Autor |
Zpráva |
BoBik_CZ
|
Napsal: pon 29.01.2018 8:33 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 15.2.2016 Příspěvky: 501 Bydliště: Frýdek-Místek
|
Zrovna taky stavím. Nemám motýla, ale klasické ocasky. Ovládání budu mít uhlíkem 0,8mm. Zrovna jsem bovdeny začal kompletovat a je to v pohodě. Taky jsem uvažoval o drátu, ale na základě této diskuze jsem to změnil na uhlík. Rozdíl v hmotnosti už bude dost patrný. Kužel mám plný, turbo kužel je v tomto případě IMHO k ničemu. Motorová přepážka je plná, takže tam vzduch stejně nemá kudy projít. Myslím, že pro těch pár sekund motorového letu je to stejně jedno . . . Navíc si nejsem jistý, jestli je turbo kužel povolený na soutěžích? Tady by se asi musel vyjádřit někdo povolanější, já jsem na tom se soutěžením přesně jako teď Ty , ale na stránkách horejsi.cz, kde jsem kužel kupoval je vysloveně uvedeno, že splňuje podmínky FAI. Určitě je definován poloměr špičky, možná i další parametry, nevím.
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
BoBik_CZ
|
Napsal: pon 29.01.2018 8:38 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 15.2.2016 Příspěvky: 501 Bydliště: Frýdek-Místek
|
Ještě jedna věc. Nevím, jestli jsi četl celé vlákno od začátku, ale HonzaS zmiňuje že polepil motorovou přepážku sklotextilem. Přijde mi to jako hodně dobrý nápad, udělal jsem to taky tak. Přece jen ta samotná překližka není nejtvrdší a pokud to občas zapíchneš, tak kdoví jak na tom bude po čase. Docela doporučuji to taky udělat.
|
|
Nahoru |
|
|
tomashr
|
Napsal: pon 29.01.2018 10:56 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 21.6.2008 Příspěvky: 6022 Bydliště: Praha ČR
|
Turbokužel je z hlediska pravidel OK. Zato je úplně naprd ve všem ostatním, F5J i RCEV obvykle ani díry v přepážce nemají, takže se chlazení nekoná. Osobně používám plastové Reisenaury a "díru" zevnitř ucpávám polyesterovým tmelem...
|
|
Nahoru |
|
|
Martin72
|
Napsal: pon 29.01.2018 11:38 |
|
Celkem nový uživatel
|
|
Registrován: 6.11.2015 Příspěvky: 59 Bydliště: Kolín
|
Tu přepážku pro jistotu taky zpevním, jen jaký motor tam dát , přikláním se k té 2830. Poběží přece jen chvíli, než to nastoupá. Ty táhla z uhlíku dám asi taky, ještě jak co nejlehčeji udělat spojení s pákou na kormidlech. Serva půjdou dozadu, kužel vezmu od Hořejšího. Odesláno z mého EVA-L09 a podpis odstraním
|
|
Nahoru |
|
|
HonzaS
|
Napsal: pon 29.01.2018 11:51 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 29.1.2004 Příspěvky: 5848 Bydliště: Týn nad Vltavou Obrázky: 5
Blog: Zobrazit blog (1)
|
A kolik ten 2830 motor váží prosím? H
_________________ Vertigo 2m, Extra 330SC, Supertrino F3P (54g)+Lantsov 15", RCFactory Extra 330LT, JETI DS16
|
|
Nahoru |
|
|
BoBik_CZ
|
Napsal: pon 29.01.2018 12:17 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 15.2.2016 Příspěvky: 501 Bydliště: Frýdek-Místek
|
|
Nahoru |
|
|
Martin72
|
Napsal: pon 29.01.2018 13:29 |
|
Celkem nový uživatel
|
|
Registrován: 6.11.2015 Příspěvky: 59 Bydliště: Kolín
|
|
Nahoru |
|
|
Martin72
|
Napsal: pon 29.01.2018 13:32 |
|
Celkem nový uživatel
|
|
Registrován: 6.11.2015 Příspěvky: 59 Bydliště: Kolín
|
BoBik_CZ píše: Spoj táhlo - páka dělám pomocí spojky M2 ( https://horejsi.cz/Pages/DetailProdukt. ... cislo=3273). Spojku nalepím epoxidem na táhlo a našroubuji plastovou minividličku. Mě napadlo kloubové spojení, ta vidlička s kloubem, u motýla je trošku jiný pohyb kormidla vůči táhlu, než u VS do kříže Odesláno z mého EVA-L09 a podpis odstraním
|
|
Nahoru |
|
|
Martin72
|
Napsal: pon 29.01.2018 13:37 |
|
Celkem nový uživatel
|
|
Registrován: 6.11.2015 Příspěvky: 59 Bydliště: Kolín
|
Martin72 píše: Mě napadlo kloubové spojení, ta vidlička s kloubem, u motýla je trošku jiný pohyb kormidla vůči táhlu, než u VS do kříže Tohle ... http://www.mpjet.info/market/index.php? ... ts_id=1467Odesláno z mého EVA-L09 a podpis odstraním Odesláno z mého EVA-L09 a podpis odstraním
|
|
Nahoru |
|
|
BoBik_CZ
|
Napsal: stř 28.02.2018 22:06 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 15.2.2016 Příspěvky: 501 Bydliště: Frýdek-Místek
|
Tak jsem Djangouše dokončil. Letová hmotnost mi vyšla 788g (komplet včetně výškoměru) s 1000mAh baterkou. Není to asi kdovíjaký zázrak, ale nejhorší myslím taky ne. Navíc pan Papírník na webu píše, že Django má váhu rádo, tak se tím nemusím trápit. Co jsem nechápal, jak mi vyšlo těžiště. Prostě jsem střeva narval do trupu s tím, že začnu ladit polohu. No a sedlo to na milimetr, nemusel jsem hýbat s ničím. Stavba naprosto v pohodě, největší opruz nastal až v samotném závěru. Trup vypadá na první pohled tak prostorně, ale když jsem si na stůl rozložil věci, které jsem tam potřeboval umístit, tak jsem lehce znejistěl. Ale nakonec se podařilo. Jen jsem byl prozatím líný zkracovat kabely, tak to uvnitř vypadá jak u dráteníka. Teď už jen počkat až skončí doba ledová a půjde se na zálet.
|
|
Nahoru |
|
|
les
|
Napsal: čtv 01.03.2018 20:13 |
|
Celkem nový uživatel
|
|
|
Registrován: 13.11.2007 Příspěvky: 51 Bydliště: Praha
|
Můžeš dát prosím pár fotek jak ti v trupu vyšlo rozmístění komponentů?
|
|
Nahoru |
|
|
BoBik_CZ
|
Napsal: pát 02.03.2018 7:53 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 15.2.2016 Příspěvky: 501 Bydliště: Frýdek-Místek
|
Fotky bych dát mohl, ale obávám se, že by na nich moc vidět nebylo.
Zkusím to popsat: 1. Serva VOP a SOP: ty mám pod křídlem co nejvíce vzadu tak, abych tam ještě měl nějaký manipulační prostor na připojení/odpojení táhel. Přední strana serv odhadem tak ve 2/3 - 3/4 hloubky křídla.
2. Přijímač: před servy VOP a SOP ve vzdálenosti, kterou mi dovolily kabely těchto serv. V mém případě je zadní strana přijímače cca pod náběžnou hranou křídla.
3. BEC: pomocí sucháče připevněný na horní část trupu za kabinou.
4. Regulátor: ten jsem umístil tak, aby kabely od motoru byly natažené a nepřekážely baterce. V mém případě na pravé straně trupu, těsně za kabinou.
5. Baterka: co nejvíce vepředu.
6. Výškoměr: volně v trupu na úrovni zadní části kabiny.
Ale budu to ještě vytahovat a zkracovat kabely na míru. Ten chumel, který tam vznikl se mi ani trošku nelíbí. Ale rozložení zůstane stejné.
|
|
Nahoru |
|
|
BoBik_CZ
|
Napsal: pát 02.03.2018 21:55 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 15.2.2016 Příspěvky: 501 Bydliště: Frýdek-Místek
|
Ohledně umístění serv VOP a SOP samozřejmě kecám. Psal jsem to v práci a pak na to doma kouknul a uvědomil jsem si, že píšu blbosti.
Platí to umístění pod křídlem co nejvíce vzadu, tak aby tam byl prostor pro montáž/demontáž táhel. Ale samozřejmě to není ve 2/3 až 3/4 hloubky křídla, ale v poslední třetině délky výřezu v trupu.
|
|
Nahoru |
|
|
les
|
Napsal: sob 03.03.2018 15:22 |
|
Celkem nový uživatel
|
|
|
Registrován: 13.11.2007 Příspěvky: 51 Bydliště: Praha
|
BoBik_CZ píše: Ohledně umístění serv VOP a SOP samozřejmě kecám. Psal jsem to v práci a pak na to doma kouknul a uvědomil jsem si, že píšu blbosti.
Platí to umístění pod křídlem co nejvíce vzadu, tak aby tam byl prostor pro montáž/demontáž táhel. Ale samozřejmě to není ve 2/3 až 3/4 hloubky křídla, ale v poslední třetině délky výřezu v trupu. Děkuji za odpověď a inspiraci jaké vybavení do modelu použít. Také čekám na svoje Django, které je už vyrobené. Mám to podobně jako ty, kdy než se pustím do stavby modelu, tak jej nechám chvíli "uležet", ale vzhledem k tomu, že se blíží sezona, tak to zase nebudu přehánět.
|
|
Nahoru |
|
|
HonzaS
|
Napsal: sob 03.03.2018 17:55 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 29.1.2004 Příspěvky: 5848 Bydliště: Týn nad Vltavou Obrázky: 5
Blog: Zobrazit blog (1)
|
Uleželý django je asi jako sex po svatbě... jak to zkusíš tak si říkáš proč jsi s tím proboha nezačal dřív Ono ti to asi stejně nedá až přijde krabice... Já se s ním teda taky páral, byl to pro mě relax od diplomky a státnic. Kdybych neměl moc práce s kostlivcema ve skříni, tak bych dneska šel lítat. Bylo nádherně!
_________________ Vertigo 2m, Extra 330SC, Supertrino F3P (54g)+Lantsov 15", RCFactory Extra 330LT, JETI DS16
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 31 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|