Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 626 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17 ... 42  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: úte 03.04.2018 20:04 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 25.7.2006
Příspěvky: 1054
Bydliště: Česká Lípa
X-Blade píše:
Chtěl bych se vás zkušenějších zeptat na výhody případné nevýhody verze z D-Box. Letadlo bude jen na rekreační polétání.


D box:
- nemá balastní šachtu (není kam dát) - což někomu vadí, někomu nevadí protože za větru nelítá.
- je dražší
+ křídlo je o chlub pevnější podélně, torzně je to stejné
+ je "hezčí" něž klasik
+ přechod uhlík/sklo není tak znát na povrchu jako u klasiku.

Profilově je to naprosto stejné, letově taky.
Nic dalšího mně teď nenapadá :) .
Papíra

_________________
DJANGO - výrobce, ION, ASW 28, LF 109, ..., T14SG
www.vpmodel.cz


Nahoru
 Profil  
 
 
PříspěvekNapsal: pát 11.05.2018 17:09 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 21.6.2008
Příspěvky: 6022
Bydliště: Praha ČR
Šílený pistolnický černoch potřebuje stylovou zátěž, tak jsem na tom popracoval :-) Takřka ideální řešení - do každého křídla krásně zapadne šest nábojnic 9mm Luger, po vylití olovem vychází každá na 13-14g, celkem tedy pro průměrnou hmotnost 12x13,5g - 162g. Přirozeně lze přidat ještě pár nábojnic prázdných bez olova a tím kombinovat i jiné hmotnosti. Hotovo, není co dodat :-)

Příloha:
IMG_0309.jpg
IMG_0309.jpg
[ 136.09 KiB | Zobrazeno 2355 krát ]



Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 12.05.2018 12:59 
Mazák
Mazák

Registrován: 8.7.2015
Příspěvky: 1776
Bydliště: Orlova v noci , Karviná ve dne
Tak to je tedy vychytavka. Uz jsem myslim pochopil Graup 15 co myslel tim, ze vetron by mel mit nejakou tu hmotnost..... S tim je spojena i pronikavost a ovlatelnost a s tim spojen i rozpocet na pristani atd.A ne docouvani na pristavacku a pich to do zeme. :roll: Mam kousek Dino letiště a opravdu lehousove litaji jako igelitove tasky ve vetru. Nicmene proc si vlasne kupuji odlehceneho vetrone na mezi pevnosti... konstrukteri si tu vajecnou skorapku nechaji radne zaplatit a pak laduju olovo,, kobalt,, mosaz a dalsi xxxhmotnosti do kridel. Já to kdysi nalepil nastrihlou izolepou pod trup do teziste Kdyz to pristalo tak se to odtrhlo, dokluz na zemi byl kratsi a bylo to. :mrgreen: Nekdy mi to pripada jako skrabani se za levym uchem pravou rukou pres rameno za krkem.
JO jeste bych navrhl adminovi nove vlakno:,, Vetrone, elekrovetrone a,, bezvetrone,,


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 12.05.2018 13:40 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 29.1.2004
Příspěvky: 5848
Bydliště: Týn nad Vltavou
Obrázky: 5
Blog: Zobrazit blog (1)
Já nevim, ale kdo byl vloni na Jiřický Show, tak může potvrdit, že Django lítá i za větru :wink: Jasně, při mojí letový ukázce trpělo víc než by normálně trpělo za větru, ale i tak, pohoda :-) Na mezi pevnosti to éro není.

A možnost dovážit to máš proto, že lehký éra lítají blbě za větru, těžký i za bezvětří. :lol:

_________________
Vertigo 2m, Extra 330SC, Supertrino F3P (54g)+Lantsov 15", RCFactory Extra 330LT, JETI DS16


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: sob 12.05.2018 14:45 
Mazák
Mazák

Registrován: 8.7.2015
Příspěvky: 1776
Bydliště: Orlova v noci , Karviná ve dne
Jak to ze trpelo? Ze ty jsi ho otocil po vetru do 5m/s..
Vítr je cítit ve tváři,listy stromů šelestí, větrná korouhev se začíná pohybovat....
Pozn. VTIP nic ve zlem.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 12.05.2018 14:49 
Mazák
Mazák

Registrován: 15.2.2016
Příspěvky: 501
Bydliště: Frýdek-Místek
"Nicmene proc si vlasne kupuji odlehceneho vetrone na mezi pevnosti" - no třeba proto, aby si nemuseli kupovat větroně dva. :wink:

Když se vzduch ani nehne, tak lítáš s lehoušem, a když fouká, tak do něho narveš balast a lítáš taky.

Jinak s tou mezí pevnosti bych byl opatrný. Pár dnů nazpátek jsem lehce trénoval soutěžní lety, nějak jsem se zamyslel a minutu před koncem času jsem byl cca 200m vysoko. Takže klapky ven a v následujících 60 sekundách to bylo Stuka-Django při sestupu, následované Kamikadze-Django pro přistání na bod. :lol: Následoval reset výškoměru a šlo se znovu do vzduchu. Asi tak k té mezi pevnosti . . .


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 12.05.2018 15:09 
Mazák
Mazák

Registrován: 8.7.2015
Příspěvky: 1776
Bydliště: Orlova v noci , Karviná ve dne
Z 200m za minutu na bod a jeste pouze s resetem vyskomeru a ne s deletem celého era? Toz to jo, nechapu jak jsi to mohl tak rychle vycouvat. :mrgreen:


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 12.05.2018 15:22 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 25.7.2006
Příspěvky: 1054
Bydliště: Česká Lípa
Honzik si z nás sice dělá srandu, ale z 200m když chci rychle dolů, tak plné Butterfly, sklopit ke kouly a koukat jak to rychlostí svižné chůze sklesá :-) To si fakt užívám.
Add hrana pevnosti: pokud je tím myšlen b.n. 5G tak je vše v pořádku :mrgreen:
Koukni na trubce na videa jak s tím někteří zachází. A kdyby to chtěl někdo vidět na živo, rád v Manušicích předvedu na svém a že na něj hodnej fakt nejsem

Tomášovo patrony jsou ovšem super stylovka. :D

Papíra.

_________________
DJANGO - výrobce, ION, ASW 28, LF 109, ..., T14SG
www.vpmodel.cz


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 12.05.2018 15:26 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 21.6.2008
Příspěvky: 6022
Bydliště: Praha ČR
HONZIK 22 píše:
Jak to ze trpelo? Ze ty jsi ho otocil po vetru do 5m/s..
Vítr je cítit ve tváři,listy stromů šelestí, větrná korouhev se začíná pohybovat....
Pozn. VTIP nic ve zlem.


Faktická poznámka - v té citaci jsi o stupeň vedle, tvůj popis podle Beauforta je pro "Slabý vítr", což je do 3,3m/s, 5m/s je "mírný vítr".

Ale k tématu - ono je upřímně létání ve větru přes 7-8m/s stejně dost nanic, minulý víkend jsme si toho užili v Hořicích až dost. Problém není v pevnosti modelu a mimochodem ani v pronikavosti, ale zkrátka v tom, že každý stoupák bleskově mizí po větru, návrat sice jde, ale často za cenu velké ztráty výšky atd. Anebo se stojí ve vlně -
taky otrava. Člověk si to užije na svahu a někdy i při rekreačním létání s možností neomezeně zapínat motor, ale na rovině čistě v kluzu bez zapínání motoru to je prostě otrava a požitek mizivý (i když se leckdy maximum nalétá i tak). To odlehčení modelů F5J je dáno tím, že model přes 1600-1800g základní hmotnosti zkrátka nemá smysl, pevnost už stačí i na silný vítr a je vždy lépe doložit než mít model celkově těžký. Mimochodem já jsem ve větru i 10 m/s o tom víkendu létal převážně s 1400g modelem doloženým o 300g a opravdu jsem neměl pocit, že bych se měl nějak moc bát pevnosti...
U F3J to bylo trochu jinak, protože vleky v silném větru jsou brutální zátěž křídla a tak modely nad 2kg byly pochopitelné, ale u elekter je to zkrátka jinak.
A u stopalcovky jako Django to máš stejné, jen úměrně posunuté - už při hmotnosti někde u 650g je pevnost naprosto vyhovující, do větru případně trochu doložíš, to je celé.

BTW pro papira - dnes jsem vlastně poprvé pořádně vytáhl Django s tím protaženým motýlem na RCEV Horní Branná a výsledkem bylo první místo, tak to asi funguje :-) Jen je asi na ten větší motýl slabá trubka, docela viditelně se kroutí...


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 12.05.2018 15:34 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 25.7.2006
Příspěvky: 1054
Bydliště: Česká Lípa
tomashr píše:
BTW pro papira - dnes jsem vlastně poprvé pořádně vytáhl Django s tím protaženým motýlem na RCEV Horní Branná a výsledkem bylo první místo, tak to asi funguje :-) Jen je asi na ten větší motýl slabá trubka, docela viditelně se kroutí...

Tak super, gratuluju. Kdyby jsi naznal, že trubka velkého motýla nedává, tak písni a natočím trochu "ostřejší" a pošlu. Jen ta práce ji vyměnit :roll:

_________________
DJANGO - výrobce, ION, ASW 28, LF 109, ..., T14SG
www.vpmodel.cz


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 13.05.2018 6:21 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 1.5.2003
Příspěvky: 7424
Obrázky: 1
Blog: Zobrazit blog (25)
tomashr píše:

Ale k tématu - ono je upřímně létání ve větru přes 7-8m/s stejně dost nanic, minulý víkend jsme si toho užili v Hořicích až dost. Problém není v pevnosti modelu a mimochodem ani v pronikavosti, ale zkrátka v tom, že každý stoupák bleskově mizí po větru, návrat sice jde, ale často za cenu velké ztráty výšky atd. Anebo se stojí ve vlně -
taky otrava.


Tak to je rozhodně pravda...
Ale trošku bych polemizoval o té pronikavosti. Když to éro (lehouš F5J) má rychlost v kluzu 8m/s a vítr fouká 8m/s..tak mi nenamluvíš,že je to pronikavé. Já tyhle éra taky občas někomu stavím a pak si s nima zalítám. A jak začne foukat, je to tragedie.
Uznávám, že pojem pronikavost..je hodně subjektivní věc. Já si pod tím představuji,že ero prostě viditelně čiperně letí vpřed. Né,že poštolkuje a sotva se plazí proti větru.
Mám objednané F5J, ale upravené pro můj styl létání. Takže hmotností se šetřit nemusí.


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: ned 13.05.2018 6:42 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 29.1.2004
Příspěvky: 5848
Bydliště: Týn nad Vltavou
Obrázky: 5
Blog: Zobrazit blog (1)
Nojo, ale by ses pak udržel v úzkým stoupáku v pár metrech, až foukat nebude 8) I když to vlastně není tvůj styl lítání, takže tě to těžký asi bavit bude.

_________________
Vertigo 2m, Extra 330SC, Supertrino F3P (54g)+Lantsov 15", RCFactory Extra 330LT, JETI DS16


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: ned 13.05.2018 7:27 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 21.6.2008
Příspěvky: 6022
Bydliště: Praha ČR
graup15 píše:

Tak to je rozhodně pravda...
Ale trošku bych polemizoval o té pronikavosti. Když to éro (lehouš F5J) má rychlost v kluzu 8m/s a vítr fouká 8m/s..tak mi nenamluvíš,že je to pronikavé. Já tyhle éra taky občas někomu stavím a pak si s nima zalítám. A jak začne foukat, je to tragedie.
Uznávám, že pojem pronikavost..je hodně subjektivní věc. Já si pod tím představuji,že ero prostě viditelně čiperně letí vpřed. Né,že poštolkuje a sotva se plazí proti větru.
Mám objednané F5J, ale upravené pro můj styl létání. Takže hmotností se šetřit nemusí.


Já ale netvrdím, že se ve větru létá s lehoušem 1300g a méně... O větru se bere "bitevník", který má v základu 1600-1800g a případně se ještě přiloží, je dobře si uvědomit, že 1800g Perfectiona prostě nemáš na rovině šanci rozlámat, to bys musel létat DSing :-) To už není žádné papírové křídlo ale slušně dimenzovaná fošna...
Nakládá se obvykle maximum tak 2300g, víc fakt nemá smysl, to už musí být naprosto výjimečné počasí, kdy je sice všude spousta silné termiky, jen zkrátka hodně rychle odcházející po větru, ale to se neděje zas tak často.
Obecně - z mého pohledu je cílem nalétat dobrý čas a v tomto ohledu je poněkud naprd, když letadlo sice na pohled letí čiperně vpřed, ale s brutální ztrátou výšky... Není to jen o hmotnosti, ale i o celém pojetí profilů atd., zkus se poptat, kolik opravdu top pilotů se od Pike Dynamic vrací k Perfectionu, právě proto, že pronikavost prostě není všechno... Ale to už je opravdu mimo téma Django :-)

V tomto tématu bych se spokojil s konstatováním, že je třeba, aby měl model přijatelnou pevnost a že není absolutně nic divného na tom, když se lehký model doloží zátěží :-)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 13.05.2018 7:30 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 1.5.2003
Příspěvky: 7424
Obrázky: 1
Blog: Zobrazit blog (25)
No já to nikomu neberu..někdo se rád placatí v třiceti metrech v bezvětří nebo slaboučkém větru. Někdo zase ne.
Já mám rád styl létání podobný skutečnému létání..tzn vytočit vysoko,kde to nosí a tam se udržovat přeskoky. Už kvůli tomu,že s sebou nevozím nabíječ..vezmu jen dvoje baterky a ty musí vydržet na celý den. A taky čekám na termický interval..nemá cenu se snažit honit termiku,když tam žádná není :-) :-)
Mimochodem,to,že nejde vytočit s normálním!! tzn 3.5m-do 3kg hmotnosti (nemyslím 5kg modelem) z 40m je mýtus. Povedlo se mi to hodněkrát.
Bavíme se o rekreačním létání..né o soutěžním!!! Tam je vše dost jinak. Už kvůli tomu,že v rekreačním modelu vozím i dvě varia najednou :-) :-)
Takže já si objednal model do kterého se vejde vše rozumně (né jak v těch dnešních tyčkách), provedení double carbon..ať je to pevné když s tím potřebuji zařádit (hodně zařádit!!) a cílová hmotnost bude někde okolo 2.6kg. S tím,že si tam dodělám místo na naložení kila olova .


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: sob 26.05.2018 18:59 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 20.4.2010
Příspěvky: 583
Bydliště: Praha
Tome
Dneska vyborne pocasi :wink: se Storkem 6 2,6kg jsem udelal 5hod ve vzduchu a bohuzel jsem byl donuceny pristat, protoze uz dochazeli rx baterky :) mam tam 2100mAh a doma jsem dobil 1900mAh 8)
Jinak se Storkem litam bezne 2-4hod a jdu na pristani a v pohonych baterkach 2700mAh mam jeste treba 2000mAh.

_________________
Jeti DC-16, Futaba FX-18+modul Jeti
Swing speciál, Proxima 2, Stork 4, Mig 15, P47, Torro 900


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 626 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17 ... 42  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 24 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz