Autor |
Zpráva |
Maco33
|
Napsal: pát 11.05.2018 7:39 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
Registrován: 24.2.2015 Příspěvky: 158
|
Nejdříve prosba pro admina, zda by nešlo toto vlákno přejmenovat na "KINGKONG Q100" jako obecná diskuse o tomto strojku? Tak jsem se včera trochu snažil létat, a potřeboval bych poradit s pár věcma. Snažil jsem se lítat v ACRO módu a v případě chyby vzniklé mezi hlavou a rukama jsem přepínal do ANGLE(nebo horizont) abych zabránil fatalním škodám Dost mě udivilo, že v ANGEL módu je řízení mnohem "tupější" než ACRO. Proto by mě zajímalo, zda by toto šlo někde nastavit. Nevím zda to spáchat ve vysílači, či v Betaflight. Další problémek, který se mi vyskytoval byl ten, že když jsem v ACRO odstartoval a dal náklon vpřed a povolil následně páku "výškovky" dron se po pár metrech srovnal a následně hodil opačný náklon (couvání) a v této poloze začal couvat. Toto se ovšem nedělo vždy. V některých případech pokračoval v čelním náklonu spořádaně dál. Taky se mi párkrát stalo, že ačkoli jsem nedal povel YAW, dron se otočil v tomto směru třeba i o 90 stupňů a vždy vpravo. Toto by snad dělat nemělo :-Oto je potom létání naprd. Ještě prosba, kdo tento dron provozuje, rád bych mrknul na Vaše nastavení PID Budu vděčen za každou pomoc.
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
BANE
|
Napsal: pát 11.05.2018 9:33 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 13.5.2016 Příspěvky: 341 Bydliště: Opava
|
No ohledne toho AIR. To je vlastne acro mod, kde jsou vsechny mody off a je zaple jen to AIR. Oproti ostatnim modum pri tomto zustava naklon, i kdyz jsou paky na nule. Je tam ten volnobeh, aby kopter reagoval i pri nulovem plynu a to je prave treba proto, aby jsi mohl kontrolovat naklon kopteru pri volnem padu, kdy mas plyn na nule. Taky kdyz delas premet, tak kopterem ve vodorovne poloze jakoby poskocis a stahnes plyn na nulu a udelas premet o 360 a zase davas plyn abys nespadl. Je to proto, aby kopter nemel snahu letet do zeme, kdyz je vzhuru nohama a nebo te pri premetu netahal do stran.
Ohledne tech naklonu, tak to je hodne o koptere a vetru a dalsich faktorech. Neni to phantom a leta se vetsinou na bryle a na acro. Az to dostanes do ruky, tak takove veci ani nebudes resit. Angle je tupejsi schvalne je to hrackarsky mod pro uplne zacatecniky. Ja na oci letam horizon a na fpv letam air. Angle mam nastavene jen pro extremni situace a vubec to nepouzivam. V tom YAWu, tak tam by to delat rozhodne nemelo. Muze byt i spatny motor a nebo spousta jinych veci.
Pokud zacinas, tak doporucuji letat fpv na air a hodne trenovat nekde na posekane louce. Az to dosnanes do ruky, nebudes resit nejake naklony a palce to proste budou automanicky kompenzovat i pri silenem vetru. Na zachranu pouzit horizon a na nejake angle zapomenout.
_________________ RC: X9D+ 2019 Cop.: Puda X220, UR65
|
|
Nahoru |
|
|
Maco33
|
Napsal: pát 11.05.2018 10:44 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
Registrován: 24.2.2015 Příspěvky: 158
|
BANE opět nezklamal, perfektní odpověď Ten motor by to mohl být, protože jsem při testování motorů v BF zjistil, že se při určitých otáčkách u levého zadního motoru trochu mění zvuk, jakoby začne lehce chrčet. Myslel jsem ovšem, že toto by měl FC umět vyrovnat. Ovšem jak píšeš, tak v ACRO je accelerator čidlo OFF. No snad by to mělo ale vyrovnávat gyro? Nebo je v ACRO taky OFF Ještě jednou díky.
|
|
Nahoru |
|
|
Marek_Km
|
Napsal: pát 11.05.2018 11:08 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 27.5.2012 Příspěvky: 1687 Bydliště: Kroměříž Obrázky: 38
|
Zkusím poradit. Já jsem se kdysi několikrát pokoušel o lítání v akro módu a nikdy mi to nešlo uřídit. Od té doby, co jsem se naštval a použil expo, abych otupil kniply kolem středů, tak to najednou šlo líp a od té doby lítám jenom takto. Není to asi to pravé ořechové (používat expo), ale mi to pomohlo a bez toho bych to fakt neuřídil.
|
|
Nahoru |
|
|
BANE
|
Napsal: pát 11.05.2018 12:24 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 13.5.2016 Příspěvky: 341 Bydliště: Opava
|
Cidla jsou zaple, jinak by kopter nevedel co dela. Musi vedet jak je nakloneny, aby to mohl udrzet. Ja se bavil o modech. Tam je vse off a je zaple jen air.
_________________ RC: X9D+ 2019 Cop.: Puda X220, UR65
|
|
Nahoru |
|
|
Maco33
|
Napsal: sob 12.05.2018 11:49 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
Registrován: 24.2.2015 Příspěvky: 158
|
Zdarec, tak dnes nové poznatky. Včera jak jsem "lítal" tak mi vadilo, že po startu se dronek okamžitě sunul dozadu. Předpokládal bych spořádané stoupání kolmo vzhůru. Tohle mi dělá od začátku (kalibrace accel prováděna několikrát). Kompenzovat trimem to pravděpodobně nemá cenu. Další poznatek byl, že v ACRU když jsem vyrazil vpřed (přední náklon), tak letěl spořádaně několik metrů a pak (kniply na 0) se začal vzpřimovat a překmitl vzad a couval. Tohle dělal vždy. Dnes jsem zkoušel lítat v ANGEL režimu abych zjistil jeho chování. A ejhle, zjistil jsem, že má vždy tendenci překmitnout zpět (PITCH i ROLL) v závislosti z jak velké výchylky kniplu a jak rychle se vrátím do nuly. Při PITCH mi dokonce několikrát hodil salto (i dvojité) dozadu. Stejně tak při ostřejší zatáčce. Opravdu to byl ANGEL mód, protože jsem zkoušel ve velké výšce max výchylky a spořádaně se vracel do stabilní polohy bez flipu. Pravděpodobně by to chtělo poštelovat PID, ale než to nastuduju (a pochopím).... Měl byste někdo nějakou radu?
|
|
Nahoru |
|
|
Maco33
|
Napsal: sob 12.05.2018 12:04 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
Registrován: 24.2.2015 Příspěvky: 158
|
...trochu čtení a první poznatek. Kalibraci jsem prováděl vždy na stole u PC a nyní jsem zjistil, že je pěkně nakřivo :-O Což by asi bylo to couvání při startu.
|
|
Nahoru |
|
|
Maco33
|
Napsal: úte 15.05.2018 10:33 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
Registrován: 24.2.2015 Příspěvky: 158
|
JAk jednoduše vyřešit můj problém, aneb jak jednoduše přijít o dron TAk jsem si v neděli opět poletoval na fotbalovém hřišti, travička posekaná, super. Můj problém s překmitáváním přetrvával. Sem tam salto vzad, či vbok při rychlém puštění kniplu do středové polohy z maxima. Tož ale na místě jsem to neřešil a lítal takto. ...a zase jeden přemetík a pád tak 30m ode mě. Následovala fatální chyba, neprovedl jsem Disarm. "Hodil" jsem své DEVO7E na popruhu na břicho a kráčeje k místu "přistání" jsem se kochal okolím. Příjdu na domělé místo dopadu a dron nikde. Tož to jsem ale slepec, říkal jsem si. Ovšem vše bylo trošku jinak. Jak jsem vysílač v ARM položil na břicho, zavadil jsem pravděpodobně o plyna dron si někam bez mého vědomí odletěl Kolem stromy, keře, vysoká tráva... Pár hodin jsem hledání věnoval, ovšem nic. Bzučáček, který jsem ještě neměl celkově přichystán si ležel doma na stole. Tož tak. Vždy (teda většinou) Disarm dávám, tehdy ne. Tak mám na chvilku vystaráno a než příjdou nové díly na Q100, tak dám tady pokoj. Letu zdar.
|
|
Nahoru |
|
|
Maco33
|
Napsal: pát 15.06.2018 10:52 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
Registrován: 24.2.2015 Příspěvky: 158
|
Tak mě tu zase máte Ovšem do takového smíchu mi není. Mám opět novou Q100-ku (jiná řídící jednotka, než předešlá) a chová se v letu úplně stejně. Při přímém letu ve větším náklonu a rychlé zatáčce překmitává, nebo hodí z ničehož nic flip Nastavení PID jsem nechal jak se nahrálo s flash na FW Betaflight (FC je F22A Micro 32bits F3 V2.0 Brushed 3g Flight Control Board Based On SP RACING EVO). Natočil jsem video, trochu je to tam vidět. Poradí někdo? https://youtu.be/ypL9Vm1YXR8
|
|
Nahoru |
|
|
BANE
|
Napsal: pát 15.06.2018 16:03 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 13.5.2016 Příspěvky: 341 Bydliště: Opava
|
Maco33 píše: Tak mě tu zase máte Ovšem do takového smíchu mi není. Mám opět novou Q100-ku (jiná řídící jednotka, než předešlá) a chová se v letu úplně stejně. Při přímém letu ve větším náklonu a rychlé zatáčce překmitává, nebo hodí z ničehož nic flip Nastavení PID jsem nechal jak se nahrálo s flash na FW Betaflight (FC je F22A Micro 32bits F3 V2.0 Brushed 3g Flight Control Board Based On SP RACING EVO). Natočil jsem video, trochu je to tam vidět. Poradí někdo? https://youtu.be/ypL9Vm1YXR8Koukal jsem na to a nenapada me co to muze byt. Letas v jakem modu? Nekdy se stava, ze se koptery chovaji nekorektne v modu ANGLE, nebo pripadne HORIZON, ale jestli ti to tohle dela v ACRU pouze se zaplim AIR, tak mas problem. Moc se mi nelibi umisteni baterky na tom dronu, podle me to dost musi tahat tu prdel, ale pak by to byl znami jev a asi by na netu toho bylo plno... PS: taky by to mohla byt vada motoru, pokud ti to dela pouze na jednu stranu? Nebo mozna neco v nastaveni radia, kdyz ti to dela uz u druhe koptery. Netusim, jak se tam co dela, ja mel jen flysky, frsky a graupner, ale pokud si delal treba nejake krivky a podobne sragory, tak to muze byt tim...
_________________ RC: X9D+ 2019 Cop.: Puda X220, UR65
|
|
Nahoru |
|
|
Maco33
|
Napsal: pát 15.06.2018 16:32 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
Registrován: 24.2.2015 Příspěvky: 158
|
Dělá to ve všech módech. Samo že čím " vyssi" mod, tím to dělá víc. Vysílač jsem kontroloval, mám vše na Simple (jednoduché) mixy bez nějakých blbinek. Na motor bych to neviděl, jak jsem psal, dělal mi to i ten předchozí dron. Na vysílači jsem nastavil expa a dead zone kolem středu kniplu a dělá to stejně. Zkusím ještě hrabnout do PIDu. Dík za reakci. Ve.videu je to špatně vidět, Mobius mě včera zlobil.
|
|
Nahoru |
|
|
Maco33
|
Napsal: pon 09.07.2018 13:25 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
Registrován: 24.2.2015 Příspěvky: 158
|
Tak jsem poladil PIDy a quad se zklidnil. M.
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 20 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|