Autor |
Zpráva |
pepin
|
Napsal: ned 14.05.2017 22:05 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 1.5.2008 Příspěvky: 12832 Bydliště: praha 5
|
Bořík píše: s tím nabíjením na 4.2V si moc nepomůžeš. Starší Lionky se nabíjely na 4.1V a zřejmě by jim to vyšší napětí spíš ublížilo, než by to pomohlo v nárůstu kapacity.. to si myslím taky, až dobiju tu poskládanou sadu z lion a měkkých lipol, zkusím ty lipol ještě dobít na 4,2, kolik teda navíc tam vubec dostanu alespon orientačně odhadem, bo něco pouze vytopí hned balancování samostatných článku.
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
pepin
|
Napsal: ned 14.05.2017 22:42 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 1.5.2008 Příspěvky: 12832 Bydliště: praha 5
|
tak změřeno, do paralelně při nabijení zapojené 2P sady lion a lipol dobito na 4,1V-- 16046ma
po nabití další dobijení do lipol 2P sady--spojená 2P 2600ma dobito z 4,1 v na 4,2v 278ma--to nestojí vubec za řeč.
|
|
Nahoru |
|
|
guchar
|
Napsal: pon 15.05.2017 6:50 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 7.5.2015 Příspěvky: 7461 Bydliště: ČR Obrázky: 8
|
@Bořík Nešlo o to dostat víc Ah, ale o Umax pro paralelně spojené LiIon a LiPol.By se nenabíjela každá zvlášť. Je jasné, že nabíjení na 4.1 je šetrnější než 4.2 V. Tyhle konkrétní (malé) rozdíly zde vycházejí pro nějaké (asi levné tudíž méně ampér) LiIon a už dost ojeté LiPol. Co nevím (mohu zkusit) je rozdíl 4.1 nebo 4.2 V u slušných LiPol. Test na vrtulníkových 2S1P 1500 mAh. (Což pepin-koloběžka není podstatné. Kapacitu "dělá" LiIon. "Tvrdost" LiPol z LiIon v mezerách "dokrmovaná".) Na ty HV LiIon jsem taky nedávná narazil. A máš pravdu, že dotyčný si stěžoval, že Imax je horší jak klasika.
|
|
Nahoru |
|
|
guchar
|
Napsal: pon 15.05.2017 7:01 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 7.5.2015 Příspěvky: 7461 Bydliště: ČR Obrázky: 8
|
pepin píše: tak změřeno, do paralelně při nabijení zapojené 2P sady lion a lipol dobito na 4,1V-- 16046ma po nabití další dobijení do lipol 2P sady--spojená 2P 2600ma dobito z 4,1 v na 4,2v 278ma--to nestojí vubec za řeč. Kde se bere pro 2P 2.1 Ah/článek = 4.2 Ah/pack 4,1V-- 16046mAh=16.046Ah (+ 0.272 -- 4.2V) cca 9 Ah/čl. ? To by spíš byla sestava 8P z 2.1Ah/článek + cca 1Ah z 1P LiPol .
|
|
Nahoru |
|
|
pepin
|
Napsal: pon 15.05.2017 10:05 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 1.5.2008 Příspěvky: 12832 Bydliště: praha 5
|
guchar píše: Kde se bere pro 2P 2.1 Ah/článek = 4.2 Ah/pack 4,1V-- 16046mAh=16.046Ah (+ 0.272 -- 4.2V) cca 9 Ah/čl. ? To by spíš byla sestava 8P z 2.1Ah/článek + cca 1Ah z 1P LiPol . sada pro pohon je 10 ti článková, nabijím ji však jako 5tičlánek. XP sada lion jako 10 článek má papírovou kapacitu 8800ma zapojená na nabijení jako dva pětičlánky tedy 17600ma k tomu je připojená pro pohon sada 10lipol--1300ma při nabijení rozdělená na dva lipol pětičlánky tedy 2600ma. dobil jsem do těch sad zdvojených a složených jak lion, tak lipol--celkem tedy 4ks pětičlánku 16046 ma 16046 děleno dvěma---do desetičlánkové sady tedy dobito 8023ma.
|
|
Nahoru |
|
|
pepin
|
Napsal: úte 16.05.2017 20:12 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 1.5.2008 Příspěvky: 12832 Bydliště: praha 5
|
tak dnes proběhl druhý test, v terénu a více méně stejný styl jízdy, jako jsem tam jezdil stejnou trasu na lipol v režimu spíš motorky, než sportovní aktivita s částečnou elektrovýpomocí. na hlídacím pípáku samostatných článku jsem zvednul napětí ze 2,9V na 3V pípat to začalo po odebrání 6800ma--napětí bez odběru 3,6V, to je uplně v pohodě. funguje to zapojení---lion mají kapacitu, lipol dodají proud na mé použití opravdu skvěle--myšleno poměrem--cena--výkon. v podstatě by mi mělo stačit mít pouze jednu sadu nových lipol --1300--1500ma ochotných dávat proud do 20A bez výraznějšího poklesu napětí a tu sadu postupně připojovat na další a další už částečně vybité vyhnilé lion, které už po vyčerpání cca poloviny kapacity změknou, pokud změknou, už nebudou schopné ani dávat neuměrné A do připojení vybité lipol sady, co by režim nabijení. jinak nabijení na nabiječce doma vypadá pak takto Příloha:
IMG_0067.JPG [ 94.4 KiB | Zobrazeno 2020 krát ]
jako pětičlánky zapojené dva pětičlánky lion a paralelně dva pětičlánky lipol--nabijení na lion. lion články jsou přez balanční konektory také paralelně spojené a zapojené do nabiječe--spoijení přez zběrnici balančního konektoru--jeden 5 článek do pozice 5 článku--druhý článek do pozice zběrnice 6 článku lipol články jsou spojené obdobně--tady přez konektory MPX, balancování přez externí balancer---spíš pouze z duvodu kontroly. http://www.eshop-rychle.cz/rcservis/esh ... r-balancer
|
|
Nahoru |
|
|
pepin
|
Napsal: úte 16.05.2017 21:38 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 1.5.2008 Příspěvky: 12832 Bydliště: praha 5
|
tak to v pohodě stíhá pro ty lipol i ten externí balancer---sadu nabijím 7A, bo když ji nabijím 10A spíná mi už občas větrák 12v zdroje Příloha:
IMG_0069.JPG [ 51.23 KiB | Zobrazeno 2000 krát ]
|
|
Nahoru |
|
|
pepin
|
Napsal: úte 16.05.2017 22:16 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 1.5.2008 Příspěvky: 12832 Bydliště: praha 5
|
tak na lion 4,1 dobito cca 7000ma, následné dobijení lipol sady na 4,2V --300ma, to opravdu nestojí za řeč, takže pro mě je to asi jasný, se obávám, že mi tady těžko doporučí někdo jinou variantu, jak se dostat k vyčerpatelnosti cca 7000ma za né výrazně víc jak 1600kč.
300 cyklu jsem tak nějak odhadem propočítal na cca 8000km, si myslím, že i kdybych se toho nájezdu dožil, určitě už budou v té době uplně jiné baterie.
|
|
Nahoru |
|
|
guchar
|
Napsal: pát 19.05.2017 8:46 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 7.5.2015 Příspěvky: 7461 Bydliště: ČR Obrázky: 8
|
@pepin Na pokusy jsem chtěl vzít 2 ks A123 1100 (1400) mAh LiFePO4 z RCKing. Jenže zrovna je nemají. Při pátrání po jiných možnostech mne mile překvapila nabídka eskutr: ">Cylindrické LiFePo LiFePo4 články" Zejména jednotlivé 18650 a 26650 jednotlivě (1P) nebo i 2P a 4P = 12 Ah. >Cylindrické LiFePo LiFePo4 články
|
|
Nahoru |
|
|
pepin
|
Napsal: sob 20.05.2017 0:14 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 1.5.2008 Příspěvky: 12832 Bydliště: praha 5
|
guchar píše: Při pátrání po jiných možnostech mne mile překvapila nabídka eskutr: ">Cylindrické LiFePo LiFePo4 články" Zejména jednotlivé 18650 a 26650 jednotlivě (1P) nebo i 2P a 4P = 12 Ah. >Cylindrické LiFePo LiFePo4 článkyty ceny jsou překvapivě nízké, já dohledal life 1100 podstatně dražší-- za tuším 130kč zatím ale zustanu s testováním u té kombinace lion--lipol . dnes jsem to byl zase testnout v terénu a vysosáno krásných 7000ma. zítra uvidím podle počasí, navíc se mi plánovaná trasa v některých usecích trochu prolíná se zítřejším cyklo závodem http://www.inter-mountain-series.eu/bik ... is-pid1497
|
|
Nahoru |
|
|
Lark
|
Napsal: sob 20.05.2017 0:47 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 13.11.2008 Příspěvky: 9866 Bydliště: Benátecká Vrutice, ČR
|
Porovnej si datasheet 26650 z tvého odkazu a tenhle. Hlavně max. nabíjecí a vybíjecí proud, a při jakém proudu je ta kapacita měřená. I rozdíl váhy je zajímavý.
|
|
Nahoru |
|
|
guchar
|
Napsal: sob 20.05.2017 2:07 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 7.5.2015 Příspěvky: 7461 Bydliště: ČR Obrázky: 8
|
@Lark "... porovnej ..." A123 Cell Type ANR26650-M1, Model no. FS300001-001, Nominal capacity 2.3Ah, Maximum continuous discharge current: 60A, Nominal dim. 26mm ø x 66.5mm ht., Nominal cell weight 70g,
ESKUTR: Váha 83 g, výška (mm) 66.2, průměr(mm) 26, Nominal Voltage (V) 3.2, Capacity (Ah) 3, Max discharge current (A) 9, Optimal discharge current (A) 1.5, Max char. (A) 1.5, Optimal charging (A) 0.6 A123 discharge continuous cca 30 C versus ESKUTR Optimal dis. current 0.5 C BOHUŽEL NESROVNATELNÉ - Ten ESKUTR má s LiFe společných snad jen těch 3.2 V .
- U velikosti 18650 inzeruje A123 a pokud se dá věřit Váha: 0.039kg, Rozměr: 65 x 18 mm, Kapacita: 1.1 Ah, Max vybíjecí proud: 30 A, Optimální vyb. proud: 5,5 A, Max nabíjecí proud: 4,4 A, Optimální nabíjecí proud: 1,5 A. POTOM (ZA TY PENÍZE) Optimál. vyb. proud: 5 C je šestkrát menší jak orig. A123, ale na něco to stačí, a 3.2 V /článek se může hodit.
|
|
Nahoru |
|
|
guchar
|
Napsal: sob 20.05.2017 9:09 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 7.5.2015 Příspěvky: 7461 Bydliště: ČR Obrázky: 8
|
@jyrry Asi náhodně připojená ("google" reklama dle okruhu zájmu (prohližených www)). Je dost variabilní. Uvedený odkaz tam nebyl, a ani teď nic takového nevidím. Takže za link na "ev-power", dík. g ==edit02 Z některých cz e-shopů LiFe 1100mAh zmizely. V jiných se objevily LiFe (18650) s C 1400 mAh. Máte někdo konkrétní zkušenost? Ví k tématu 18650 1100 versus 1400 mAh někdo něco víc ?
Naposledy upravil guchar dne sob 20.05.2017 9:13, celkově upraveno 1
|
|
Nahoru |
|
|
guchar
|
Napsal: sob 20.05.2017 9:18 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 7.5.2015 Příspěvky: 7461 Bydliště: ČR Obrázky: 8
|
@jyrry Ď. Já se víc díval na celý výběr. U vybrané Baterie A123 3.3V 1100 mAh LiFePO4, formát: 18650 jsem pak *.pdf přehlédnul.
|
|
Nahoru |
|
|
pepin
|
Napsal: sob 20.05.2017 18:31 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 1.5.2008 Příspěvky: 12832 Bydliště: praha 5
|
s těma baterkama z číny, vyjma lipol a hobbykingu mám trochu obavy, že to jsou nejspíš jen velkokapacitní popisky na obalu https://world.taobao.com/item/535670194 ... 3.1.LjO6t2osobně bych to tipoval právě na 12 měkkých cca 2200ma lionek max odběr 2c---v podstatě ty samé baterie, co se skládají 5X do rádoby 10Ah nejlevnějších akucyklosad--ty, co se ted pokouším tunit pomocí těch lipolek, aby z nich po vyčerpání cca poloviny kapacity šlo ještě vubec něco sosat.
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 11 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|