Autor |
Zpráva |
pepin
|
Napsal: pon 08.05.2017 13:29 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 30.4.2008 Příspěvky: 12767 Bydliště: praha 5
|
Bořík píše: S tím reálným odběrem u lodi je to trochu jiné, než u letadel. Předně nejezdím dlouho naplno v pohodě, určitě tady nechci dojít k závěru, že lion jsou nesmysl, 4-5P poskládané pro pohon kola mi vcelku oproti lipol vyhovují především ohledně menší možnosti nějakého mechanického poškození a hlavně v případě poškození také ve změně tvaru kdy z destičky se stane nafouknutý pytlík ale potřebuji nějakou baterii o kapacitě né vyšší než 1000-2000ma přinutit dát alespon 10A trvale a při tomto odběru jí i vysosat co nejvíc.
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
novfra
|
Napsal: pon 08.05.2017 13:32 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 1.5.2003 Příspěvky: 1696 Bydliště: Jaroměř, ČR Obrázky: 0
|
skybreaker píše: asi mám nějakej jinej jůtjůb všude konverze z nicd/mh na lion a nikdy ne naopak...proč asi? Můžeš mi, prosím, poradit nějakou konverzi pro moji Makitu HR160D SDS (12V NiCd) na Li-xxx a to tak, aby se baterky vešly do původního pouzdra, daly se nabíjet do max. 15 minut tak, jak jsem zvyklý z NiCd a aby Li-xxx baterie vydržela stejně dlouho, jako NiCd. Ještě by bylo dobré, aby nebyly dražší, než NiCd a snesly vybíjecí proudy, jako NiCd. Tedy 5A naprázdno, asi 33A při poloviční zátěži a rozběh do zátěže, nebo při zaseknutí nástroje 72A. Tahle vrtačka nemá žádné "kurvítko" jako novější s Lion technologií, že při přetížení odpojí akumulátor. Taky by nebylo od věci, aby vrtačka fungovala i v zimě. Máš nějaký nápad?
|
|
Nahoru |
|
|
guchar
|
Napsal: pon 08.05.2017 13:38 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 7.5.2015 Příspěvky: 7415 Bydliště: ČR Obrázky: 8
|
Mimo cesty (stejné-n)S (více)P se k větším WATŮM dá dostat i přes (víc)S (méně)P. WATŮM ve výkonu P [W] jedno zda, ve výsledném součinu, jsou od činitele U nebo I . (P = U x I) . Navíc pro menší proudy, při vyšším napětí jsou (na stejném průřezu vodičů) jsou menší ztráty. Problém je s regulátorem kde (nejen) výkonové prvky na větší napětí jsou dražší. A motor na větší U a menší I. Většinou se vychází z dostupné (nějak optimalizované) nabídky. - Zde nezmíněným problémem může být odvod tepla vznikajícího při vybíjení. Dobrý Lixxx článek se (za dobrých podmínek) při nabíjení neohřívá (reakce je endotermická). Naopak při vybíjení (exotermická reakce) dochází k významnému vývinu tepla, spojeného s růstem teploty, při nedostatečném odvodu tepla. Což je další důvod (mimo pokles U) pro zmenšení proudu. ==edit02 Mezitím zde, na tohle téma, proběhla dost obsáhlá diskuse. Klíčový je BMS. Proč asi. Lithiové akumulátory jsou výkon:hmota jinde, než to co bylo před nimi. Ale jsou HÁKLIVÉ. Nutno: Hlídat, hlídat a hlídat. A zejména předcházet poškození.
|
|
Nahoru |
|
|
pepin
|
Napsal: pon 08.05.2017 13:55 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 30.4.2008 Příspěvky: 12767 Bydliště: praha 5
|
novfra píše: Děkuji za tu Teslu. Hned bude jasno. V Tesle se při max. výkonu odebírá z každé z 7104 LiIon 18650 asi 13A. (chceš to do vrtačky?) Po 5 minutách na okruhu při využívání max. výkonu se baterky ohřejí a BMS sníží výkon. V Brně to bylo asi 160kW (tedy 5,5A na jednu baterku). Chceš takovou ve vrtačce? a není možné, že jste testovali pouze určitý typ, právě používaný? pošlu ti odkaz přez SZ na jednoho českého výrobce lion aku článku pro elektrokola --malá sada o kapacitě tuším 2700ma,odvolává se na články používané v automobilech tesla a při komunikaci vubec nechtěl slyšet na to, co tvrdíš o měření ty a stál si za tím, že ty články ty ampery dávají testařum je nabízí zdarma na vyzkoušení, osobně se ale svojim nájezdem na seriozního testaře necítím--věřím, že pár set kilometru to ty články opravdu dají, ale já mám letos najeto teprve asi 700km, to je prd na nějaké smysluplné testování. koukni na ten odkaz a nějak se k tomu tady pak vyjádři, možná bych s ním mohl prokomunikovat nějaké zapujčení sady, která má už opravdu něco najeto a pod vaším vedením zkusit nějaké měření--předpokládám, že pujde rozhodně opravdu o články, které budou v současné době na trhu lion asi opravdu to nejvíc top nejdostupnější. sorry, že ten odkaz sem nedám veřejně, kdo chce, hledejte na bazoš cz--elektropohon, lion články.
|
|
Nahoru |
|
|
novfra
|
Napsal: pon 08.05.2017 14:18 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 1.5.2003 Příspěvky: 1696 Bydliště: Jaroměř, ČR Obrázky: 0
|
pepin píše: a není možné, že jste testovali pouze určitý typ, právě používaný?
Bylo to běžné, seriové auto. A já tu možnost testovat neměl, mám to zprostředkovaně, ale nemám důvod nevěřit. Velmi solidní zdroj informací. Podívej se na obrázky baterek v Tesle a hlavně na propojovací drátky. Ty nejsou tak tenké z důvodu, že by se za každou cenu šetřilo na váze, nebo že by to konstruktér špatně spočítal. Jsou tak slabé proto, že se prostě nepočítá s tím, že tudy poteče nějaký velký proud. Proto je jich tolik, aby se vybíjely malým proudem, neubírala se jim životnost a zvýšil se dojezd. To je přesně stejný problém, který teď řešíš v koloběžce. Uber proud z baterek (třeba přidáním dalších P baterek) a bude to fungovat. Vybiješ požadovaným proudem 30% kapacity a koloběžka už omezuje výkon, protože ten zbytek nejde tak velkým proudem vybít.
Přílohy: |
2014-08-19 19.10.42-1280.jpg [ 117.49 KiB | Zobrazeno 7785 krát ]
|
2014-08-19 19.12.44-1280.jpg [ 74.09 KiB | Zobrazeno 7785 krát ]
|
|
|
|
Nahoru |
|
|
novfra
|
Napsal: pon 08.05.2017 14:21 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 1.5.2003 Příspěvky: 1696 Bydliště: Jaroměř, ČR Obrázky: 0
|
pepin píše: navíc nicd-nimh články se nikdy standartně nedali spojovat xp Nebylo a není to úplně běžné, ale jde to. Je tam jen jedna podmínka. Vše nejdříve spojit paralelně a potom ty paralelní "sekce" spojit do serie. Pokud spojíš seriově spojené baterie paralelně, dojde k průšvihu. Z deseti baterek 1,2V / 1,7Ah udělat nejdříve 1,2V / 17Ah a teprve potom do serie. Kdysi jsem dělal pomocnou startovací baterku. Podmínka byla skladování v boudě ve venkovním skladu, kde parkovaly dodávky. A v zimě tam některá stála třeba týden, dva a pak byl problém ji nastartovat. Olovo s ohledem na zimu jsem zavrhl, tak to bylo z 10S10P NiCd 1,7Ah SCR. celou zimu v boudě, pár aut to pomohlo nastartovat, jednou za čas jsem to nabil. Parametry to mělo ale úžasný. 12V / 17Ah, nabíjení 100A, stále vybíjení 500A, krátkodobé špičky 1200A a teoretický zkratový proud 2500-3000A (2,5-3kA). U takové baterky se Ti ale nestane, že když ji budeš vybíjet řekněme 500A, že Ti v ní po úplném vybití (0,9V / čl) zbude víc kapacity, než 1-2%. To je ten rozdíl mezi Li-xxx a NiCd.
|
|
Nahoru |
|
|
pepin
|
Napsal: pon 08.05.2017 14:34 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 30.4.2008 Příspěvky: 12767 Bydliště: praha 5
|
novfra píše: Bylo to běžné, seriové auto. A já tu možnost testovat neměl, mám to zprostředkovaně, ale nemám důvod nevěřit. Velmi solidní zdroj informací.
koukni na ten SZ odkaz, prostě se mlátí do prsou, že baterky jsou používané v tesle a ty ampéry dají.
|
|
Nahoru |
|
|
novfra
|
Napsal: pon 08.05.2017 14:47 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 1.5.2003 Příspěvky: 1696 Bydliště: Jaroměř, ČR Obrázky: 0
|
pepin píše: koukni na ten SZ odkaz, prostě se mlátí do prsou, že baterky jsou používané v tesle a ty ampéry dají.
Koukám na to. FB nemám, takže jen ten inzerát a tam se o Tesle nic nepíše. Jestli je to technologie LiIon a umí ji nabít za 19 minut, tak to klobouk dolů. A nebo může být rozdíl v nabít a dobít, ale to je jen slovíčkaření. Nechci nikoho a nic vychvalovat, případně zatracovat, dokud si to neosahám a neoměřím sám.
|
|
Nahoru |
|
|
pepin
|
Napsal: pon 08.05.2017 14:52 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 30.4.2008 Příspěvky: 12767 Bydliště: praha 5
|
ještě takový mimotématový dotaz, rád bych orientačně měřil odběr i na dalších rodinných koloběžkách, podmínka, měřák musí udržet v paměti odběr vysosaných ma a ukázat v paměti maximální odeběr W. napájení sice 36V ale rozdělená sada na dva 5 ti články--po nabití 20V ? mohu použít--zapojit pouze levnější měřák na pouze jednu 5 článkovou sadu? uplně levný je cca do 16V odběr 20A --ustál by možná prvotní napojení na 20V? ovšem kablíky malého pruřezu druhý je 30V do 30A, pruřez kablíku už podle mého v pohodě pro odběr do 17A max. https://www.bighobby.cz/www-bighobby-cz ... -Power-30Ahttps://hobbyking.com/en_us/hobbykingtm ... lyzer.htmlpodle mého, i když budu měřit odběr pouze z jedné 5čl sady, pořád měřím to samé, jako měřákem na spojených sadách při 10 ti článku
|
|
Nahoru |
|
|
JosefSvejk
|
Napsal: pon 08.05.2017 14:59 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 28.4.2011 Příspěvky: 6500 Bydliště: ČR Obrázky: 0
|
Pokud budou baterie složené ze stejných článků (stejně velké, stejně staré, stejně vybité atd.) tak by to orientačně takto šlo. Zkrátka pokud budou mít ty dvě sady stejný vnitřní odpor. Proud naměříš stejný a napětí poloviční. Pokud by se ale sady mezi sebou rozjely, fungovat to nebude.
_________________ Člověk je tak složitá bytost, že o tom lidstvo nemá ponětí.
|
|
Nahoru |
|
|
pepin
|
Napsal: pon 08.05.2017 15:07 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 30.4.2008 Příspěvky: 12767 Bydliště: praha 5
|
novfra píše: Koukám na to. FB nemám, takže jen ten inzerát a tam se o Tesle nic nepíše. Jestli je to technologie LiIon a umí ji nabít za 19 minut, tak to klobouk dolů. A nebo může být rozdíl v nabít a dobít, ale to je jen slovíčkaření. Nechci nikoho a nic vychvalovat, případně zatracovat, dokud si to neosahám a neoměřím sám.
ale píše, nejspíš sisa toho jen nevšimnul -------------------------------------------------- Začněte jezdit na baterie používané v automobilech Tesla! nic méně mě taky napadlo---třeba muže jít o sadu poskládanou třeba 2P s kapacitou třeba 4400ma, ale oni deklarují v rámci rychlého dobijení a vybijení s ještě vysokou zatižitelností kapacitu právě 2900ma, ale tomu zase neodpovídá podle mého váha baterie 500g
Naposledy upravil pepin dne úte 09.05.2017 23:36, celkově upraveno 2
|
|
Nahoru |
|
|
pepin
|
Napsal: pon 08.05.2017 15:18 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 30.4.2008 Příspěvky: 12767 Bydliště: praha 5
|
JosefSvejk píše: Pokud budou baterie složené ze stejných článků (stejně velké, stejně staré, stejně vybité atd.) tak by to orientačně takto šlo. Zkrátka pokud budou mít ty dvě sady stejný vnitřní odpor. Proud naměříš stejný a napětí poloviční. Pokud by se ale sady mezi sebou rozjely, fungovat to nebude. to by nebyl problém, počítám, že až mi odslouží definitivně ty poslepovance z lipol baterek, přejdu už opravdu trvale na lion články z jedné serie, pouze rozdělené na dva 5 ti články, plus jeden článek a v podstatě mě bude jen zajímat orientační pokles v rámci opoužívání sady--žádný přesný měření každého odebraného miliampérku.
|
|
Nahoru |
|
|
novfra
|
Napsal: pon 08.05.2017 15:48 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 1.5.2003 Příspěvky: 1696 Bydliště: Jaroměř, ČR Obrázky: 0
|
pepin píše: ale píše, nejspíš sisa toho jen nevšimnul -------------------------------------------------- Začněte jezdit na baterie používané v automobilech Tesla!
Jojo, slepota, už to vidím. Nějak to ale nevychází. Nevím, z jaké baterie ty články mají, ale protože se o Teslu průběžně zajímám, tak mi není známo, že by se v ní používaly baterky s kapacitou 2,9Ah. Snad v začátcích výroby se snad uvažovalo o 3,1Ah, protože 3,4Ah ještě nebyly plně připravené, otestované, ale do seriové výroby už šly 3,4Ah. Nikde jsem nezaznamenal informaci, že by Tesla prodávala svoje články někomu dalšímu. Existuje sice průmyslový ekvivalent, ale to je naprosto jiná baterka. A dovolím si jednu spekulaci. Jak nabít LiIon za 19 minut? Třeba tak, že se místo CC/CV na 3,4Ah použije "jen" CC a máme tady 2,9Ah baterku. Ale je to jen moje spekulace, právě teď vymyšlená Jestli potřebuješ něco na měření, tak se stav, půjčím Ti třeba tohle: (náhodný odkaz) https://www.amazon.com/GT-Power-Analyzer-Consumption-Performance/dp/B00C1BZSYO
|
|
Nahoru |
|
|
pepin
|
Napsal: pon 08.05.2017 16:08 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 30.4.2008 Příspěvky: 12767 Bydliště: praha 5
|
novfra píše: Jestli potřebuješ něco na měření, tak se stav, půjčím Ti třeba tohle: (náhodný odkaz) https://www.amazon.com/GT-Power-Analyzer-Consumption-Performance/dp/B00C1BZSYOné, v pohodě, mám tady ten měřák http://www.peckamodel.cz/produkt/rc-mod ... yrc-wm-010ale už ho v nabídce --dostupnost skladem nemají, navíc se opravdu domnívám a i mi to Svejk potvrdil, že na orientační měření by mi stačil do dalších kooběžek levnější do 30A, ono není uplně a pouze zásadní jen cena, ale i ta velikost, ten od pecky byl ještě vcelku skladný prcek, ale třeba co jsi poslal odkaz ty--podobné rozměry ruzné 100-170A turnigy a podobné na hobykingu už jsou rozměrově veliké--ono je i skladnější pro zastrčení, když ty kabely jdou pouze z jedné strany a nejsou, jako by pruchozí tím měřákem naprosto ideální mi právě přijde tady ten typ https://www.bighobby.cz/www-bighobby-cz ... -Power-30A30A jsem s rezervou, problém je těch pouhých 30V , ale pokud to pujde ho opravdu napojit pouze na jednu 5čl sadu,. tak to problém není
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|