Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 314 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5 ... 21  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Větroň V2 - klasická stavba
PříspěvekNapsal: pon 16.10.2017 9:40 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.6.2008
Příspěvky: 5631
Bydliště: Praha ČR
Shop Hoelleina mám ověřený osobně 2x - pohoda, dodání v jednotkách dnů.
Od Zellera se také do ČR nakupovalo, tuším to někdo psal na Stoupáku - také úspěch bez potíží.

Je jen škoda, že se u nás nelétají soutěžně RES dvoumetrovky (jako nyní už prakticky v celé Evropě), ty modely jsou sice v RCVS konkurenceschopné, ale ne zas tak jednoznačně, navíc se s nimi úplně zbytečně moc mlátí při nucené absenci brzd :(


Nahoru
 Profil  
 
 
 Předmět příspěvku: Re: Větroň V2 - klasická stavba
PříspěvekNapsal: pon 16.10.2017 18:46 
Mazák
Mazák

Registrován: 8.7.2015
Příspěvky: 663
Bydliště: Orlova v noci , Karviná ve dne
Taky cekam, ze se ta kategorie RES u nas zavede.Ta doba musi prijit.Tech,, poletuch,, je ve svete hodne a jsou to technicke skvosty.
http://seta-tech.de/themes/kategorie/de ... tikelid=19


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Větroň V2 - klasická stavba
PříspěvekNapsal: pon 16.10.2017 20:56 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 11.1.2009
Příspěvky: 998
Díky za info.
Věřím že konkurence schopné v kategorii RCVS proti třímetrovkám v určitém počasí mohou být, hlavně v klidu kluci létají i s házedly např. Retro Relax od LS model, Pohoda jsou to 2m (relax 1,5m).
Mají hlavně výhodu větší výšky po výstřelu, nižší plošné zatížení (což lze dosáhnout i s třímetrovkami).

Letos asi největší úspěchy byly s modely Aladin(lehouš) a Titan(do větru).
Novinka Mini Aladin zmenšeny na 2,7m kolega zalétal letos velmi slušné výsledky (8.místo v žebříčku).
Blíží se dlouhá zima, tak vyhlížím co by, některý model na kategorii RES bych rád vyzkoušel.
Třeba to bude slepá ulička.

Jaký letový čas se létá v RES? Nemáte odkaz na pravidla?
Kategorií u nás máme dost, ale RES bych se nebránil je to velice blízké našim RCVS.

_________________
FX-30 2,4GHz,Bolero,Q10,Rival,Limit,FW190,Flash,SK450,Viking2E,PikePerfect,Bf109
www.lmkchotebor.cz


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Větroň V2 - klasická stavba
PříspěvekNapsal: úte 17.10.2017 6:48 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.6.2008
Příspěvky: 5631
Bydliště: Praha ČR
Anglický překlad je tady: https://www.rcgroups.com/forums/showthr ... lations%29 .
Podstatou je celodřevěná stavba s 2m rozpětím, řízení RES (dvě serva plus spoilery - fakt spoilery, ne klapky!). Gumicuk 15 plus 100, míněný spíš na neoprénovou hadici než na opředenou gumu jako u nás, čas šest minut, přistání jako v F3J po 20cm.

Odlišnost od RCVS jsou jednak ty spoilery, pak 2m rozpětí a pak ta dřevěná stavba (tebou vybraný XRES z řešením PS-balsa je tak někde na hraně, vakuovka už přípustná není). Mimochodem dřevěný je i trup, povolen jen ocasní trubka, gondola také konstrukční.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Větroň V2 - klasická stavba
PříspěvekNapsal: úte 17.10.2017 20:21 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 11.1.2009
Příspěvky: 998
Díky za odkaz, pročtu si jej.

_________________
FX-30 2,4GHz,Bolero,Q10,Rival,Limit,FW190,Flash,SK450,Viking2E,PikePerfect,Bf109
www.lmkchotebor.cz


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Větroň V2 - klasická stavba
PříspěvekNapsal: stř 18.10.2017 7:11 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 9.6.2013
Příspěvky: 45
Bydliště: Pardubice
Ahoj pánové!
Tohle vlákno sleduji a zrovna tak mě zajímají i modely RES. Dlouhodobě létám kategorii RCVS a taky trochu F3J a V2. Rád bych k tomu napsal pár vlastních myšlenek. Je zajímavé, že zatímco kategorie elektrovětroňů rostou v našem státě doslova jako houby po dešti, u čistých větroňů se hyne na úbytě! Obecně u nich soutěžící ubývají a o mládeži až na vyjímky(LMK Ústí na Orlicí) nelze moc mluvit. RCVS vznikla tak nějak proto, že pár lidí chtělo lítat kategorii rcV2 tak nějak po staru a nelíbylo se jim, co se z ní za desetiletí vývoje stalo. Na jednu stranu to bylo dobré, protože žádná jiná tak jednoduchá ketegorie tu nebyla a není. Na druhou stranu nejsou ochotni k nějakým větším změnám pravidel, a tedy i modelů (to samé platí i u V2 versus RCVN, ale to je zase něco jiného). Resky sleduji již nějaký rok, sám jsem si i objednal stavebnici Andreas od Hölleina. Moc se mi líbí ta jednoduchost. jak jste tu psali, uhlík je možné použít pouze na nosník trupu a křídel, jinak vše ostatní musí být klasika. Co se mi ale líbí nejvíce, je to přistání! Za prvé, musí být přesnější než u RCVS a za druhé a to je důležitější jsou tam ty spoilery, nebo brzdící štíty. Usnadní to přistání - udělá to z něj bezpečnější (stačí kouknout na některou VSkovou soutěž, co se tam za nebezpečné manévry občas děje). Dále je můžete použít i pro bezpečnější sestup z velké výšky - z termiky. Bezpečnější přistání je samo sebou i proto, že modely jsou menší a o dost lehčí. Je pravda, že já bych byl spíše než pro štíty, pro klapku. Vysvětlím - tu můžete použít pro více věcí( start, termika, přelet, rychlost a přistání, případně i jako křidélka pokud bude poháněná dvěma servy). Ale to je jen můj názor. Nicméně jsem chtě říci jednu podstatnou věc. Co takhle se domluvit a začít prostě RES lítat u nás. Udělat nějakou soutěž a pak se uvidí?


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Větroň V2 - klasická stavba
PříspěvekNapsal: stř 18.10.2017 9:47 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.6.2008
Příspěvky: 5631
Bydliště: Praha ČR
K tomu poslednímu odstavci - já si právě myslím, že povolením klapek to začínáš řádově komplikovat, v podstatě tím povoluješ křidélka (mix u klapky za letu nemáš šanci uhlídat), klapka mění parametry při startu a v podstatě by za chvíli neměly modely bez klapek šanci atd.
Pokud chceš udržet jednoduchost dvoumetrovek vhodných i pro mládež, tak jsou spoilery a zákaz čehokoli na odtokové hraně asi nezbytné.

Ad soutěž - já do toho nechci moc mluvit, protože jsem zahlcen F5J a nevím, kolik budu mít času a určitě se nechci vrtat do organizace další kategorie. Tohoto by se musel chopit někdo z klubu, který by reálně byl ochoten nějaké akce pořádat. Nicméně obecně jsem samozřejmě pro všemi deseti, dřevěné dvoumetrovky mají opravdu velký potenciál a přijde mi, že to je asi jediná kategorie čistých větroňů, kde je reálná šance na rozvoj, ne jen "přežívání".
Myslím si, že pokud by se převzala ta evropská pravidla víceméně beze změn a bez "domácí tvořivosti", tak by to hodně zrychlilo i procesy na Svazu. Není to sice až tak jako u pravidel FAI, kde je jakákoli kategorie převzata automaticky včetně možnosti pořádat MČR, i kdyby před tím vůbec žádná soutěž u nás nebyla, nicméně asi by byla vstřícnost k podstatně rychlejší akceptaci prozatimních pravidel atd. Do extrému by se klidně mohla podat pravidla ještě teď, ale vracím se k první větě - tohoto by se musel ujmout někdo z "větroňářských klubů" ...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Větroň V2 - klasická stavba
PříspěvekNapsal: stř 18.10.2017 10:03 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.6.2008
Příspěvky: 5631
Bydliště: Praha ČR
Ještě doplňuji - jsem ochoten velmi rychle (možná se k tomu dostanu už dnes odpoledne) ta pravidla přeložit do češtiny, ať s tím mohou případní zájemci pracovat.
Druhá věc - konečně dodělám svůj rest a napíšu pro RCR článek o RESolution a AndREaS (to nemá souvislost s novou kategorií, to jsem měl v plánu od začátku, jen nebyl čas), v tomto článku bych se nesporně zmínil i o této kategorii obecně (opět to byl původní plán, nemá přímou souvislost s případnou propagací kategorie).
To je ale z mé strany vše, případné další iniciativy už se bude muset ujmout někdo jiný...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Větroň V2 - klasická stavba
PříspěvekNapsal: stř 18.10.2017 10:37 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 9.6.2013
Příspěvky: 45
Bydliště: Pardubice
Proč komplikovat? Je jedno jestli uděláš spoilery, nebo klapky. Jen využití jednoho, nebo druhého je velký rozdíl! A co se týká výroby, udělat širší odtokovku, odříznou, dát na panty a ovládat jedním servem s táhlem, uloženým buď v křídle, nebo trupu mi připadá možná na výrobu jednodušší. A pokud začneš a naučíš se klapku používat a ovládat, přinese ti to přeci spoustu výhod při létání a zjednoduší přechod do náročnějších kategoríí, to sám víš. Spoiler je jen brzda. Ale jak píšu, je to jen můj názor, který nechci nikomu nutit. Ale RES je super, pravidla bych nijak neupravoval!! Je úžasné kolik konstrukcí a stavebnic nebo výřezů po evropě pro tuhle kategorii vzniklo!

Co se týká soutěže RES, jsem sice také dost vytížen ježděním po F3J, ale pokud by to nekolidovalo, jsem ochoten pomoci s organizací a přijet si zalétat.

Článek napiš, budu se těšit, před nějaký rokem jsem do RCR napsal o kategorii RCVS, tak se můžeš kouknout. :D


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Větroň V2 - klasická stavba
PříspěvekNapsal: stř 18.10.2017 11:09 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.6.2008
Příspěvky: 5631
Bydliště: Praha ČR
manta píše:
Jen využití jednoho, nebo druhého je velký rozdíl! .... A pokud začneš a naučíš se klapku používat a ovládat, přinese ti to přeci spoustu výhod při létání a zjednoduší přechod do náročnějších kategoríí, to sám víš.


No a to je ono - tohle má být (a ve světě taky je) maximálně jednoduchá kategorie, jak konstrukcí tak i létáním. Jakmile to začneš rozšiřovat, tak to sice vypadá hezky, ale zkus se na to podívat z úhlu pohledu začátečníka...
Navíc bych dost polemizoval o té stejné náročnosti - na spoiler ti v extrému stačí pružina pro zavírání a na otevření páčka serva, která přímo tlačí bez táhla, u klapky to jedním servem jde relativně snadno jen u třídílného křídla nebo křídla vcelku, ne u půleného (což je přitom u dvoumetrovky nejjednodušší). A pokud se na klapky připustí dvě serva, tak už to prostě vede k použití i jako křidélek, což to celé sune trochu jinam.
Podle mne tvůrci F3RES-2M to docela domysleli, ono to celé dohromady dává smysl počínaje definicí modelu přes parametry gumipraku a konče letovou úlohou (třeba vůbec není hloupé to bodování dva body za sekundu, aby se upravil rozumný poměr mezi body za čas a za přistání) atd. Přimlouval bych se k tomu zkusit kategorii nejprve bez úprav a v ČR oblíbenou "lidovou tvořivost" tentokrát "vypnout" :lol:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Větroň V2 - klasická stavba
PříspěvekNapsal: stř 18.10.2017 11:51 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 9.6.2013
Příspěvky: 45
Bydliště: Pardubice
Jasně nelze jen než na 100% souhlasit. Pravidla RES bez úprav!!! Opakuji, klapky jsuo jen můj názor a nechci ho nikde prosazovat.


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Větroň V2 - klasická stavba
PříspěvekNapsal: stř 18.10.2017 19:07 
Mazák
Mazák

Registrován: 8.7.2015
Příspěvky: 663
Bydliště: Orlova v noci , Karviná ve dne
HOLA HOLA.Moc pekne technicke reseni zasilam v odkazu.Me to tedy chytlo fest. V jednoduchosti je krasa.Letove hmotnosti techto konstrukci jsou famozni a kazdy si je muze upravit dle sveho gusta zpevnit - torzni skrin, diagonalni zebro.Ci jeste odlehcit...? Muzeme mit dvoje kridel a volit podle zda fuci ci ne..Doporucuji si letove hmotnosti nastudovat jiz z vyse uvedenych odkazu_moc zarazejici udaje. Taktez pohonne baterie, reglery, elektromotory a jine komponenty..uhlikove trupy jenz nejsou prostupne signalu nic takoveho se nemusi resit.
https://m.youtube.com/watch?feature=you ... fSlc_J9mPw
Pozn.doufam ze toto vlakno bude zit tak dlouho aby se i u nas tato kategorie zavedla. Jsem take za variantu bez uprav.


Naposledy upravil HONZIK 22 dne stř 18.10.2017 20:29, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Větroň V2 - klasická stavba
PříspěvekNapsal: stř 18.10.2017 19:27 
Moderátor serveru
Moderátor serveru

Registrován: 28.2.2005
Příspěvky: 19413
Bydliště: Rakovník, CZ
Obrázky: 0
HONZIK 22 píše:
... doufam ze toto vlakno bude zit tak dlouho aby se i u nas tato kategorie zavedla. ...

Tak někdo vymyslete vhodný a přiléhavý název vlákna, přejmenujeme a jedeme dál...

A pokud se to chytí, mohu nabídnout (třeba i upravenou pro použití spoileru) sadu žeber na Admirála II (střed a uši) pro urychlení stavby...

_________________
jyrry.cbcnet.cz


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Větroň V2 - klasická stavba
PříspěvekNapsal: stř 18.10.2017 19:53 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.6.2008
Příspěvky: 5631
Bydliště: Praha ČR
Tady je slíbený český překlad pravidel. Je to trochu chaos, nakonec jsem k tomu odkazu předtím dopsal nějaké maličkosti z UK verze aby to dávalo smysl, nicméně podstatné je, že ve všech verzích sedí ta definice modelu (co se míní stavbou ze dřeva) i parametry startu atd.
Je z toho hodně vidět snaha o široce přístupnou kategorii, například nula při přistání za zabodávání (ocasní plochy nejsou na zemi), dále se fakticky neřeší letový čas - naletíš 6 minut a pak se musí přistát do konce pracáku, není to o zabodnutí přesně v 6:00. Jinak ale nic neobvyklého, vše známe z jiných kategorií. Součástí je i finále, ale dlužno dodat, že s menším počtem lidí a bude to rychlovka - dva starty jsou necelých 20 minut, tady by neměly být problémy jako třeba u F5J, kde jsou tři finále na minimálně hodinu, což dost lidí už vede k odjezdu.
No počtěte si :-)

EDIT - smazáno, nahrazeno novějším překladem o několik příspěvků dále.


Naposledy upravil tomashr dne pát 20.10.2017 19:44, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Větroň V2 - klasická stavba
PříspěvekNapsal: stř 18.10.2017 19:59 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.6.2008
Příspěvky: 5631
Bydliště: Praha ČR
jyrry píše:
A pokud se to chytí, mohu nabídnout (třeba i upravenou pro použití spoileru) sadu žeber na Admirála II (střed a uši) pro urychlení stavby...



Tohle jsou dvoumetrovky, Admirál bohužel ne... Začátečník by ale z tvé produkce klidně mohl letět s Lionem, tady se počítá se slabšími gumipraky, které by Liona nijak neohrožovaly, to by určitě šlo (zkusím asi o víkendu, Liona mám a zrovna jsem byť pro jiný účel poskládal gumicuk, který je parametrově dost blízký tomu podle F3-RES).

Ad název vlákna - co takhle "Klasické dvoumetrovky F3-RES2M?


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 314 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5 ... 21  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Cili ale, Mina a 7 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz