Registrován: 8.7.2015 Příspěvky: 1795 Bydliště: Orlova v noci , Karviná ve dne
Jenze ty profily byly podrizeny tomu co se muselo do kridel dostat. Ve sve podstate to byla skorepinka a obal MECHANISMU... napriklad mechaniky kridla , podvozku, pevnostni uchyt ctyr motoru a jejich nadrzi.Litalo to vysoko mimo turbulence a neslo hodne nakladu. TEN PROFIL SE NEDA INTERPELOVAT DO MODELU z milionu duvodu. Tedy da, ale bude to kontra produktivni. VETSI UHEL NABEHU VETSI ODPOR NIC CO BY PROSPELO LETOVYM VLASTNOSTEM.
TEN PROFIL SE NEDA INTERPELOVAT DO MODELU z milionu duvodu. Tedy da, ale bude to kontra produktivni. VETSI UHEL NABEHU VETSI ODPOR NIC CO BY PROSPELO LETOVYM VLASTNOSTEM.
... hmm , kdyby to vedel Paul Walker,asi by se s takovym profilem a modelem nepokousel odlitat MS v r. 2000 ve Francii.
Njn, dobre mu tak ,... ma cist RCmanii Skoncil chudak az na 9 miste,viz odkaz na vysledkovou listinu:
... mam pocit ,ze se vytraci jadro dotazu . Zakladatel vlakna pochybuje, ze by na bombarderu mohl byt pouzit symetricky profil ( proto hleda neco jineho) a par dalsich nadsencu ho v tom podporuje i pres oficialni info z konstrukcni kancelare Boeingu .
Pozn. otazkou je, zda USA konstrukteri cilene a verejne neblafuji, aby zmatli nepritele
Soude dle nekterych reakci, cteni konstrukcnich analyz neni moc zabavna cinnost. Proto jsem se pokusil ukazat nejvice nepriznivy priklad letu co v modelarine znam ( letova sestava F2B akrobatu) , coby dukaz,ze v diskusi zavrhovany symetricky profil je schopny fungovat v mnohem kritictejsich letovych rezimech,nez se pohybuji vetsi RC polomakety. A vo,vo tom to je.
Nic jineho jsem ve svem prispevku rici nechtel ... proste ilustrovana osveta z oblasti aerodynamiky a mechaniky letu
Tak jsem rad, ze jste se tu takhle vsichni rozjeli, ale pokud bude moznost se shodnout na nejakej profilu, byl bych rad. Mam pripraveny Naca 2418, pokud s tim nebude problem
Registrován: 25.4.2003 Příspěvky: 10799 Bydliště: Praha Hloubětín ČR Obrázky:266 Blog:Zobrazit blog (3)
Myslím, že volba souměrného profilu byla hlavně z důvodu toho, že má velmi malý klopný moment. To se u bombardéru, kde se hodně mění letový režim (naložený, natankovaný v Anglii proti vyložený v Hamburku a vyložený s prázdnými nádržemi v Anglii) hodně hodí.
Osobně se domnívám, že na modelu tohle není třeba.
Dal bych "maketový" 2418 u trupu a směrem ke koncům křídla to interpoloval na 2410.
Přílohy:
Bez názvu.png [ 190.54 KiB | Zobrazeno 1586 krát ]
Safra, to jsem docela rád, že jste se nakonec dobrali k podobným profilům, které jsem nakonec zvolil také. Na tý mý b-17 mám u kořene NACA 2418 a na konci křídla 2412 a ještě negativ 1,5°. S letovými vlastnostmi jsem spokojen.
Registrován: 22.3.2007 Příspěvky: 4785 Bydliště: SK Bratislava
TomasC píše:
Myslím, že volba souměrného profilu byla hlavně z důvodu toho, že má velmi malý klopný moment. To se u bombardéru, kde se hodně mění letový režim (naložený, natankovaný v Anglii proti vyložený v Hamburku a vyložený s prázdnými nádržemi v Anglii) hodně hodí.
Osobně se domnívám, že na modelu tohle není třeba.
Dal bych "maketový" 2418 u trupu a směrem ke koncům křídla to interpoloval na 2410.
On hlavne potreboval makat domov ked sa vylozil, lebo to bol moment ked ich zacali nahanat, takze nejaky nosny profil v "predlaminarnej" dobe ked uz mas prazdne lietadlo (maly koeficient vztlaku) a obcas potrebujes potlacit aby si to rozbehol ta moc nepodrzi (resp. zabrzdi) :- )))
Na vzlet ked je nalozeny ma klapky aby vyrobil potrebne prehnutie profilu a vztlak, takze ten profil nevadi. Dolezitym faktorom pre ten profil ale pokial viem bola "priestrelom vzdornost" ono to muselo letiet aj derave, takze tam ten vypukly tvar daval velku pevnost aj s pripadnou dierou (a tomu bola podriadena aj konstrukcia kridla s nejakym "sofistikovanym" dizajnom nosnikov prave kvoli otrlosti pri priestreloch), plus ten klopivy moment - to bol velky problem v pripade ustrelenia casti vyskovky (v dobe ked bolo zvykom robit vyskovky "len tak-tak"), co bol casty problem, taky eroplan strati cast statickej zasoby stability, co sa este stale da uriadit, pokial sa kridlo samo od seba nehrabe nadol.
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 35 návštevníků
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru