Autor |
Zpráva |
novfra
|
Napsal: sob 09.06.2018 19:40 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 1.5.2003 Příspěvky: 1696 Bydliště: Jaroměř, ČR Obrázky: 0
|
SKAY píše: nofra ano jsou uz celkem bezne vtech sra..kterym EUropan rika auto a neni problem ji ve meste odrovnat za rok když se clovek snaži jezdid eko hlavne ze usetrime nula nula nic a baterka pak za šest litru Asi Ti dost dobře nerozumím... Ale uznávám, že debata (která nepatří do tohoto vlákna) o vodičích a polovodičích (čti řidičích a polořidičích) by byla asi dost výživná
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
guchar
|
Napsal: ned 10.06.2018 5:28 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 7.5.2015 Příspěvky: 7414 Bydliště: ČR Obrázky: 8
|
Pb AGM. Trocha teorie nikoho nezabije. Obecná tvrzení ze stránek "imatech" + SORTIMENT "Akumulátory AGM Ventilem řízené bezúdržbové olověné akumulátory 6 a 12 volt v AGM provedení. Technologie AGM (absorbed glass mat) je technologie, při níž není v článcích mezi elektrodami elektrolyt v tekuté formě, ale je nasáklý v netkané tkanině ze skelných vláknem (tzv. separátor, odděluje vzájemně kladné a záporné elektrody). Baterie postavené na této technologii jsou velmi výkonné, mají výborné nabíjecí charakteristiky, to znamená, že při vybití je mnohem snažší a rychlejší je nabít a také jsou velmi dobře odolné proti cyklické zátěži (nabíjení a vybíjení). Baterie typu AGM jsou absolutně bezúdržbové, odolné proti vytečení elektrolytu a bezpečné. Baterie na technologii AGM jsou vhodné pro náročné použití, do moderních aut, která mají nadstandardní elektrickou výbavu. Také jsou vhodné do vozidel vybavených funkcí Start&Stop (tzn. za jednu jízdu musí baterie mnohokrát nastartovat motor během okamžiku), včetně funkce regeneračního nabíjení, tedy rekuperace brzdné energie. " AKUMULÁTORY AGM- PŘÍKLAD JINÉHO PRODEJCE/VÝROBCE (EverExceed) + DATASHEET K AKUMULÁTORU Sealed VRLA AGM Range / Deep Cycle AGM 12V 90AhDATASHEET - Deep Cycle AGM (VRLA) 12V 90Ah
|
|
Nahoru |
|
|
guchar
|
Napsal: ned 10.06.2018 8:25 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 7.5.2015 Příspěvky: 7414 Bydliště: ČR Obrázky: 8
|
Nabíječky BOSCH C3 a C7 které mají regenerační(pulzní) nabíjení AGM accu v "popisu práce" (nabíječka se do tohoto režimu přepíná automaticky dle napětí připojeného accu) C3 Operating InstructionsC7 Operating Instructions- www STRÁNKY označené Googlem s klíčovými slovy "regeneration charging agm batteries" Google"regeneration charging agm batteries"-- Nejprve byl použit DIY regenerační nabíječ (ReNab01): trafo, jednocestné usměrnění univerzální Si diodou D1, omezení proudu odporem R1. Mínus pulzy = R2 paralelně k D1. ReNab01 je určen pro 12 V otevřené Pb accu. Proud má s rezervou krýt ztráty samovybíjením. Teoretický předpoklad je 2 až 3 % kapacity za měsíc. Pro 5% a 50Ah vychází proud cca 3.5 mA (STŘEDNÍ HODNOTA, ekvivalentní chemický účinek, vybíjecí(mínus) pulzy se odečítají.) ZÁVĚRPoužitý proud je příliš malý(proti potřebnému). Napětí na accu(pozorovatelně) neroste.
|
|
Nahoru |
|
|
blesk
|
Napsal: ned 10.06.2018 8:55 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 22.11.2005 Příspěvky: 7120 Bydliště: Vsetín
|
Hluboce vybitou baterku (ne sice tak moc...) jsem oživil modelářský nabíječem. Prvně v režimu NiCd malým proudem, po několika hodinách zvýšit, pak normálně v režimu PB. Problém jsem měl s tím že baterie už při malých proudech ( 200mAh) hned zvýšila napětí a automatika vypla, hold vysoký Ri. Baterka ale už další půl rok vesele funguje v autě.
|
|
Nahoru |
|
|
guchar
|
Napsal: ned 10.06.2018 9:13 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 7.5.2015 Příspěvky: 7414 Bydliště: ČR Obrázky: 8
|
@blesk Dnes dopoledne probíhá pokračování. I já jsem použil Shark 20 v režimu NiCd. Popsaný jev "už při malých proudech ( 200mAh) hned zvýšila napětí a automatika vypnula" se mi povedlo (částečně) eliminovat tím, že mimo Shark 20 byla připojena i zmíněná ReNab01. Postupně od malých proudů nahoru. Když po odpojení drželo víc jak 10.5 V přepnut režim Pb. Shark 20 Pb začíná omezovat až na 14.7 V, proto pro pokračování nad 13 V půjčím Ctek. -- Jinak jsem našel tahle videa, přes druhou AGM (po pravdě řečeno, já bych měl obavy) Restoring a Dead AGM Battery That Just Won't Take a Normal Charge https://www.youtube.com/watch?v=pH_ePyojQHMHow to Restore a Car Battery AGM that Has Been Dead Over 3 Months https://www.youtube.com/watch?v=ZyKmE-NOVsE-- Založeno na vlastnostech AGM A)časté starty(start-stop) B) rekuperační nabíjení do (hodně)malého Ri
|
|
Nahoru |
|
|
srabsrab
|
Napsal: pon 11.06.2018 10:27 |
|
Zkušený debatér
|
|
Registrován: 24.2.2013 Příspěvky: 304
|
To zalezi jak moc bude jeste baterka schopna projit pres klasicky ohmuv zakon ..... mam tu 2 gelove baterky ktere jsem v podstate nemel cas ani na nic vyuzit (pokazde se pred koncem projektu objevilo nekde neco levnych nimhcek) a dnes by se me hodily do solaru na bazen .. .bohuzel ani kdybych do nich pokusne rval 220 pres usmernovaci diodu naprimo tak je uz nijak neozivim ... maji tak obrovsky vnitrni odpor, ze proste temer zadny proud neprojde a nabit uz proste nejdou a nepujdou nicim.... mozna ze teoreticky ano ale nechci prijit k urazu ...
|
|
Nahoru |
|
|
guchar
|
Napsal: pon 11.06.2018 14:16 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 7.5.2015 Příspěvky: 7414 Bydliště: ČR Obrázky: 8
|
@srabsrab"jak moc bude baterka schopna projit pres"za mne"přes vratné chemické změny" Tedy když ji nějakým proudem I (A) nakrmím množstvím (Ah) na 14.0 (14.1až14.4) V, nechám odležet (cca 12 h) zda bude na cca 13.0 V a kolik Ah (hodin) dá na 0.1 V pro požadovaný Ivyb. Nová plně nabitá má vydržet cca 20 h, pro I=4.22 A do Uend 6x1.85 = 11.10 V, při 20 °C. Zajímavá je tahle tabulka, která říká Unaprázdno mezi 13 a 12 V je cca 10% kapacity na 0.1V 13.0 99% No action neccesary 12.9 90% No action neccesary 12.8 80% Battrery needs to be charged ... 12.2 25% Battery must to be charged 12.0 00% Battery is no longer useable https://www.varta-automotive.cz/cs-cz/podpora-pro-baterie-varta/nabijeni/jak-nabijet-autobateriiNejlepším a nejsnadnějším způsobem (Pozn.: PŘIBLIŽNÉHO) testování baterie je použít voltmetr nebo multimetr ke změření klidového napětí.
|
|
Nahoru |
|
|
MartinMartin
|
Napsal: úte 12.06.2018 20:32 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 13.1.2010 Příspěvky: 875 Bydliště: Hluk ČR Obrázky: 88
|
Nulovou opravdu neoživíš, ale pokud tam zůstane aspoň jeden volt tak to rozchodíš. Sám jsem tak oživoval dva olověné akumulátory FG Forte 20Ah v UL letadlech. A oboje fungují a létají do dnes a už je to nějaké 2 roky. Normálně jsem je připnul na laboratorní zdroj nastavil napětí 14,2V a dal omezení na proud. Ničím jiným jsem to už nenabíjel jen tím zdrojem. Jedna měla 1V zjistilo se to po víkendu a druhá nějakých 3,5V do druhého dne.
|
|
Nahoru |
|
|
coro
|
Napsal: stř 13.06.2018 11:42 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 8.5.2006 Příspěvky: 9047 Bydliště: Bratislava dnv SK
|
tak určite je rozdiel medzi "gelovou" (to je väčšinou len nesprávne ľudové označenie AGM kde žiadny gel nie je len sklená vata), a klasickou zaliatou.. Ad AGM, tam je tak málo vody že môžu časom vyschnúť, stačí ak pri prebíjaní uniká H2 (ten je ťažko udržať..) alebo aj O2 a onedlho je suchá. Dolievanie (pár kvapiek) baterku oživí, ale to je tak pre standu alebo na ukážku že to ide - ale už je aj tak nanič. Ad zaliata klasická, tam hrozí hlavne že namrvený bordel z rozpadnutej elektródy skratne článok, to neviem kto si dá námahu nejak to vypláchnuť a zničiť si pritom kyselinou kadečo ak nie zdravie,..
Pre obe platí že oxidácia to nejak zničí a oživiť to nevieme. Ale pre obe platí aj to že ak sa nechajú dlho vybité, nie príliš hlboko len normálne, tak nastáva sulfatácia, t.j. môžu sa pokryť elektródy nejakým nevodivým povlakom a znížiť tak plochu, t.j. prúd ktorý to dá a asi aj kapacitu, a ten bordel by sa mohol čiste teoreticky dať rozpustiť pulzujúcim prúdom, pričom to chodí (na moment v nejakých milisekundách) až k dosť vysokým napätiam.. Ja verím že tá Tronic Lidl nabíjačka niečo také robí, v porovnaní s klasickým lab zdrojom alebo Pb režimom modelárskeho nabíjača (prípadne 4s A123 = nabíjanie na 14,4V cccv) sú výsledky výrazne lepšie..
Ale... trvá to dlho, nie je to čisté akože vhodné do pracovne na stôl, a hlavne nikdy to nebude nová baterka s rozumnou kapacitou. Ak to je zadarmo a veľa veľa a veľkých, je len morálna dilema - vláčiť to a nevyhodiť, ale teda ja som osobne pokusy s Pb vzdal, však to je len závažia a kapacita nikde a ani to nič nevydrží a ešte to chce aby sa človek každých pár týždňov o to staral a dobíjal aj keď to nepoužíva??
|
|
Nahoru |
|
|
pepinozbrna
|
Napsal: stř 13.06.2018 16:42 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 1.5.2014 Příspěvky: 1500 Bydliště: Mikulov na Moravě Obrázky: 6
|
MartinMartin píše: Nulovou opravdu neoživíš, ale pokud tam zůstane aspoň jeden volt tak to rozchodíš. Sám jsem tak oživoval dva olověné akumulátory FG Forte 20Ah v UL letadlech. A oboje fungují a létají do dnes a už je to nějaké 2 roky. Normálně jsem je připnul na laboratorní zdroj nastavil napětí 14,2V a dal omezení na proud. Ničím jiným jsem to už nenabíjel jen tím zdrojem. Jedna měla 1V zjistilo se to po víkendu a druhá nějakých 3,5V do druhého dne. Každá rada je dobrá. Jen vznesu dotaz v kterém aeroklubu jsou takový kaskadéři co takhle riskují pro 2x 1500,-Kč? http://www.sticka.cz/kategorie/baterie/ ... -12v-20ah/
_________________ Nahoru to půjde ... dolů musí.
|
|
Nahoru |
|
|
MartinMartin
|
Napsal: stř 13.06.2018 17:22 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 13.1.2010 Příspěvky: 875 Bydliště: Hluk ČR Obrázky: 88
|
V aeroklubu žádném, ale upřímně i u svého letadla bych to tak s klidným svědomím udělal a buď pojede nebo ne. Ono u letadel je baterka hlavně pro nastartování pak už vše napájí generátor. Navíc pro chod motoru není potřebný ani ten. Letecké motory jsou vybaveny magnetovým zapalováním, které nepotřebuje napájení tak jako zapalování v autě. Prostě pokud ti odejde ta baterka tak nenastartuješ, během letu tě to neovlivní. Některé dnešní UL letadla mají na palubě pouze 5Ah life akumulátor aby ušetřily váhu.
|
|
Nahoru |
|
|
guchar
|
Napsal: stř 13.06.2018 20:08 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 7.5.2015 Příspěvky: 7414 Bydliště: ČR Obrázky: 8
|
Přinesený (šrot) accu 12 V 90 Ah VRLA AGM, 900 A 160 RC 900 CCA (SAE) Měl na začátku 2 V. Byla a je to čistě TEORETICKÁ výzva. (Takové elektro-model hraní.) Napětí vylezlo 100% nabito. Vysoké samovybíjení zůstalo. -(900 A) ? Peak Curent Amps: 900A ? --(190 RC)How to Convert Reserve Capacity to Amp Hours(otevřenéPb Uend10.5V,AGM Uend12V Definition of Reserve Capacity (RC)---(900 CCA (SAE))CCA (Cold Cranking Amps) is a rating used in the battery industry to define the ability to start an engine in cold temperatures * Na tyhle hodnoty bude nutno zapomenout. Otázka č.1 je kolik Ah lze dostat při 1 A . Po nabití za 3 h, 3 dny, 3 týdny. Otázka č.2 jak nabíjet
|
|
Nahoru |
|
|
chimo
|
Napsal: pát 15.06.2018 13:55 |
|
Celkem nový uživatel
|
|
Registrován: 3.6.2014 Příspěvky: 83 Bydliště: Žilina
|
Ja som rozchodil akumuátory aj s dlhodobým nulovým napätím, jedna je v jednom mojom aute už 3 rok a štartuje bez problémov. Dokonca na jednej som aj reverzoval polaritu, keďže jeden pán Ing ju nabil opačne a ešte mu samozrejme po zapojení odvalilo diody v alternátore.
|
|
Nahoru |
|
|
guchar
|
Napsal: pát 15.06.2018 17:15 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 7.5.2015 Příspěvky: 7414 Bydliště: ČR Obrázky: 8
|
|
Nahoru |
|
|
Celeron
|
Napsal: pát 15.06.2018 19:06 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 22.4.2010 Příspěvky: 10494 Bydliště: Nový Bydžov ČR Obrázky: 14
|
Podle mých zkušeností všechny SLA gelovky do kapacit tak 20Ah odcházej tak jak píšeš na velkej vnitřní odpor. Zajímavý ale že cyklický gelový Panasonic LC-X1228 tohle nedělaj, odchází na zkrat článku. Zkušenost s několika desítkama kusů.
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: pberki a 14 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|