšie nastavené výchylky a stabilita, takže jemným zásahom do krídeliek
(ak ešte vidno aspoň rovinu krídla), ľahko zistíš ktorým je smerom (súhlasne s kniplom=letí od teba, opačne=letí domov).
Ale zas, možno príde zhoršenie zraku s rastúcim vekom pilota - záleží na intenzite tréningu, čo príde skorej. :) :)
Lepšie je lietať primerane blízko veľkosti modelu.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: vizualna strata polohy modelu
PříspěvekNapsal: úte 28.03.2017 13:21 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 13.11.2008
Příspěvky: 9866
Bydliště: Benátecká Vrutice, ČR
Ještě bych doplnil. Při létání dál od sebe, nespouštět z modelu oči. Pak máš pořád přehled co model dělá a v jaké je poloze. Po nalétání víc hodin budou ty návyky automatické. :D


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: vizualna strata polohy modelu
PříspěvekNapsal: úte 28.03.2017 13:25 
Nováček serveru
Nováček serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 5.5.2009
Příspěvky: 22
Lark píše:
Ještě bych doplnil. Při létání dál od sebe, nespouštět z modelu oči. Pak máš pořád přehled co model dělá a v jaké je poloze. Po nalétání víc hodin budou ty návyky automatické. :D


to bol asi ten problem, ze som sa miesto modelu sustredil na ludi, co boli tiez v dialke, ci uz nelietam moc blizko nich.
pre istotu tiez vyznacim ciernym bodom vrchnu stranu kridla.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: vizualna strata polohy modelu
PříspěvekNapsal: úte 28.03.2017 13:31 
Zkušený debatér
Zkušený debatér

Registrován: 4.1.2017
Příspěvky: 299
Bydliště: Březnice (ZL)
Dělá se výrazný spodek křídla.
Široké příčné pruhy koukni na nějaké větroně.

_________________
Taranis+ T2-2008, E-REVO, Diablotin,Ariane V6 slow flyer ve výstavbě.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: vizualna strata polohy modelu
PříspěvekNapsal: úte 28.03.2017 15:24 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 16.8.2008
Příspěvky: 6894
Bydliště: Moravský kras
To přijde s praxí - musíš vědět CO letíš a musíš věřit tomu co letíš, ne tomu co vidíš - mozek z neúplné nebo nezřetelné zrakové informace vytvoří často něco úplně jiného.

_________________
OK2WY


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: vizualna strata polohy modelu
PříspěvekNapsal: úte 28.03.2017 17:01 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 25.3.2014
Příspěvky: 1573
Bydliště: Letovice,ČR
Pokud to jde udělat křiklavý a rozdílný na obě strany, je to dobrý.
Myslím, že mám dost nalítaný, ale na podzim mě ,, sestřelili" Sturmovika nad lesem :( . Byla to moje chyba. Prolítl jsem těsně u země nad letištěm. Tak jsem se zabral, že jsem zaslechl na poslední chvíli auto co jelo za plochou po silnici. Zazmatkoval jsem a rychle to zvedl. Než jsem to srovnal, byl jsem u lesa. Letělo to dost rychle. A hledej, jak letí zelený éro proti lesu. Než mi to došlo, projelo stromama. Byla to moje blbost. Moc jsem se věnoval tomu přízemnímu letu a potom na chvíli ztratil koncentraci,pozornost a pustil to dál než obvykle.

_________________
Co napíšu je jen můj názor, který nikomu nevnucuju.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: vizualna strata polohy modelu
PříspěvekNapsal: úte 28.03.2017 19:14 
Nováček serveru
Nováček serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 5.5.2009
Příspěvky: 22
Nechcem zakladat novu temu, ale lietadlo mi velmi taha smerom hore. Pouzivqm 1300 acu a skusil som dat uz asi 70-100 g zavazi uplne dopredu, trochu sa to zlepsilo. Je normalne, ze potrebuje tolko zavazia? Ked ho drzim v prstoch cca 5 cm za hranou kridel ( podla navodu tazisko), tak mam pocit, ze uz pada na cumak.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: vizualna strata polohy modelu
PříspěvekNapsal: úte 28.03.2017 19:16 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 28.4.2011
Příspěvky: 6500
Bydliště: ČR
Obrázky: 0
Na to už tady témata jsou, sem se to opravdu nehodí.
Máš vyosený motor?

_________________
Člověk je tak složitá bytost, že o tom lidstvo nemá ponětí.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: vizualna strata polohy modelu
PříspěvekNapsal: úte 28.03.2017 21:56 
Mazák
Mazák

Registrován: 24.11.2013
Příspěvky: 627
Bydliště: Praha 10, ČR
Obrázky: 9
niio píše:
Nechcem zakladat novu temu, ale lietadlo mi velmi taha smerom hore. Pouzivqm 1300 acu a skusil som dat uz asi 70-100 g zavazi uplne dopredu, trochu sa to zlepsilo. Je normalne, ze potrebuje tolko zavazia? Ked ho drzim v prstoch cca 5 cm za hranou kridel ( podla navodu tazisko), tak mam pocit, ze uz pada na cumak.

Bude to znít na první pohled trochu neintuitivně, ale letadlo příliš těžké na čumák s plným plynem tahá nahoru.
Představ si to jako dětskou houpačku, podloženou v aerodynamickém středu. Na jedno rameno (předek) dej závaží. Na druhé ramemo (zadek) působ silou (dolů) od výškovky. Problém je že závaží vytváří stále stejnou sílu, ale síla od výškovky roste s rychlostí. Takže pokud jseš v kluzu v rovnováze, ve vysoké rychlosti můžeš dělat looping.
Težiště v předu je dobré na stabilitu, ale má právě tuhle nevýhodu. Chce to postupně najít rozumný kompromis, tj. ucházející stabilita, unosné zvedání čumáku při vyšší rychlosti.
Pro vyloučení vyusení motoru apod. se provádí tzv. dive test. S vytrimovaným letadlem pro vodorovný let se vyletí do výšky a předek se skloní v úhlu např. 45° k zemi. Sleduje se jak rychle má letadlo tendenci se srovnat.
Vyrovnává příliš rychle: těžiště je moc vpředu.
Nevyrovnává nebo se dokonce více sklápí k zemi: težiště je moc vzadu (velmi nebezpečné)
Pomalu vyrovnává: težiště je OK.
Důležitá je ale ta podmínka aby letadlo mělo nejprve vytrimovanou výškovku pro pomalější vodorovný let, což samo o sobě je trochu individuální.


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: vizualna strata polohy modelu
PříspěvekNapsal: úte 28.03.2017 22:11 
Nováček serveru
Nováček serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 5.5.2009
Příspěvky: 22
Vdaka za objasnenie, ale jazdim tak s 50% plynom a neustale pri vodorovnom lete musim zasahovat do vyskovky a tlacit lietadlo dole. Motor nemam vyoseny, ten je od vyroby umiestneny na trupe za kridlami.
Vyskusam ten dive test.
Tu je video z dnesneho lietania, je tam vidiet, ze neustale musim let korigovat, mozno je to ale chybajucimi skusenostami. Proste hned v tej osmicke ako vyrovnam, tak lietadlo zacne stupat
https://youtu.be/z7tQSUqi5d0


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: vizualna strata polohy modelu
PříspěvekNapsal: úte 28.03.2017 22:58 
Mazák
Mazák

Registrován: 11.9.2011
Příspěvky: 1732
Bydliště: ČR ,Slapy nad Vltavou
Základ pro nezkušeného je zalétané letadlo-tedy někdo, kdo to umí "naučí" létat Tvůj model...
Pak se o létání můžeš pokusit Ty...jinak budeš často smutný...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: vizualna strata polohy modelu
PříspěvekNapsal: stř 29.03.2017 6:10 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 25.3.2014
Příspěvky: 1573
Bydliště: Letovice,ČR
Co s tím už tady je napsaný. Ovšem jestli jsi začátečník, jsi dost odvážnej. Každý letadlo, co nemám v ruce a zalítávám, bych takto nízko nepustil. Při každý chybě už nemáš prostor na nějakou reakci.
Rozhodně lítej výš. Při zemi, až to budeš mít víc v rukách :mrgreen: .

_________________
Co napíšu je jen můj názor, který nikomu nevnucuju.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: vizualna strata polohy modelu
PříspěvekNapsal: stř 29.03.2017 8:18 
Mazák
Mazák

Registrován: 10.5.2005
Příspěvky: 887
Bydliště: Žatec
Blog: Zobrazit blog (1)
Zdravím, létej výš a blíž. Hezký den


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 53 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 28 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz