Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 54 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: stř 19.04.2017 11:18 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel

Registrován: 9.9.2012
Příspěvky: 160
Bydliště: Nové Město na Mor.
Tak tak, resilo se to tady uz mockrat a vzdy vyslo, ze idealni maximum pro 6s je delka listu 550mm. Proto sem si poridil prave Logo 550sx a az zase neco nasetrim, tak koupim 690sx, nebo nejakou 700 kam dam stejne baterky jako do Loga 550sx, ale dve. No ale to pak budu muset jeste koupit vetsi auto...:-) Protoze kdyz mam v kufru prepravku na psa, tak 550sx se v pohode vejde na zadni sedacky. :-) Logo 690sx uz vychazi podstatne hur, musel bych asi sundavat kabinku, aby se malinko zmensila celkova delka. :-)
No a to jeste nemluvime o tom az prijdou deti... :-)


Nahoru
 Profil  
 
 
PříspěvekNapsal: stř 19.04.2017 11:18 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 29.1.2004
Příspěvky: 5848
Bydliště: Týn nad Vltavou
Obrázky: 5
Blog: Zobrazit blog (1)
OPR: jasně, ale otázka zněla největší možný. Třeba tohle už je asi moc málo RPM, ale zase řikal že lítá 10 minut. Takže Boši, ten 120A regl asi potřeba nebude :lol:


Návod jak vložit video do příspěvku na RCMANIA.cz



A tohle už vůbec nevypadá zle. Když to funguje se 700, fakt si myslím, že to bude fungovat super s lehčí 690 (opět - když pilot nebude požadovat vysoký výkony)


Návod jak vložit video do příspěvku na RCMANIA.cz

_________________
Vertigo 2m, Extra 330SC, Supertrino F3P (54g)+Lantsov 15", RCFactory Extra 330LT, JETI DS16


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: stř 19.04.2017 11:34 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 20.7.2010
Příspěvky: 5680
Bydliště: Kamenice - Praha východ
Obrázky: 1
Blog: Zobrazit blog (2)
Ale on nechce čato měnit díly ( pohonný accu pack je také díl? - otázka do diskuze :lol: ))


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: stř 19.04.2017 11:56 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 29.1.2004
Příspěvky: 5848
Bydliště: Týn nad Vltavou
Obrázky: 5
Blog: Zobrazit blog (1)
Ondro dáme kvíz jo? Když ti baterka vydrží na (ať nežeru) 8 minut letu, kolika C je vybíjena? 8)

_________________
Vertigo 2m, Extra 330SC, Supertrino F3P (54g)+Lantsov 15", RCFactory Extra 330LT, JETI DS16


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: stř 19.04.2017 12:13 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 20.7.2010
Příspěvky: 5680
Bydliště: Kamenice - Praha východ
Obrázky: 1
Blog: Zobrazit blog (2)
Nedáme, jelikož nevíme jaká je to baterka, nevíme kolik odebereme po 8mi minutách letu a tudíž je velmi obtížné spočítat kolika C je vybíjena.


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: stř 19.04.2017 12:44 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 28.4.2011
Příspěvky: 6500
Bydliště: ČR
Obrázky: 0
No, tak hrubý výpočet je 7,5 C. Od toho se dá "odpíchnout".

_________________
Člověk je tak složitá bytost, že o tom lidstvo nemá ponětí.


Naposledy upravil JosefSvejk dne stř 19.04.2017 14:11, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 19.04.2017 13:13 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 21.6.2008
Příspěvky: 6022
Bydliště: Praha ČR
OPR píše:
Nedáme, jelikož nevíme jaká je to baterka, nevíme kolik odebereme po 8mi minutách letu a tudíž je velmi obtížné spočítat kolika C je vybíjena.


Proč bychom nedali? Pokud baterka vydrží v daném režimu letu 8 minut, tak může být vybíjena průměrným proudem maximálně 7,5C při vybití fakt "do mrtva", na tom nic neokecáme... Dotaz byl na C a to přeci nezáleží na kapacitě, je to jen o době letu do vybití - 1C průměr je hodina letu, 10C 6 minut atd :-)
V reálu to bude samozřejmě trochu více, protože nepůjdeme do nuly, ale nepředpokládám, že by to bylo až tak zásadní.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 19.04.2017 13:17 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 20.7.2010
Příspěvky: 5680
Bydliště: Kamenice - Praha východ
Obrázky: 1
Blog: Zobrazit blog (2)
Tak že tímto tu teorii o vibíjení baterek a papírovýc Céček ukončíme a začneme se věnovat něčemu důležitějšímu. Třeba na příklad, zda je baterie náhradní díl nebo ne :lol: :lol:


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: stř 19.04.2017 13:17 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 29.1.2004
Příspěvky: 5848
Bydliště: Týn nad Vltavou
Obrázky: 5
Blog: Zobrazit blog (1)
OPR píše:
Nedáme, jelikož nevíme jaká je to baterka, nevíme kolik odebereme po 8mi minutách letu a tudíž je velmi obtížné spočítat kolika C je vybíjena.


Ale dá. Na jednom tom videu říkal, že mu baterka vystačí na 9-10 minut letu. Počítejme méně - že baterku vybije za 8, a vybije jí úplně.

kapacita je C [Ah], Proud je I, doba letu t[hodiny].

t = C/I (třeba 1 Ah proudem 2A = 0,5h, vzoreček funguje)

I = C/t

8 minut je 0,1333 hodiny. 1/0,13333 = 7,5

I = 7,5* C

Já teda nevim, ale při 7,5C průměrným odběru podle mě moc velká spotřeba baterek nebude. A nepotřebuješ vědět ani kolik mu to žere amper, ani jak velkou má baterku.

(neudělal jsem v tom výpočtu někde chybu?)

_________________
Vertigo 2m, Extra 330SC, Supertrino F3P (54g)+Lantsov 15", RCFactory Extra 330LT, JETI DS16


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: stř 19.04.2017 13:17 
Helimaniacs Brno
Helimaniacs Brno
Uživatelský avatar

Registrován: 10.11.2010
Příspěvky: 4631
Bydliště: Brno, CZ
Blog: Zobrazit blog (4)
Nešel bych do víc než 550ky, na ostřejší lítání spíš 500. Asi to Logo 550SX jak píše PavelD.

"Největší možná velikost" je trochu zavádějící parametr. Na 6S o dostatečné kapacitě s dostatečným vybíjecím proudem by šla lítat klidně 850ka a nebo si něco nechat postavit na zakázku a jít si hrát. Sedmistovku není zásadní problém na 6S ulítat - ideálně nižší kapacita baterky a vyšší C.

Jenže ďábel je, jako vždy, schovaný v detailech... On není až tak moc problém to dostat do vzduchu, problém je udržet to tam. To chce trochu kompetentního pilota, co dokáže ten vrtulník nechat dýchat a nevědomky ho nepřetěžuje. Druhá věc je ovladatelnost. 600/700 na 1200 otáčkách se řídí poměrně špatně. Akrobacie se dá celkem dobře přirovnat k tomu, že si do vzduchu vyhazuju vajíčko a snažím se ho nerozbité chytit dřevěným prkýnkem :P
Vzhledem k tomu, že tazatel tady řeší osazení Spirita nebo HC (kvůli záchraně?), nemám moc pocit, že by šlo o lehkou 6S sedmistovku pro zábavu ve stylu Botose s E7. Jestli jo, tak beru zpět a 700 může být zábava. Ale spustit záchranu na 6S 600/700 je dobrý recept na procvičení PINu u kreditky.

_________________
Tom


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 19.04.2017 13:18 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 29.1.2004
Příspěvky: 5848
Bydliště: Týn nad Vltavou
Obrázky: 5
Blog: Zobrazit blog (1)
tomashr píše:

Proč bychom nedali? Pokud baterka vydrží v daném režimu letu 8 minut, tak může být vybíjena průměrným proudem maximálně 7,5C při vybití fakt "do mrtva", na tom nic neokecáme... Dotaz byl na C a to přeci nezáleží na kapacitě, je to jen o době letu do vybití - 1C průměr je hodina letu, 10C 6 minut atd :-)
V reálu to bude samozřejmě trochu více, protože nepůjdeme do nuly, ale nepředpokládám, že by to bylo až tak zásadní.


ha byls rychlejší :D dík.

_________________
Vertigo 2m, Extra 330SC, Supertrino F3P (54g)+Lantsov 15", RCFactory Extra 330LT, JETI DS16


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: stř 19.04.2017 13:28 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 20.7.2010
Příspěvky: 5680
Bydliště: Kamenice - Praha východ
Obrázky: 1
Blog: Zobrazit blog (2)
HonzaS píše:
............
Já teda nevim, ale při 7,5C průměrným odběru podle mě moc velká spotřeba baterek nebude. A nepotřebuješ vědět ani kolik mu to žere amper, ani jak velkou má baterku.

(neudělal jsem v tom výpočtu někde chybu?)



Slez z té třešně. Pleteš mu akorát myšlenky. On potřebuje nasměrovat a věci vysvětlit - evidentně o tom moc neví. Už jen podle toho jak to popisuje. Tak mu neraď takový blbosti.


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: stř 19.04.2017 18:17 
Zkušený debatér
Zkušený debatér

Registrován: 18.4.2017
Příspěvky: 246
Všem zúčastněný děkuji za ochotu a snahu si sdělovat zkušenosti.

Prosím nehádejte se chyby děláme všichni. Omlouvám se, psal jsem zavánějícím způsobem.

Pokusím se být konkrétnější.
Když jsem psal dotaz zda by šlo u Synergy E7 v budoucnu zvýšit výkon s použitím 2baterií 6S5000mAh a s výměnou motoru. Myslel jsem" regulátor používat od začátku HV, v budoucnu vyměnit motor na vyšší volty, a baterie zapojit sériově. (Předpokládal jsem, že při zapojení baterií paralelně by motor ani regulátor nezvládl 2xvětší proud a při sériovém zapojení by nezvládl motor 2x větší Volty.)

Baterky neměním paky si vyrábím sám 6S2000mAh 45A/90až100A počty cyklů v řádech tisíců vůbec netuším. Nejstarší baterky amatérsky poskládaná, přehřátá a zkratovaná my funguje od roku 2008,nehoří, vybíjím na 5% kapacity a nabíjí 2C. Náklady na jeden let mám pod 1korunu, proto nechci zkoušet nic jiného :lol: ,ale jsou těší, větší a měkčí :( .

Momentálně chcy postavit baterky 6S5000mAh s tvrdostí 20C=100A trvale (Těch 20C mám změřeno výrobce uvádí více).
Krátkodobě mají vydržet 48C=240A po dobu 10sec nikdy jsem nebral více jak 180-200A tak snad to výrobce uvádí správně.
Špičkově netuším.

Takže pro baterii 20C potřebuji dobu letu větší jak 3min*BEZPEČNOSTNÍ FAKTOR př při 70% z max. trvalé zátěže co snese baterie.

Jestli jsem dobře rozuměl u toho Synergy E7 říkal, že létá na 100% kolektivu.

Momentálně mi vyhovují cca o 25% rychlejší reakce vrtulníku + nikdy nelítám na doraz nechávám si rezervu rychlosti i výkonu na vybrání chyb. Synergy bych bez rezerv jen rozsekal jiak se mi moc moc moc líbí.

Odhaduji, že by mi vyhovoval vrtulník s kterým se dá létal cca o 25% rychleji + měl další rezervu cca +50% = odhaduji že by mi vyhovoval vrtulník s maximálními reakcemi cca 1,8 násobek tohoto Eynergy E7.

Logo 700 s 1200rpm má rychlosti obratů blízko tomu co mi vyhovuje, ale netuším zda ten pilot létal plný kolektiv a plnou cykliku. Potřeboval bych tam mít ještě rezervu na vybírání chyb cca min +50%.

1) S jakou baterkou létal Logo 700 s 1200rpm?
2) Zajímala by mne spotřebovaná kapacita za 3minuty létání tímto stylem?

Potřebuji, aby vrtulník splňoval obě tyto podmínky:
3) Potřebuji létat 4,5minuty stylem Logo 700 s 1200rpm s baterkou 6S5000mAh (cca přepočteno bezpečnostním faktorem)
4) Potřebuji létat stylem Logo 700 s 1200rpm mít další rezervu v kolektivu i max. rychlosti rotací pro vybírání chyb + min cca 50%


Na pádle mi vyhovovali nejvíce SpinBlades, na bezpádle mi zatím vyhovují Align a spiny jsem ještě nezkusil tak se těším.


Naposledy upravil honza.i dne stř 19.04.2017 19:15, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 19.04.2017 19:12 
Helimaniacs Brno
Helimaniacs Brno
Uživatelský avatar

Registrován: 10.11.2010
Příspěvky: 4631
Bydliště: Brno, CZ
Blog: Zobrazit blog (4)
honza.i píše:
Jestli jsem dobře rozuměl u toho Synergy E7 říkal, že létá na 100% kolektivu

On tam říká, že na kolektiv musíš dávat 100% pozor ;)

Jen se tě zeptám, máš s takovýmhle lítáním (myslím na hodně nízké otáčky) praktickou zkušenost?

_________________
Tom


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 19.04.2017 19:32 
Zkušený debatér
Zkušený debatér

Registrován: 18.4.2017
Příspěvky: 246
S létáním na níké otáčky zkušenost nemám.

U T-Rexe 500, se okolo 1000otáček vrtulník klepal.

Nejméně jsem létal s nesymetrickými Spinblades listy 1500 vztlak stačil, pomalé reakce chtělo to rychlejší serva, musel jsem zvýšit otáčky na 1800ot = rychlejší reakce, doba letu max. 11,5min.

3D s pádlem 2450otáček
bezpádlo min. 2100 otáček rychlost serva 5,5Kg/0,12sec reakcí mi postačovala. doba letu max. 8,5min. listy Align

připravujibezpádlo Spinblades serva 9kg/0,065sec předpokládám vyší rychlost reakcí a cca +10% kolektiv rychlosti reakcí a rotací mi stačí, ale kolektiv bych potřeboval více a prot již nebude možné snižovat otáčky.

Momentálně u mě v průměru fouká 2až5m/sec v nouzi nárazovém 7až10m při trvalých 7m a nárazech 10 to je strop při kterém to dostanu v celku na zem.

Ve větru se mi sovědčily nižší otáčky a bezpádlo přijde mi, že se vrtulník se Spiritem a FBL chová stejně při cca7m jako s pádlem a Spiritem při cca5m/sec a s pádlem a obyč gyrem cca při 2m/sec a 2450ot.


Naposledy upravil honza.i dne stř 19.04.2017 20:09, celkově upraveno 2

Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 54 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 18 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz