Hmotnost je asi v pořádku, sotva to už srazíš dolu.
Ale volba správné vrtule je v tomto případě základ úspěchu.
Oslovil bych výrobce modelu, nebo dal dotaz na forum aircombat.cz, aby poradili. Já uvádím jen to, co jsem nabyl z vlastními zkušenostmi, ovšem je to s motorem MVVS 2,5 GRR RC vyrobeným někdy v druhé polovině 80. let. Jak jsem psal výbrus je tam černý (litinový píst a ocelová kalená vložka), ale byl vybaven výfukem pro dvaapůlky se zadním výfukem vyráběné ještě kolem roku 2010. Bez prodloužení si s ním rozuměl jedině s vrtulí velikosti 7x4" a lehčí. Dvapůlku s ABC jsem nikdy neměl, ale nepředpokládám, že by se posledně vyráběné dvaapůlky MVVS 2,5 GFR/S ABC RC výkonnostně nějak zásadně lišily. Spíš jsem měl pocit, že kvalita těch posledně vyráběných mírně klesla. Každopádně u motoru s výbrusem ABC (píst z hliníkové slitiny s vysokým obsahem křemíku-Al, vložka mosazná-Brass a vevnitř tvrdě chromovaná-Cr) tam jde spíš o delší životnost, která je při správném záběhu a provozu mnohonásobně delší než u černého výbrusu. Takže se domnívám, že to bude chtít podobnou vrtuli menších rozměrů než bývá u dvaapůlek bez laděných výfuků zvykem.
Taky píšeš, že motor není zaběhnutý. Tak co se týče záběhu jsou zásadní rozdíly mezi zabíháním motoru s černým výbrusem a ABC. Motor s ABC se nesmí nechat dlouho běžet na silně obohacenou směs a už vůbec ne na palivo se syntetickým olejem. Na záběh zásadně mazat ricinem (když už, tak aspoň polovina oleje v palivu ať je ricínová).
Doporučil bych si pročíst návody zabíhání sepsané zkušeným kombaťákem, které jsou na těchto stránkách
http://www.mojehobby.cz/diskuze/informace.php?idforum=7 Krom záběhu se v těch článcích pojednává i o výběru vrtulí (který mi v podstatě dává za pravdu), dále je tam odkaz týkající se záběhu ABC (tipuji že asi od Igora Burgera) a taky je tam zajímavý odkaz na diskusi ohledně nitrování a přidávání benzínu do paliva. Zde bych upozornil na příspěvek Milan Porkristl ml13.07.2004 06:00:01, kde je zcel srozumitelně napsáno proč benzín žhavíkům škodí (nejen silikonovým hadičkám a těsněním). A ještě pár užitečných odkazů ohledně paliva.
Já bych jen k palivu pro provozu dvaapůlek a menších kubatur poradil tohle. Pokud si palivo nebudeš míchat sám, ale používat kupované, tak si kup taky někde ricínový olej (i v lékárně se to dá) a do hotových leteckých paliv přidávej 3%, při záběhu klidně i 7 až 10%. Malé motory potřebují víc a lepšího maziva, kolem 20%. Hotová letecká paliva ho mívají jen 17-18% a někdy ještě méně (pozor na autíčková, tam bývá jen 8-12%). Hodně oleje (20-24%) mívají paliva vrtulníková, ale tam zas bývá olej syntetický s nižší viskozitou, tak nevím, jestli ten je pro dvaapůlky vhodný.
Tak příjemné počtení.