ago-56
|
Napsal: ned 18.02.2018 21:40 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 22.4.2014 Příspěvky: 1114 Bydliště: ostrava-svinov
|
|
Nahoru |
|
|
ivkucera
|
Napsal: ned 18.02.2018 22:45 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 27.4.2014 Příspěvky: 139 Bydliště: Hradec Králové ČR Obrázky: 0
|
Perfektní metoda. Jo a kdyby to náhodou nepomohlo, tak zapoj nový motor. Tady se poslední dobou člověk dozví spoustu zkušeností a z toho plynoucích informací.
_________________ DS-12>MiniTitanE325(nostalgie)>Devil420>Goblin500>GoblinSPORT700>KRAKEN580+5xSPIRIT
|
|
Nahoru |
|
|
Kreyson
|
Napsal: ned 18.02.2018 23:23 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 3.11.2011 Příspěvky: 592 Bydliště: Česká republika
|
No jo, jenze takhle to dela devet z deseti modelaru.
|
|
Nahoru |
|
|
Arcicorsa
|
Napsal: ned 18.02.2018 23:35 |
|
Platící zákazník RCManie
|
|
|
Registrován: 12.1.2013 Příspěvky: 1444 Bydliště: Pardubice
|
Jediné co doma zmůžeš je změřit odpor vynutí motoru.. Měl by jsi naměřit něco v jednotkách ohmů.. Popřípadě pokud máš měřák co umí i indukčnost tak indukčnost vynutí při sundaném rotoru.. Ve všech fázích musíš naměřit stejné hodnoty (pokud máš obyčejný multimetr tak i když naměříš odpor ve všech fázích stejný není to jistota že je motor OK, jen víš že to vynutí není přerušené).. Víc nezjistíš, pak jen pokus omyl (vyměnit motor/ESC)...
_________________ Goblin 500 Spirit@MiniProtos Spirit@Oxy3 Spirit@Taranis + Xlite RC@ www.arcitimer.com
|
|
Nahoru |
|
|
jyrry
|
Napsal: pon 19.02.2018 0:00 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 28.2.2005 Příspěvky: 20846 Bydliště: Rakovník, CZ Obrázky: 0
|
Si tak myslím: A) křížová zkouška - vyměnit regl, vyměnit motor = dozvím se co z toho je na vině prosím případného kritika aby navrhnul jinou jednoduchou doma použitelnou metodu B) měření odporu vinutí běžným multimetrem k ničemu nepovede, to vinutí nemá jednotky Ohmů ale max. desítky miliOhmů, jinak by to hořelo při pár A (násobilka, P= R*I*I) Použitelná metoda je pustit do vinutí stabilizovaný proud (třeba 1,00A) a miliVoltmetrem měřit úbytek napětí na vinutí. Zádrhel - je to zapojené do trojúhelníka či hvězdy = neměříme nikdy jen to jedno vinutí, můžeme jen porovnat tři měření.
_________________ jyrry.webnode.cz
|
|
Nahoru |
|
|
padluke
|
Napsal: pon 19.02.2018 11:01 |
|
Celkem nový uživatel
|
|
|
Registrován: 3.11.2010 Příspěvky: 68
|
Děkuji za nápady. Nicméně, dá se říci, který z těchto komponentů má větší percentuální šanci se odporoučet do křemíkového nebe? A nebo, v čem je větší šance, buď, že odprásknu regulátor špatným motorem, nebo špatný motor odpráskne regulátor.
Děkuji P.
|
|
Nahoru |
|
|
jio
|
Napsal: pon 19.02.2018 11:09 |
|
Mecenáš serveru
|
|
Registrován: 19.8.2005 Příspěvky: 4949 Bydliště: Šternberk, ČR Obrázky: 0
|
Já bych začal tím, že bych zkontroloval jak jsou pájené konektory a pokud máš servotester a 4článek pro napájení reglu, tak s ním. Tj. bez použití BEC z regulátoru.
K otázce - je to o štěstí.
|
|
Nahoru |
|
|
YenyaKas
|
Napsal: pon 19.02.2018 11:41 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 17.1.2017 Příspěvky: 1339 Bydliště: Brno
|
padluke píše: Ahoj, existuje nějaká metoda jak zjistit jestli je příčinou nerozběhnutí motoru (cuká se a hřeje) regulátor a nebo motor? Regulátor YEP 40A Motor Turnigy 30108 Z toho co tady ještě nebylo mě napadá pár tipů: Pořádně si poslechnout jak regulátor pípá při zapnutí. Ty regulátory/firmwary které jsem potkal já při startu zkusily pípnout každým vinutím (asi dvojicí vinutí) zvlášť, s vzestupnou frekvencí. Pokud člověk slyší tři vzestupné tóny, jsou všechny tři H-můstky i spojení do všech tří vinutí aspoň trochu v pořádku. Pokud ne, zkusil bych prohodit vývody regulátoru do motoru, jestli budu slyšet jiné dva tóny nebo i jen jeden tón. Pokud budu slyšet jiné, je pravděpodobně něco špatně od konektorů motoru dál k motoru. Pokud stejné, je spíš špatně spínání jednoho vývodu na straně regulátoru. Pak bych zkusil prověřit, jestli se regulátor zahřívá i když jen zapnu baterku a připojím motor, ale motor nespustím. To by mohlo naznačovat některý MOSFET vadný. S něčím takovým jsem se potkal já: regulátor se postupně a docela rychle zahříval i bez zátěže. Nebo i bez připojeného motoru (to by naznačovalo buďto dva MOSFETy proražené nebo vadný BEC).
_________________ Sky Surfer; HK Paraglide; DYI: samokřídlo Ita, elektrovětroň Kaze, delta Quasar3D; FlySky i6
|
|
Nahoru |
|
|
kocispavel
|
Napsal: pon 19.02.2018 12:06 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 23.7.2009 Příspěvky: 778 Bydliště: Hodonín
|
Ahoj,
já měl jednou špatně připájený drát v novém motoru. Zkus prověřit i spoje.
|
|
Nahoru |
|
|
Arcicorsa
|
Napsal: pon 19.02.2018 13:26 |
|
Platící zákazník RCManie
|
|
|
Registrován: 12.1.2013 Příspěvky: 1444 Bydliště: Pardubice
|
jyrry píše: Si tak myslím: B) měření odporu vinutí běžným multimetrem k ničemu nepovede, to vinutí nemá jednotky Ohmů ale max. desítky miliOhmů, jinak by to hořelo při pár A (násobilka, P=R*I*I) Použitelná metoda je pustit do vinutí stabilizovaný proud (třeba 1,00A) a miliVoltmetrem měřit úbytek napětí na vinutí. Zádrhel - je to zapojené do trojúhelníka či hvězdy = neměříme nikdy jen to jedno vinutí, můžeme jen porovnat tři měření. Logicky asi těžko normálním multimetrem změříš odpor pod 1ohm, proto jsem napsal že vinutí bude mít odpor v řádu ohmů protože přesně to uvidí na LCD multimetru.. Jinak ani miliohmetr ti moc nepomůže, dozvíš se tak maximálně DC odpor vinutí kterej je ve finále k ničemu.. Pokud chci opravdu analyzovat motor tak mě zajímá hlavně induktance vinutí, ovšem to už se bavíme o trochu komplexnějším vybavení na stole... Pro laika to končí tím že změří odpor vinutí a pokud má lepší měřák tak ještě indukčnost, hodnoty ve všech fázích musí být stejné a je nepodstatné zda měřák ukáže 1ohm nebo 5ohm, obojí bude dobře u levných multimetrů které neumí měřit v jednotkách miliohmů...
_________________ Goblin 500 Spirit@MiniProtos Spirit@Oxy3 Spirit@Taranis + Xlite RC@ www.arcitimer.com
|
|
Nahoru |
|
|
jyrry
|
Napsal: pon 19.02.2018 13:35 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 28.2.2005 Příspěvky: 20846 Bydliště: Rakovník, CZ Obrázky: 0
|
Arcicorsa píše: ... je nepodstatné zda měřák ukáže 1ohm nebo 5ohm, obojí bude dobře u levných multimetrů které neumí měřit v jednotkách miliohmů... No, já jen že takto změří hlavně přechodový odpor přiložených hrotů/kontaktů, ty rozdíly budou už v přítlaku při jednotlivých měřeních. A vliv odporu řádu desítek miliOhmů na rozsahu odporu řádu Ohmů se neprojeví tak aby se to dalo brát za směrodatné. Moje zkušenosti. Ale ať si to zkusí, za to nic nedá.
_________________ jyrry.webnode.cz
|
|
Nahoru |
|
|
juraj.jurej
|
Napsal: pon 19.02.2018 14:06 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 8.3.2012 Příspěvky: 4036 Bydliště: SK Obrázky: 6
|
Nehľadal by som hneď závadu neviem kde. Skontroluj si prechod konektorov presvietením respektíve zvukovou signalizáciou na meráku. Pichni pred a za konektorom do káblu či sú všetky tri prechody OK. Takto sa to často chová ak je jeden kábel od ESC k motoru odpojený a až potom hľadaj chybu inde.
_________________ FrSky Tandem X20
|
|
Nahoru |
|
|
padluke
|
Napsal: pon 19.02.2018 14:56 |
|
Celkem nový uživatel
|
|
|
Registrován: 3.11.2010 Příspěvky: 68
|
Dekuji vsem za radu. Odpoledne na to vlitnu P.
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 16 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|