Pravidla fóra
Pokud bude tlachání ve Smetišti zcela mimo téma modelářství, případně ohrožující pověst modelářství, bude příspěvek/téma odstraněno. Životnost vláken bude 31dní. Pokud se neobjeví nový příspěvek tak bude vlákno likvidováno.
graup15
|
Napsal: ned 17.06.2018 20:13 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 2.5.2003 Příspěvky: 7429 Obrázky: 1
Blog: Zobrazit blog (25)
|
Tomix píše: Tu mate log cize graf a este jednu fotku umiestnenia anten.Ta fotka je nekvalitna vela nepovie ale samozrejme aktivna cast anteny bola na spodku modelu Instalací antén to nebude. Kolega má v 6m Ventusu přijímač doslova nasraný mezi kabely, baterkama...a létá teda rozhodně dále než 150m Jen nemá Frsky . Ale tím ,že máš Frsky to vůbec nemusí být. Můžeš to nakonec vyzkoušet jinak..nacpi tam naprosto stejně přijímač jiného systému (půjč si např od kolegy) a lítej. Když budeš v pohodě lítat púl kilometru daleko, hned budeš vědět co dál.
|
|
Nahoru |
|
|
coro
|
Napsal: ned 17.06.2018 21:21 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 9.5.2006 Příspěvky: 9047 Bydliště: Bratislava dnv SK
|
Tomix píše: Tu mate log cize graf a este jednu fotku umiestnenia anten.Ta fotka je nekvalitna vela nepovie ale samozrejme aktivna cast anteny bola na spodku modelu Na tom grafe, je tie dve sekundy rovná čiara ale nie dole ale na cca 38, až po nej nasleduje ten "zub" do stavu bez signálu ale ten trvá výrazne menej než sekundu.. Takže tá rovná čiara neznamená že vieme že nebol signál, prípadne že klesol pod hranicu kedy nastal failsafe, ale znamená že nemáme info a napríklad že príjmač nežil asi vôbec? Má niekto vzor ako vyzerá tento graf keď s príjmačom naozaj zájde za nejakú prekážku (ala olovenú stenu..) a zase vylezie? A ako vyzerá keď len vytrhne napájanie a po 2s zase strčí späť? Zaujímalo by ma či to bude rovnaké, či tam bude v oboch prípadoch aj ten zub až dolu,.. a ak to rovnaké nebude tak ktoré z toho bude zodpovedať tomuto grafu. Chcel by som vylúčiť že ten bohate dostačujúci BEC sa na 2s vypol (kvoli úplne hocičomu) alebo že príjmač resetla statika.
|
|
Nahoru |
|
|
BoŠ
|
Napsal: ned 17.06.2018 21:32 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 26.5.2013 Příspěvky: 1538 Bydliště: Brno
|
Tomix: Dej na radu ostatních, pořiď do Belanky Futabu, a je vyřešeno. Frsky to nepoloží. Jenom pokud bude problém někde v instalaci, tak to asi moc nepomůže.
_________________ MC-20HOTT,DS-16,X10S,14SG,S-trino MkII,SpeedFire, Extra 102",MiniCorado,LOGO550SE,Goblin570
|
|
Nahoru |
|
|
macil
|
Napsal: ned 17.06.2018 22:34 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 25.5.2003 Příspěvky: 2327 Bydliště: Košice, SK
|
Asi ste to nečítali, čo je tu normálne a Tomixovi je to jedno, ale písal, že s iným prijímačom mu to nerobilo a tento reklamoval, takže z ďalšími nezmyselnými špekuláciámi by som počkal.
|
|
Nahoru |
|
|
tratonah
|
Napsal: ned 17.06.2018 22:46 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 4.12.2016 Příspěvky: 312 Obrázky: 0
|
coro píše: Na tom grafe, je tie dve sekundy rovná čiara ale nie dole ale na cca 38, až po nej nasleduje ten "zub" do stavu bez signálu ale ten trvá výrazne menej než sekundu.. Takže tá rovná čiara neznamená že vieme že nebol signál, prípadne že klesol pod hranicu kedy nastal failsafe, ale znamená že nemáme info a napríklad že príjmač nežil asi vôbec?
Má niekto vzor ako vyzerá tento graf keď s príjmačom naozaj zájde za nejakú prekážku (ala olovenú stenu..) a zase vylezie? A ako vyzerá keď len vytrhne napájanie a po 2s zase strčí späť? Zaujímalo by ma či to bude rovnaké, či tam bude v oboch prípadoch aj ten zub až dolu,.. a ak to rovnaké nebude tak ktoré z toho bude zodpovedať tomuto grafu. Chcel by som vylúčiť že ten bohate dostačujúci BEC sa na 2s vypol (kvoli úplne hocičomu) alebo že príjmač resetla statika. coro ten vyhlazený signál trvá výrazně 5 sekund a je na 42 decibelech při takové intenzitě signálu by na 150 metrů neměl být problém .Ten zub na nulu dle mne je již jen následek otřesu mozku přijímače při dopadu na zem Jinak dobrá úvaha z tvé strany ten test by mohl být hodně vypovídající
|
|
Nahoru |
|
|
LV
|
Napsal: ned 17.06.2018 23:01 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 5.1.2007 Příspěvky: 9185 Bydliště: Trenčianska Turná Obrázky: 0
|
graup15 píše: :mrgreen: A nevieš ako mal antény?
_________________ Nie som zlý.... iba rýpem www.elektromodely.sk
|
|
Nahoru |
|
|
BoŠ
|
Napsal: pon 18.06.2018 5:40 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 26.5.2013 Příspěvky: 1538 Bydliště: Brno
|
LV píše: A nevieš ako mal antény? LV: Že ty jsi takový Frsky troll? Tobě Frsky asi hodně leží v žaludku. U Frsky máš vždy jistotu, že na vině je Frsky, vedle na vlákně s Jeti je na 99 procent jasné, že to není Jeti problém. A to už nemluvím o Futabě. Zajímavá diagnóza. Ale v popisovaném případu pádu s Jeti s tebou souhlasím, že bych problém hledal v napájení .
_________________ MC-20HOTT,DS-16,X10S,14SG,S-trino MkII,SpeedFire, Extra 102",MiniCorado,LOGO550SE,Goblin570
|
|
Nahoru |
|
|
Atto
|
Napsal: pon 18.06.2018 8:50 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 17.9.2008 Příspěvky: 608
|
tratonah píše: coro ten vyhlazený signál trvá výrazně 5 sekund a je na 42 decibelech při takové intenzitě signálu by na 150 metrů neměl být problém .Ten zub na nulu dle mne je již jen následek otřesu mozku přijímače při dopadu na zem. Je naozaj otázne, či sa neovládanie modelu začalo na začiatku tej 5 sekundovej "izočiary", alebo až pádom RSSI na nulu. Pretože u FrSky je RSSI = cca 40 hraničnou hodnotou, kedy VF modul piští, že signál je slabý, ale servá ešte môžu fungovať. Čudné však je, že počas tých 5 sekúnd tá hodnota drží ako pribitá (v priebehu toho celého logu sa to nestalo ani raz), čo veru nie je normálne, aj keby bol model voči vysielaču nehybný. Hoci sa považujem za priaznivca značky FrSky, tak v tomto prípade by som sa prikláňal k tomu, že tento konkrétny prijímač je akýsi "chorľavý". Čo ovšem nemusí byť príznakom systémovej chyby tohto typu prijímačov. Niečo podobné som zažil s prijímačom oveľa renomovanejšej značky ešte v časoch 35/40 MHz: po mnohých hodinách bezproblémového lietania naraz motorový model po odhodení po 15 metroch ťažko havaroval. Príčina: prijímač mal (a doteraz má) výrazne zníženú citlivosť. Nepodarilo sa mi ho opraviť - mám ho doteraz. A na výrobky tej značky som nezanevrel.
|
|
Nahoru |
|
|
BoŠ
|
Napsal: pon 18.06.2018 9:01 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 26.5.2013 Příspěvky: 1538 Bydliště: Brno
|
Atto píše: Je naozaj otázne, či sa neovládanie modelu začalo na začiatku tej 5 sekundovej "izočiary", alebo až pádom RSSI na nulu. Pretože u FrSky je RSSI = cca 40 hraničnou hodnotou, kedy VF modul piští, že signál je slabý, ale servá ešte môžu fungovať.
Čudné však je, že počas tých 5 sekúnd tá hodnota drží ako pribitá (v priebehu toho celého logu sa to nestalo ani raz), čo veru nie je normálne, aj keby bol model voči vysielaču nehybný.
Hoci sa považujem za priaznivca značky FrSky, tak v tomto prípade by som sa prikláňal k tomu, že tento konkrétny prijímač je akýsi "chorľavý". Čo ovšem nemusí byť príznakom systémovej chyby tohto typu prijímačov.
Niečo podobné som zažil s prijímačom oveľa renomovanejšej značky ešte v časoch 35/40 MHz: po mnohých hodinách bezproblémového lietania naraz motorový model po odhodení po 15 metroch ťažko havaroval. Príčina: prijímač mal (a doteraz má) výrazne zníženú citlivosť. Nepodarilo sa mi ho opraviť - mám ho doteraz. A na výrobky tej značky som nezanevrel. Připomíná mi to stav po ztrátě telemetrie při vypnutí modelu, kdy telemetrie drží poslední platný stav. Já bych tedy krom jiných výzkumů zkontroloval,zda není někde vakl v elektroinstalaci, nebo jestli některá serva nehřejí. Vycházím z informací, že stabilizace byla ve stavu manuál, v ostatních případech jde většinou zvýšená spotřeba, a tím i přehřátí BECu na vrub neustálým zásahům od stabilizace, a že byla vyměněna některá serva a regl. Neboli zda nebyl příčinou neovladatelnosti a pádu výpadek palubního napětí.
_________________ MC-20HOTT,DS-16,X10S,14SG,S-trino MkII,SpeedFire, Extra 102",MiniCorado,LOGO550SE,Goblin570
|
|
Nahoru |
|
|
Atto
|
Napsal: pon 18.06.2018 9:43 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 17.9.2008 Příspěvky: 608
|
BoŠ píše: ... Připomíná mi to stav po ztrátě telemetrie při vypnutí modelu, kdy telemetrie drží poslední platný stav. ... Neboli zda nebyl příčinou neovladatelnosti a pádu výpadek palubního napětí. Tiež mi to napadlo. Nevieme však, akým spôsobom je hodnota RSSI spracovaná, kým je zapísaná do logu. Kľudne to môže byť tak, ako píšeš. Na druhú stranu: všimni si, že 6 sekúnd pred začiatkom "izočiary" klesne RSSI na ešte nižšiu hodnotu: 37 dB. Vydával vtedy VF modul akustické varovanie (to je otázka skôr pre Tomixa)? Ak áno, dalo by sa z toho usúdiť, či neovládateľnosť modelu začala začiatkom izočiary alebo poklesom RSSI na nulu. A z toho by sa možno dali vyvodiť ďalšie závery (vadný prijímač verzus iný problém).
|
|
Nahoru |
|
|
Libor
|
Napsal: pon 18.06.2018 10:20 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 1.5.2003 Příspěvky: 1265 Bydliště: Teplice v Čechách
|
Tomix píše: A teraz zaujimavost failsafe bol nastaveny aby drzal vsetky serva v strede cize aby lietadlo letelo rovno.Ale ked som neskor kontroloval ten log zistil som ze serva v kridielkach dostali pokyn ist na doraz dolava a vyskovka dolu. Myslím si, že v logu ve vysílači nelze nalézt záznam, jak přijímač ve fail-safe modu nastavil kormidla. Zajímalo by mě, jak se tedy stalo, že vysílač zaznamenal plnou výchylku křidélek doleva a naplno potlačeno. Tomix píše: hlavny problem je v tom ze pri 150m nastal vypadok signalu ale aj ked takmer hned naskocil lietadlo sa uz nedalo riadit. Podle čeho jsi zjistil, že "takmer hned naskocil"? To dal vysílač nějak najevo?
|
|
Nahoru |
|
|
banjo1
|
Napsal: pon 18.06.2018 11:26 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 8.3.2013 Příspěvky: 20 Obrázky: 3
|
|
Nahoru |
|
|
banjo1
|
Napsal: pon 18.06.2018 11:32 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 8.3.2013 Příspěvky: 20 Obrázky: 3
|
Tomix píše: Bol to MDM Fox 2200mm cca 1900g.Ja som mal vsetky serva napojeje na jeden primac ziadny Sbus nic podobne.Motor v tom lietadle je neaky turnigy 35nieco,regulator 70A s 4A beckom na 2-6S napajane to bolo 4S 3000mah.Su tam iba 4 serva takze regulatorom by to nemalo byt.Primac bol S8R zo stabilizaciou riadne skalibrovany a nastaveny podla navodu od RiMr.Stabilizacia bola ale vypnuta sice nie cez nastavenie v primaci ale trojpolohovou packou.Moze si hocikto vraviet co chce ale toto bol moj treti pad na frsky.Dva boly v minulosti este zo starou turnigy 9xr pro s integrovanym modulom.tie nebudem ratat lebo v tom module uz bolo ripane kvoli telemetrii a podobne.Teraz som mal prvy krat nastaveny failsafe.Primac som doma po kupe odskusal renge test vyzeralo byt vsetko v poriadkuaj ked na tych 30m som mal signal 40 db ale nizsie nepadol.Na letisku som lietadlo polozil na strechu auta a odysiel cca150m signal 50-70 db.Tak som to hodil do vzduchu bezproblemov som odlietal,skusil stabilizaciu vcetko bolo v poriadku.Toto sa opakovalo asi na 3 baterkach.Pri poslednom lete mi telemetria zahlasila slaby signal asi 15-20s pred padom.Hned som spozornel a chystal sa pristat ale uz som to nestihol.A teraz zaujimavost failsafe bol nastaveny aby drzal vsetky serva v strede cize aby lietadlo letelo rovno.Ale ked som neskor kontroloval ten log zistil som ze serva v kridielkach dostali pokyn ist na doraz dolava a vyskovka dolu.To nasvedcovalo aj padu najprv cumak dolu a vzapeti sa fox zacal tocit okolo svojej osi. Nechcem sa hadat ani tvrdit ze je jednoznacne navine frsky,primac siel na reklamaciu uvidim ako to dopadne. Moj nazor ale je ze Frsky je precenovana a hlavne predrazena Cina. Nechcem uprednostnovat jednu znacku pred druhou ale podla mna graupner mc-16 bolo radio podla ktoreho cinania urobily taranis-e.Ano mc-16 ma iba 8ch a taranis 16 ale povedzme si uprimne kolko z nas potrebuje tych kanalov viac ako 8.Ceny tychto dvoch radii si uz mozete porovnat sami.
Pokial si dobre pamatam, tak na Taranise aj na Horuse som mal pri range test mode 40db zhruba medzi 60-80m/pre istotu to dnes otestujem este raz, a dam vediet/ samozrejme ze na vysielaci SWR = 0-1
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot], OK2BUH a 31 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|