Autor |
Zpráva |
jyrry
|
Napsal: pát 22.12.2017 18:35 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 28.2.2005 Příspěvky: 20846 Bydliště: Rakovník, CZ Obrázky: 0
|
Už jsem po třech týdnech čekání začal vymýšlet jak se napíše anglicky "kde je moje zásilka" když tu v poledne zavolal DPD řidič že mi veze dárek Příloha:
F8F_1100_01.jpg [ 48.04 KiB | Zobrazeno 7674 krát ]
Je to myšlené jako náhrada dosluhujícího Spita 24; hlavní účel je občasné zaskočení na letiště v zimě a na jaře, kdy není čas ani počasí na delší výlet s větším érem.
_________________ jyrry.webnode.cz
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
jyrry
|
Napsal: pát 22.12.2017 19:23 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 28.2.2005 Příspěvky: 20846 Bydliště: Rakovník, CZ Obrázky: 0
|
Polystyrenová vložka krabice je zajímavě tvarovaná; slouží jako členitý držák všech dílů, takže se nemohou dotýkat a tím ani při cestě poškodit, leda by to celé přejelo auto Příloha:
F8F_1100_02.jpg [ 63.15 KiB | Zobrazeno 7611 krát ]
Oproti štíhlému Spitu je to zavalitý macek, no, prostě medvídek Příloha:
F8F_1100_03.jpg [ 62.2 KiB | Zobrazeno 7611 krát ]
_________________ jyrry.webnode.cz
|
|
Nahoru |
|
|
jyrry
|
Napsal: sob 23.12.2017 16:54 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 28.2.2005 Příspěvky: 20846 Bydliště: Rakovník, CZ Obrázky: 0
|
Výlisky jsou docela pěkně zpracované, všechno pasuje do sebe bez násilí i bez zbytečných vůlí, najdou se i vychytávky podle kterých to vypadá že konstruktéři už nějakou tu podobnou hračku udělali Tak třeba držáčky kabelů které třeba ve Spitu nebo Geebee nebyly: Příloha:
F8F_1100_04.jpg [ 86.79 KiB | Zobrazeno 7241 krát ]
Přístup k elektronice je přes odnímací horní část trupu která je dost velká na to aby se ke všemu dobře mohlo: Příloha:
F8F_1100_05.jpg [ 77.21 KiB | Zobrazeno 7241 krát ]
Uložení polovin výškovky je také robustní a přesné: Příloha:
F8F_1100_06.jpg [ 61.43 KiB | Zobrazeno 7241 krát ]
Použita jsou analogová serva; při připojení přijímače a (zatím) přijímačové baterie se chovají způsobně, nekrokují, nehrčí a nevrčí: Příloha:
F8F_1100_07.jpg [ 92.8 KiB | Zobrazeno 7241 krát ]
Mohutný centroplán do výřezu v trupu zapadne přesně, 4 šrouby M3 projdou přímo do svých protikusů se závitem: Příloha:
F8F_1100_08.jpg [ 67.98 KiB | Zobrazeno 7241 krát ]
Na tak malé éro působí kabeláž docela impozantně Příloha:
F8F_1100_09.jpg [ 78.21 KiB | Zobrazeno 7241 krát ]
_________________ jyrry.webnode.cz
|
|
Nahoru |
|
|
Sunn
|
Napsal: sob 23.12.2017 23:32 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 26.3.2009 Příspěvky: 476 Bydliště: Praha Obrázky: 2
|
Koukám, že v Číně vyjde o dost dráž (i bez DPH) než v EU skladu, to tedy vidím poprvé.
Jak odhaduješ ty podvozky, mohly by nějakou rozumnou dobu přežívat i na travnaté dráze?
|
|
Nahoru |
|
|
jyrry
|
Napsal: ned 24.12.2017 5:21 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 28.2.2005 Příspěvky: 20846 Bydliště: Rakovník, CZ Obrázky: 0
|
Cena v EU je asi nějaká akční, taky mně to překvapilo. Co se týká podvozků, moc šance jim na trávě nedávám; pokud to bude hodně nakrátko sestřižené tak snad a přistání musí být dost vyžužlané na malé rychlosti jinak to nejspíš půjde do kotrmelce. První starty a přistání budou na asfaltu a pak uvidím. Jinak na RCG je o medvídkovi obrvlákno ale nemám sílu to celé procházet...
_________________ jyrry.webnode.cz
|
|
Nahoru |
|
|
jyrry
|
Napsal: ned 24.12.2017 18:53 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 28.2.2005 Příspěvky: 20846 Bydliště: Rakovník, CZ Obrázky: 0
|
S tou elektrikou začíná přituhovat a to tam ještě nejsou všechny kabely od zvukového modulu Příloha:
F8F_1100_10.jpg [ 88.72 KiB | Zobrazeno 6826 krát ]
_________________ jyrry.webnode.cz
|
|
Nahoru |
|
|
jyrry
|
Napsal: pon 25.12.2017 23:28 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 28.2.2005 Příspěvky: 20846 Bydliště: Rakovník, CZ Obrázky: 0
|
Tak je to tam všechno Příloha:
F8F_1100_11.jpg [ 88.56 KiB | Zobrazeno 6637 krát ]
Nedařilo se to tam zdárně umístit ale když jsem si uvědomil že baterka prostě nemusí být naplacato tak se to tam dalo uspořádat celkem slušně; těžší akustické měniče cca do těžiště a ostatní jak to vyšlo. Zítra s tím musím někam mimo civilizaci, odzkoušet ten zvukový modul...
_________________ jyrry.webnode.cz
|
|
Nahoru |
|
|
jyrry
|
Napsal: úte 26.12.2017 12:24 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 28.2.2005 Příspěvky: 20846 Bydliště: Rakovník, CZ Obrázky: 0
|
A už umíme viset na vrtuli Příloha:
F8F_1100_12.jpg [ 60.13 KiB | Zobrazeno 6545 krát ]
Hmotnost 1325g je ovlivněna přidaným zvukovým modulem a jeho měniči; modul hmotí 35g a měniče 180g. Pak to po odečtení dává "suchou" hmotnost 1110g což je tak nějak v relaci s tím co udává výrobce, tedy 1330g s aku 2200mAh. Použiji aku 3s 2650mAh která hmotí 230g a vzletová hmotnost by tak byla 1340g bez zvuku, s ním bude 1555g. Plošné zatížení návod slibuje 54,3g/dm2; plocha křídel mi vychází na cca 22,5dm2 a plošné zatížení tedy na nějakých 69g/dm2 (59,5g/dm2 bez zvuku). To není špatné, éro bude dobře "sedět" a zmírní to ten "bublinkový" letový projev ve větru. Pro srovnání - stejně velký Spit 24 hmotí bez aku (a bez zvuku) 985g. Když odečtu podvozky (110g, Spit je nemá) a zvuk, je Méďa na 1000g což je se Spitem srovnatelné. Co se týká zatahovacích podvozků, juknul jsem na jejich uložení když jsem zjišťoval jejich hmotnost: Příloha:
F8F_1100_13.jpg [ 86.19 KiB | Zobrazeno 6545 krát ]
Mechanizmus podvozku působí subtilně, zato jeho uložení je realizováno celkem velkou vaničkou z plastu, vlepenou do křídla. Pokud se tedy bude něco bortit, bude to nejspíš samotný mechanizmus podvozku a ne jeho uložení
_________________ jyrry.webnode.cz
|
|
Nahoru |
|
|
jyrry
|
Napsal: úte 26.12.2017 21:53 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 28.2.2005 Příspěvky: 20846 Bydliště: Rakovník, CZ Obrázky: 0
|
Odpoledne jsem ladil spolupráci se zvukovým modulem G.T.Power u nějž je divné ukončení zvuku při stažení plynu na nulu - rachotí ještě tak 1/2 minuty než ztichne a to motor už dávno stojí. Nakonec se to podařilo obelstít dvěma volnými mixy spínanými třípolohovým přepínačem (ten stejně u dvoumotoráků používám pro obdobnou práci s plynem) a dalším kanálem (7) jen pro vstup zvukového modulu; ve spodní krajní poloze má kanál plynu běžnou funkci (-100% až +100%) a kanál zvuku má trvale -100%, ve druhé (střední) poloze přidá kanál plynu (při kniplu dole) 20% tak aby se motor jen tak točil (funguje tedy v rozmezí -80% až +100%) ale kanál zvuku má stále -100%. Při horní krajní "letové" poloze pak plyn nadále jede -80% až +100% a s ním prakticky v souběhu jede kanál zvuku, tedy také -80% až +100%. Při "chípnutí" motoru přepnu na střední polohu, zvukový modul dostane pokyn k ukončení činnosti a motor se stále točí (min. na těch -80%). Jak zaslechnu závěrečné "zachrchlání" modulu, přepnu na spodní polohu, modul ztichne a vrtule se dotočí. Já vím, naprostá blbinka... Ale je to pěkné, mně se to líbí a obešel jsem ten nedostatek levného modulu (vzal jsem ho na zkoušku, je nový).
_________________ jyrry.webnode.cz
|
|
Nahoru |
|
|
jyrry
|
Napsal: pon 01.01.2018 17:00 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 28.2.2005 Příspěvky: 20846 Bydliště: Rakovník, CZ Obrázky: 0
|
1.1.2018 cca 10:00 první dva starty i přistání Příloha:
F8F_1100_15.jpg [ 81.66 KiB | Zobrazeno 6189 krát ]
Foukalo svižně cca 40° z boku ale přetáhnout směrovkou se to dalo. Sílu větru ani nechci odhadovat, zamrzla mi baterka v anemometru (byl asi měsíc v autě) ale ráno hlásili 6-8 m/sec, tak to třeba i bylo. Překvapila mně citlivost kormidel, po prvním přistání jsem si dal expa křidélek na 55% a výškovky na 45% (měl jsem zpočátku 30% oboje). Další překvapení bylo při vytažení klapek, zatím na cca 45° - měl jsem přimixované potlačení výškovky ale to nakonec není skoro zapotřebí; ani se to nenahrbí a jen to zpomalí. Výkon pohonné jednotky je myslím přiměřeně dostatečný. Přistání je celkem příjemné, samozřejmě to chce "lidsky", z dálky a dotahovat aby to dostatečně zpomalilo. Vše proběhlo zatím na asfaltu. Zvuk jsem ještě nezkoušel, to až bude lépe (= trochu menší vítr) a uslyším to přes meluzínu kolem uší.
_________________ jyrry.webnode.cz
|
|
Nahoru |
|
|
Lark
|
Napsal: pon 01.01.2018 17:36 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 13.11.2008 Příspěvky: 9866 Bydliště: Benátecká Vrutice, ČR
|
Gratuluju, vypadá to parádně. S tou vrtulí i létáš, nebo je jen pro statiku?
|
|
Nahoru |
|
|
jyrry
|
Napsal: pon 01.01.2018 19:33 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 28.2.2005 Příspěvky: 20846 Bydliště: Rakovník, CZ Obrázky: 0
|
Vrtule je letaci, docela prekvapila. Ale uz jsem objednal nahradni, na trave asi bude spotreba... Ale mozna to casem vykucham (podvozky a zvuk) a bude to hazeci, na ten ucel pro ktery jsem to poridil.
_________________ jyrry.webnode.cz
|
|
Nahoru |
|
|
jyrry
|
Napsal: stř 10.01.2018 15:08 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 28.2.2005 Příspěvky: 20846 Bydliště: Rakovník, CZ Obrázky: 0
|
Dneska jsem to vzal s sebou do práce a v polední pauze si udělal výlet na letiště (práci mám na půl cestě). Vítr se nekonal (viz. povislý pytel v pozadí): Příloha:
F8F_1100_16.jpg [ 47.87 KiB | Zobrazeno 5797 krát ]
Start z malého asfaltu (kdo u nás byl, ví) v pohodě, tentokrát se zapnutým zvukovým modulem (nic moc, zní za letu hooodně plechově). Pár obratů, zkouška klapek (tak jak jsou na fotce) s překvapením - zatím jsem musel mixovat potlačení výškovky aby se to nevzepnulo ale tady jsem musel docela tahat, klopný moment křídla dost narostl. Dá se to ale pěkně zpomalit, nemá to tendenci někam upadnout. Ovšem přistání na trávu i když už to jelo po zemi docela pomalu bylo zakončené pomalým ale neodvratným parakotoulem. Letový čas nebyl nic moc, vrtule má sice pěkný vzhled, dobrý letový projev ale taky pěkný odběr. Tudíž padlo rozhodnutí - vykuchat podvozky i zvukovku, tím to citelně odlehčit a házet to jako Spita, tím se to dostane do stejné role oddychové házecí hračky na jakémkoli letišti. Vrtuli nahradím nějakou APC, ty mají dost slušné vlastnosti a tolik jim nevadí přistání na břicho (to asi něčím polepím).
_________________ jyrry.webnode.cz
|
|
Nahoru |
|
|
jyrry
|
Napsal: ned 14.01.2018 14:50 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 28.2.2005 Příspěvky: 20846 Bydliště: Rakovník, CZ Obrázky: 0
|
Vzhledem k tomu že od pátku se v posteli nejen potím ale už i silně nudím, obložil jsem se nářadím a jal se kuchat. Venku jsou nejen podvozky a zvukovka ale také serva klapek (klapky jsem zalepil tavkou), závěs nádrže a ostruha. Až se vzpamatuju, nakrájím překližkové záslepky a vzniklé díry okrásním. Úspora 225g je už v ruce dost znát, jsem na 1100g. Je z toho plánované házedlo
_________________ jyrry.webnode.cz
|
|
Nahoru |
|
|
jyrry
|
Napsal: čtv 25.01.2018 17:51 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 28.2.2005 Příspěvky: 20846 Bydliště: Rakovník, CZ Obrázky: 0
|
Odpolední počasí mně zlákalo a jel jsem si "skočit": Příloha:
F8F_1100_17.jpg [ 102.6 KiB | Zobrazeno 5278 krát ]
Málem jsem to rozbil hned při hodu; "pro jistotu" jsem si to před hodem z ruky trochu natáhnul trimem. No, ještě že ta vrtule APC 12/8 má takový tah, stoupalo to chvíli kolmo nahoru Ale už to je vytrimované správně a mohu říci že to je moc hodné a velmi poslušné polétadlo. Kam to namířím tam to letí, žádné svévolné evoluce či utíkání nebo srovnávání, na řízení reaguje pohotově; osmičky se dají letět převážně jen směrovkou (ta překvapila, čekal jsem že bude málo účinná) a křidélky pouze korigovat náklon vůči zemi = "netahá pr.el po zemi". Vertikály mohou být táhlé a dlouhé, stejně tak jsou pohledné pomalé výkruty v průletu, kubánské osmy normální i obrácená. Jen souvrat je trochu rozevřený ale to mi nevadí. Mám teď expo 60% křidélka (jsou fakt ostrá), 50% výškovka (umí to přemet na malinkém poloměru) a 20% směrovka. Původní motor s vrtulí APC 12/8 dodává dostatek výkonu pro myslím realisticky rychlý let při přiměřené spotřebě - aku 2650mAh vystačí na 5 minut dynamického letu. Co se však nepovedlo, to je odzkoušení přijímače se stabilizací; těšil jsem se jak vypnu vítr a ono nebylo co vypínat - viz. visící pytel aeroklubu v pozadí...
_________________ jyrry.webnode.cz
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 23 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|