Ahoj. Nedávno jsem tu psal, že máme doma podvozek YOKOMO YR-4 - dosti starý, který bych chtěl dát trochu dokupy. V současné době je světlá výška podvozku méně než 5mm - alespoň na předku, takže člověk často "drhne" i na běžném asfaltu po nějaké nerovnosti nebo prudčím vybrání zatáčky. Vzhledem k tomu, že bych model rád vytáhl i na nějaké prašnější cesty, nebo v zimě na sníh (s bordelkrytem a izolací elektroniky samozřejmě počítám), chtěl bych zvednout světlou výšku. To jsem zamýšlel koupí vyšších tlumičů. Zkusil jsem si tedy na přední nápravě odmontovat jeden tlumič a zjistit, jak velký posun mi čistě výměna tlumiče umožní - aniž bych musel do něčeho zasahovat - plánoval jsem se držet systému "co nejmíň to rozvrtej, ať se to dá vrátit zpět"
Maximální výška dovolená ramenem či řízením je naprosto v pohodě, je tam tak 25 mm, což ani nevím, jestli budu tolik dávat. Jenže! Problém mi dělá uložení poloosy v diferenciálu, viz. foto.
Na přední nápravě, pokud je kolo o něco "níže" než originálně, tedy světlá výška se zvětší, aretační čep poloosy (prostě ten kolík co jde skrz poloosu a je zasunutý do drážky diferenciálu) tak kolík na jedné straně vyleze z drážky a tím pádem není poloosa pořádně zajištěna a dlouhou životnost by to opravdu nemělo (první fotka)
Na zadní nápravě tento problém ani při maximálním zvýšení světlé výšky nenastává a kolík je stále v drážce, tak, jak má být.
Moc mě nenapadá, co s tím, kor pokud bych chtěl zachovat "návratnost" úpravy. Zatím jsem v rozebírání nepokračoval, abych to víc prohlídl, mám z toho trochu strach, než budu vědět co s tím.
Máte nějaký nápad, jak to co nejsnáze vyřešit? Napadlo mě sehnat jiný diferenciál s delšími drážkami, ale vůbec nevím jak vybrat ten správný a navíc měnit ho jen kvůli těmto drážkám...
Děkuji za každou odpověď