Autor |
Zpráva |
Papir
|
Napsal: úte 03.04.2018 21:04 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 26.7.2006 Příspěvky: 1054 Bydliště: Česká Lípa
|
X-Blade píše: Chtěl bych se vás zkušenějších zeptat na výhody případné nevýhody verze z D-Box. Letadlo bude jen na rekreační polétání. D box: - nemá balastní šachtu (není kam dát) - což někomu vadí, někomu nevadí protože za větru nelítá. - je dražší + křídlo je o chlub pevnější podélně, torzně je to stejné + je "hezčí" něž klasik + přechod uhlík/sklo není tak znát na povrchu jako u klasiku. Profilově je to naprosto stejné, letově taky. Nic dalšího mně teď nenapadá . Papíra
_________________ DJANGO - výrobce, ION, ASW 28, LF 109, ..., T14SG www.vpmodel.cz
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
tomashr
|
Napsal: pát 11.05.2018 18:09 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 22.6.2008 Příspěvky: 6038 Bydliště: Praha ČR
|
Šílený pistolnický černoch potřebuje stylovou zátěž, tak jsem na tom popracoval Takřka ideální řešení - do každého křídla krásně zapadne šest nábojnic 9mm Luger, po vylití olovem vychází každá na 13-14g, celkem tedy pro průměrnou hmotnost 12x13,5g - 162g. Přirozeně lze přidat ještě pár nábojnic prázdných bez olova a tím kombinovat i jiné hmotnosti. Hotovo, není co dodat Příloha:
IMG_0309.jpg [ 136.09 KiB | Zobrazeno 2385 krát ]
|
|
Nahoru |
|
|
HONZIK 22
|
Napsal: sob 12.05.2018 13:59 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 8.7.2015 Příspěvky: 1795 Bydliště: Orlova v noci , Karviná ve dne
|
Tak to je tedy vychytavka. Uz jsem myslim pochopil Graup 15 co myslel tim, ze vetron by mel mit nejakou tu hmotnost..... S tim je spojena i pronikavost a ovlatelnost a s tim spojen i rozpocet na pristani atd.A ne docouvani na pristavacku a pich to do zeme. Mam kousek Dino letiště a opravdu lehousove litaji jako igelitove tasky ve vetru. Nicmene proc si vlasne kupuji odlehceneho vetrone na mezi pevnosti... konstrukteri si tu vajecnou skorapku nechaji radne zaplatit a pak laduju olovo,, kobalt,, mosaz a dalsi xxxhmotnosti do kridel. Já to kdysi nalepil nastrihlou izolepou pod trup do teziste Kdyz to pristalo tak se to odtrhlo, dokluz na zemi byl kratsi a bylo to. Nekdy mi to pripada jako skrabani se za levym uchem pravou rukou pres rameno za krkem. JO jeste bych navrhl adminovi nove vlakno:,, Vetrone, elekrovetrone a,, bezvetrone,,
|
|
Nahoru |
|
|
HonzaS
|
Napsal: sob 12.05.2018 14:40 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 29.1.2004 Příspěvky: 5848 Bydliště: Týn nad Vltavou Obrázky: 5
Blog: Zobrazit blog (1)
|
Já nevim, ale kdo byl vloni na Jiřický Show, tak může potvrdit, že Django lítá i za větru Jasně, při mojí letový ukázce trpělo víc než by normálně trpělo za větru, ale i tak, pohoda Na mezi pevnosti to éro není. A možnost dovážit to máš proto, že lehký éra lítají blbě za větru, těžký i za bezvětří.
_________________ Vertigo 2m, Extra 330SC, Supertrino F3P (54g)+Lantsov 15", RCFactory Extra 330LT, JETI DS16
|
|
Nahoru |
|
|
HONZIK 22
|
Napsal: sob 12.05.2018 15:45 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 8.7.2015 Příspěvky: 1795 Bydliště: Orlova v noci , Karviná ve dne
|
Jak to ze trpelo? Ze ty jsi ho otocil po vetru do 5m/s.. Vítr je cítit ve tváři,listy stromů šelestí, větrná korouhev se začíná pohybovat.... Pozn. VTIP nic ve zlem.
|
|
Nahoru |
|
|
BoBik_CZ
|
Napsal: sob 12.05.2018 15:49 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 15.2.2016 Příspěvky: 501 Bydliště: Frýdek-Místek
|
"Nicmene proc si vlasne kupuji odlehceneho vetrone na mezi pevnosti" - no třeba proto, aby si nemuseli kupovat větroně dva. Když se vzduch ani nehne, tak lítáš s lehoušem, a když fouká, tak do něho narveš balast a lítáš taky. Jinak s tou mezí pevnosti bych byl opatrný. Pár dnů nazpátek jsem lehce trénoval soutěžní lety, nějak jsem se zamyslel a minutu před koncem času jsem byl cca 200m vysoko. Takže klapky ven a v následujících 60 sekundách to bylo Stuka-Django při sestupu, následované Kamikadze-Django pro přistání na bod. Následoval reset výškoměru a šlo se znovu do vzduchu. Asi tak k té mezi pevnosti . . .
|
|
Nahoru |
|
|
HONZIK 22
|
Napsal: sob 12.05.2018 16:09 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 8.7.2015 Příspěvky: 1795 Bydliště: Orlova v noci , Karviná ve dne
|
Z 200m za minutu na bod a jeste pouze s resetem vyskomeru a ne s deletem celého era? Toz to jo, nechapu jak jsi to mohl tak rychle vycouvat.
|
|
Nahoru |
|
|
Papir
|
Napsal: sob 12.05.2018 16:22 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 26.7.2006 Příspěvky: 1054 Bydliště: Česká Lípa
|
Honzik si z nás sice dělá srandu, ale z 200m když chci rychle dolů, tak plné Butterfly, sklopit ke kouly a koukat jak to rychlostí svižné chůze sklesá To si fakt užívám. Add hrana pevnosti: pokud je tím myšlen b.n. 5G tak je vše v pořádku Koukni na trubce na videa jak s tím někteří zachází. A kdyby to chtěl někdo vidět na živo, rád v Manušicích předvedu na svém a že na něj hodnej fakt nejsem Tomášovo patrony jsou ovšem super stylovka. Papíra.
_________________ DJANGO - výrobce, ION, ASW 28, LF 109, ..., T14SG www.vpmodel.cz
|
|
Nahoru |
|
|
tomashr
|
Napsal: sob 12.05.2018 16:26 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 22.6.2008 Příspěvky: 6038 Bydliště: Praha ČR
|
HONZIK 22 píše: Jak to ze trpelo? Ze ty jsi ho otocil po vetru do 5m/s.. Vítr je cítit ve tváři,listy stromů šelestí, větrná korouhev se začíná pohybovat.... Pozn. VTIP nic ve zlem. Faktická poznámka - v té citaci jsi o stupeň vedle, tvůj popis podle Beauforta je pro "Slabý vítr", což je do 3,3m/s, 5m/s je "mírný vítr". Ale k tématu - ono je upřímně létání ve větru přes 7-8m/s stejně dost nanic, minulý víkend jsme si toho užili v Hořicích až dost. Problém není v pevnosti modelu a mimochodem ani v pronikavosti, ale zkrátka v tom, že každý stoupák bleskově mizí po větru, návrat sice jde, ale často za cenu velké ztráty výšky atd. Anebo se stojí ve vlně - taky otrava. Člověk si to užije na svahu a někdy i při rekreačním létání s možností neomezeně zapínat motor, ale na rovině čistě v kluzu bez zapínání motoru to je prostě otrava a požitek mizivý (i když se leckdy maximum nalétá i tak). To odlehčení modelů F5J je dáno tím, že model přes 1600-1800g základní hmotnosti zkrátka nemá smysl, pevnost už stačí i na silný vítr a je vždy lépe doložit než mít model celkově těžký. Mimochodem já jsem ve větru i 10 m/s o tom víkendu létal převážně s 1400g modelem doloženým o 300g a opravdu jsem neměl pocit, že bych se měl nějak moc bát pevnosti... U F3J to bylo trochu jinak, protože vleky v silném větru jsou brutální zátěž křídla a tak modely nad 2kg byly pochopitelné, ale u elekter je to zkrátka jinak. A u stopalcovky jako Django to máš stejné, jen úměrně posunuté - už při hmotnosti někde u 650g je pevnost naprosto vyhovující, do větru případně trochu doložíš, to je celé. BTW pro papira - dnes jsem vlastně poprvé pořádně vytáhl Django s tím protaženým motýlem na RCEV Horní Branná a výsledkem bylo první místo, tak to asi funguje Jen je asi na ten větší motýl slabá trubka, docela viditelně se kroutí...
|
|
Nahoru |
|
|
Papir
|
Napsal: sob 12.05.2018 16:34 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 26.7.2006 Příspěvky: 1054 Bydliště: Česká Lípa
|
tomashr píše: BTW pro papira - dnes jsem vlastně poprvé pořádně vytáhl Django s tím protaženým motýlem na RCEV Horní Branná a výsledkem bylo první místo, tak to asi funguje Jen je asi na ten větší motýl slabá trubka, docela viditelně se kroutí... Tak super, gratuluju. Kdyby jsi naznal, že trubka velkého motýla nedává, tak písni a natočím trochu "ostřejší" a pošlu. Jen ta práce ji vyměnit
_________________ DJANGO - výrobce, ION, ASW 28, LF 109, ..., T14SG www.vpmodel.cz
|
|
Nahoru |
|
|
graup15
|
Napsal: ned 13.05.2018 7:21 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 2.5.2003 Příspěvky: 7429 Obrázky: 1
Blog: Zobrazit blog (25)
|
tomashr píše: Ale k tématu - ono je upřímně létání ve větru přes 7-8m/s stejně dost nanic, minulý víkend jsme si toho užili v Hořicích až dost. Problém není v pevnosti modelu a mimochodem ani v pronikavosti, ale zkrátka v tom, že každý stoupák bleskově mizí po větru, návrat sice jde, ale často za cenu velké ztráty výšky atd. Anebo se stojí ve vlně - taky otrava.
Tak to je rozhodně pravda... Ale trošku bych polemizoval o té pronikavosti. Když to éro (lehouš F5J) má rychlost v kluzu 8m/s a vítr fouká 8m/s..tak mi nenamluvíš,že je to pronikavé. Já tyhle éra taky občas někomu stavím a pak si s nima zalítám. A jak začne foukat, je to tragedie. Uznávám, že pojem pronikavost..je hodně subjektivní věc. Já si pod tím představuji,že ero prostě viditelně čiperně letí vpřed. Né,že poštolkuje a sotva se plazí proti větru. Mám objednané F5J, ale upravené pro můj styl létání. Takže hmotností se šetřit nemusí.
|
|
Nahoru |
|
|
HonzaS
|
Napsal: ned 13.05.2018 7:42 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 29.1.2004 Příspěvky: 5848 Bydliště: Týn nad Vltavou Obrázky: 5
Blog: Zobrazit blog (1)
|
Nojo, ale by ses pak udržel v úzkým stoupáku v pár metrech, až foukat nebude I když to vlastně není tvůj styl lítání, takže tě to těžký asi bavit bude.
_________________ Vertigo 2m, Extra 330SC, Supertrino F3P (54g)+Lantsov 15", RCFactory Extra 330LT, JETI DS16
|
|
Nahoru |
|
|
tomashr
|
Napsal: ned 13.05.2018 8:27 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 22.6.2008 Příspěvky: 6038 Bydliště: Praha ČR
|
graup15 píše: Tak to je rozhodně pravda... Ale trošku bych polemizoval o té pronikavosti. Když to éro (lehouš F5J) má rychlost v kluzu 8m/s a vítr fouká 8m/s..tak mi nenamluvíš,že je to pronikavé. Já tyhle éra taky občas někomu stavím a pak si s nima zalítám. A jak začne foukat, je to tragedie. Uznávám, že pojem pronikavost..je hodně subjektivní věc. Já si pod tím představuji,že ero prostě viditelně čiperně letí vpřed. Né,že poštolkuje a sotva se plazí proti větru. Mám objednané F5J, ale upravené pro můj styl létání. Takže hmotností se šetřit nemusí.
Já ale netvrdím, že se ve větru létá s lehoušem 1300g a méně... O větru se bere "bitevník", který má v základu 1600-1800g a případně se ještě přiloží, je dobře si uvědomit, že 1800g Perfectiona prostě nemáš na rovině šanci rozlámat, to bys musel létat DSing To už není žádné papírové křídlo ale slušně dimenzovaná fošna... Nakládá se obvykle maximum tak 2300g, víc fakt nemá smysl, to už musí být naprosto výjimečné počasí, kdy je sice všude spousta silné termiky, jen zkrátka hodně rychle odcházející po větru, ale to se neděje zas tak často. Obecně - z mého pohledu je cílem nalétat dobrý čas a v tomto ohledu je poněkud naprd, když letadlo sice na pohled letí čiperně vpřed, ale s brutální ztrátou výšky... Není to jen o hmotnosti, ale i o celém pojetí profilů atd., zkus se poptat, kolik opravdu top pilotů se od Pike Dynamic vrací k Perfectionu, právě proto, že pronikavost prostě není všechno... Ale to už je opravdu mimo téma Django V tomto tématu bych se spokojil s konstatováním, že je třeba, aby měl model přijatelnou pevnost a že není absolutně nic divného na tom, když se lehký model doloží zátěží
|
|
Nahoru |
|
|
graup15
|
Napsal: ned 13.05.2018 8:30 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 2.5.2003 Příspěvky: 7429 Obrázky: 1
Blog: Zobrazit blog (25)
|
No já to nikomu neberu..někdo se rád placatí v třiceti metrech v bezvětří nebo slaboučkém větru. Někdo zase ne. Já mám rád styl létání podobný skutečnému létání..tzn vytočit vysoko,kde to nosí a tam se udržovat přeskoky. Už kvůli tomu,že s sebou nevozím nabíječ..vezmu jen dvoje baterky a ty musí vydržet na celý den. A taky čekám na termický interval..nemá cenu se snažit honit termiku,když tam žádná není Mimochodem,to,že nejde vytočit s normálním!! tzn 3.5m-do 3kg hmotnosti (nemyslím 5kg modelem) z 40m je mýtus. Povedlo se mi to hodněkrát. Bavíme se o rekreačním létání..né o soutěžním!!! Tam je vše dost jinak. Už kvůli tomu,že v rekreačním modelu vozím i dvě varia najednou Takže já si objednal model do kterého se vejde vše rozumně (né jak v těch dnešních tyčkách), provedení double carbon..ať je to pevné když s tím potřebuji zařádit (hodně zařádit!!) a cílová hmotnost bude někde okolo 2.6kg. S tím,že si tam dodělám místo na naložení kila olova .
|
|
Nahoru |
|
|
michalv
|
Napsal: sob 26.05.2018 19:59 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 21.4.2010 Příspěvky: 583 Bydliště: Praha
|
Tome Dneska vyborne pocasi se Storkem 6 2,6kg jsem udelal 5hod ve vzduchu a bohuzel jsem byl donuceny pristat, protoze uz dochazeli rx baterky mam tam 2100mAh a doma jsem dobil 1900mAh Jinak se Storkem litam bezne 2-4hod a jdu na pristani a v pohonych baterkach 2700mAh mam jeste treba 2000mAh.
_________________ Jeti DC-16, Futaba FX-18+modul Jeti Swing speciál, Proxima 2, Stork 4, Mig 15, P47, Torro 900
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 41 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|