Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 349 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21 ... 24  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: úte 07.11.2017 20:57 
Zkušený debatér
Zkušený debatér

Registrován: 31.3.2015
Příspěvky: 449
Bydliště: Košice, SR
no, netuším, či tej baterke (LiPo) po prepichnutí obalu niečo chýbalo. Predtým bola na konci svojej kariéry, potom si odlietala ešte dva mesiace.


Nahoru
 Profil  
 
 
PříspěvekNapsal: úte 07.11.2017 21:13 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 3.5.2003
Příspěvky: 11187
Bydliště: Břeclav, ČR
tomashr píše:
Ona to zas tak debilní otázka není, samotného by mne zajímalo, co se vlastně nafoukne a co tedy z LiPOL při hypotetickém vyfouknutí zmizí.
Provozovat podobné pokusy mě sice nijak neláká, ale teoretický podklad k tomu bych si přečetl rád...


Nestudoval jsem to, ale někdy byly zmínky o vodíku.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 08.11.2017 16:29 
Mazák
Mazák

Registrován: 7.5.2015
Příspěvky: 7404
Bydliště: ČR
Obrázky: 8
Plyny v LiPol accu vznikají různé, za různých okolností-podmínek. Jevem "Vznik plynů v Li- akumulátorech ..."
se zabývají tyto stránky
Gas Evolution in Operating Lithium-Ion Batteries Studied In Situ by Neutron Imaging
A malé množství odpuštěných nejspíš uhlovodíků, činnost Li- accu asi příliš neovlivní.
Problém by byl O2. Kdy následuje jeho exotermická reakce(uvnitř), doprovázená dalším(řetězovým) vznikem O2.


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: čtv 12.04.2018 6:21 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 11.12.2016
Příspěvky: 15
Může mi někdo vysvětlit rozdíl mezi LIPOL baterií pro Letadla,Coptery a Auta,Lodě ?
Díky.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 12.04.2018 6:33 
Mazák
Mazák

Registrován: 28.2.2014
Příspěvky: 1870
Bydliště: Blatnica, SR
Rozdiel bude v ich vnútornom odpore /tvrdosti/ a konštrukčnom prevedení, resp. mechanickej odolnosti.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 12.04.2018 6:39 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 11.12.2016
Příspěvky: 15
automet píše:
Rozdiel bude v ich vnútornom odpore /tvrdosti/ a konštrukčnom prevedení, resp. mechanickej odolnosti.

Takže nebude problém baterie určené pro Auta použít pro Copteru ?
Díky


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 12.04.2018 6:42 
Mazák
Mazák

Registrován: 28.2.2014
Příspěvky: 1870
Bydliště: Blatnica, SR
Do auta bývajú väčšinou v tvrdom odolnom obale /neviem, ako sú na tom s vnútorným odporom ale auto ti zo vzduchu nepadne na zem/, do koptéry potrebuješ čo najľahšie a s najnižším vnútorným odporom.
Takisto je dôležitý rozmer, aby sa ti vošli do konkrétneho priestoru, naviac všetko čo lieta má aj ťažisko, u áut to asi až tak dôležité nebude.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 13.04.2018 4:55 
Mazák
Mazák

Registrován: 7.5.2015
Příspěvky: 7404
Bydliště: ČR
Obrázky: 8
@MilanKSL " ... LZE baterie určené pro Auta použít pro Copteru ?" V zásadě ano.
Vnitřní odpor Ri (tvrdost zdroje) je dána počtem Céček při vybíjení. Poku jde o (tvrdý obal)hardcase
Jak bylo napsáno, accu se musí do heli vejít. A váhově heli s ním musí létat.
- Ba už jsem viděl názor, že takové RC auto, kde je accu chráněn "SCHRÁNKOU" může klidně mít
LiPol = plastopytlíky. Naproti tomu v některých RC letadlech a helinách (co to unesou),
by taková odolnější hardcase provedení accu byla vhodnější.


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: pát 13.04.2018 5:32 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 28.2.2005
Příspěvky: 20813
Bydliště: Rakovník, CZ
Obrázky: 0
guchar píše:
...
Vnitřní odpor Ri (tvrdost zdroje) je dána počtem Céček při vybíjení. ...

No.. spíš obráceně... použitelná "Céčka" (číst odběr proudu v násobcích jmenovité, "papírové" kapacity) jsou ovlivněna vnitřním odporem aku (ten neovlivním)...
Jinak "céčka" při vybíjení mohou být ve stylu "co kdo snese", je to o akceptování poklesu napětí. Ty jejich výpočty jsou vždy založené na nějaké domluvě, předpokladu o kolik to může (kolik tomu dovolím) poklesnout, tím ten výsledek značně ovlivním a "Céčka" tedy nejsou pevnou veličinou, vždy musím vědět pro jaký pokles se to počítalo (a to výrobce a hlavně překupníci často neuvedou). Spíš to beru jako údaj jakým proudem to smím (teoreticky, papírově) zatížit. O kolik mi napětí opravdu poklesne, to už je malinko jiná věc.
U brtuloidů je špičková zátěž daná akcelerací brtulek, tedy jejich momentem setrvačnosti (hmotnost, rozložení hmotnosti na poloměru) a odporem vzduchu. Auto to má horší, pohon pracuje proti "tvrdému" prostředí - při akceleraci (pokud to neproklouzne) musí hnout celou hmotou vozidla.
Řekl bych že (solidní) autíčkářské aku musí být ještě tvrdší než poletuchářské.

Ještě k těm "céčkám" - udávat v tom "kvalitu" baterek je sice zaužívané a rozšířené (a rádoby průhledné - čím víc "Céček" tím víc Adidas :mrgreen: ); je to ale taková pavědecká veličina, si tak říkám. Co brání napsat tam jednoznačně povolený proud v A při kterém aku vydrží deklarovaný počet cyklů a má při něm takovéhle napětí ve V ?
Vždyť datasheety (solidních výrobců, i solidní prodejci je uvedou) to tak udávají, stačí se na nějaký podívat selským rozumem a znalostmi absolventa 8. třídy ZŠ (fakt, učí se to tam, ty V a A).

_________________
jyrry.webnode.cz


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 13.04.2018 8:25 
Mazák
Mazák

Registrován: 7.5.2015
Příspěvky: 7404
Bydliště: ČR
Obrázky: 8
@jyrry Pro mne ta "Céčka" jsou jen vyjádřením proudu (v jiných jednotkách než ampéry,
ale převoditelných (ono je to něco jako "normováno" vzhledem ke kapacitě v Ah)). O proudu
mi výrobce/dodavatel říkají ACCU lze 1. tímto Iz1 zatížit trvale a 2. tímto Iz2 zatížit krátkodobě.
krátkodobě = tj. po danou dobu xy.
Zda jsou v této oblasti nějaké "zaužívané" = "definované" = obvyklé pojmy bych musel hledat.
- "... (solidní) autíčkářské aku..." On když ten AKU nebude solidní, tak příslušné zrychlení
nebude tak velké jak by se mi líbilo. Sice nevyhraji, ale na druhou stranu nevede to k havarii.
U poletuch je to jinak. Když rotující nebo pevné křídlo nedá potřebný vztlak, poletucha klesá/padá.


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: pát 13.04.2018 21:16 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 23.9.2015
Příspěvky: 212
Bydliště: Mladoboleslavsko
Ahoj, dnes se mi podařilo asi na vteřinu spojit omylem dvě baterie (2S, 5000 mAh, nabité na cca 3,7 a 4V). Měl jsem jednu v autě, jednu v ruce a u toho konektory z auta a prostě jsem se sekl a místo spojení auta s baterií jsem spojil dvě baterie:( Lehce zajiskřilo, část dutinek upálená. Baterie jsou studené, nenafouklé.
Jde zjistit, zda jsou na vyhození nebo to přežily bez újmy? Je mi líto vyhodit nové baterie.

Díky moc

_________________
Traxxas TRX-4 Ford Bronco 1/10 brushless
Losi Rock Rey 1/10 brushless
Losi Night Crawler SE 1/10


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 13.04.2018 21:23 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru

Registrován: 18.8.2005
Příspěvky: 4941
Bydliště: Šternberk, ČR
Obrázky: 0
Vyměň silně opálené konektory za nové a baterky dál používej. Ono se časem ukáže jak na tom jsou.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 13.04.2018 21:26 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 23.9.2015
Příspěvky: 212
Bydliště: Mladoboleslavsko
Furt na to dávám pozor a takhle blbě to podělám:) Jedná se mi o to, zda mám třeba multimetrem něco změřit nebo tak. Já mám z Lipolek docela respekt:)

_________________
Traxxas TRX-4 Ford Bronco 1/10 brushless
Losi Rock Rey 1/10 brushless
Losi Night Crawler SE 1/10


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 14.04.2018 11:48 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru

Registrován: 18.8.2005
Příspěvky: 4941
Bydliště: Šternberk, ČR
Obrázky: 0
Nejsi první, komu se to stalo.

Pokud chceš něco měřit, tak změř napětí jednotlivých článků na balančním konektoru. Tipují, že budou stejné nebo se budou lišit jen velmi málo v řádu setin voltu.

Další měření ti může dát nabíječka pokud to umí a pokud jsi už dříve měřil vnitřní odpor. Když by se lišil od původně změřeného řádově, tak ta baterka skutečně dostala ránu. To by ale o tom asi dala vědět i nafouknutím. Tipuji ale, že tam velký rozdíl nebude.

Jinak řečeno respekt k lipol je dobrá věc, ale není třeba mít z nich strach.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 14.04.2018 12:48 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru

Registrován: 8.8.2017
Příspěvky: 996
Bydliště: JABLONECKO
Jak píše JIO,nejsi první,taky se mi to stalo že jsem si "zasvářel "a ani jsem nic nepřeměřoval ,vrazil jsem baterku do éra a funguje dodnes,nic jiného nežli ji nechat projevit stejně dělat nemůžeš,vyhodit bez zkoušky by byla hloupost.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 349 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21 ... 24  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz