Autor |
Zpráva |
jozefbb
|
Napsal: pát 28.07.2017 19:49 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 1.1.2008 Příspěvky: 2370 Bydliště: Ban.Bystrica
|
Tak sa chystam na tento projekt, v hlave to uz mam cca rok. Kridla by mali mat profil zhruba ako original a mali by byt naklapacie , teda ziadne kridelka. Dost chcem cerpat od severiniho . Motor by bol 38cc 4t prerobeny z vyzinaca . Trup samozrejme kovovy, trubky zaklad 6x0,5. V zime mam co robit. Viac fotiek tu, https://picasaweb.google.com/1010401639 ... 0083848177Odoslané z P00C a podpis odstránim
Naposledy upravil jozefbb dne pon 18.09.2017 7:27, celkově upraveno 4
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
jozefbb
|
Napsal: pát 28.07.2017 19:52 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 1.1.2008 Příspěvky: 2370 Bydliště: Ban.Bystrica
|
Naposledy upravil jozefbb dne pát 11.08.2017 0:57, celkově upraveno 1
|
|
Nahoru |
|
|
Celeron
|
Napsal: pát 28.07.2017 22:37 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 22.4.2010 Příspěvky: 10498 Bydliště: Nový Bydžov ČR Obrázky: 14
|
Kámoš z letiště má E3 rozpětí asi 2,2m. Klasická modelářská dřevěná stavba, tisknul jsem mu do toho motor. Má v tom nějakou 25-ku benzína s magnetem a je na to dost slabej. V neděli přijede z dovči. Je zde na fóru ale jen čtenář. Jestli chceš, najdu na něho nick a pošli mu SZ. Jirka
|
|
Nahoru |
|
|
jozefbb
|
Napsal: sob 29.07.2017 7:15 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 1.1.2008 Příspěvky: 2370 Bydliště: Ban.Bystrica
|
Celeron píše: Kámoš z letiště má E3 rozpětí asi 2,2m. Klasická modelářská dřevěná stavba, tisknul jsem mu do toho motor. Má v tom nějakou 25-ku benzína s magnetem a je na to dost slabej. V neděli přijede z dovči. Je zde na fóru ale jen čtenář. Jestli chceš, najdu na něho nick a pošli mu SZ. Jirka Dakujem, kludne mozes. No ci ten motor bude stacit, dost pochybujem aj ja. Lietadlo moze mat celkom vahu 10, 12kg. A to sa bude plantat po vzduchu ako Wiencziers. Ale ten skutocny asi ties nebol nejake zihadlo. Ideal by bolo, keby utiahol vrtulu 24/8 ako tomu nemcovi po konecnych upravach. To by uz asi potiahlo. No budem setrit vahou, kde sa bude dat. Uvidim na aku vahu sa dostanem pri stavbe a podla toho sa rozhodnem, kam motor nakoniec pojde, ci do nejakeho kola, alebo ho aj ja posuniem len dalej. Ale je to OHC, wiencziers ma motor OHV, tam sa nedostanem s otackami vysoko. Odoslané z P00C a podpis odstránim
|
|
Nahoru |
|
|
rtep
|
Napsal: sob 29.07.2017 7:30 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 1.1.2005 Příspěvky: 288 Bydliště: Polička
|
jozefbb píše: Tak sa chystam na tento projekt, v hlave to uz mam cca rok. Kridla by mali mat profil zhruba ako original a mali by byt naklapacie , teda ziadne kridelka. Dost chcem cerpat od severiniho . Motor by bol 38cc 4t prerobeny z vyzinaca . Trup samozrejme kovovy, trubky zaklad 6x0,5. V zime mam co robit.
Odoslané z P00C a podpis odstránim Mám toro éro v té velikosti, váží 9,5 kg. Měl jsem v tom čtyřtakt ROTO 35 FS, ale bylo to slabý. Letos jsem osadil nový motor čtyřtakt OS MAX GF 40 a je to létavé. Rozhodně bych příště ale nedělal maketovou plovoucí výškovku a profil křídla.
|
|
Nahoru |
|
|
fokker1
|
Napsal: sob 29.07.2017 13:33 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 23.4.2009 Příspěvky: 754
|
Já zase plovoucí výškovku klidně, mám ji na Moranu L a létá pěkně. Zase bych nedělal nakrucování, měl jsem ho na Blériotu a nijak moc to nefungovalo, zatáčel spíš namixovanou směrovkou. Jinak čtyřtakt 38ccm 24/8 bez reduktoru neutáhne a když ano, bude to stejně udušené a výkon nula nula nic. Taky jsem někde v na německém webu četl - Honda GX-31 a vrtule 24/8 - nesmysl, nejde to. Konkrétně tuhle Hondu jsem zkoušel s řemenovým reduktorem 1:2 a vrtulí 26/16. Točil kolem 3000ot/min. Zkoušel jsem tento pohon v Blěriotu 3,1m, 14kg, ale tam to bylo málo. Teď je Honda v náklaďáku, v letadle provozuju jen Velešin 36ccm, předělaný ne benzín, s vrtulí 20/8. Točí 5600ot/min a pohání 8kg, 2,4m Avro D. Nijak přemotorované to není, po startu moc nestoupá, ale dá se. Lepší než Wiencziers, to ano.
_________________ https://fokker1.rajce.idnes.cz/
|
|
Nahoru |
|
|
rtep
|
Napsal: ned 30.07.2017 7:53 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 1.1.2005 Příspěvky: 288 Bydliště: Polička
|
fokker1 píše: Já zase plovoucí výškovku klidně, mám ji na Moranu L a létá pěkně. Zase bych nedělal nakrucování, měl jsem ho na Blériotu a nijak moc to nefungovalo, zatáčel spíš namixovanou směrovkou. Jinak čtyřtakt 38ccm 24/8 bez reduktoru neutáhne a když ano, bude to stejně udušené a výkon nula nula nic. Taky jsem někde v na německém webu četl - Honda GX-31 a vrtule 24/8 - nesmysl, nejde to. Konkrétně tuhle Hondu jsem zkoušel s řemenovým reduktorem 1:2 a vrtulí 26/16. Točil kolem 3000ot/min. Zkoušel jsem tento pohon v Blěriotu 3,1m, 14kg, ale tam to bylo málo. Teď je Honda v náklaďáku, v letadle provozuju jen Velešin 36ccm, předělaný ne benzín, s vrtulí 20/8. Točí 5600ot/min a pohání 8kg, 2,4m Avro D. Nijak přemotorované to není, po startu moc nestoupá, ale dá se. Lepší než Wiencziers, to ano. Michale, plovoucí VOP zajišťuje perfektně maketový projev letu, protože Fokker měl lehce vlnkovitý let. Přeci jen ta plocha VOP je veliká. Přestože mám její řízení znecitlivěné co to jde (páky i vysilač) a zásadně nepoužívám vymoženosti dnešní doby v podobě řídících jednotek, od toho mám ruce, tak let je v některých fázích lehce vlnkovitý. Zkoušel jsem i změny těžiště, zda to pomůže, ale nemělo to vliv. Lítá to prostě asi jako předloha a to je asi dobře. Někdy to je ale na škodu věci.
|
|
Nahoru |
|
|
fokker1
|
Napsal: stř 02.08.2017 6:49 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 23.4.2009 Příspěvky: 754
|
Asi má Morane jiné letové vlastnosti, možná tím, že je to hornoplošník. Těch stížností na eindekra už jsem slyšel dost, tak to asi náhoda nebude. Morane létá normálně stabilně a žádnou stabilizaci tam taky nemám.
_________________ https://fokker1.rajce.idnes.cz/
|
|
Nahoru |
|
|
jozefbb
|
Napsal: stř 02.08.2017 8:01 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 1.1.2008 Příspěvky: 2370 Bydliště: Ban.Bystrica
|
Tu je odkaz na prerabku gx35. http://www.rc-network.de/magazin/artike ... 43-01.htmlNa spodku je tabulka pouzitia vrtul, a zaujimave, pokial je to pravda 24/8 ma sice najnizsie otacky, ale najvyssi tah! Ten by mi asi uplne postacoval. Vsak uvidime, co sa mi podari. Zatial som motor pustil na zvyseny volnobeh na 4dcl isiel 2 hodiny. Vylial som olej a dal novy. Kolko ho treba zabehavat ozaj neviem, pouziva sa aj ako pohon na kolo, mne ten moj sadol cca po 150km, po 500km uz ide dobre. Podla mna 4 az 5 hodin musi postacovat. Odoslané z P00C a podpis odstránim
|
|
Nahoru |
|
|
fokker1
|
Napsal: čtv 03.08.2017 8:16 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 23.4.2009 Příspěvky: 754
|
Statický tah ano, ale maximální rychlost (kdy bude tah nulový) vychází jen 56km/h. To mi přijde dost málo. Počítám pomalá letadla (Avro D) 70-80km/h, WW1 90-100km/h. Navíc myslím, že se motor bude v tomhle režimu dost přehřívat.
_________________ https://fokker1.rajce.idnes.cz/
|
|
Nahoru |
|
|
jozefbb
|
Napsal: pát 04.08.2017 15:56 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 1.1.2008 Příspěvky: 2370 Bydliště: Ban.Bystrica
|
|
Nahoru |
|
|
Steve
|
Napsal: pát 04.08.2017 18:51 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 28.4.2017 Příspěvky: 1030 Bydliště: Napajedla
|
Pevný podvozek může vážit opravdu až třetinu váhy celého modelu? To asi ne.....
|
|
Nahoru |
|
|
jozefbb
|
Napsal: pát 04.08.2017 19:12 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 1.1.2008 Příspěvky: 2370 Bydliště: Ban.Bystrica
|
No, vsak si pozri ako je konstruovany na originalnom lietadle a ak chcem kopirovat originalne lietadlo s naklapanim kridel, ktore je riesene cez podvozok -, tak to moze aj byt pravda. Z tohto dovodu musi mat aj nejaku poevnost, inak po kazdom lete, moze byt znovu zavet. Ale skutocne neviem, kolko bude vazit, ale to som myslel komplet aj s kolesami. Kludne to moze ist aj do dvoch kilov. Ak to bude 1/4 , tak budem spokojny. Ono este aj tu hotovu cast budem odlahcovat.
Odoslané z P00C a podpis odstránim
|
|
Nahoru |
|
|
Steve
|
Napsal: pát 04.08.2017 23:42 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 28.4.2017 Příspěvky: 1030 Bydliště: Napajedla
|
E-III znám dost dobře. Že to budou dvě kila jen podvozek si nemyslím. A pokud to má být tedy třetina celkové hmotnosti, pak to vypadá, že předpokládáš celkovou hmotnost šest kilo, což se asi nepovede Ale držím palce, možná by ses mohl inspirovat podobné velkým modelem E-III nedávno popsaným v RCM. No nedávno....Tři roky zpět?
|
|
Nahoru |
|
|
LV
|
Napsal: sob 05.08.2017 6:58 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 5.1.2007 Příspěvky: 9185 Bydliště: Trenčianska Turná Obrázky: 0
|
Steve píše: E-III znám dost dobře. Že to budou dvě kila jen podvozek si nemyslím. A pokud to má být tedy třetina celkové hmotnosti, pak to vypadá, že předpokládáš celkovou hmotnost šest kilo, což se asi nepovede Ale držím palce, možná by ses mohl inspirovat podobné velkým modelem E-III nedávno popsaným v RCM. No nedávno....Tři roky zpět? Ak sa posnazi tak to bude mat okolo 10-12 kil. Takze na podvozok ma 3 kila a to da.
_________________ Nie som zlý.... iba rýpem www.elektromodely.sk
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|