Autor |
Zpráva |
niio
|
Napsal: stř 29.03.2017 9:22 |
|
Nováček serveru
|
|
|
Registrován: 5.5.2009 Příspěvky: 22
|
Joker píše: Zdravím, létej výš a blíž. Hezký den vdaka za tipy, skusim kontaktovat klub na letisku, ci by si isiel niekto zalietat
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
Amper
|
Napsal: stř 29.03.2017 9:23 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 30.8.2011 Příspěvky: 5331 Bydliště: Plzeň, CZ Obrázky: 0
|
SkySurfer stoupa kdyz se rozleti - ma proste dost vztlaku na tu hmotnost. Osobne me prijde projev toho tveho stroje normalni. Zkus letat pomaleji, davej si pozor aby jsi zatacky nelital jako sestupne (nabiras v nich rychlost a pak te to vynasi nahoru).
Da se rict ze v horizontu bud letim bez plynu nebo tak na tretinu. Ono to proste staci, pokud mas ten stridak s trilistem tak to vali docela dost.
_________________ coptery@FrSky X9E, 3.4m Go-3,EPP Spartan,SkySurfX8,SE.5,MPX Extra 300s@Jeti DC-16
|
|
Nahoru |
|
|
niio
|
Napsal: stř 29.03.2017 9:45 |
|
Nováček serveru
|
|
|
Registrován: 5.5.2009 Příspěvky: 22
|
dik za tip, skusim viac pracovat s plynom. skusal som hladat navod na koordinovane zatacanie (teda aby neklesal model pri zatacani) a je to tak, ze treba zaroven zatacat kridelkami a tiez pouzivat smerovku v opacnom smere? Skusal som to takto a moc som nevidel rozdiel, skusim este potrenovat.
|
|
Nahoru |
|
|
automet
|
Napsal: stř 29.03.2017 10:03 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 28.2.2014 Příspěvky: 1871 Bydliště: Blatnica, SR
|
Ak dáš smerovku do opačného smeru, točíš plochú zatáčku, si v sklze, teda viac klesáš, prípadne aj brzdíš. Letíš takpovediac bokom. Ako keď na aute ideš driftom v zatáčke.
|
|
Nahoru |
|
|
Ticcino
|
Napsal: stř 29.03.2017 10:07 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 22.11.2010 Příspěvky: 2308 Bydliště: Liberec
|
niio píše: skusal som hladat navod na koordinovane zatacanie (teda aby neklesal model pri zatacani) a je to tak, ze treba zaroven zatacat kridelkami a tiez pouzivat smerovku v opacnom smere? No to ne. To se dělá u akrobatů, pokud chceš letět v noži (nožový let, tj. kdy jedno křídlo směřuje k zemi a druhé k nebi) Navíc směrovka musí mít fakt velkou plochu, aby to vůbec něco dělalo. Při koordinované zatáčce se sice také používají křidélka, směrovka a výškovka, ale na to, aby model v zatáčce neklesal směrovka není vůbec potřeba. Vše se nechá uřídit křidélky a výškovkou. Směrovka se použije ke korekci, aby zatáčka nebyla skluzová nebo výkluzová (snad jsem to napsal správně), ale tím bych se být tebou vůbec netrápil. Já směrovku u větroně nepoužil nikdy a vůbec mi to nevadilo
|
|
Nahoru |
|
|
niio
|
Napsal: stř 29.03.2017 10:33 |
|
Nováček serveru
|
|
|
Registrován: 5.5.2009 Příspěvky: 22
|
automet píše: Ak dáš smerovku do opačného smeru, točíš plochú zatáčku, si v sklze, teda viac klesáš, prípadne aj brzdíš. Letíš takpovediac bokom. Ako keď na aute ideš driftom v zatáčke. toto sa stane, ked dam naraz kridelka aj smerovku, ale ked najskor kridelka, aby som naklopil model a potom smerovku, tak by vlastne zadok mal tlacit predok smerom hore, ako keby na aute zatacali zadne kolesa, nie?
|
|
Nahoru |
|
|
automet
|
Napsal: stř 29.03.2017 10:47 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 28.2.2014 Příspěvky: 1871 Bydliště: Blatnica, SR
|
Aby som upresnil, sklz sa dosť používa a aspoň v teórii sa píše, že dáva sa iba samotná maximálna smerovka a drží sa, následne sa začne náklon kompenzovať krídelkami. U akrobatov to bude zrejme opačne, teda krídelkami náklon a až potom smerovka... K tvojej otázke. Ak dáš krídelka doľava, model sa začne nakláňať doľava a keď k tomu pridáš smerovku doľava tak to začne zadok tlačiť doprava, ak to preženieš, pôjde to čumákom viac dole. Preto riadim "primárne" krídelkami, do ktorých mixnem smerovku, ale iba trošku. Zvyšok nechávam na ruky. PS: k tomu tvojmu "ako keby na aute zatáčali aj zadné kolesá" mi to príjde tak, že tento efekt práve docieliš so smerovkou na rovnakú stranu ako máš krídelká,l nie na opačnú... Na opačnú stranu ti to začne zadok tlačiť "do vnútra kružnice" teda doľava. Ak točíš doprava, potrebuješ zadok tlačiť jemne doľava, ak točíš doľava, zadok tlačíš doprava. Ale to nie je opačná strana, ale tá istá. Teda zatáčka vpravo samotnou smerovkou je tak, že ti zadok tlačí von, doľava.
|
|
Nahoru |
|
|
Ticcino
|
Napsal: stř 29.03.2017 10:59 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 22.11.2010 Příspěvky: 2308 Bydliště: Liberec
|
niio píše: toto sa stane, ked dam naraz kridelka aj smerovku, ale ked najskor kridelka, aby som naklopil model a potom smerovku, tak by vlastne zadok mal tlacit predok smerom hore, ako keby na aute zatacali zadne kolesa, nie? Hele, když naklopíš model křidélky, tak je potřeba přitáhnout výškovku, jinak ti to moc zatáčet nebude.
|
|
Nahoru |
|
|
niio
|
Napsal: stř 29.03.2017 11:01 |
|
Nováček serveru
|
|
|
Registrován: 5.5.2009 Příspěvky: 22
|
asi hovorime o tom istom, ale nerozumieme sa:) ked dam kridelka, model sa nakloni a zacne stracat vztlak, teda zacne pozvolne klesat v zatacke. niekto pisal, ze to klesanie sa da vyrovnat vyskovkou. co som si vsimol, tak vyskovka sposobi hlavne prudsie otocenie - zmensi sa polomer zatacky (logicky). Preto som myslel, ze ked mam model v zatacke nakloneny, straca vztlak, zacina klesat, tak mu pomozem smerovkou. teda ked zatacam doprava, tak na naklonenom modele dam smerovku dolava, aby som docielil, ze zadok sa zacne tlacit k zemi a predok by mal zacat stupat. pozn. samozrejme pri zatacani pouzivam zaroven kridelka aj vyskovku.
ale teda ak som spravne pochopil, tak aby model letel v jednej vyske, tak treba stale pracovat vsetkymi 4mi kanalmi. pri rovnom lete a zachovani vysky staci pracovat hlavne s plynom (nastavit plyn tak, aby model ani neklesal ani nestupal), pri zatacani treba vyskovou, smerovkou aj kridelkami aj plynom. model teda sam od seba nikdy rovno a v jednej vyske letiet nebude.
edit: vcera sa mi dva krat stalo, ze vysielac stratil kontakt s prijimacom (vzdialenost do 100m), nastastie sa opat hned sparovali. stava sa to bezne? alebo mam zle umiestnenu antenu alebo nekvalitnu elektroniku? Ked som jazdil 1:10 auta preteky, tiez sa mi za rok stalo jeden dva krat, ze sa mi rozparoval vysielac a prijimac, ale dva krat v jeden den, to asi nie je ok.
|
|
Nahoru |
|
|
BoBik_CZ
|
Napsal: stř 29.03.2017 11:49 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 15.2.2016 Příspěvky: 501 Bydliště: Frýdek-Místek
|
"vcera sa mi dva krat stalo, ze vysielac stratil kontakt s prijimacom, nastastie sa opat hned sparovali. stava sa to bezne? alebo mam zle umiestnenu antenu alebo nekvalitnu elektroniku?"
K rozpárování Tx - Rx určitě nedošlo, to by se za letu samo nespravilo. Problém bude způsobený ztrátou signálu.
Tam může být více příčin - nějaké rušení, vadný vysílací modul nebo přijímač. A taky vzájemná poloha antén Tx a Rx. jakým směrem máš natočenou anténu na vysílači? Nedochází k popisovanému jevu náhodou ve chvíli, kdy je anténa přijímače rovnoběžně s anténou vysílače?
|
|
Nahoru |
|
|
niio
|
Napsal: stř 29.03.2017 11:57 |
|
Nováček serveru
|
|
|
Registrován: 5.5.2009 Příspěvky: 22
|
antenu na vysieliaci mam smerom kolmo hore. antena prijimaca bola zlozena do tvaru pismena J, pricom koniec anteny smeroval odomna ale anteny boli vzajomne kolme, teda ako v suradniciach je Z vysielac a X je koniec anteny prijimaca a Y je zaciatok anteny prijimaca (antena prijimaca zahnuta do tvaru J)
|
|
Nahoru |
|
|
BoBik_CZ
|
Napsal: stř 29.03.2017 12:01 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 15.2.2016 Příspěvky: 501 Bydliště: Frýdek-Místek
|
"antenu na vysieliaci mam smerom kolmo hore. "
To je špatně. Pokud anténou "míříš" na model, tak signál jde všude jinde než k přijímači. Zalom anténu o 45 nebo 90 stupňů. Vyzařovaný signál si představ jako koblihu, kterou svým otvorem navlékneš na anténu . . .
|
|
Nahoru |
|
|
niio
|
Napsal: stř 29.03.2017 12:06 |
|
Nováček serveru
|
|
|
Registrován: 5.5.2009 Příspěvky: 22
|
BoBik_CZ píše: "antenu na vysieliaci mam smerom kolmo hore. "
To je špatně. Pokud anténou "míříš" na model, tak signál jde všude jinde než k přijímači. Zalom anténu o 45 nebo 90 stupňů. Vyzařovaný signál si představ jako koblihu, kterou svým otvorem navlékneš na anténu . . . myslel som kolmo hore vzhladom na suradnicovu sustavu, nie vzhladom na vysielac, teda antena mi smeruje kolmo k oblohe, je zalomena o 90 stupnov.
|
|
Nahoru |
|
|
Hoki
|
Napsal: stř 29.03.2017 21:36 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 10.4.2007 Příspěvky: 4251 Bydliště: Pardubice
|
Když někomu zalítávám model tak vždy říkám - Základ je naučit model kloudně lítat a pak se s ním naučit lítat. Protože rozházený model po obloze dost mění polohu a je to nečitelné pro začátečníka. Teď jsem tu jednoho měl s Easy Stárem-II. Tak ztrácel představu o poloze. Tak jsem mu poradil udělat červený spodek trupu. No a když éro lítá dobře, tak je třeba ho dostat do "očí". Taky tady platí, vědět jak fouká vítr, nelítat do slunce a né nad hlavou, to pak špatně vidíš polohu modelu vůdči zemi. No a jak tu už někdo psal, je třeba sledovat model stále a vědět jak je. Taky jsem se to učil, stačilo juknout na hodinky a bylo to. A časem to přijde a bude to v poho ....
|
|
Nahoru |
|
|
2952
|
Napsal: stř 29.03.2017 22:08 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 11.9.2011 Příspěvky: 1732 Bydliště: ČR ,Slapy nad Vltavou
|
Pro niio:
Tvé otázky jsou tak naivní-to nemyslím zle-že Ti radím: Zajdi mezi modeláře, ptej se, dívej...a hlavně si nech model ZALÉTAT ! A uč se pod dohledem zkušenějších. Nejhorší je jít domů s rozbitým modelem a nevědět - PROČ!???
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 32 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|