Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 900 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 60  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: ned 14.05.2017 21:05 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 30.4.2008
Příspěvky: 12767
Bydliště: praha 5
Bořík píše:
s tím nabíjením na 4.2V si moc nepomůžeš. Starší Lionky se nabíjely na 4.1V a zřejmě by jim to vyšší napětí spíš ublížilo, než by to pomohlo v nárůstu kapacity..


to si myslím taky, až dobiju tu poskládanou sadu z lion a měkkých lipol, zkusím ty lipol ještě dobít na 4,2, kolik teda navíc tam vubec dostanu alespon orientačně odhadem, bo něco pouze vytopí hned balancování samostatných článku.


Nahoru
 Profil  
 
 
PříspěvekNapsal: ned 14.05.2017 21:42 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 30.4.2008
Příspěvky: 12767
Bydliště: praha 5
tak změřeno, do paralelně při nabijení zapojené 2P sady lion a lipol dobito na 4,1V-- 16046ma

po nabití další dobijení do lipol 2P sady--spojená 2P 2600ma dobito z 4,1 v na 4,2v 278ma--to nestojí vubec za řeč.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 15.05.2017 5:50 
Mazák
Mazák

Registrován: 7.5.2015
Příspěvky: 7414
Bydliště: ČR
Obrázky: 8
@Bořík Nešlo o to dostat víc Ah, ale o Umax pro paralelně spojené LiIon a LiPol.By se nenabíjela každá zvlášť.
Je jasné, že nabíjení na 4.1 je šetrnější než 4.2 V. Tyhle konkrétní (malé) rozdíly zde vycházejí
pro nějaké (asi levné tudíž méně ampér) LiIon a už dost ojeté LiPol.
Co nevím (mohu zkusit) je rozdíl 4.1 nebo 4.2 V u slušných LiPol. Test na vrtulníkových 2S1P 1500 mAh.
(Což pepin-koloběžka není podstatné. Kapacitu "dělá" LiIon. "Tvrdost" LiPol z LiIon v mezerách "dokrmovaná".)
Na ty HV LiIon jsem taky nedávná narazil. A máš pravdu, že dotyčný si stěžoval, že Imax je horší jak klasika.


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: pon 15.05.2017 6:01 
Mazák
Mazák

Registrován: 7.5.2015
Příspěvky: 7414
Bydliště: ČR
Obrázky: 8
pepin píše:
tak změřeno, do paralelně při nabijení zapojené 2P sady lion a lipol dobito na 4,1V-- 16046ma
po nabití další dobijení do lipol 2P sady--spojená 2P 2600ma dobito z 4,1 v na 4,2v 278ma--to nestojí vubec za řeč.

Kde se bere pro 2P 2.1 Ah/článek = 4.2 Ah/pack 4,1V-- 16046mAh=16.046Ah (+ 0.272 -- 4.2V) cca 9 Ah/čl. ?
To by spíš byla sestava 8P z 2.1Ah/článek + cca 1Ah z 1P LiPol .


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: pon 15.05.2017 9:05 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 30.4.2008
Příspěvky: 12767
Bydliště: praha 5
guchar píše:
Kde se bere pro 2P 2.1 Ah/článek = 4.2 Ah/pack 4,1V-- 16046mAh=16.046Ah (+ 0.272 -- 4.2V) cca 9 Ah/čl. ?
To by spíš byla sestava 8P z 2.1Ah/článek + cca 1Ah z 1P LiPol .


sada pro pohon je 10 ti článková, nabijím ji však jako 5tičlánek.

XP sada lion jako 10 článek má papírovou kapacitu 8800ma

zapojená na nabijení jako dva pětičlánky tedy 17600ma

k tomu je připojená pro pohon sada 10lipol--1300ma

při nabijení rozdělená na dva lipol pětičlánky tedy 2600ma.

dobil jsem do těch sad zdvojených a složených jak lion, tak lipol--celkem tedy 4ks pětičlánku 16046 ma

16046 děleno dvěma---do desetičlánkové sady tedy dobito 8023ma.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 16.05.2017 19:12 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 30.4.2008
Příspěvky: 12767
Bydliště: praha 5
tak dnes proběhl druhý test, v terénu a více méně stejný styl jízdy, jako jsem tam jezdil stejnou trasu na lipol v režimu spíš motorky, než sportovní aktivita s částečnou elektrovýpomocí.

na hlídacím pípáku samostatných článku jsem zvednul napětí ze 2,9V na 3V pípat to začalo po odebrání 6800ma--napětí bez odběru 3,6V, to je uplně v pohodě.

funguje to zapojení---lion mají kapacitu, lipol dodají proud na mé použití opravdu skvěle--myšleno poměrem--cena--výkon.

v podstatě by mi mělo stačit mít pouze jednu sadu nových lipol --1300--1500ma ochotných dávat proud do 20A bez výraznějšího poklesu napětí a tu sadu postupně připojovat na další a další už částečně vybité vyhnilé lion, které už po vyčerpání cca poloviny kapacity změknou, pokud změknou, už nebudou schopné ani dávat neuměrné A do připojení vybité lipol sady, co by režim nabijení.

jinak nabijení na nabiječce doma vypadá pak takto

Příloha:
IMG_0067.JPG
IMG_0067.JPG
[ 94.4 KiB | Zobrazeno 2006 krát ]



jako pětičlánky zapojené dva pětičlánky lion a paralelně dva pětičlánky lipol--nabijení na lion.

lion články jsou přez balanční konektory také paralelně spojené a zapojené do nabiječe--spoijení přez zběrnici balančního konektoru--jeden 5 článek do pozice 5 článku--druhý článek do pozice zběrnice 6 článku

lipol články jsou spojené obdobně--tady přez konektory MPX, balancování přez externí balancer---spíš pouze z duvodu kontroly.

http://www.eshop-rychle.cz/rcservis/esh ... r-balancer


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 16.05.2017 20:38 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 30.4.2008
Příspěvky: 12767
Bydliště: praha 5
tak to v pohodě stíhá pro ty lipol i ten externí balancer---sadu nabijím 7A, bo když ji nabijím 10A spíná mi už občas větrák 12v zdroje :evil:

Příloha:
IMG_0069.JPG
IMG_0069.JPG
[ 51.23 KiB | Zobrazeno 1986 krát ]



Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 16.05.2017 21:16 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 30.4.2008
Příspěvky: 12767
Bydliště: praha 5
tak na lion 4,1 dobito cca 7000ma, následné dobijení lipol sady na 4,2V --300ma, to opravdu nestojí za řeč, takže pro mě je to asi jasný, se obávám, že mi tady těžko doporučí někdo jinou variantu, jak se dostat k vyčerpatelnosti cca 7000ma za né výrazně víc jak 1600kč.

300 cyklu jsem tak nějak odhadem propočítal na cca 8000km, si myslím, že i kdybych se toho nájezdu dožil, určitě už budou v té době uplně jiné baterie.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 19.05.2017 7:46 
Mazák
Mazák

Registrován: 7.5.2015
Příspěvky: 7414
Bydliště: ČR
Obrázky: 8
@pepin Na pokusy jsem chtěl vzít 2 ks A123 1100 (1400) mAh LiFePO4 z RCKing. Jenže zrovna je nemají.
Při pátrání po jiných možnostech mne mile překvapila nabídka eskutr: ">Cylindrické LiFePo LiFePo4 články"
Zejména jednotlivé 18650 a 26650 jednotlivě (1P) nebo i 2P a 4P = 12 Ah.
>Cylindrické LiFePo LiFePo4 články


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: pát 19.05.2017 23:14 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 30.4.2008
Příspěvky: 12767
Bydliště: praha 5
guchar píše:
Při pátrání po jiných možnostech mne mile překvapila nabídka eskutr: ">Cylindrické LiFePo LiFePo4 články"
Zejména jednotlivé 18650 a 26650 jednotlivě (1P) nebo i 2P a 4P = 12 Ah.
>Cylindrické LiFePo LiFePo4 články


ty ceny jsou překvapivě nízké, já dohledal life 1100 podstatně dražší-- za tuším 130kč

zatím ale zustanu s testováním u té kombinace lion--lipol .

dnes jsem to byl zase testnout v terénu a vysosáno krásných 7000ma.

zítra uvidím podle počasí, navíc se mi plánovaná trasa v některých usecích trochu prolíná se zítřejším cyklo závodem :lol:


http://www.inter-mountain-series.eu/bik ... is-pid1497


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 19.05.2017 23:47 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 13.11.2008
Příspěvky: 9866
Bydliště: Benátecká Vrutice, ČR
Porovnej si datasheet 26650 z tvého odkazu a tenhle. Hlavně max. nabíjecí a vybíjecí proud, a při jakém proudu je ta kapacita měřená. I rozdíl váhy je zajímavý.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 20.05.2017 1:07 
Mazák
Mazák

Registrován: 7.5.2015
Příspěvky: 7414
Bydliště: ČR
Obrázky: 8
@Lark "... porovnej ..." A123 Cell Type ANR26650-M1, Model no. FS300001-001, Nominal capacity 2.3Ah,
Maximum continuous discharge current: 60A, Nominal dim. 26mm ø x 66.5mm ht., Nominal cell weight 70g,

ESKUTR: Váha 83 g, výška (mm) 66.2, průměr(mm) 26, Nominal Voltage (V) 3.2, Capacity (Ah) 3,
Max discharge current (A) 9, Optimal discharge current (A) 1.5, Max char. (A) 1.5, Optimal charging (A) 0.6
A123 discharge continuous cca 30 C versus ESKUTR Optimal dis. current 0.5 C BOHUŽEL NESROVNATELNÉ
- Ten ESKUTR má s LiFe společných snad jen těch 3.2 V .

- U velikosti 18650 inzeruje A123 a pokud se dá věřit
Váha: 0.039kg, Rozměr: 65 x 18 mm, Kapacita: 1.1 Ah, Max vybíjecí proud: 30 A, Optimální vyb. proud: 5,5 A,
Max nabíjecí proud: 4,4 A, Optimální nabíjecí proud: 1,5 A. POTOM (ZA TY PENÍZE)
Optimál. vyb. proud: 5 C je šestkrát menší jak orig. A123, ale na něco to stačí, a 3.2 V /článek se může hodit.


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: sob 20.05.2017 8:09 
Mazák
Mazák

Registrován: 7.5.2015
Příspěvky: 7414
Bydliště: ČR
Obrázky: 8
@jyrry Asi náhodně připojená ("google" reklama dle okruhu zájmu (prohližených www)). Je dost variabilní.
Uvedený odkaz tam nebyl, a ani teď nic takového nevidím. Takže za link na "ev-power", dík. g
==edit02
Z některých cz e-shopů LiFe 1100mAh zmizely. V jiných se objevily LiFe (18650) s C 1400 mAh.
Máte někdo konkrétní zkušenost? Ví k tématu 18650 1100 versus 1400 mAh někdo něco víc ?


Naposledy upravil guchar dne sob 20.05.2017 8:13, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: sob 20.05.2017 8:18 
Mazák
Mazák

Registrován: 7.5.2015
Příspěvky: 7414
Bydliště: ČR
Obrázky: 8
@jyrry Ď. Já se víc díval na celý výběr. U vybrané Baterie A123 3.3V 1100 mAh LiFePO4, formát: 18650
jsem pak *.pdf přehlédnul.


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: sob 20.05.2017 17:31 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 30.4.2008
Příspěvky: 12767
Bydliště: praha 5
s těma baterkama z číny, vyjma lipol a hobbykingu mám trochu obavy, že to jsou nejspíš jen velkokapacitní popisky na obalu

https://world.taobao.com/item/535670194 ... 3.1.LjO6t2

osobně bych to tipoval právě na 12 měkkých cca 2200ma lionek max odběr 2c---v podstatě ty samé baterie, co se skládají 5X do rádoby 10Ah nejlevnějších akucyklosad--ty, co se ted pokouším tunit pomocí těch lipolek, aby z nich po vyčerpání cca poloviny kapacity šlo ještě vubec něco sosat.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 900 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 60  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 14 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz