Autor |
Zpráva |
anten
|
Napsal: ned 12.11.2017 19:51 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 28.10.2012 Příspěvky: 15
|
Kúpil som nový motor DLE170. Motor šľape výborne, štartuje na šupu, akcereluje perfektne ale jeden válec dymí oveľa viac ako druhý. Tak isto aj z válca z ktorého viac dymí vyteká viac oleja. Použil som olej značky STIHL zeleny - syntetický.Je to normálne?
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
Vigo
|
Napsal: ned 12.11.2017 23:03 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 14.4.2005 Příspěvky: 3072 Bydliště: Praha východ Obrázky: 6
|
Hele nevím jak u modelářských motorů, ale Jawa 350 mi taky vždy kouřila víc z jednoho výfuku. Asi kroužky jinak sedí. Záleží jak moc velký rozdíl to je, zkus to natočit.
|
|
Nahoru |
|
|
jakub37
|
Napsal: pon 13.11.2017 7:26 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 13.3.2009 Příspěvky: 383 Bydliště: Strakonice, ČR
|
Nejdřív bych hlavně přešel od oleje do pil na kvalitní olej pro motorky, existují i se sníženou kouřivostí. Znám motorkáře co zkoušel jezdit tyhle ,,zelený" oleje v motorce (Cagiva RS 125) a nechal toho až když jí dvakrát po sobě zadřel - podruhý neuznaná reklamace v servisu po rozboru oleje. Jinak je to pravděpodobně konstrukcí sání, kdy si bere jeden válec víc než druhý - proto i víc oleje z jednoho válce. Zjistíš to i změřením teploty při plným plynu. Koukni třeba na sání MVVS 158.
Přílohy: |
IMG_3991.JPG [ 16.44 KiB | Zobrazeno 4354 krát ]
|
|
_________________ Jeti DC-24, Element F5J, Enjoy3, Piper 2,8 lodě Tito Neri, Smit Japan, Parat, Ragazza, Genesis.
|
|
Nahoru |
|
|
anten
|
Napsal: pon 13.11.2017 8:13 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 28.10.2012 Příspěvky: 15
|
Čiže keď som dobre pochopil tak to neviem ovplyvniť, je to dané výrobcom. Olej zamením za iný, viete poradiť ktorý je najideálnejši?
|
|
Nahoru |
|
|
b.o.b.o
|
Napsal: pon 13.11.2017 8:35 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 7.1.2008 Příspěvky: 235 Bydliště: Velké Karlovice
|
Já si myslím, že rozdíl mezi moderními 2T oleji je minimální. Pokud nepočítám psí sádlo M2T Hlavně bych dodržel poměr míchání výrobce.. Jinak mně taky na Jawe 350 vždy kouřil jeden více jako druhý..
_________________ Turnigy 9x, nějaké éra a možná i heli?
|
|
Nahoru |
|
|
JardaRůžička
|
Napsal: pon 13.11.2017 9:58 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 2.3.2012 Příspěvky: 2717 Bydliště: Ústí nad Labem
|
anten : Nepřipadá v úvahu rozdílný kompresní poměr válců? Mohlo by to polepšit podložení jednoho nebo druhého válce (tloušťka těsnění).
|
|
Nahoru |
|
|
jakub37
|
Napsal: pon 13.11.2017 10:28 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 13.3.2009 Příspěvky: 383 Bydliště: Strakonice, ČR
|
Kvalitní oleje mám vyzkoušený Castrol TTS 2T , Castrol Power Racing 2T nebo Motul 800. Ještě bych skusil nejdřív prohodit mezi sebou jen fajfky a pak i svíčky a pokaždý motor pěkně zahřát a koukat, jestli kouří pořád stejně. Vyloučíš tím závadu na zapalování nebo svíčce. Když už tady byly zmíněný ty Jawy 350, tak se každý vyrobený motor zkoušel na stolici a těch bylo 5. Takže jestli máte jedny z posledních typů 634 nebo 638, tak je šance minimálně 20%, že jsem je měl v ruce.
_________________ Jeti DC-24, Element F5J, Enjoy3, Piper 2,8 lodě Tito Neri, Smit Japan, Parat, Ragazza, Genesis.
|
|
Nahoru |
|
|
Rosta2
|
Napsal: pon 13.11.2017 12:17 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 23.2.2011 Příspěvky: 742 Bydliště: Slavkov u Brna Obrázky: 0
|
Někde jsem četl, že u motoru boxer - dvoutakt, vždy bude nestejné plnění válců, z důvodů, že i ta směs paliva a oleje v karteru rotuje se smyslem otáčení klikového hřídele, a tím dochází k tomu, že jeden válec, vždy dostane větší dávku pohoné směsi - než ten druhý válec. Možná je to blbost, co jsem četl, možná ne. A snad by se tato teorie dala ověřit, že válec, který více kouří by měl být na straně kam se otáčí vrtule, tj. pravý válec ve směru letu.
|
|
Nahoru |
|
|
jakub37
|
Napsal: pon 13.11.2017 13:24 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 13.3.2009 Příspěvky: 383 Bydliště: Strakonice, ČR
|
Tak to by měl být ten druhý, protože DLE 170 má karburátor na stejný straně jako výfuk, tedy dolu a první po směru otáčení je levý válec ve směru letu.
_________________ Jeti DC-24, Element F5J, Enjoy3, Piper 2,8 lodě Tito Neri, Smit Japan, Parat, Ragazza, Genesis.
|
|
Nahoru |
|
|
anten
|
Napsal: pon 13.11.2017 13:33 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 28.10.2012 Příspěvky: 15
|
To nerovnomerné nasávanie ma logiku. Dymí mi presne ako píšeš ľavý válec. Skúsim vymeniť sviečky medzi sebou.
|
|
Nahoru |
|
|
jakub37
|
Napsal: pon 13.11.2017 14:03 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 13.3.2009 Příspěvky: 383 Bydliště: Strakonice, ČR
|
Zkus nejdřív jen prohodit fajfky, je to nejrychlejší a tím vyloučíš chybu v zapalování. Je to boxer, tak musí pálit obě stejně. Až potom bych skusil ty svíčky.
_________________ Jeti DC-24, Element F5J, Enjoy3, Piper 2,8 lodě Tito Neri, Smit Japan, Parat, Ragazza, Genesis.
|
|
Nahoru |
|
|
anten
|
Napsal: pát 17.11.2017 0:18 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 28.10.2012 Příspěvky: 15
|
Chlapi,ešte jeden dotaz. V akom pomere miešate benzín s olejom pre DLE 170? Lebo v návode pri motore píšu - zábeh 1:25, prevádzka 1:30 Ale na niektorých internetových stránkach píšu - zábeh 1:30, prevádzka 1:45 To je dosť veľký rozdiel. Ide o to, že ja ten motor chcem použiť na motorový paraglinding a pri štarte mi ten olej špiní krídlo. Ten pomer 1:45 mi viac vyhovuje, ale zase mám zničiť motor.....
Přílohy: |
IMG_20171028_133048[1].jpg [ 126.73 KiB | Zobrazeno 3902 krát ]
|
|
|
|
Nahoru |
|
|
LV
|
Napsal: pát 17.11.2017 7:36 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 5.1.2007 Příspěvky: 9185 Bydliště: Trenčianska Turná Obrázky: 0
|
Si si vedomy, ze zivotnost modelarskych motorov je na tento ucel zalostna?
_________________ Nie som zlý.... iba rýpem www.elektromodely.sk
|
|
Nahoru |
|
|
jozefbb
|
Napsal: pát 17.11.2017 9:45 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 1.1.2008 Příspěvky: 2370 Bydliště: Ban.Bystrica
|
V tomto prevedeni ti bude vzdy spinit pradlo aj pri pomere 1:50. Musis ist do 4t s olejovou vanou. Ale uz je asi neskoro. Takych priemyselnych motorov mas habadej aj so snurovym startovanim. Ten kryt nesplna podla mna ani bezpecnostne podmienky.
Naposledy upravil jozefbb dne pát 17.11.2017 10:05, celkově upraveno 1
|
|
Nahoru |
|
|
Celeron
|
Napsal: pát 17.11.2017 10:04 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 23.4.2010 Příspěvky: 10507 Bydliště: Nový Bydžov ČR Obrázky: 14
|
LV píše: Si si vedomy, ze zivotnost modelarskych motorov je na tento ucel zalostna? Čím se liší technický a materiálový provedení třeba ROTO 35 od Babety? Ničím. Nikasilový motory jsou větší šmejd než oceláky? Můj strýc na Babetě najezdil od roku 1973 přes 40 tisíc km a nikdy nepotřebovala výbrus. To je nějakých 1300 motohodin. Kdyby na tom padáku nalítal desetinu, tak než se motor vydrbe, tak už ho to dávno nebude bavit. Jirka
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 23 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|